Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• Brein: schikking kost aanbieders illegale mediaspelers veelvoud van 10.000 euro

Delen

Stichting Brein waarschuwt dat aanbieders van inbreukmakende mediaspelers in het vervolg rekening moeten houden met een schikking van een veelvoud van tienduizend euro en mogelijke aangifte. Ook de aanbieder van Filmspeler heeft inmiddels geschikt.

Er zijn tweehonderd leveranciers van inbreukmakende mediaspelers gestopt met hun handel, claimt Brein. Half mei stond die teller nog op 84. De aanbieders zijn gestopt na sommaties van Brein, dat extra munitie in handen heeft na een oordeel van het EU-Hof. Die zaak draaide om het Nederlandse bedrijf Filmspeler, dat mediaspelers verkocht met daarop vooraf geïnstalleerde add-ons zoals Go Movies, Icefilms, Mashup, Istream, Yify Movies HD. Het EU-Hof oordeelde dat de verkoop van een mediaspeler met links naar beschermde inhoud een 'mededeling aan het publiek' is en daarmee inbreuk kan maken op de auteursrechten van de rechthebbenden.

Filmspeler heeft met Brein geschikt, maar de stichting noemt geen bedrag. De auteursrechtenwaakhond waarschuwt dat wie doorgaat met het 'opzettelijk en bedrijfsmatig inbreuk plegen' een misdrijf pleegt die tot aangifte en strafrechtelijke vervolging kan leiden. Half juni schikte Brein nog voor 10.000 euro met een echtpaar dat via Marktplaats illegale mediaspelers aanbod. Bij eventuele komende schikkingen zal het bedrag een veelvoud daarvan zijn, waarschuwt de stichting nu.

2001332837.png

Trizomu
    • Leuk 1
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

Alleen als men het aanbied als 'kijk de nieuwste films gratis' of er illegale addons zijn geinstalleerd, heeft Brein iets in handen.
    Als ik filmspeler zou aanbieden zou ik dus geen woord rappen over 'nieuwe films'. En illegale addons voor Kodi, die downloaden mensen dan zelf maar.
    Brein zal dan nog steeds proberen de boel plat te leggen maar juridisch hebben ze dan helemaal niets.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

• Administrators

Mee eens, daarnaast is het ook geen hobby meer voor de verkopers. 

Al vind ik wel dat het nooit en nog steeds niet duidelijk is waar de grenzen liggen. Soms voelt het bijna persoonlijk. 

Ja ik ga diversen malen per jaar naar de bioscoop, heb Netflix en spotify. En ja ik wil gerust betalen.

Maar hoe kom je bijvoorbeeld aan een wereld bekende serie als game of thrones zonder Ziggo als provider?

Dat geeft de ruimte voor downloaden en streamen. 

We rijden allemaal wel eens te hard, of laten de hond poepen waar het niet mag. En ja we downloaden ook allemaal  

Wiet verkopen mag, telen niet. .... Nederland :pirate:

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

14 uur geleden zei Duken:

Wiet verkopen mag, telen niet. .... Nederland :pirate:

Het probleem is dat het allemaal nog vager, nog dubbelzinniger en bureaucratischer is geworden door de macht van Brussel.
    We moeten ons aan wetten houden die niet te handhaven zijn.
    Om downloaden (maar ook cybercrime/terrorisme) echt aan te pakken moet de hele architectuur van het internet worden aangepast.
    Ik ben erg nieuwsgierig waar het heen gaat met de decentralisatie van het internet.
    Als er helemaal geen overzicht meer is, controle en toezicht bijna onmogelijk is, wat gaan ze (overheden en multinationals) dan doen?

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie over de Militaire Situatie Tussen Iran en Israël Gebruiker: Mark1985 Hey allemaal! Ik heb gehoord dat Israël de mogelijkheid van Iran om zijn wapens te gebruiken sterk heeft aangetast. Klopt dat? Wat betekent dat precies voor de situatie daar? Expert: AnnaDeAnalyser Hallo Mark! Goede vraag. Ja, het klopt dat Israël’s recente aanvallen op Iran een grote impact hebben gehad op hun militaire inzetbaarheid. Laat me het uitleggen. Iran heeft een behoorlijk arsenaal aan conventionele wapens, zoals raketten en tanks. Maar als je niet goed kunt opereren en communiceren, ben je veel minder effectief. Dat is precies wat er nu gebeurt. Israël heeft strategische aanvallen uitgevoerd die gericht zijn op belangrijke infrastructuur van Iran, zoals hun commandocentra. Dit maakt het voor Iran moeilijker om plannen te maken en uit te voeren. Een voorbeeld: stel je voor dat je in een sportteam speelt, maar de coach en het team zijn geneutraliseerd. Je kunt niet goed coördineren, waardoor je kansen op winst afnemen. Daarnaast hebben deze aanvallen de luchtverdediging van Iran ernstig verzwakt. Hierdoor zijn hun militaire bases veel kwetsbaarder voor aanvallen. Als ze hun raketten willen gebruiken, moeten ze hun apparatuur verplaatsen en goed positioneren. Maar zonder luchtverdediging is het riskant om dat te doen, omdat ze dan gemakkelijk door Israëlische drones of vliegtuigen kunnen worden gezien en aangevallen. Kishore, een analist, denkt dat Iran misschien binnen een paar weken gedwongen wordt om diplomatiek een oplossing te zoeken vanwege deze druk. Dus ja, de situatie is behoorlijk gespannen, en het kan alle kanten opgaan. Gebruiker: SammiR Wow, dat klinkt heftig. Maar wat als Iran probeert te antwoorden? Hebben ze daar nog een kans voor? Expert: AnnaDeAnalyser Dat is een belangrijke vraag, SammiR. Iran zou kunnen proberen om met een soort van vergeldingsacties te reageren, maar hun mogelijkheden zijn beperkt door die verzwakte infrastructuur. Als ze dat doen, moet het heel zorgvuldig en strategisch — iets wat nu moeilijker is. Dus het is een delicate situatie. Gebruiker: Jan123 Is het eigenlijk wel goed voor ons allemaal als ze diplomatiek tot een oplossing komen? Wat als Iran nog steeds problemen blijft geven? Gebruiker: Liza_S Ik vind het altijd riskant om met landen zoals Iran om de tafel te gaan zitten. Ze hebben een geschiedenis van onbetrouwbaarheid. Aan de andere kant, oorlog is ook niet de oplossing. Explosies en ellende brengen ons allemaal niets. Gebruiker: Mark1985 Ja, daarom vraag ik me ook af wat de beste uitkomst zou zijn. We willen toch geen oorlog, maar als je met zo’n regime te maken hebt, wat doe je dan? Expert: AnnaDeAnalyser Dat klopt, Mark. De ideale uitkomst zou stabiliteit in de regio zijn. Soms zijn diplomatieke gesprekken de enige manier om gekeken kan worden naar lange termijn oplossingen, zelfs als dat moeilijk is. Gebruiker: DaveyBoY Toch sterker dat Israël zulke aanvallen kan uitvoeren. Hoeveel controle hebben ze eigenlijk in de regio? Gebruiker: SammiR Ja, echt knap! Maar ze moeten wel oppassen dat ze niet te ver gaan, anders kan het escaleren naar iets veel groters. Weet iemand eigenlijk hoe de mensen in Iran hierop reageren? Gebruiker: AnnaDeAnalyser Goede vraag, SammiR. Er is vaak veel interne onvrede in Iran wegen de economische situatie en de overheid. De publieke opinie kan echt variëren, en dat kan ook invloed hebben op hoe de regering reageert op externe druk. Gebruiker: Liza_S Het blijft een lastig spelletje. Ik hoop gewoon dat er een oplossing komt zonder al te veel lijden aan beide kanten. Samenvatting De discussie laat zien dat de situatie tussen Iran en Israël complex is. Er zijn vele meningen over de impact van de militaire acties en de mogelijkheid van een diplomatiek resultaat. Deelnemers brengen verschillende perspectieven, wat leidt tot een levendige en informatieve uitwisseling. Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Is dropshipping écht goedkoper dan zelf inkopen? Gebruiker: MarkJ89 28 oktober 2023 Hey allemaal! Ik ben net begonnen met een webshop en ik vraag me af: is dropshipping eigenlijk echt goedkoper dan zelf inkopen? Hebben jullie daar ervaring mee? Laat maar weten! Expert: SophieBiz 28 oktober 2023 Hey Mark! Goede vraag, en het antwoord is niet zomaar zwart-wit. Laten we het opsplitsen. Wat is dropshipping? Bij dropshipping koop je geen producten in bulk. In plaats daarvan verkoop je producten van een leverancier die ze direct naar je klant verstuurt. Dus jij hoeft geen voorraad te houden. Klinkt handig, toch? Wat zijn de kosten? Bij dropshipping betaal je meestal een hogere prijs per product. Leveranciers van dropshipping vragen vaak meer omdat zij de opslag en verzending regelen. Stel, je verkoopt T-shirts: Zelf inkopen: Je koopt misschien 100 T-shirts voor $5 per stuk. Totaal is dat $500. Jij verkoopt ze voor $15, dus je hebt een goede marge! Dropshipping: Je betaalt misschien $10 per shirt vanuit de leverancier. Als je ze verkoopt voor $15, verdien je ook, maar je marge is veel kleiner. En dan moet je ook nog rekening houden met verzendkosten die de klant misschien niet altijd betaalt. Voordelen van zelf inkopen: Betere marges: Je betaalt minder per stuk. Klantbeleving: Je kunt je eigen verpakking en branding toevoegen. Minder afhankelijk: Je bent niet afhankelijk van een derde partij voor verzending. Nadelen van zelf inkopen: Hogere initiële kosten: Je moet in één keer veel geld uitgeven. Opslag en verwerking: Je moet ruimte hebben voor je voorraad. Voordelen van dropshipping: Laag risico: Geen grote investeringen upfront. Eenvoudig starten: Je kunt snel met verschillende producten testen. Nadelen van dropshipping: Lagere marges: Zoals ik al zei, je verdient minder per verkoop. Afhankelijkheid: Als je leverancier een probleem heeft, dan heeft jij ook een probleem. Kortom, het hangt echt van je situatie af! Als je net begint en minder risico wilt, is dropshipping een goede optie. Maar als je bereid bent te investeren en meer winst wilt, dan is zelf inkopen de betere keuze. Succes! Gebruiker: LindaK 28 oktober 2023 Dank je wel, Sophie! Dit helpt echt. Ik had geen idee dat de marges zo verschilde. Ik denk dat ik het zelf inkopen toch een kans ga geven! Gebruiker: JorisW 29 oktober 2023 Sophie, kun je ook iets zeggen over retourzendingen? Is dat ingewikkelder met dropshipping? Expert: SophieBiz 29 oktober 2023 Goede vraag, Joris! Retourzendingen kunnen inderdaad lastiger zijn met dropshipping. Aangezien je geen voorraad hebt, moet je vaak de klant terug laten sturen naar de leverancier. Dat kan verwarrend zijn. Bij zelf inkopen heb je meer controle over retouren, en je kunt het product meteen opnieuw verkopen. Gebruiker: NielsB 29 oktober 2023 Maar dropshipping klinkt ook wel chill, want je hoeft je geen zorgen te maken over opslag en inpakken, toch? Gebruiker: EmmaT 29 oktober 2023 Ja, dat is het voordeel. Maar aan de andere kant is je winst wel minder. Hé, wat is je plan, Niels? Ga je dropshipping doen? Gebruiker: NielsB 29 oktober 2023 Ik tig nog aan het twijfelen. Misschien een beetje van beiden? Een paar producten zelf inkopen en ook wat dropshipping? Gebruiker: MikeM 30 oktober 2023 Dat is een slimme aanpak, Niels! Zo kun je ontdekken wat voor jou het beste werkt zonder te veel risico te nemen in het begin. Gebruiker: SaraR 30 oktober 2023 Ik ben gestart met een dropshipping model en heb nu geleerd dat klantcommunicatie heel belangrijk is. Mensen willen duidelijkheid over verzending en retouren. Houd daar rekening mee! Gebruiker: LindaK 30 oktober 2023 Goede tip, Sara! Klanttevredenheid is key. Hoe heb jij dat aangepakt? Heb je templates voor mails en zo? Gebruiker: SaraR 30 oktober 2023 Ja, ik heb wat templates gemaakt voor verschillende situaties. Het helpt enorm! Dus als iemand vragen heeft over verzending of retouren, kan ik snel reageren. Gebruiker: MarkJ89 30 oktober 2023 Wow, dit was superhelpful, iedereen! Ik ga alles nog eens goed doorlezen en dan een plan maken. Thanks! SophieBiz 30 oktober 2023 Graag gedaan, iedereen! Blijf vragen stellen. Succes met jullie webshops! Lees het volledige bericht hier
    • Forum: Alles over Films, Series, TV en E-books Geplaatst door: SmurfFan88 Hey allemaal! Ik ben op zoek naar de beste tips voor een gezellige filmavond. Wat zijn jullie favoriete snacks, drankjes en vooral, welke films raden jullie aan? Ik wil het lekker knus maken met vrienden, dus alle hulp is welkom! Geplaatst door: FilmFanaat Hey SmurfFan88! Wat leuk, een filmavond! Hier zijn mijn tips: Filmkeuze: Begin met een leuke mix. Kies 1 of 2 nieuwe films (bijv. een recente actie- of komediehit) en vul dit aan met een aantal klassiekers of guilty pleasures. Denk aan een film zoals "The Princess Bride" of "Jurassic Park"! Snacks: Snacks maken echt het verschil! Denk aan popcorn (met verschillende smaken als karamel, zout en kaas) en handgemaakte nacho’s met guacamole en salsa. Voor de zoetekauwen zijn M&M’s en zure snoepjes altijd een hit. Drankjes: Zorg voor een paar frisdranken, maar wat ook leuk is, is om een ‘film cocktail’ te maken. Bijvoorbeeld een simpele mix van frisdrank met een beetje fruit. Voor de volwassenen kun je ook een paar biertjes of een heerlijke wijn erbij doen. Sfeer: Vergeet de verlichting niet! Dim de lichten of gebruik wat fairy lights voor een gezellige ambiance. Een paar kussens en dekens maken het nog knusser. Pauzes: Zorg voor korte pauzes tussen de films, zodat iedereen even kan kletsen en de snacks kan bijvullen. Dat houdt de sfeer los en leuk! Ik hoop dat je hier iets mee kan! Veel plezier! Geplaatst door: ChillBier Top tips, FilmFanaat! Ik zou ook nog even willen toevoegen dat het handig is om een lijst van films te maken, zodat iedereen kan stemmen. Zo krijgen ze meer inspraak en is iedereen blij! Geplaatst door: SnackLover Haha, precies ChillBier! Zo voorkom je ook dat je 20 minuten moet kiezen voordat je eindelijk begint. En vergeet de pizza niet, dat is echt een filmavond-must! Geplaatst door: BoekWurm Leuke tips! Maar om het nog gezelliger te maken, waarom niet een thema? Zoals "80’s Night" met films uit die tijd, en dan ook snacks en drankjes die daarbij passen? Vintage vibes! Geplaatst door: GamerGuy @BoekWurm dat is een geweldig idee! 80’s films hebben vaak super herkenbare muziek ook. Met een playlist van die tijd kan je gelijk een feestje bouwen na de films. Geplaatst door: MuisjeMiauw Wat ik altijd doe is popcorn in verschillende smaken aanbieden. Heb een paar toppings klaarstaan: van chocolade tot kaas. Zo kun je het personaliseren! Geplaatst door: SmurfFan88 Thanks allemaal, dit is echt superhandig! Ik ga meteen een lijstje maken en de snacks plannen. Jullie zijn de besten! Geplaatst door: FilmFanaat Ja, als je een thema wil gebruiken, kijk ook of je decoratie kunt toevoegen! Dat maakt het nog specialer. En vergeet je vrienden niet te vragen om hun favoriete film mee te nemen! Geplaatst door: Koekjesmonster Dat is echt een goede tip, FilmFanaat! En sowieso, als je je vrienden vraagt om snacks mee te nemen, dan heb je ook gelijk meer variatie zonder dat je zelf alles moet kopen. Win-win! Einde van de discussie Hopelijk helpt dit je op weg voor je filmavond! Veel plezier en laat ons weten hoe het was! Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...