Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Handleiding Probleemoplossing PIA VPN-Verbinding

Duken
 Delen

Aanbevolen reactie

• Administrators

• Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.013
  • Dagen gewonnen:  264
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Handleiding Snelle Probleemoplossing PIA VPN-Verbinding

Waarom werkt de VPN-verbinding niet of traag met de PIA-app?

Connectiviteitsproblemen kunnen door een aantal dingen worden veroorzaakt; meestal wordt dit echter veroorzaakt door een poort die door de toepassing wordt gebruikt, omdat deze wordt beperkt of geblokkeerd op het netwerk waarmee u verbinding maakt. We hebben een zeer eenvoudige manier toegevoegd om van poort te veranderen die door de toepassing wordt gebruikt, om een dergelijke situatie gemakkelijk te verhelpen. Raadpleeg de onderstaande instructies voor het wijzigen van de poort die wordt gebruikt door de toepassing Privé-internettoegang tijdens het verbinden.

Windows / Mac OS / Linux :

1. Klik met de rechtermuisknop op het PIA pictogram in het systeemvak of de menubalk (Mac OS kan ook een gewone klik gebruiken)

2. Verbreek de verbinding met de VPN, indien aangesloten

3. Klik nogmaals met de rechtermuisknop op het pictogram voor de VPN en klik op Instellingen

4. Klik op de knop Geavanceerd

5. Stel het verbindingstype in op UDP

6. Wijzig de externe poort in 1194, klik op Opslaan en maak opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.

6.1 Als dat het geval is, ontkoppelt u de VPN, wijzigt u de externe poort naar 8080, slaat u op en maakt u opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.

6.2 Als dat het geval is, koppelt u de VPN los, wijzigt u de externe poort in 9201, slaat u op en maakt u opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.

6.3 Als dat het geval is, koppelt u de VPN los, wijzigt u de externe poort in 53, slaat u op en maakt u opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.

7. Als deze wijzigingen niet helpen, ga dan terug naar de geavanceerde instellingen

8. Verbreek de verbinding met de VPN en wijzig het settype in TCP

9. Wijzig de externe poort in Auto, klik op Opslaan en maak opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.

10. Als dat het geval is, ontkoppelt u de VPN, wijzigt u de externe poort in 443, klik op Opslaan en maak opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.

10.1 Als dat het geval is, ontkoppelt u de VPN, wijzigt u de externe poort in 110, slaat u op en maakt u opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.

10.2 Als dat het geval is, koppelt u de VPN los, wijzigt u de externe poort naar 80, slaat u op en maakt u opnieuw verbinding. Kijk of het probleem aanhoudt.

11. Als u tot nu toe geen verbinding tot stand hebt kunnen brengen, voert u het getal 53 in het vakje Lokale poort in en probeert u vervolgens alle bovenstaande instellingen opnieuw

Android:

Open onze applicatie en klik vervolgens op de knop Instellingen in de rechterbovenhoek van het venster (verschijnt als een pictogram van 3 kleine schuifschakelaar). Tik op de optie Afstandsbediening.

Stel de externe poort in op automatisch en probeer verbinding te maken.

Als dat niet werkt, verander de poort in 1194, en probeer verbinding te maken.

Als dat niet werkt, verander de poort naar 8080, en probeer verbinding te maken.

Als dat niet werkt, wijzigt u de poort in 9201 en probeert u verbinding te maken.

Als dat niet werkt, wijzig dan de poorten in 53 en probeer het opnieuw.

Als de bovenstaande poorten niet helpen, schakel dan een TCP-verbinding in door het vakje "Gebruik TCP" aan te vinken.

Stel de externe poort in op automatisch en probeer verbinding te maken.

Als dat niet werkt, probeer dan 443.

Als dat niet werkt, probeer dan 110.

Als dat niet werkt, probeer dan poort 80.

iOS:

Zorg er eerst voor dat u bent verbonden met het OpenVPN-protocol in plaats van met IPsec. (Open de app-instellingen [drie regels links bovenaan het scherm], tik op Instellingen en vervolgens op Protocol. Vanaf daar selecteert u OpenVPN.)

Gebruik vervolgens de volgende instructies om poorten te wijzigen:

1. Ga naar uw instellingen

2. Ga naar Socket en selecteer UDP

3. Tik op de optie Poort op afstand.

4. Probeer de externe poort in 1194 te veranderen en probeer verbinding te maken.

5. Als dat niet werkt, wijzigt u de poort in 9201 en probeert u verbinding te maken.

6. Als dat niet werkt, wijzigt u de poort in 8080 en probeert u verbinding te maken.

7. Als dat niet werkt, wijzig dan de poorten in 53 en probeer het opnieuw.

8. Als geen van deze werkt, schakelt u een TCP-verbinding in door terug te gaan naar Instellingen, vervolgens Socket en TCP te selecteren

9. Probeer verbinding te maken met externe poort 443.

10. Als dat niet werkt, probeer dan 110.

11. Als dat niet werkt, probeer dan poort 80.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Reacties 10
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

• Administrators

• Bijdragen:  26.235
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  25.013
  • Dagen gewonnen:  264
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Handleiding is geschreven door @Drifter. Met dank aan drifter. In de nieuwe handleiding van PIA VPN verwijzen we ook naar dit artikel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 3 jaar later...

• Bijdragen:  41
  • Waardering:   13
  • Prestatiepunten:  396
  • Dagen gewonnen:  1
  • Actief:  
  • Leeftijd:  66

is allemaal heel leuk maar hij wil bij mij niet instaleren, dus kom geen stap verder.😪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei marthaeen:

is allemaal heel leuk maar hij wil bij mij niet instaleren, dus kom geen stap verder.😪

Hallo @marthaeen,

Bovenstaande uitleg is een Handleiding Snelle Probleemoplossing PIA VPN-Verbinding als er problemen zijn na installatie. Als je al een probleem hebt met het installeren van PIA is het verstandig om dan ook eerst de installatie Handleiding te lezen/bekijken die je kan vinden onder deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Heb PIA ondertussen wel op de pc gekregen , maar denk dat ik een ander model hebt want sommige dingen staan niet bij mij, 

ik kan b.v de snelheidstst niet vinden bij mij. hij staat bij mij ook niet in mijn startbalk.dan bedoel ik als de pc aan is en onderin die startbalk.

Maar hij is geinstaleerd dus dat vind ik al heel wat.

Bedankt voor de rest van de uitleg.😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  26
  • Waardering:   22
  • Prestatiepunten:  484
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  

12 minuten geleden zei marthaeen:

Heb PIA ondertussen wel op de pc gekregen , maar denk dat ik een ander model hebt want sommige dingen staan niet bij mij, 

ik kan b.v de snelheidstst niet vinden bij mij. hij staat bij mij ook niet in mijn startbalk.dan bedoel ik als de pc aan is en onderin die startbalk.

https://www.speedtest.net/nl

daar kun je een speedtest doen, pia heeft dat ook niet.

Bij de startbalk helemaal rechts onder dat dakje  ^ daar staat Pia als het goed is en die kun je naar je taakbalk slepen

bewerkt door Knapzak
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Helaas bij mij dus niet,moet hem op de pc aanklikken en dan komt hij helemaal tevoorschijn..

Speedtest komt uit op Download 231,43

upload122,70

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei marthaeen:

Helaas bij mij dus niet,moet hem op de pc aanklikken en dan komt hij helemaal tevoorschijn..

Speedtest komt uit op Download 231,43

upload122,70

Als je PIA onderin je startbalk wil hebben, moet je eerst het programma openen. Als het geopend is staat er wel een pictogram onderin je startbalk. Als je dan met je muispijltje op het pictogram gaat staan en aanklikt met je rechtermuisknop zie je in het submenu een regeltje staan Aan taakbalk vastmaken waar je op moet klikken. Dat pictogram blijft nu onderin je taakbalk staan waar je op kan klikken als je het programma wil openen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

Hij staat bij mij op mijn bureaublad en verder komt hij niet.

Maar ik denk wel dat hij het doet. Nu heb ik net u torrent 3.55 gedownload. en nu weet ik niet meer hoe ik daar mee verder komt.

Volgens mij moest ik ergens van alles instellen maar weet niet waar.Word je al moe van mij? ik wel van mezelf😵

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei marthaeen:

Hij staat bij mij op mijn bureaublad en verder komt hij niet.

Maar ik denk wel dat hij het doet. Nu heb ik net u torrent 3.55 gedownload. en nu weet ik niet meer hoe ik daar mee verder komt.

Volgens mij moest ik ergens van alles instellen maar weet niet waar.Word je al moe van mij? ik wel van mezelf😵

Ook als er een pictogram op je bureaublad staat kan je dat met je rechtermuisknop aanklikken als je er met je muispijltje op gaat staan. Ook dan zie in een popup een submenu met de regel Aan de taakbalk vastmaken.

Die uTorrent versie 3.55 moet je ook weer heel snel verwijderen en de Stabiele uTorrent 1.6 classic versie downloaden. Als deze uTorrent versie niet Nederlands is kan je het Nederlandse taalbestand downloaden onder deze link. Een verkorte installatie handleiding is te vinden onder deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 1 jaar later...

• Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  36
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  

https://www.speedtest.net/nl

daar kun je een speedtest doen, pia heeft dat ook niet.

Bij de startbalk helemaal rechts onder dat dakje  ^ daar staat Pia als het goed is en die kun je naar je taakbalk slepen

Goed om te horen dat je PIA op je pc hebt kunnen installeren! Als je bepaalde functies mist, zou het kunnen dat je een ander model of een andere versie hebt😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Delen

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: ‘Fallout’ Season 2: Who Is Justin Theroux’s Robert House? Gebruiker: GamerGirl95 Hey iedereen! Ik las dat Justin Theroux de rol van Robert House speelt in Fallout seizoen 2. Wie is dat precies en waarom is hij zo belangrijk? Blijft hij ook een slechterik of dat niet? Expert: FalloutFan123 Waarom, hallo! Goed dat je vraagt, GamerGirl95! Robert House is een super interessante figuur in de Fallout-universum. Hij is de eigenaar van de New Vegas Strip en een belangrijke speler in de wereld van Fallout: New Vegas, dat eigenlijk een van de meest geliefde games is van de serie. Hij is een robot, maar dan wel een bijzondere. House is een van de weinige overlevenden van de oorlog, die in een soort cryoslaap zat. Hij heeft een soort van toekomstvisie voor New Vegas en wil dat de stad onafhankelijk blijft van de rest van de New Californian Republic. In de game heeft hij dus een dubbelrol. Enerzijds is hij charmant en biedt hij kansen voor de speler, maar anderzijds heeft hij ook duistere plannen en toont hij een beetje dictatoriale neigingen. Dit maakt het hele verhaal super spannend, omdat je moet kiezen aan welke kant je staat – die van House of niet. In seizoen 2 van de show lijkt het erop dat ze gaan inspelen op zijn complexe karakter en motieven. Justin Theroux, die hem speelt, heeft al eerder bewezen dat hij kan spelen met zowel humor als een ernstige toon, dus ik ben heel benieuwd hoe hij deze rol gaat invullen! Gebruiker: OldSchoolGamer Dat klinkt tof! Ik vond New Vegas echt een vette game. Robert House is inderdaad een interessante figuur, vooral hoe hij de machtsbalans in het spel beïnvloedt. Ik ben ook benieuwd hoe ze dat in de serie gaan brengen. Gebruiker: AnimeFan220 Ik hoop dat ze niet te veel daar vandaan gaan afwijken. Ik bedoel, de games hebben zo’n sterke lore! Maar met Theroux aan boord, heb ik wel vertrouwen. Gebruiker: MovieBuff24 Helemaal mee eens, AnimeFan220. Maar het zou ook leuk zijn als ze nieuwe elementen toevoegen. Wie weet wat voor verhalen ze kunnen vertellen zonder alles te herhalen wat al in de game gebeurd is. Gebruiker: NuclearBard Wat ik me af vraag: In de game kun je eigenlijk alle kanten op met House. Ga je voor hem, of tegen? Zullen ze dat in de serie ook hebben? Of is dat teveel om in een paar afleveringen te stoppen? Gebruiker: RetroDreamer Ja, dat is een goeie vraag, NuclearBard. Er zijn zoveel verweven plotlijnen! Hopelijk geven ze ons een beetje van die keuzemogelijkheden in de show. Dat zou het echt uniek maken. Gebruiker: GamerGirl95 Dank voor de uitleg, FalloutFan123! Het klinkt echt spannend nu. Ik ben nog niet zo bekend met de lore, maar ik denk dat ik de game misschien moet spelen voor het nieuwe seizoen uitkomt. Gebruiker: VaultDwellerX Zeker doen, GamerGirl95! New Vegas is een absolute aanrader! En als je die sfeer en keuzes in de serie wilt zien, dan is het goed om de game te begrijpen. Je gaat er veel meer uit halen! Gebruiker: CuriousCat77 Aan wie de serie eigenlijk gaat deelnemen? Het lijkt erop dat ze een behoorlijk sterke cast hebben, toch? Ook benieuwd naar andere personages! Gebruiker: FalloutFan123 Ja, het cast-aanbod is echt veelbelovend! Dat maakt me nog meer enthousiast. En natuurlijk, als je gaat spelen, let op al die kleine details – ze maken de ervaring zoveel rijker. Gebruiker: AnarchyAngel Ik kan niet wachten totdat de show eindelijk begint! Het is zo leuk om vermoedens, theorieën en verwachtingen te delen. Het maakt het wachten iets makkelijker. En zo blijft de discussie doorgaan! Iedereen is enthousiast en deelt hun ideeën en vragen. Het lijkt erop dat Season 2 van Fallout heel wat te bieden heeft! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Wat is een modchip voor je console en hoe werkt het precies? Subforum: Repareren, uitpakken, branden en overige problemen GamePeter: Hey allemaal! Ik heb een beetje gehoord over modchips voor consoles, maar ik snap er helemaal niks van. Wat is het nou precies en hoe werkt het? Is het makkelijk om te installeren? Alvast bedankt! ExpertMark: Hey GamePeter! Goed dat je het vraagt. Een modchip is basically een stukje hardware dat je in je console kunt installeren. Het heeft als doel om de beperkingen van de originele firmware te omzeilen. Hierdoor kun je vaak illegale games spelen, je console aanpassen, of zelfs zelfgemaakte games draaien. Stel je voor dat je een telefoon hebt die alleen bepaalde apps kan draaien. Met een modchip kun je die restricties opheffen en bijna elke app downloaden die je maar wilt. Installatie verschilt per console. Soms is het wat gepuzzel met draadjes en soms heb je alleen maar een schroevendraaier nodig. Ik zou zeggen, als je het zelf gaat doen, kijk dan goed naar tutorials. En kijk ook naar de garantie van je console; modden kan die soms ongeldig maken. Er zijn ook risicos, zoals bricking (dat je console niet meer werkt). Dus, altijd goed onderzoek doen voor je eraan begint! Hopelijk helpt dit je om een beter idee te krijgen! NinaSwitch: Thanks voor de uitleg, Mark! Is het legaal om zo’n modchip te gebruiken? Of kan ik daar in de problemen mee komen? TimmyGamer: Ja, Nina, modchips zijn meestal niet legaal, vooral als je ze gebruikt om gedownloade games te spelen. Het kan je garantie op je console ook laten vervallen. GamePeter: Ah, dat is wel goed om te weten. Dus als ik het doe, moet ik zeker voorzichtig zijn! Kan ik dan gewoon mijn originele games blijven spelen? Of gaat dat ook niet meer werken? ExpertMark: Ja, je kunt in principe nog steeds je originele games spelen, maar dit hangt af van hoe je de modchip instelt. Sommige chips zijn flexibeler dan andere. Zorg ervoor dat je de instructies goed opvolgt! Joey2Cool: Ik heb ook een modchip in mijn old school console en het werkt super! Maar ik ben wel voorzichtig met welke games ik speel. Soms zijn er problemen met compatibiliteit. Niet alle games werken altijd smooth. NinaSwitch: Dat klinkt een beetje risicovol, Joey. Heb je geen schrik dat je console kapotgaat? Joey2Cool: Eerlijk gezegd wel, maar ik heb er goed onderzoek naar gedaan. Ik zorg ervoor dat ik een goede chip koop en als iets misgaat, kan ik het soms zelf fixen. Plus, het is wel vet om je oude games op een nieuwe manier te kunnen spelen! GamePeter: Jullie maken me echt nieuwsgierig! Hoeveel kost zo’n modchip eigenlijk? En waar kan ik die het beste kopen? TimmyGamer: De prijs kan echt verschillen, maar je vindt ze vaak tussen de 20 en 100 euro, afhankelijk van het model. Check online winkels of forums — maar kijk altijd goed naar reviews! NinaSwitch: Zou het ook een idee zijn om een professional in te schakelen voor installatie? Iemand met meer ervaring kan misschien beter döllies maken. ExpertMark: Zeker! Als je het zelf niet vertrouwd, is naar een professional gaan een veilige optie. Het kan een paar euro extra kosten, maar je voorkomt wel veel gedoe. Succes met je zoektocht, GamePeter! GamePeter: Super bedankt voor alle info, iedereen! Ik ga alles even goed bekijken en beslissen. Misschien update ik jullie nog over mijn keuze! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie in het subforum “Apple Software, Hardware en Besturingssystemen” iRonnie: Hey allemaal, ik heb een probleem met Apple Mail. Het lijkt wel alsof het ’minder fijn werkt’ de laatste tijd. Soms krijg ik geen notificaties van nieuwe e-mails en vaak laad ie mijn mails niet goed. Hebben jullie daar ook last van? Iemand tips om dit op te lossen? ExpertSteve: Hoi iRonnie! Ik begrijp je frustratie. Apple Mail kan soms wat kuren hebben. Hier zijn een paar tips die je kunt proberen om het op te lossen: Controleer je internetverbinding: Soms is het simpelweg een kwestie van een slechte verbinding. Als je verbinding instabiel is, kan Mail moeite hebben om je e-mails te laden. Verander je mailinstellingen: Ga naar "Mail" > "Voorkeuren" > "Accounts" en zorg ervoor dat je instellingen goed zijn. Kijk ook of de serverinstellingen kloppen. Start Apple Mail opnieuw op: Een klassieke oplossing, maar soms werkt het! Sluit de applicatie volledig af en start hem weer op. Update je software: Zorg ervoor dat je de nieuwste versie van macOS hebt. Soms kunnen bugs in oudere versies problemen veroorzaken. Herstart je mac: Dit klinkt misschien basic, maar een herstart kan veel problemen oplossen. Probeer deze stappen eens en kijk of het helpt! Laat het ons weten! AppleEva: Thanks Steve, goede tips! Ik had laatst ook dat ik geen notificaties kreeg. Heb je misschien ook een idee hoe ik dat kan fixen? ExpertSteve: Ja, zeker! Voor notificaties ga je naar "Systeemvoorkeuren" > "Meldingen". Zoek Apple Mail in de lijst en zorg ervoor dat de meldingen zijn ingeschakeld. Je kunt ook kiezen hoe je notificaties wilt ontvangen (banner, geluid, etc.). Als je dat goed hebt ingesteld, zou je ze weer moeten krijgen. TechieTom: Ik had dit probleem ook een tijdje geleden. Het bleek dat mijn VPN een conflict had met Mail. Heb je dat misschien aanstaan, iRonnie? iRonnie: Dank voor de tips allemaal! Geen VPN aan, maar ik ga alles even checken. En hopelijk helpt het! Susan76: Ik vind het ook altijd zo irritant dat ’t niet direct werkt. Soms krijg ik ook geen afbeeldingen in de mails. Is dat iets dat samenhangt met de notificaties? ExpertSteve: Ja, dat kan! Als afbeeldingen niet laden, kan dat soms met je internetverbinding of privacy-instellingen te maken hebben. Ga naar "Mail" > "Voorkeuren" > "Weergave" en zorg ervoor dat je "Laad afbeeldingen in berichten" hebt aangevinkt. GadgetGuy: Zou het ook kunnen liggen aan teveel opgeslagen e-mails? Ik heb bijna 10.000 berichten in mijn inbox. Misschien is dat wel een probleem? iRonnie: Goede vraag, GadgetGuy. Ik heb ook een volle inbox. Dit ga ik zeker checken! AppleEva: Mocht je Mail echt traag blijven werken, dan kun je overwegen je inbox op te schonen. Archiveer oude e-mails of gebruik mappen. Dat maakt het overzichtelijker, en mogelijk sneller! TechieTom: Inderdaad, opruimen helpt! Ik doe het maandelijks bij mezelf, anders wordt het een rommeltje. En die ‘teveel berichten’-probleem kan best kloppen. iRonnie: Super bedankt iedereen! Ik ga aan de slag met alles wat jullie hebben gezegd. Fingers crossed dat t werkt! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• pennif heeft zojuist een badge verdient
      10 jaar actief
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...