Spring naar bijdragen
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

VPN alleen gebruiken om torrents mee te downloaden

Recommended Posts

Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Oke jij wilt dus veilig downloaden en daarvoor een VPN gebruiken, maar wilt deze niet gebruiken voor al je netwerk verkeer? Neem dan een paar minuten de tijd om deze handleiding door te lezen.

Een kleine inleiding wat wij precies gaan doen. In deze handleiding gaan wij ervoor zorgen dat alleen je torrent verkeer via je VPN verloopt, al het andere verkeer gaat dus gewoon via de normale weg. Deze methode werkt eigenlijk met alle VPN diensten, maar alleen met qBittorrent als torrentclient. Ik heb deze methode niet zelf bedacht, alleen vertaald en wat extra dingen aan toegevoegd. Wil je de originele guide lezen dat kan Hier.

Wat we nodig gaan hebben voor deze handleiding zijn:

1. qBittorrent (Voor zover ik weet de enige torrentclient die deze methode ondersteund Download Link)
  2. OpenVPN (De meeste gebruikte VPN client die vrijwel door alle VPN services ondersteunt word Download Link)
  3. Een VPN (Duken.nl raad PIA aan en ik ben het helemaal met ze eens Link naar Artikel, echter maakt het niet uit welke VPN je hebt zolang deze maar OpenVPN ondersteund)
  4. NotePad++ (Dit programma is niet noodzakelijk, maar zeker wel een stuk handiger dan de standaard kladblok die met Windows meegeleverd word Download Link)

Oke nu kunnen we beginnen. Ik ga ervan uit dat qBittorrent en OpenVPN al geinstalleerd zijn, dat spreekt namelijk vrij voor zich. Mocht u er toch echt niet uitkomen dan kunt u hier gewoon een berichtje achterlaten en zullen wij deze zo spoedig proberen te beantwoorden.

Deel 1, We beginnen met het instellen van OpenVPN:

1. Download de config files van je VPN voor OpenVPN (Voor PIA kunt u ze Hier vinden en downloaden, ikzelf gebruik Deze maar u kunt er ook voor kiezen een andere te gebruiken)
  2. Open nu het .zip bestandje en plaats de ".pem" , ".ca" en een van de ".ovpn" (De locatie maakt in principe niet uit, echter is het wel zo dat hoe verder de server weg staat hoe lager je download snelheid zal zijn) bestanden in "C:\Program Files\OpenVPN\config" Voorbeeld
  3. Maar nu een nieuw bestand aan in dezelfde map en noem deze "pass.txt" zet op de eerste regel je inlog naam van je VPN server en op de tweede regel je wachtwoord. Voorbeeld
  4. Open nu het ".ovpn" bestand (Met NotePad++ als je die hebt) en voeg er een extra regel aan toe met de volgende tekst: auth-user-pass pass.txt

Goed nu hebben we OpenVPN ingesteld zodat deze verbinding kan maken met je VPN, probeer het maar uit en kijk of je je eigen IP hier nergens meer terug kan vinden: https://www.doileak.com/

Schakel nu eerst je VPN verbinding uit voordat je doorgaat.

Deel 2, Netwerk routes instellen:

1. Open nu nogmaals je ".ovpn" bestand  en voeg de volgende regels toe:

script-security 2

route-noexec

up up.bat

down down.bat

2. Maak nu twee nieuwe bestanden aan in de "config" map en noem deze "up.bat" en "down.bat" Voorbeeld
  3. Voeg deze regel toe aan "up.bat": ROUTE ADD 0.0.0.0 MASK 0.0.0.0 %ifconfig_remote%
  4. Voeg deze regel toe aan "down.bat": ROUTE DELETE 0.0.0.0 MASK 0.0.0.0 %ifconfig_remote%

Oke we hebben nu ingesteld dat er eigenlijk geen verkeer via de VPN verbinding loopt. Nu gaan we in qBittorrent instellen zodat deze juist wel de VPN verbinding pakt.

Open qBittorrent en ga naar settings (instellingen) en dan advanced (Geavanceerd). Bovenaan staat Network Interface, verander deze naar die van je VPN. Voorbeeld

Om te testen of het werkt ga je weer naar https://www.doileak.com/ maar dit keer activeren we ook de torrent test. Als het goed is krijg je nu een ander IP bij je Torrent IP te zien dan bij je Requested IP.

LET OP: qBittorrent werkt nu alleen nog maar als er voor het opstarten van het programma al verbinding is gemaakt met de VPN.

Kleine F.A.Q.:

1. Waarom laat ik niet gewoon al mijn verkeer door de VPN gaan? Omdat sommige sites/servers het niet toestaan om via een andere IP dan die van jezelf in te loggen, daarnaast zorgt een VPN er ook voor dat je ping omhoog gaat wat vooral voor online gaming een probleem kan zijn, dat verhelpen we dus op deze manier. Ook zorg je ervoor dat apps zoals Plex geen problemen meer veroorzaken als je via een VPN verbonden bent.
  2. Waarom zou ik dan niet gewoon een proxy server gebruiken? Omdat een VPN veel veiliger is en de kans dat ze jou IP terug kunnen leiden hierbij nihil is. Daarnaast zorgt een proxy server soms ook voor verbindingsproblemen bij trackers en kun je deze dan ook niet voor Private Trackers gebruiken.
bewerkt door ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als eerst top! Echt heel fijn dat je een handleiding maakt en deze plaatst voor de leden. :lol:

We hebben alleen een nieuwe feature voor de leden vanaf fullmember. Open handleidingen, kies de catergorie en daar heb je een knop. Dan heb je er een simpele template bij en staat hij op de juiste plek ;)

Wil je de handleiding daarin zetten? Zou echt geweldig zijn!!!! :goed: 

screenshot-www.duken.nl-2016-12-13-16-07-56.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Trizomu
      Bron: https://www.telecompaper.com/nieuws/slechts-24-procent-nederlanders-doet-nog-aan-gratis-downloaden--1233037 +  https://www.nu.nl/internet/5146391/kwart-nederlanders-downloadt-nog-regelmatig-iets-illegaal.html

Slechts 24 procent van de Nederlanders heeft het afgelopen jaar nog wel eens videocontent zoals films en series, muziek of games gratis gedownload. In 2013 deed 41 procent dat nog regelmatig. Streaming video- en muziekdiensten zoals Netflix en Spotify zijn sindsdien sterk gegroeid, terwijl organisaties zoals Stichting Brein illegaal uploaden steeds harder aanpakken. Mannen downloaden nog altijd een stuk meer dan vrouwen, aldus marktonderzoeksbureau Telecompaper.
      Volgens het Consumer Insights-panel van Telecompaper blijkt dat van de diverse downloadmethoden het gebruik van peer-to-peer (P2P) sterk is gedaald is: 6 procent van de Nederlanders gebruikte deze methode het afgelopen jaar wel eens. In 2016 was het nog 8 procent, in 2013 gaf 18 procent P2P wel eens te gebruiken om gratis content te downloaden. Het gebruik van nieuwsgroepen staat onveranderd op 6 procent in oktober 2017, 2 procent van de Nederlanders stelt het afgelopen jaar wel eens een FTP-server te hebben gebruikt om gratis content te downloaden. 
      Harde aanpak illegale content, betaalbare alternatieven
      Dat het downloaden van gratis verkrijgbare content is afgenomen in de loop der jaren mag geen verrassing meer zijn. Illegaal aangeboden content wordt harder aangepakt en er komen steeds meer betaalbare alternatieven die hoge kwaliteit content aanbieden. Zo bepaalde in april 2014 het Europese Hof van Justitie dat Nederland een downloadverbod moest invoeren. Stichting brein pak illegale uploaders met steeds meer succes aan.
      Gratis, al dan niet illegaal downloaden is ook minder interessant geworden omdat er voor onder meer videocontent en muziek steeds meer betaalbare alternatieven zijn. Voor films, series en tv-programma's bijvoorbeeld Netflix, Videoland, NLZiet en Amazon. Op muziekgebied is er een reeks diensten zoals Spotify, Apple Music, Deezer, Soundcloud en Pandora. 
      Betaalde content makkelijker verkrijgbaar
      De reden waarom mensen minder zijn gaan downloaden ten opzichte van een jaar eerder, zijn divers. Zo geeft 12 procent aan dat het nu makkelijker is om betaalde content te verkrijgen. Kennelijk zijn er genoeg mensen die willen betalen voor een alternatief, mits dat eenvoudiger te gebruiken is en goede kwaliteit biedt. 
      Ook gaf 8 procent van de mensen aan minder te downloaden omdat content steeds moeilijker te vinden was. In 2013 gaf 4 procent dit nog als reden aan. Op zich is niet verwonderlijk, gezien de groeiende aanpak van illegaal uploaden. Dit blijkt ook uit het feit dat 4 procent van de respondenten zegt minder dan het voorafgaande jaar te downloaden omdat de internetprovider bepaalde downloadsites heeft geblokkeerd. In november 2015 was dit significant minder: 1 procent.

Toon volledig nieuwsbericht
    • Door Trizomu
      Bron: https://www.telecompaper.com/nieuws/slechts-24-procent-nederlanders-doet-nog-aan-gratis-downloaden--1233037 +  https://www.nu.nl/internet/5146391/kwart-nederlanders-downloadt-nog-regelmatig-iets-illegaal.html

Slechts 24 procent van de Nederlanders heeft het afgelopen jaar nog wel eens videocontent zoals films en series, muziek of games gratis gedownload. In 2013 deed 41 procent dat nog regelmatig. Streaming video- en muziekdiensten zoals Netflix en Spotify zijn sindsdien sterk gegroeid, terwijl organisaties zoals Stichting Brein illegaal uploaden steeds harder aanpakken. Mannen downloaden nog altijd een stuk meer dan vrouwen, aldus marktonderzoeksbureau Telecompaper.
      Volgens het Consumer Insights-panel van Telecompaper blijkt dat van de diverse downloadmethoden het gebruik van peer-to-peer (P2P) sterk is gedaald is: 6 procent van de Nederlanders gebruikte deze methode het afgelopen jaar wel eens. In 2016 was het nog 8 procent, in 2013 gaf 18 procent P2P wel eens te gebruiken om gratis content te downloaden. Het gebruik van nieuwsgroepen staat onveranderd op 6 procent in oktober 2017, 2 procent van de Nederlanders stelt het afgelopen jaar wel eens een FTP-server te hebben gebruikt om gratis content te downloaden. 
      Harde aanpak illegale content, betaalbare alternatieven
      Dat het downloaden van gratis verkrijgbare content is afgenomen in de loop der jaren mag geen verrassing meer zijn. Illegaal aangeboden content wordt harder aangepakt en er komen steeds meer betaalbare alternatieven die hoge kwaliteit content aanbieden. Zo bepaalde in april 2014 het Europese Hof van Justitie dat Nederland een downloadverbod moest invoeren. Stichting brein pak illegale uploaders met steeds meer succes aan.
      Gratis, al dan niet illegaal downloaden is ook minder interessant geworden omdat er voor onder meer videocontent en muziek steeds meer betaalbare alternatieven zijn. Voor films, series en tv-programma's bijvoorbeeld Netflix, Videoland, NLZiet en Amazon. Op muziekgebied is er een reeks diensten zoals Spotify, Apple Music, Deezer, Soundcloud en Pandora. 
      Betaalde content makkelijker verkrijgbaar
      De reden waarom mensen minder zijn gaan downloaden ten opzichte van een jaar eerder, zijn divers. Zo geeft 12 procent aan dat het nu makkelijker is om betaalde content te verkrijgen. Kennelijk zijn er genoeg mensen die willen betalen voor een alternatief, mits dat eenvoudiger te gebruiken is en goede kwaliteit biedt. 
      Ook gaf 8 procent van de mensen aan minder te downloaden omdat content steeds moeilijker te vinden was. In 2013 gaf 4 procent dit nog als reden aan. Op zich is niet verwonderlijk, gezien de groeiende aanpak van illegaal uploaden. Dit blijkt ook uit het feit dat 4 procent van de respondenten zegt minder dan het voorafgaande jaar te downloaden omdat de internetprovider bepaalde downloadsites heeft geblokkeerd. In november 2015 was dit significant minder: 1 procent.
    • Door Zkebam
      Beste Allen, Ik weet niet zeker of dit de juiste plek is om mijn vraag te stellen, maar ik vraag maar.                                                                                                                                                    Ik download met sabNZBD. De laatste tijd zakt met downloaden de snelheid binnen een minuut van 48MB/s naar 1.8MB/s om daarna te fluctueren tussen 1.8-6. Ik word er stapelgek van omdat ik niet begrijp waarom dit is.                                                                                                                                                                                                                                                Diversen news groups geprobeerd maar allemaal hetzelfde resultaat. Mijn internetsnelheid is stabiel op 270 Mbps.                                                                                                                      Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?..........bedankt alvast!

• Door peterp0st
      Hoi,
      Als ik op deze site kijk dan begrijp ik dat je tegenwoordig niet meer om een VPNverbinding heen kan.Ik download alleen maar muziek,en ik weet bijna wel zeker dat ik qua hoeveelheid ver onder het gemiddelde zit.Nou heb ik vroeger gebruik gemaakt van VPN One Click maar daar was ik niet te vrede over met name de internet snelheid ging dramatisch omlaag.Ik wil een VPN provider die torrent verkeer ondersteund en snel is.Ik zie goede beoordelingen over ExpressVPN maar nu zag ik net GOOSEvpn,en die heeft op het eerste gezicht een paar voordelen;eenvoudig en Nederlands (belangrijk omdat ik verstokte digibeet ben) en voordelig.Zijn er misschien providers die vooral geschikt zijn voor mijn soort van gebruik?

• Aanbevolen nieuws

• Recent nieuwsbericht

• Nu op het forum

• Xiaomi Redmi Note 5A

voor €107,78 met coupon code: gpb5a

Alfawise X5 Robotic Vacuum Cleaner Strong Suction Work with Alexa - EU PLUG BLACK

voor €149,24 met coupon code: AlfawiseFeb9

Alfawise S60 Window Cleaner Cleaning Robot - EU PLUG WHITE

voor €101,15 met coupon code: AlfawiseFeb10

FuriBee X215 PRO 215mm FPV Racing Drone - BNF - WITH FRSKY RECEIVER COLORMIX

voor €132,65 met coupon code: FuribeeFeb5

FuriBee DarkMax 220mm FPV Racing Drone - PNP BLACK

voor €137,63 met coupon code: FuribeeFeb7

FuriBee X140 140mm Micro Brushless FPV Racing Drone - PNP COLORMIX

voor €101,98 met coupon code: FuribeeFeb9

Colorful iGame 1050Ti Gaming Video Graphics Card

voor €215,57 met coupon code: C1050TI

Jumper Ezbook 2 Ultrabook - CN PLUG SILVER

voor €140,95 met coupon code: GBTPC46

Xiaomi Men Classical Business Laptop Backpack

voor €19,89 met coupon code: Laptop2317

Xiaomi Portable Business Genuine Leather Bifold Wallet

voor €16,57 met coupon code: GBXMWT2304

NEW Men and Women Winter Warm Full Face Cover Winter Ski Mask Cat Hat

voor €10,69 met coupon code: Hat0202

Animal Paw Print Crew Socks

voor €5,72 met coupon code: Socks00118

Male Nylon Belt for Outdoor Training

voor €6,09 met coupon code: Belt0115

Turn-Down Collar Epaulet Embellished Single-Breasted Fleece Coat

voor €34,96 met coupon code: Coat0801

WSGYJ Plain Slim Fit Men\'s Shirts with Front Pocket

voor €8,69 met coupon code: Pocket 0801

Men's Fashion Printed T-shirts

voor €7,12 met coupon code: FPTshirts

Cagarny 6820 Male Quartz Watch

voor €7,45 met coupon code: Cagarny01

Megir 1010 Men Quartz Watch with Genuine Leather Band

voor €5,80 met coupon code: Megir1695

Junsun H99 7.0 inch 1080P Allwinner Chip Car GPS Navigator - EUROPEAN MAP SILVER AND BLACK

voor €74,61 met coupon code: flash sale

KOOLNEE K1 Trio 4G Phablet 6GB RAM 128GB ROM 16.0MP Dual Rear Cameras Fingerprint Recognition Face ID

voor €198,99 met coupon code: flash sale

KOOLNEE K1 4G Phablet 4GB RAM 64GB ROM

voor €124,36 met coupon code: flash sale

WUIBN Brown Bear Style Russian Nesting Matryoshka Dolls Gift 5PCS - BROWN 25

voor €9,11 met coupon code: Flash Sale

DIY Engineering Vehicle Style Educational Toy - 163pcs - COLORMIX

voor €5,38 met coupon code: Flash Sale

100X 400X 1200X Microscope for Science Exploration - COLORMIX

voor €8,28 met coupon code: Flash Sale

Scary Cockroach Infrared Remote Controlled Toy - BROWN

voor €6,62 met coupon code: Flash Sale

Magnetic Putty Toy Stress Reliever for Kids and Adults for Fun 6PCS - COLORMIX

voor €9,94 met coupon code: Flash Sale

1:10 4WD Off-road RC Truck - RTF - BLUE

voor €121,05 met coupon code: Flash Sale

RZ001 OLED Display Fingertip Pulse Oximeter SpO2 Oxygen Monitor for Healthcare Home Use - COLORMIX

voor €8,28 met coupon code: Flash Sale

T8 DIY CNC Engraver Printer Machine

voor €140,95 met coupon code: Flash Sale

Geeetech 3D WiFi Module for 3D Printer

voor €28,18 met coupon code: Flash Sale

FLSUN F3 Auto-leveling Dual-nozzle DIY 3D Printer Kit

voor €315,06 met coupon code: Flash Sale

ALLDOCUBE iPlay 8

voor €58,03 met coupon code: Flash Sale

VOYO Q101 4G

voor €116,07 met coupon code: Flash Sale

MSI GL62M 7REX - 1252

voor €903,76 met coupon code: Flash Sale

MSI GL62M 7RD - 223CN

voor €764,91 met coupon code: Flash Sale

Teclast P10 Octa Core Tablet PC

voor €107,78 met coupon code: Flash Sale

zanflare C4 Multifunctional Battery Charger - EU PLUG BLACK

voor €21,55 met coupon code: FLASH SALE

Utorch Wake Up Light Touch Sensor Clock LED Bedside Lamp - ROSE GOLD

voor €15,75 met coupon code: FLASH SALE

Creative i - light Smart LED Nightlight - TWIN-BED WARM WHITE

voor €25,70 met coupon code: FLASH SALE

Lumintop IYP365 LED Pen Light - CREE XP-G2 R5 BLACK

voor €9,94 met coupon code: FLASH SALE

Archon DH26 Underwater 100m Headlight Cree XM - L U3 1000lm 3 - Mode Highlight LED White Diving Light (2 x 26650 Battery)

voor €82,82 met coupon code: FLASH SALE

BRELONG Rechargeable 3D Printing Moon LED Night Light - WHITE LIGHT+WARM WHITE LIGHT WHITE

voor €14,92 met coupon code: FLASH SALE
    • Of gratis ook echt gratis is, is natuurlijk de vraag. Krijg je bij een gratis VPN-provider geen reclame te zien? Hebben ze ook een 100% no-log policy?
      Je hebt er meerdere, vaak wel met beperkingen in bijvoorbeeld het dataverbruik per maand. Stream je bijvoorbeeld veel? Dan moet je hier wel rekening mee houden. Windscribe: 10 Gigabyte per maand.
      Hide.me VPN: 2 Gigabyte per maand.
      Tunnelbear: 500mb per maand. Bekijk eventueel ook deze pagina eens. Een goedkoop en goed alternatief is bijvoorbeeld PIA.
    • hallo allemaal is er een vpn die free is zou wel handig zijn    gr