Spring naar bijdragen
Trizomu

Brein treft schikkingen met makers van Kodi-builds met 'piraterij-add-ons'

Recommended Posts

Stichting Brein heeft schikkingen getroffen met tien makers van Kodi-builds die add-ons bevatten waarmee gebruikers auteursrechtelijk beschermde inhoud kunnen kijken zonder vergoeding daarvoor te betalen. De ontwikkelaars zijn gestopt met hun werk aan in totaal drie builds.

Brein meldt dat ze allemaal een onthoudingsverklaring met een boetebeding van 500 euro per illegale link hebben moeten tekenen. Dat betekent dat als ze nog een keer dergelijke Kodi-builds maken, ze een boete moeten betalen die hoog kan oplopen. Tim Kuik zegt tegen TorrentFreak dat het inderdaad gaat om personen die 'illegale' builds maken, maar wil niet zeggen om welke builds het precies gaat.

Brein stelt zich op het standpunt dat ook het maken van een Kodi-build met de nodige add-ons voor het kijken van beschermde inhoud neerkomt op auteursrechtinbreuk. De stichting verwijst daarbij naar het Filmspeler-arrest van het Europese Hof van Justitie, waarin het Hof bepaalde dat het verkopen van streamingkastjes met add-ons die het kijken van beschermde inhoud mogelijk maken illegaal is.

De redenering van Brein is dat dit ook geldt als er geen streamingkastje wordt verkocht, maar als het alleen om de nodige software gaat. De ontwikkelaars van de software zouden weten dat gebruikers daarmee inbreuk kunnen plegen, wat in de uitspraak van het Hof meewoog als een beoordelingsfactor.

De uitspraak zorgde er volgens de stichting voor dat veel aanbieders van de kastjes moesten stoppen met hun handel. Eind juni zou het aantal zijn opgelopen tot tweehonderd. Brein dreigde toen met hoge schikkingsbedragen tot 10.000 euro voor aanbieders die de kastjes blijven verkopen. Ook zou een aangifte niet uitgesloten zijn. In juni trof Brein een dergelijke hoge schikking met een echtpaar dat de mediaspelers via Marktplaats verkocht.

Update, 10:00: Volgens tweaker virtualite gaat het om de builds KAOSbox, DokiTv en Creativetvbox. De site van de eerste aanbieder geeft aan dat het project is stilgelegd en de laatste aanbieder zegt in een forumthread eveneens gestopt te zijn. Ook het team achter DokiTv gaf aan te stoppen op last van Brein

Toon volledig nieuwsbericht

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eahh.. Bah, man!  Yakkie, kon je geen normale foto vinden voor bij dit bericht, ik zit te eten! :ziek:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

lol mehmeh :)

Bedankt voor het plaatsen @Trizomu

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welke foto? Het spijt me echt maar de foto is uit Nederland. LOL Zal volgende maal een andere nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei Trizomu:

Welke foto? Het spijt me echt maar de foto is uit Nederland. LOL Zal volgende maal een andere nemen.

Ik bedoelde natuurlijk deze foto, @Trizomu  Jij hebt niets verkeerd gedaan. Ik vind het gewoon een zeer onsmakelijk foto. :D
BreinTimKuik.jpg.10c5ef3eb0ace4052e9dcf7

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Gouffy
      Ik kan geen Zip file aanmaken bij het toevoegen van een locatie . Hoe kan ik dit oplossen ?
    • Door Duken
      De stichting BREIN, die zich inzet tegen schending van het auteursrecht, heeft het afgelopen jaar met 75 aanbieders van illegale online streamingsdiensten en -kastjes een schikking getroffen.
      Op die manier heeft BREIN dit jaar 300.000 euro geïnd, vertelt Tim Kuik, de directeur van BREIN, tegen NU.nl. "Dat bedrag loopt nog op, omdat we met een aantal partijen nog een afbetalingsregeling hebben lopen.""Het gaat om zowel kleine aanbieders, die enkele duizenden euro's betalen, als grote aanbieders, waarin de schikking in de tienduizenden euro's loopt", zegt Kuik. De grootste schikking betrof volgens de directeur 40.000 euro.
      Twee aanbieders van illegale streamingsdiensten weigerden de afgelopen elf maanden om met een schikkingsvoorstel van BREIN in te stemmen. In die gevallen kwam het tot een rechtszaak. Met de diensten, die via internet werken, kunnen gebruikers illegaal tv-kanalen, films, series of een combinatie bekijken. De abonnementsdiensten werken in sommige gevallen met fysieke kastjes.

• Door Duken
      De stichting BREIN, die zich inzet tegen schending van het auteursrecht, heeft het afgelopen jaar met 75 aanbieders van illegale online streamingsdiensten en -kastjes een schikking getroffen.
      Op die manier heeft BREIN dit jaar 300.000 euro geïnd, vertelt Tim Kuik, de directeur van BREIN, tegen NU.nl. "Dat bedrag loopt nog op, omdat we met een aantal partijen nog een afbetalingsregeling hebben lopen.""Het gaat om zowel kleine aanbieders, die enkele duizenden euro's betalen, als grote aanbieders, waarin de schikking in de tienduizenden euro's loopt", zegt Kuik. De grootste schikking betrof volgens de directeur 40.000 euro.
      Twee aanbieders van illegale streamingsdiensten weigerden de afgelopen elf maanden om met een schikkingsvoorstel van BREIN in te stemmen. In die gevallen kwam het tot een rechtszaak. Met de diensten, die via internet werken, kunnen gebruikers illegaal tv-kanalen, films, series of een combinatie bekijken. De abonnementsdiensten werken in sommige gevallen met fysieke kastjes.
    • Door Draakie
      De derde officiële ontwikkelversie van Kodi versie 18.0 is beschikbaar gekomen. Deze crossplatform-mediacentersoftware wordt ontwikkeld voor Windows, macOS, Linux, Android en iOS. In versie 18.0, die codenaam Leia draagt, is onder meer de hele broncode doorgenomen, met als doel de stabiliteit te verbeteren. Verder zijn er diverse verbeteringen aangebracht in de muziekbibliotheek en het kijken van live televisie, is er een volledige 64bit-versie van Kodi en is het nu ook verkrijgbaar via de Windows Store. Ten slotte is de mediaspeler verbeterd, waardoor er minder haperingen moeten voorkomen, en kan het ook prima overweg met 4k- en 8k-resoluties, hdr, drm en de nieuwste codecs. 

Versienummer 18.0 Alpha 3 Releasestatus Alpha Besturingssystemen Windows 7, Android, Linux, macOS, iOS, Windows 8, Windows 10 Website Kodi Download http://kodi.tv/download

• Recent nieuwsbericht

• Nu op het forum

• Nou Nou Nou, wat een gedoe bij jullie in Nederland met die wifi. Bij mij heb ik er absoluut geen problemen mee, ben dan ook ne Belg 😉, en bij mijn moeder die in een wijk woont waar bijna iedereen het net heeft en bijna ook iedereen aan de wifi is heb ik ook nog nooit problemen gehad. Tot zover ik weet hebben Ziggo & Telenet toch dezelfde hoofdaandeelhouder Liberty Global? Al is Telenet niet de goedkoopst ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
    • Op Twitter heeft zich een van de grootste ironieën van de afgelopen tijd afgespeeld in een nieuwe woordenstrijd die is ontbrand over Artikel 13. Nadat Pirate-Europarlementariër Julia Reda kinderen opriep om te lobbyen bij hun ouders over de controversiële wetgeving, kreeg ze van IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) een "schaam je" voor "het manipuleren van minderjarigen". Het probleem is dat de entertainmentindustrie al meer dan een decennium hetzelfde doet. Omdat kinderen onder artikel 13 vallen, grotendeels vanwege hun obsessie met YouTube, heeft Reda onlangs voorgesteld om bij hun ouders te lobbyen om de wetgeving te lezen. Tegelijk met pop-ups van YouTube die gebruikers adviseerden zich tegen artikel 13 te verzetten, leek dat sommige aanhangers van de voorgestelde wet te irriteren. Naarmate de controverse over de voorstellen van artikel 13 van de EU aanhoudt, lijkt Twitter het favoriete communicatiewapen te zijn voor partijen aan beide zijden. Als een van de belangrijkste tegenstanders van Artikel 13 en in het bijzonder de eis voor Uploadfilters, is Julia Reda een veel voorkomend doelwit voor voorstanders van deze omstreden Auteursrechtwetgeving. Julia Reda is een politica voor de Piratenpartij Duitsland en voorzitter van de Jonge Piraten Europa en in 2014 werd ze verkozen tot Europarlementariër.
    • Tele2-klanten kunnen in december tot 1GB aan data weggeven aan andere klanten Tele2 start een tijdelijke actie waarbij gebruikers hun data weg kunnen geven aan andere Tele2-klanten. In blokken van 250MB kunnen klanten tot maximaal 1GB weggeven. De actie duurt tot 31 december. Maak je vrienden blij! Want jij kunt de hele maand december 1000MB van je eigen data cadeau doen. Omdat we je lief vinden. Omdat het kan. Deel je data met andere Tele2-gebruikers die even krap in hun MB’S zitten. Ga naar de mijntele2 app Check of je de nieuwste versie (5.1.0) hebt of download ‘m (is zeker de moeite waard). Ga naar het dashboard en kies daar iemand die ook Tele2 heeft en deel je data. Je kan 4x 250MB weggeven. Begin met delen en zeg 't met data Note Trizomu: Heeft u vragen dan kan u via de volgende link de nodige info vinden onderaan de pagina in de FAQ