Jump to content

Recommended Posts

In dit topic houd ik eventuele storingen bij van de site.

16.01 - 19:52

Op dit moment hebben we een storing op de webhost. Oorzaak onbekend, site is nu traag of offline. 

Aanpassing gedaan in PHP. Kijken hoe het nu gaat :)

• Replies 11
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

We hadden weer wat issues, upgrade van Plesk staat nog op de planning. Site is over naar PHP versie 7.3, nginx is actief gemaakt en alles is weer bijgewerkt. Hopen dat hiermee de load weer lekker blij

Goed dat je even plesk vermelde @Duken, dus ff de ssh gestart en idd  Plesk Obsidian 18.0.27 beschikbaar zal ik ook maar eens doen

Heren, we hadden problemen na een automatische plesk update. Na een minuut of 30 troubleshooten heb ik besloten een restore te doen van gisteren 10.00. Ook i.v.m. vakantie, weinig zin om, nu er eindel

Ziet er nu weer goed uit. Leek op een corrupte tabel in PHP.

Hoort erbij .... grrrr ;)

broken computer GIF

• 4 months later...

We hadden weer wat issues, upgrade van Plesk staat nog op de planning. Site is over naar PHP versie 7.3, nginx is actief gemaakt en alles is weer bijgewerkt. Hopen dat hiermee de load weer lekker blijft. 

Duimen :vriend:

• Like 1
Posted (edited)

Goed dat je even plesk vermelde @Duken, dus ff de ssh gestart en idd  Plesk Obsidian 18.0.27 beschikbaar zal ik ook maar eens doen

Edited by Tuinbever
  • Thanks 1
31 minuten geleden zei Tuinbever:

Klinkt dat je wat kennis hebt ;) als ik toch een keer problemen behoud zal ik je even in de loop houden. 

Thank U Laughing GIF by Pusheen

• 1 month later...

Heren, we hadden problemen na een automatische plesk update. Na een minuut of 30 troubleshooten heb ik besloten een restore te doen van gisteren 10.00. Ook i.v.m. vakantie, weinig zin om, nu er eindelijk zon is; de hele dag te troubleshooten. 

M.a.w. de berichten tussen 10-07-2020 10.00 en 11.07-2020 04:00 zijn verloren. Excuus voor het ongemak, dit is de eerste keer dat er data verloren is gegaan in de afgelopen jaren. Het is gelukkig niet zo veel :)

• Thanks 1

Lol, ja kan gebeuren, miss is dat handig even handmatig te doen, en daarna direct de server een reboot te geven dan gooi hij direct de dumpfiles weg. het is veel al een nginx probleempje 😉

• Like 1
3 minuten geleden zei Tuinbever:

Lol, ja kan gebeuren, miss is dat handig even handmatig te doen, en daarna direct de server een reboot te geven dan gooi hij direct de dumpfiles weg. het is veel al een nginx probleempje 😉

Ik had nu deze errors in plesk, SQL wou niet meer opstarten en inloggen in Plesk lukte ook niet meer.

Server Error
500
Zend_Db_Adapter_Exception
SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory

Type
Zend_Db_Adapter_Exception
SQLSTATE[HY000] [2002] No such file or directory
File
Abstract.php
Line
144

Repair van  Plesk wou niet baten. Leek te komen na de update 18.0.28.  Ik heb een offsite en online backup. Goed om te zien dat die ook altijd lekker werken :) De update voer ik nu maandag uit, dan kan ik er rustig voor zitten. Bedankt voor de tip 

Zet anders je SSH even aan
Geef commando op de volgende regels in /etc/my.cnf:

#log_bin = / var / log / mysql / mariadb-bin
#log_bin_index = /var/log/mysql/mariadb-bin.inde
#log_slow_verbosity = queryplan
Start MySQL:

systemctl herstart mysql

Dan is dit probleem  opgelost 😉

Edited by Tuinbever
  • Like 1
14 minuten geleden zei Tuinbever:

Zet anders je SSH even aan
Geef commando op de volgende regels in /etc/my.cnf:

#log_bin = / var / log / mysql / mariadb-bin
#log_bin_index = /var/log/mysql/mariadb-bin.inde
#log_slow_verbosity = queryplan
Start MySQL:

systemctl herstart mysql

Dan is dit probleem  opgelost 😉

Ik had het geprobeerd, maar zonder succes. Of ik het goed deed was overigens een tweede ;)

Misschien help dit je verder 😉

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je in je server kan rommelen , 😉

Edited by Tuinbever
  • Thanks 1
1 uur geleden zei Tuinbever:

Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je in je server kan rommelen , 😉

Rommelen mag altijd Duken, als je het maar met beleid doet. Hopelijk is de narigheid te achterhalen en kan je iets doen om een volgende keer te voorkomen. :hyper:

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Duken
      Het was weer een mooie dag voor de Duken community. Na ruim een jaar konden we eindelijk beginnen met de grote software upgrade. De site heeft een upgrade gehad van versie 4.4 naar de laatste 4.5. Er zijn veel nieuwe mogelijkheden geïmplementeerd waardoor onder andere de snelheid van de website omhoog is gegaan en er nieuwe mogelijkheden voor bezoekers en leden zijn zoals het nieuwe standaard thema.
      We draaien vanaf heden op de officiële Invision community 4.5 software. Wij hopen dat dit zorgt voor nog meer interactiviteit tussen de leden en een nog betere ervaring voor iedereen. Dit zijn de belangrijkste features:
      Belangrijke nieuwe functies / verbeteringen
      -  Nieuw Front-end design
      - Topic view en samenvatting
      - Pixabay foto's 
      -  AdminCP Dark Mode
      -  Site Statistieken ,  Search Insights , en  Club Statistieken
      -  Marketplace nu ingebouwd in de AdminCP
      -  Mobile App voor iOS en Android (Beta)
      -  Zapier Integration voor Invision Cloud Gemeenschappen
      - Rechts naast elk topic vinden we een samenvatting
      - En het toevoegen van afbeeldingen is heel fijn door de integratie met Pixabay 

De hele lijst met upgrades welke voornamelijk op de achtergrond werken vind je hier.
      Als jullie tips, feedback hebben of problemen / fouten tegenkomen horen we dit graag in de reacties. Dan kunnen we deze verhelpen zodat de gebruikers ervaring bij iedereen goed blijft
    • By Duken
      We hebben weer wat moois beschikbaar gemaakt op Duken.nl. We bezitten nu ook een Links Directory waar je links kan vinden naar de gewenste content op basis van categorie. Momenteel staan veel links verdeeld over forum berichten en nieuws berichten door de gehele website. Deze zijn lastig te vinden en bij te werken. Met de links directory kan je nu op een prettige en makkelijke manier de links opzoeken en gebruiken.
      De directory bestaat uit een aantal categorieën, zoals Torrent sites, NZB sites, share sites etc. Deze bevatten vaak ook weer sub-categorieën zodat je snel alle Nederlandse torrent communities kan vinden of juist Nederlandse NZB communities.  
      In het overzicht zijn de nieuwste links snel te vinden en houden we ook de statistieken bij per link object. Hoeveel views, hits of reacties heeft deze link gehad. Alle link objecten zijn voorzien van een informatie over de website zelf en kan je ook vinden of registratie bijvoorbeeld verplicht is, hoeveel bestanden er te vinden zijn en hoeveel leden de website heeft.
      De links worden elke week automatisch gecontroleerd, dit zorgt ervoor dat de links binnen de directory altijd up-to-date zijn en werken. Als links niet meer reageren worden deze automatisch uit het systeem gehaald en eventueel weer actief gemaakt als de site online komt. 
      De meest gebruikte links zijn onderin de pagina te vinden van de Links Directory en los hiervan mag je natuurlijk ook commentaar geven op de link objecten. Last but not least, je mag zelf links toevoegen! De directory is volledig interactief en bij het versturen van een link worden er op basis van de categorie een paar simpele vragen gesteld die je kan beantwoorden. Daarna wordt er een foto van de website welke je opstuurt gemaakt en komt deze direct in het overzicht te staan met de websites.
      Heel veel plezier met deze nieuwe module en we hopen dat de leden en bezoekers van Duken verblijd kunnen worden met nieuwe links op de wondere wereld van het internet.
    • By Duken
      We hebben weer wat moois beschikbaar gemaakt op Duken.nl. We bezitten nu ook een Links Directory waar je links kan vinden naar de gewenste content op basis van categorie. Momenteel staan veel links verdeeld over forum berichten en nieuws berichten door de gehele website. Deze zijn lastig te vinden en bij te werken. Met de links directory kan je nu op een prettige en makkelijke manier de links opzoeken en gebruiken.
      De directory bestaat uit een aantal categorieën, zoals Torrent sites, NZB sites, share sites etc. Deze bevatten vaak ook weer sub-categorieën zodat je snel alle Nederlandse torrent communities kan vinden of juist Nederlandse NZB communities.  
      In het overzicht zijn de nieuwste links snel te vinden en houden we ook de statistieken bij per link object. Hoeveel views, hits of reacties heeft deze link gehad. Alle link objecten zijn voorzien van een informatie over de website zelf en kan je ook vinden of registratie bijvoorbeeld verplicht is, hoeveel bestanden er te vinden zijn en hoeveel leden de website heeft.
      De links worden elke week automatisch gecontroleerd, dit zorgt ervoor dat de links binnen de directory altijd up-to-date zijn en werken. Als links niet meer reageren worden deze automatisch uit het systeem gehaald en eventueel weer actief gemaakt als de site online komt. 
      De meest gebruikte links zijn onderin de pagina te vinden van de Links Directory en los hiervan mag je natuurlijk ook commentaar geven op de link objecten. Last but not least, je mag zelf links toevoegen! De directory is volledig interactief en bij het versturen van een link worden er op basis van de categorie een paar simpele vragen gesteld die je kan beantwoorden. Daarna wordt er een foto van de website welke je opstuurt gemaakt en komt deze direct in het overzicht te staan met de websites.
      Heel veel plezier met deze nieuwe module en we hopen dat de leden en bezoekers van Duken verblijd kunnen worden met nieuwe links op de wondere wereld van het internet.

Toon volledig nieuwsbericht
    • By Duken
      Leden,
      Dit topic wil ik gebruiken om de feedback buiten de bestaande topics te houden. Los van de rapportage functies kan je ook in dit topic met elkaar bespreken als er zaken of berichten niet kloppen binnen het forum.
      Gebruik het als positieve feedback, snel lopen zaken uit de hand omdat de context niet begrepen wordt of verkeerd overkomt via tekst. Belangrijk is om te weten dat iedereen hier is om elkaar te helpen en het naar hun zin te hebben. Elkaar op punten, comma's of kleine stukjes tekst af te vallen gaan we niet doen. Ik hou van veel vrijheid en zie het goede in berichten maar kraak elkaar niet af. Ik weet dat ik een "makkelijke" admin ben maar volgens mij kunnen we het meeste onderling prima bepraten en oplossen.
      Als je je hier niet in thuis kan vinden is het helemaal geen probleem. Kijk dan even op andere forums. 
      Dus positief, positief en positief. 
      Dank!

• Who's Online   1 Member, 0 Anonymous, 107 Guests (See full list)

• Create New...