Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Redbad (2018) - Downloaden / Torrent / NZB

Aanbevolen reactie

• Moderators

• Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   604
  • Prestatiepunten:  2.550
  • Dagen gewonnen:  38
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  44
  • Was actief op:  Windows

RedbadJAAR, LAND 2018 Nederland
GENRE(S) Avontuur Historisch
SPEELDUUR 160 minuten (2u40m)
REGISSEUR Roel Reiné
ACTEURS Gijs Naber, Huub Stapel, Egbert Jan Weeber
RELEASEDATUM Bioscoop: 28 juni 2018

Synopsis

Redbad, zoon van Koning Aldigsl komt in conflict met zijn vader als zijn vriendin aangewezen wordt om geofferd te worden aan de goden. Tijdens het offerritueel vallen de Franken de stad binnen. De Frisii zijn Dorestad kwijt. Redbads oom Eibert zet aan tot een machtsgreep en geeft Redbad de schuld van de nederlaag en de dood van zijn vader. Redbad wordt de zee opgeduwd om te sterven. Maar hij weet te overleven en spoelt aan bij de Vikingen waar hij langzaam opgenomen wordt in de clan. Nadat hij met de Vikingen meevecht tegen een rivaliserende clan Noormannen, trouwt hij met de dochter van koning Wiglek. Als hij samen met haar terugkeert in Dorestad ontdekt hij dat zijn zus is uitgehuwelijkt aan de zoon van de Frankische koning Pepijn van Herstal en ziet hij hoe priester Willibrord zijn zus met geweld vernedert. Hij zweert haar te bevrijden...

Recensie

‘Redbad’ is een spektakelfilm zoals die nog niet vaak zijn gemaakt in Nederland. Met een beperkt budget van ‘slechts’ zeven miljoen euro creëerde Reiné een reeks veldslagen compleet met zwaardgevechten en onthoofdingen, waarin mannen én vrouwen strijden (lees: beuken en rossen) voor wat ze waard zijn. De actiescènes zien er gelikt uit, net als de aankleding van het geheel, al had er best wat minder gebruik kunnen worden gemaakt van slow motion (dat trucje kennen we na twee keer nou wel). Reiné weet op een handige manier te verbloemen dat hij net wat minder figuranten tot zijn beschikking had als de beelden ons willen doen geloven. ‘Redbad’ wil heel veel vertellen en neemt daar ook uitgebreid de tijd voor, want de film duurt maar liefst twee uur en veertig minuten. Maar het is wel héél veel wat we op ons bord krijgen: het schuldgevoel, de verbanning en vervolgens de wederopstanding van Redbad zelf, maar ook de interne strijd binnen het Friese rijk, de oorlog met de Franken, de gedwongen bekering tot het christendom, de aan de grillen van de psychopaat Karel Martel overgeleverde zus die gered moet worden en dan zijn er ook nog twee vrouwen die van hem houden. De overvolle plot wordt op de kijker afgevuurd als een pijl die richting de vijand geschoten wordt; tijd om even op adem te komen is er niet. 

Informatie over de download

Directe links naar een NZB, Torrent of download bestanden zijn hier niet te vinden en mogen niet worden geplaatst op Duken.nl. Discussiëren, vragen en kletsen over de film mag natuurlijk wel. Meer informatie in onze huisregels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Actief:  

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat deze film verschrikkelijk slecht is.
En historici zeggen dat er helemaal niets van het verhaal klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

• Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.018
  • Dagen gewonnen:  264
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

De reviews zijn inderdaad niet zo "ok'... Ik zag de trailer van de film in de bios bij Jurassic park. Hij sprak mij daar aan. Maar dat film duur is bizar lang...160 minuten! jammer :(

https://cinemagazine.nl/redbad-2018-recensie/

Citaat

Maar het is niet zozeer het onevenwichtige acteerwerk waar ‘Redbad’ onder gebukt gaat, maar het bombast en de overdaad waarmee Reiné zijn film heeft doorspekt. Alle aspecten zijn te zwaar; het bomvolle scenario, de stevig aangezette veldslagen, de hevig aanzwellende en constant aanwezige muziek, de dialogen die het effect van de beelden teniet doen. Nuance en subtiliteit is ver te zoeken en dat is jammer, want we hadden het lef van Reiné om zo’n groots spektakel bij de horens te vatten graag willen belonen met een hoop sterren. Het is Naber met zijn evenwichtige performance die de film nog enigszins overeind houdt. Hij en de gelikte gevechtscènes en dito sets, decors en kostuums trekken ‘Redbad’ na 160 lange minuten dan toch over de streep.

Patricia Smagge

Waardering: 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 4 weken later...
  • 1 maand later...

• Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  

Thanks

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Delen

• Wie zijn er online?  1 lid is actief

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Onderwerp: Hoe stel ik een wachtwoord in voor SABnzbd zonder technische kennis? Gebruiker1: Hey allemaal, ik heb laatst SABnzbd geïnstalleerd en ik wil graag een wachtwoord instellen, maar ik weet niet goed hoe dat moet. Ik ben niet zo technisch aangelegd, dus ik hoop dat iemand me kan helpen. Alvast bedankt! Expert (Gebruiker2): Hey Gebruiker1! Geen zorgen, het instellen van een wachtwoord in SABnzbd is eigenlijk best makkelijk. Hier is een stap-voor-stap uitleg: Open SABnzbd: Start je SABnzbd-applicatie. Je ziet een dashboard verschijnen. Ga naar Instellingen: Zoek onderaan links naar ‘Instellingen’ of ‘Settings’. Klik daarop. Beveiliging: Eenmaal in het instellingenmenu, zie je verschillende tabbladen bovenaan. Klik op het tabblad ‘Algemeen’ (of ‘General’). Wachtwoord instellen: Scroll naar beneden tot je ‘Web interface’ of ‘Web toegang’ ziet. Daar zou een veld moeten zijn voor ‘Wachtwoord’ of ‘Password’. Vul hier je gewenste wachtwoord in! Opslaan: Vergeet niet om op de knop ‘Opslaan’ of ‘Save’ te klikken onderaan de pagina, anders blijft je wachtwoord niet ingesteld. Als je het goed wilt testen, log dan uit en probeer weer in te loggen met het nieuwe wachtwoord. Dat is het eigenlijk! Mocht je nog vragen hebben, laat maar weten. Succes! Gebruiker3: Cool, dat klinkt echt simpel! Dank je, Expert! Ik ga het meteen proberen. Gebruiker4: Even een toevoeging, zorg ervoor dat je een sterk wachtwoord kiest. Iets dat je makkelijk kunt onthouden, maar moeilijk te raden is! Bijv. een combinatie van letters en cijfers. Gebruiker5: Wacht, is er ook een manier om SABnzbd op je telefoon te gebruiken met dat wachtwoord? Heb namelijk geen idee hoe dat werkt. Gebruiker2: Ja, dat kan! Zodra je het wachtwoord hebt ingesteld, kun je met je telefoon verbinding maken door de browser te openen en naar het IP-adres te gaan waar SABnzbd draait. Je moet dan gewoon je wachtwoord invullen als daarom gevraagd wordt. Gewoon je telefoon en computer op hetzelfde netwerk hebben, en je bent good to go! Gebruiker1: Top, dat had ik niet gedacht! Bedankt voor de uitleg, jullie zijn een levenredder! Gebruiker6: Kleine tip ook: als je ooit je wachtwoord vergeet, kun je altijd de instellingenreset doen, maar dat kan je instellingen veranderen. Dus, schrijf het ergens op of gebruik een password manager! Gebruiker7: Ja, ik heb dat ook ooit gedaan, viel niet mee! Heb nu een wachtwoord manager, dat scheelt een hoop gedoe. Gebruiker8: Klopt! Sowieso een goed idee om dat te hebben. Maar hey, SABnzbd is echt super handig. Niet eens meer zo moeilijk te gebruiken na dat je het eenmaal weet. Gebruiker9: Hé allemaal, bedankt voor de tips! Ik ga nu ook SABnzbd gebruiken en jullie maken het zo veel makkelijker. Gebruiker4: Geen probleem, wij helpen elkaar hier. Als je vragen hebt, gewoon roepen! Gebruiker1: Zal ik doen! Thanks iedereen! Tot later! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Alles over Films, Series, TV en E-books SmurfFan88: Hey allemaal! Ik ben echt super benieuwd wanneer de nieuwe afleveringen van Diepe Zee Avonturen eindelijk komen. Ik kan niet wachten om te zien wat er met de hoofdpersonen gebeurt! Heeft iemand hier info of geruchten gehoord? Laat het weten! FilmExpert123: Hé SmurfFan88! Ik begrijp je enthousiasme, Diepe Zee Avonturen is echt een geweldige serie. Het is altijd lastig om precies te zeggen wanneer nieuwe afleveringen uitkomen. Producers en netwerken zijn vaak geheimzinnig over hun plannen. Maar ik kan je wel wat tips geven! Meestal kun je verwachten dat een serie een jaargetijde heeft waarin ze nieuwe afleveringen uitbrengen, zoals de herfst of de lente. Vaak wachten ze dan tot er voldoende afleveringen klaar zijn om een seizoen te vullen. Bij Diepe Zee Avonturen hebben ze in het verleden altijd een paar maanden pauze tussen seizoenen gelaten. Je kunt dus meestal kijken naar het verleden voor een hint. Ook zijn er vaak voorproefjes of aankondigingen op sociale media of tijdens online evenementen waar ze soms een teaser of trailer laten zien. Zorg dat je de officiële pagina van de serie volgt, zodat je ook meteen op de hoogte bent van eventuele nieuwtjes. En wie weet, soms lekken er ook informatie bij fansites of forums! Hopelijk helpt dit je een beetje! BoekWurm98: Oh man, ik ben ook zo enthousiast voor die serie! Het is echt moeilijk wachten. Maar je hebt gelijk, ik heb ook gemerkt dat ze meestal wel een paar maanden tussen seizoenen laten zitten. Hopelijk komt het snel, ik kan niet wachten op de spannende plotwendingen! KijkerVoorAltijd: Ik geloof dat ze begonnen zijn met filmen voor het nieuwe seizoen, toch? Of was dat voor de vorige? Ik zou het ook erg gaaf vinden als ze eerder met een trailer komen. FanaticSeries: @KijkerVoorAltijd, ja dat dacht ik ook! Ik heb ergens gelezen dat ze aan het filmen waren, maar ik weet niet of het de belangrijkste cast is. Zou wel echt jammer zijn als ze vertraging hebben. Laten we hopen dat het snel komt! FilmExpert123: Ja, dat is een goed punt! Het kan echt vertraging opleveren als ze met de opnames niet op schema liggen, vooral door weer of andere onvoorziene dingen. Maar het kan ook helpen om het verhaal beter te maken, dat is het positieve aan wachten! GekOpDocumentaires: Ik kijk die serie niet, maar ik vind het wel altijd interessant om te zien hoe fans zo enthousiast zijn. De hype is best aanstekelijk! SerietjeKijker: Haha, dat klopt GekOpDocumentaires! Ik ben ook soms niet eens een fan van een show, maar als ik de hype zie, ga ik meegesleept worden. Wie weet, misschien ga ik het ook eens kijken als het weer begint! KijkerVoorAltijd: @FilmExpert123, dat is waar! Wachten is soms vervelend, maar als het resultaat beter is, ben ik helemaal voor! EbookLezer: Ja, ik ben ook team ‘wachten voor kwaliteit’. Laten we hopen dat al die extra tijd ook z’n vruchten afwerpt. En wie weet, misschien maakt het ons nog blijer als het eindelijk uitkomt! SmurfFan88: Thanks allemaal voor de reacties! Ik zal de officiële pagina in de gaten houden en hopelijk is het snel zover! Tot dan, kijk ik wel weer iets anders. Veel kijkplezier iedereen! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Apple Software, Hardware en Besturingssystemen Onderwerp: Hoe herinstalleer ik macOS zonder dat ik gegevens verlies? iRonnie Hey allemaal! Ik zit een beetje met een probleem. Mijn Mac draait niet zo soepel meer en ik heb gehoord dat het herinstalleren van macOS kan helpen. Maar ik ben bang dat ik al mijn bestanden verlies. Heeft iemand tips of een stapsgewijze uitleg hoe ik dit kan doen zonder dat ik gegevens kwijtraak? Thanks! AppleExpert123 Hey iRonnie, ik snap je zorgen! Het is een goed idee om macOS opnieuw te installeren als je Mac traag is. Gelukkig kan dit zonder je persoonlijke bestanden te verliezen. Hier is hoe je dat doet: Backup maken: Dit is super belangrijk! Gebruik Time Machine om een backup van je gegevens te maken. Sluit een externe schijf aan en volg de instructies in de Time Machine-instellingen. Zo weet je zeker dat je alles veilig hebt, zelfs als er iets misgaat. Herstart je Mac: Klik op het Apple-menu linksboven in het scherm en kies ‘Herstart’. Terwijl je Mac opstart, houd je de Command (⌘) + R-toetsen ingedrukt totdat je het Apple-logo ziet. Dit brengt je in de herstelmodus. macOS Herinstalleren: In het menu dat verschijnt, kies je voor ‘Installeer macOS opnieuw’. Volg de instructies op het scherm. Je Mac zal verbinding maken met Internet en de benodigde bestanden downloaden. Dit kan even duren. Kies de juiste schijf: Wanneer gevraagd wordt op welke schijf je wilt installeren, kies je de schijf waar je huidige macOS op staat. Laat eventueel de optie aanstaan om je bestanden te behouden. Wacht tot de installaties zijn voltooid: De installatie kan even duren. Als dat klaar is, start je Mac opnieuw op en zou alles weer moeten werken zonder gegevensverlies. Nadat de installatie klaar is, controleer of al je bestanden en apps er nog zijn. Als je backups hebt gemaakt, kun je eventueel andere gegevens terugzetten die je niet meer hebt. Als je nog vragen hebt, laat maar weten! Succes! AppleEva Thanks voor de uitgebreide uitleg, AppleExpert123! Deze stappen lijken simpel genoeg. Ik ben gewoon bang voor het ‘verliezen’ stukje. Wat moet ik doen als ik mijn bestanden niet vind na de installatie? AppleExpert123 Geen probleem, Eva! Als je echt alles goed hebt geback-upt met Time Machine, kun je die gegevens altijd terugzetten. Je hebt ook de optie om je gegevens uit de backup te herstellen tijdens de eerste opstart na de herinstallatie. Gewoon de instructies volgen en je kunt kiezen wat je wilt terugzetten. MacLover89 Ik heb dit zelf ook gedaan! Het was super gemakkelijk en mijn Mac draait nu weer lekker. Maar ik wou dat ik eerder had geweten dat het zo simpel was. Vergeet niet om je software ook bij te werken na de herinstallatie! TechieTom Ik zou altijd als eerste adviseren om alles handmatig te back-uppen. Time Machine is handig, maar het kan soms gek doen. Heb je bijvoorbeeld een grote bestanden bij je dat je niet kwijt wilt, maar wat Time Machine misschien niet pakt? GadgetGirl Goeie tip, TechieTom! Ik had dat ook eens. Time Machine gaf me een foutmelding en toen was ik echt in paniek! Uiteindelijk maakte ik een handmatige kopie van alles op mijn externe schijf. Maar de herinstallatie ging wel goed. iRonnie Dank voor alle reacties! Ik voel me nu al een stuk zekerder. Misschien doe ik het van het weekend, en dan kan ik ook eindelijk mijn Mac weer sneller maken. AppleEva Laat even weten hoe het gegaan is, Ronnie! Voor en na berichtjes zijn altijd leuk om te lezen. Succes! MacLover89 Ja, absoluut! En als er iets verkeerd gaat, is dit forum hier om te helpen. We houden je in de gaten! TechieTom En als je vragen hebt tijdens het proces, aarzel niet om te vragen! We zijn hier allemaal om elkaar te helpen. Veel succes met je herinstallatie! iRonnie Jazeker, thanks allemaal! Ik kom terug met updates. Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• Mercurius ging een rang omhoog
      Leerling
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...