Jump to content

Blokkeer Advertenties met AdBlocker en Anti-Adblock Killer

Recommended Posts

• Replies 7
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Wat is een Adblocker? Een Adblocker is een plugin die ervoor zorgt dat je geen advertenties meer ziet op websites. Dit heeft verschillende voordelen, websites laden sneller en worden vaak overzichte

Ghostery is er volgens mij meer op gericht tracking cookies en ander soort trackers te blokkeren (Dit doet uBlock Origin niet). Ik weet niet zeker of die ook standaard alle ads blokkeren. Volgens

Bedankt voor de tip, zal ik doen. Maar ook dit is weer een mooi topic. 

Mooi topic, goede en duidelijk handleiding vol met informatie!

Dank je wel.  Ik gebruik zelf Ghostry maar ga nu zeker Tampermonkey proberen! :proost:

Ghostery is er volgens mij meer op gericht tracking cookies en ander soort trackers te blokkeren (Dit doet uBlock Origin niet). Ik weet niet zeker of die ook standaard alle ads blokkeren.

Volgens mij kan je best Ghostery, uBlock Origin en Tampermonkey naast elkaar gebruiken, als je ervoor kiest alleen Ghostery en Tampermonkey met Anti-Adblock Killer te installeren, dat werkt ook gewoon.

Edited by kliko
  • Like 1

Bedankt voor de tip, zal ik doen. Maar ook dit is weer een mooi topic. :clover:

• Like 1
  • 1 year later...

In PIA heb je ook de mace optie. Daar zitten de oplossing al ingebouwd en heb je unlock niet nodig. :) Je moet dan wel mace inschakelen in PIA

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By guilpje
      Deze week heb ik mijn Samsung Galaxy J5 2016 geroot. Maar sinds enkele dagen krijg ik steeds op een willekeurig moment advertenties (kan zijn dat deze ook al kwamen voor de root). Heb al enkele dingen geprobeerd zoals; een Clean Master app installeren, apps verwijderen die ik sinds kort heb geïnstalleerd, Adblock Plus geïnstalleerd, iets aangepast in ontwikkellaarsopties.. Dit waren allemaal dingen die ik vond op het internet maar niets helpt. Een ander probleem dat ik opmerk, nadat ik mijn telefoon heb geroot, is dat mijn filmpjes op YouTube niet meer willen afspelen op 720p, het maximum dat er staat is 480p terwijl vroeger zeker 720p beschikbaar was.

UPDATE: ik denk dat ik de boosdoener heb gevonden wat de ads betreft, heb via een app alles kunnen verwijderen (hoop ik) van de desbetreffende app. Voorlopig nog geen ads gehad.
    • By oʞᴉlʞ
      Wat is een Hosts file?
      Om te begrijpen wat een Hosts file doet is het handig om eerst te weten wat een DNS server doet. Wat een DNS server is heb ik eerder al uitgelegd in een andere post (Deze post is HIER te vinden.);
      Zoals hierboven dus staat, wanneer je een website opzoekt op internet neemt je computer contact op met de DNS server om een verbinding met de website te kunnen maken. Wat er echter daadwerkelijk gebeurd wanneer je een website, bijvoorbeeld www.duken.nl opzoekt is dat jouw computer eerst in de Hosts file kijkt of daar misschien het ip adres van de website te vinden is. De Hosts file staat dus op je eigen computer, zoals ik hierboven de DNS server vergelijk met het telefoonboek, zo kan je de Hosts file vergelijken met je eigen notitie boekje. Als jij het nummer weet van een bedrijf weet, dan noteer je dat je eigen notitie boekje en hoef je niet steeds in het grote telefoonboek te bladeren. Zo werkt de Hosts file dus ook, je kan dus bij wijze van spreken de website www.duken.nl door verwijzen naar het ip van een andere website door een notitie te maken in je Hosts file, en als jij die notitie expres onjuist aanmaakt kun je ervoor zorgen dat je de website www.duken.nl niet meer kunt bezoeken. Op dezelfde manier kun je dus ook advertenties blokkeren, door in je Hosts file een grote lijst met web-adressen van websites te noteren welke ervoor zorgen dat je oa. advertenties ziet, en deze door te verwijzen naar een ip adres dat niet bestaat of niet functioneel is. Hierdoor is het onmogelijk voor jouw computer om contact op te nemen met deze websites, ook niet als het perongeluk gaat. Je kan op deze manier dus eigenlijk elke website handmatig blokkeren. Om het makkelijk te maken zijn er mensen die Hosts files online hebben staan welke helpen het grootste gedeelte van alle advertenties online totaal te blokkeren, daarbij blokkeren ze ook heel veel Hosts waar virussen vandaan komen ed.
      Waar kan ik een goede Hosts file downloaden?
      Er zijn verschillende Hosts files online te vinden welke gebruikt kunnen worden voor het blokkeren van advertenties en virus domeinen, sommige zijn net wat agressiever dan anderen. Degene welke ik aanraad voor beginners is HIER te vinden. Je zult dan direct de Hosts file zien en kan een kijkje nemen hoe die er precies uit ziet, wil je de Hosts file in zijn geheel downloaden zodat je hem direct kan gebruiken klik dan HIER. In sommige gevallen kan het zo zijn dat bepaalde websites of diensten niet goed meer werken als je op deze manier bepaalde hosts blokkeert, dat kan dus gebeuren als je je Hosts file aanpast.

Waar kan ik mijn Hosts file vinden op mijn computer?
      Let op: Het is aan te raden om een versie van je oude Hosts file ten alle tijden te bewaren zodat dat mocht er iets fout gaan of bepaalde websites functioneren niet meer naar behoren je in ieder geval je oude Hosts file weer terug kunt plaatsen.
      Op elk systeem staat de Hosts file op een andere plek.

Windows 9x en ME:
      C:\Windows\hosts

Windows NT, 2000 en XP:
      C:\windows\system32\drivers\etc\hosts of C:\winnt\system32\drivers\etc\hosts

Windows Vista en 7:
      C:\windows\system32\drivers\etc\hosts

Windows 8, 8.1 en 10:
      C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

Linux, Unix en OSX:
      /etc/hosts of /private/etc/hosts
      Pro tip: Sommige routers hebben ook de mogelijkheid om de Hosts file aan te passen, wanneer je een Hosts file in je router aanpast zullen advertenties op alle apparaten in huis welke internet gebruiken geblokkeert zijn. Dus ook op je tablet en mobiele telefoon.

Hoe pas ik mijn Hosts file aan?
      Ik heb deze handleidingen online gevonden:
      Handleiding aanpassen Hosts file Windows 7
      Handleiding aanpassen Hosts file Windows 8
      Handleiding aanpassen Hosts file Windows 10
      Handleiding aanpassen Hosts file MAC OSX
      Alternatieve meer agressieve Hosts file.
      De Hosts file uit het bovenstaande gedeelte van de handleiding is veelvuldig getest en goed te gebruiken voor de beginnende gebruiker hij is echter niet geheel compleet. Voor meer gevorderde gebruikers is er een andere Hosts file welke HIER te vinden is. Deze is wellicht iets makkelijker te installeren voor sommige mensen echter is de kans op problemen met bepaalde websites wel iets groter, hierbij moet ik vermelden dat ik persoonlijk nog geen problemen gehad heb ermee maar het is niet uit te sluiten. Deze Hosts file bestaat uit meerdere verschillende Hosts files samen gevoegd tot 1 grote. Mocht je deze willen gebruiken en je komt vreemde problemen tegen op bepaalde websites, probeer dan je Hosts file eens terug te zetten naar de oude versie. Het grote voordeel van deze Hosts file is dat je in principe zelf niets met je Hosts file hoeft te doen, dit wordt automatisch gedaan door een klein programma. Dit programma kun je in principe ook eens in de zoveel tijd even draaien om je Hosts file te updaten. Het is namelijk ook zo dat mochten websites vervelend gaan doen door de Hosts file, dat dit soms later weer recht gezet wordt met een update van de Hosts file naar een nieuwere versie. Hieronder volgt een korte handleiding hoe je dit programma kunt downloaden en gebruiken voor windows gebruikers. Voor Unix en Linux gebruikers is er ook een python script wat erbij zit.

Makkelijk Hosts file installeren en updaten in Windows.
      Wanneer je op de link geklikt hebt om bij de meer agressieve Hosts file uit te komen zul je een groene knip in beeld zien met de text "Clone or Download"(Nr 1 in de afbeelding). Wanneer je daarop klikt opent zich een klein scherm met de text "Download Zip"(Nr 2 in de afbeelding) erin. Klik daarop om het programma te downloaden als Zip bestand en pak het zip bestand uit, weet je niet hoe dat gaat kijk dan in DEZE POST.

Open de map waar je het programma hebt uitgepakt. Je ziet dan een lijst met bestanden zoals afgebeeld in de afbeelding hieronder. Selecteer het bestand met de naam "updateHostsWindows"(Nr 1 in de afbeelding hieronder) en klik met je rechter muisknop op het bestand. Er opent zich dan een menu waaruit je kunt kiezen "Als Administrator uitvoeren"(Nr 2 in de afbeelding hieronder, let wel mijn versie van windows is Engels, daarom staat er Run as Administrator. De optie is echter te herkennen aan het kleine schild logo wat ervoor staat, dat is in elke taal hetzelfde)

Wanneer je dit gedaan hebt is de Hosts file direct gedownload en aangepast.
      Voordelen van gebruik van deze Hosts files:
      - Een extra laag beveiliging tegen advertenties en virussen.
      - Pagina's laden sneller omdat alle advertenties bij voorbaat al nooit zullen werken, hierdoor hoeft je ad-blocker ook minder wer te verrichten.
      - In samenwerking met een adblocker nog kleinere kans dat advertenties erdoor glippen, ook de kans tot infecteren met adware/malware en virussen
      - Bekende websites waar veel virussen vandaan komen zijn automatisch en in zijn geheel geblokkeerd en kunnen dus niet per ongeluk bezocht worden.
      Nadelen van gebruik van deze Hosts files:
      - Niet erg makkelijk in gebruik voor sommige gebruikers.
      - Kan in sommige gevallen veroorzaken dat websites niet goed functioneren.
    • By guilpje
      Ik heb nu al een paar maanden adblocker en die werkte uitstekend. Maar sinds een paar dagen krijg ik weer advertenties op mijn scherm en ook pop-ups. Bijvoorbeeld op YouTube komen er 3 advertenties onder elkaar en hier op Duken zelfs 4! Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
    • By klavertje4
      Geachte forumleden,
      Net terug van een fietsvakantie van ruim drie maanden kreeg ik bij het aanklikken van een bepaald programma steeds de vervelende adshosnet.com!
      Weten jullie hoe ik dit kan verwijderen??
      Ik hoor graag van u,
      met vriendelijkgroet
      klavertje 4

• Who's Online   1 Member, 0 Anonymous, 126 Guests (See full list)

• Create New...