Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• HBO Max komt eraan

Delen

Zo zal het aanbod van HBO Max eruit komen te zien

HBO Max komt eraan! De nieuwe streamingdienst van het Amerikaanse HBO komt in de loop van 2022 naar Nederland. Welke films en series mogen we van deze nieuwe dienst verwachten? Wij geven je het antwoord.

HBO-Max.f1615370646.jpg

HBO Max is de nieuwe streamingsdienst van de Amerikaanse kabel-televisie-netwerk provider HBO, Home Box Office, onderdeel van het mediaconglomeraat WarnerMedia. HBO kennen we in Nederland vooral van de grote series als Game of Thrones en The Sopranos. HBO maakt al jaren grote films en series van hoge kwaliteit die regelmatig Emmys en Golden Globes in de wacht slepen.

Deze waren tot voor kort vrijwel alleen bij Ziggo te zien als onderdeel van hun Movies en Series (X)L. Sinds vorig jaar biedt HBO deze films en series samen met content van Warner Bros, CNN en new Line Cinema aan via een eigen streamingdienst aan, genaamd HBO Max. HBO Max is sinds mei 2020 in Amerika te zien. Langzamerhand breidt HBO Max uit naar andere landen, waaronder Europa. In de loop van 2022 is Nederland aan de beurt.

Band-of-Brothers.f1641225898.jpg

HBO series op HBO Max

HBO staat bekend om zijn vele goede series die regelmatig in de prijzen vallen. Het vlaggeschip van HBO was lange tijd Game of Thrones, de fantasy serie gebaseerd op de boeken van George R. R. Martin. Dat is zeker niet de enige serie waarmee HBO furore maakt. The Sopranos, Band of Brothers, The Pacific, Westworld, Six Feet Under, Curb your Enthousiasm, True Blood en Watchmen zijn allemaal bekende namen.

Naast deze inmiddels wat oudere series brengt HBO ook veel nieuwe series die de potentie hebben zich bij dit rijtje 'grote' namen te voegen. Los Espookys, Succession, The Corner, I May Destroy You en Insecure zijn zomaar wat namen van nieuwe shows die uitstekende kritieken krijgen. Al deze HBO series verschijnen uiteraard op HBO Max.

Dune_st_10_jpg_sd-low_Copyright-c-2020-Warner-Bros-Entertainment-Inc-All-Rights-Reserved-Photo-Credit-Courtesy-of-Warner-Bros-Pictures-and-Legendary-Pictures.f1633629723.jpg

HBO Originals en content van derden

Naast de vele HBO series gaat gaat HBO Max ook eigen content bevatten onder de naam Max Originals. De Originals worden door HBO onderverdeeld in drie categorieen, "Kids & Family", "Millennials & Gen Z", en "Adult". Films en series die hier onder vallen zijn onder anderen een spinoff van de film Dune onder de naam Dune: The Sisterhood, een vervolg op Gossip Girl, Close EnoughLoony Tunes en Tom en Jerry. HBO heeft meer dan 50 series en films gepland staan onder het Originals label en uiteraard verschijnen die allemaal op HBO Max.

Naast de Originals content heeft HBO ook de rechten aangekocht van series die zij zelf niet gemaakt heeft, waaronder diverse BBC series, waaronder Doctor WhoTop Gear en The Office. Ook populaire series als Friends en het onder kinderen populaire Sesame Street (de Amerikaanse versie van Sesamstraat). De fans van tekenfilms komen ook zeker aan bod, met de al eerder genoemde Looney Tunes, maar ook veel Hannah Barbera producties (onder andere Scooby-Doo), Tex Avery (Droopy,Ren & Stimpy , Spongebob Squarepants), Cartoon Network, Adult Swim en South Park. 

Warner Bros films ook op HBO Max

Ook voor de filmliefhebbers heeft HBO Max veel te bieden. Er kan immers geput worden uit het enorme archief van Warner Bros. Dat archief bevat (heel) oud materiaal zoals Godzilla uit 1954, en The Philadelphia Story uit 1940, maar ook films als de Harry Potter films, de Batman films, Lord of The RingsPlanet of the Apes, de Saw serie, Police Academy en nog veel meer.

Wat betreft nieuwe films is HBO, net als Disney nog een beetje aan het zoeken. In 2021 werd een groot aantal films van Warner Bros tegelijk op HBO Max en in de bioscoop uitgebracht. Dat betekent dat grote films als Godzilla vs KongSpace Jam: A new LegacyDune en The Matrix Resurrection direct op de dienst te zien waren. Andere films waren een maand na de bioscoop release al op de dienst beschikbaar. Vanaf 2022 hanteert HBO Max een periode van 45 dagen voordat een film op HBO Max zal verschijnen. Al met al bevat HBO Max een enorme hoeveelheid content en een grote hoeveelheid toekomstige films en series.

Vooral voor de nieuwe films moeten we echter nog wel een flinke slag om de arm houden. Het aanbod films in Europa kan flink afwijken van dat in Amerika. Zo zijn de meest recente films als The Matrix Resurrection en de nieuwe Dune, alsook diverse recente series nog niet in Spanje verschenen.

Er is dan ook nog niet bekend welke content er precies zal verschijnen zodra HBO Max in Nederland beschikbaar komt, maar het is heel goed mogelijk dat er voor Nederland andere regels zullen gaan gelden dan voor Amerika. Dit heeft alles te maken met juridische afspraken en (soms langlopende) afgesloten contracten.

Wil je zeker weten dat je alle content kan kijken waar de Verenigde Staten over kan beschikken, dan kan je altijd een VPN inzetten, zodat je over de Amerikaanse content kan beschikken.

Schermafbeelding-2021-09-09-om-16.10.44.f1631197683.jpg

Films en series op HBO Max, voor ieder wat wils

HBO Max biedt veel diverse content. Of je nu bekende series wil kijken, cartoons of nieuwe films wil zien, HBO Max heeft wel iets te bieden. Deze lijst is zeker niet compleet, HBO Max heeft duizenden uren films en series te bieden, te veel om op te noemen. Natuurlijk is het jammer dat deze content alleen op HBO Max te zien is en niet (meer) bij bestaande streamingdiensten, maar al met al lijkt HBO Max veel te bieden te hebben. We moeten nog even afwachten wanneer HBO Max daadwerkelijk in Nederland te zien zal zijn en of wij alle content uit Amerika ook hier te zien gaan krijgen, maar wij gaan het in ieder geval met veel interesse volgen.

Gast
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

Weer een.  Ik zou het liefste zien dat 2 partijen enorm veel content aanbieden, voor een schappelijk prijs, dan 8 verschillende streaming diensten. Maar, het is fantastisch, want HBO gaat ook zelf films en series produceren, die het kijken waard zijn. 

Ik wist niet dat er een spin-off aan zat te komen van Dune  (2021). Fantastisch nieuws! :yahoo: Dune is een van de beste films die ik in tijden heb gezien. Alleen dat is voor mij al een reden om lid te worden van HBO Max. Ik vond The Mandalorian en nu The Book of Bobba Fat zo ontzettend goed, dat ik een jaarabonnement heb afgesloten op DisneyPlus.  Momenteel  ben ik lid van vier streaming diensten, ik haal het geld er wel uit, als ieder platform 6 uur aan vermaak biedt per maand, dan vind ik het niet nodig om te downloaden.

bewerkt door Meh Meh
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Pfffffff, ik heb er inmiddels zo'n 6, prime, netflix, videoland, disney+, discovery+, curiositystream. Zal gerust nog meer bijkomen hahaha

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

4 uur geleden zei Meh Meh:

Weer een.  Ik zou het liefste zien dat 2 partijen enorm veel content aanbieden, voor een schappelijk prijs, dan 8 verschillende streaming diensten. Maar, het is fantastisch, want HBO gaat ook zelf films en series produceren, die het kijken waard zijn. 

Het gaat op deze manier inderdaad weer een versplintering worden wat naar mijn idee het illegaal downloaden ook weer in de hand gaat werken. Niets makkelijker dan al je favoriete series en films vanaf 1 (download) plek weg te harken. B)

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

• Administrators
    15 uur geleden zei DownUndeR:

Pfffffff, ik heb er inmiddels zo'n 6, prime, netflix, videoland, disney+, discovery+, curiositystream. Zal gerust nog meer bijkomen hahaha

Dit dus... ik ook. Wordt er soms helemaal koekkoek van. Ook het zoeken van content is zo lastig. Gelukkig helpt https://www.justwatch.com/ erg goed om de content te vinden waar je wel lid van bent. +1

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Ja, het is nogal belachelijk. Soms zit ik tussen switchen tussen 4 streaming diensten om maar iets te vinden dat ik leuk vind. DisneyPlus heeft een hoop Marvel films die ik graag nog eens wil kijken. Discovery+ heeft enkele series, zoals Web of Lies. Gisteren vond ik een redelijke film op Amazon Prime. Maar het is gewoon niet leuk meer om tussen zoveel diensten te moeten switchen, zoekend naar iets leuks. Hadden ze maar 1 app. Als Justwatch.com echt in een oogopslag het aanbod laat zien, en dan ook de app en gewenste film of serie opent, zou dat fantastisch zijn. Ik ga het eens proberen.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

• Administrators
    5 uur geleden zei Meh Meh:

Als Justwatch.com echt in een oogopslag het aanbod laat zien, en dan ook de app en gewenste film of serie opent, zou dat fantastisch zijn. Ik ga het eens proberen.

Dat is dit echt, beloofd :) Ik kan niet meer zonder en eindelijk zie ik ook niet meer wat ik NIET kan kijken. Heerlijk

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

HBO Max is vanaf 8 maart beschikbaar in Nederland. Wat de streamingdienst gaat kosten, is nog niet bekendgemaakt. Ook is nog niet duidelijk welke films en series er precies te zien zullen zijn. Volgens een promotieafbeelding zijn 'niet alle titels beschikbaar bij lancering'.

Het Twitter-account HBO Max Nederland noemt alleen de datum. In een reactie schrijft het account dat er later deze maand meer details bekendgemaakt worden. De website hbomax.com verwijst Nederlandse gebruikers nu door naar een Nederlandstalige pagina met de mogelijkheid om in te schrijven voor een nieuwsbrief.

Bron: Tweakers.net

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Repareren, uitpakken, branden en overige problemen GamePeter: Hey allemaal! Ik heb een vraagje. Ik heb laatst een nieuwe joypad gekocht voor mijn pc, maar ik krijg hem niet aan de praat. Hoe kan ik mijn joypad laten zien aan mijn computer? Wil hem graag gebruiken voor gamen. Iemand tips? ExpertGameGuru: Hoi GamePeter! Geen zorgen, je bent niet de enige die hier tegenaan loopt. Het verbinden van je joypad met je pc kan soms wat lastig zijn, maar ik help je erdoorheen! Verbinding maken: Als je joypad draadloos is, zorg dan dat je Bluetooth aanstaat op je computer. Ga naar de instellingen en zoek naar "Bluetooth en andere apparaten". Klik op "Een apparaat toevoegen" en zet je joypad in koppelmodus. Dit gebeurt vaak door een bepaalde knop ingedrukt te houden (kijk even in je handleiding). Drivers installeren: Soms heb je specifieke drivers nodig om je joypad te laten werken. Kijk op de website van de fabrikant van de joypad voor eventuele downloads. Je kunt ook proberen via Windows Update je systeem bij te werken. Dit kan automatisch de juiste drivers installeren. Testen in games: Zodra je joypad is gekoppeld, open een game die controller-ondersteuning heeft. Vaak vind je onder "instellingen" een optie om je controller te testen. In Windows kun je ook de "Apparaatbeheer" openen om te zien of je joypad daar goed wordt weergegeven. Hopelijk helpt dit je om aan de slag te gaan! Laat maar weten als je nog vragen hebt. Succes! NinaSwitch: Thanks voor de tips! Mijn joypad werkte ook niet, maar met die stappen heb ik ‘m eindelijk aan de praat gekregen. KeesDeGamer: Cool! Maar moet je altijd de drivers installeren? Mijn vorige joypad deed het gewoon zonder extra gedoe. ExpertGameGuru: Dat kan inderdaad! Sommige joypads zijn plug-and-play, wat betekent dat ze meteen werken als je ze aansluit. Maar als je echt problemen hebt, zijn drivers vaak de oplossing, vooral bij nieuwere modellen. Marieke123: Ik had hetzelfde probleem met mijn draadloze headset. Bluetooth is echt zo’n gekke techniek, soms werkt het direct en soms gewoon niet. GamePeter: Thanks voor de reacties! Ik ga het allemaal even proberen. Het is altijd zo’n gedoe met al die technologie. JasperKnop: Hé, ik heb gezien dat je soms de controller moet resetten. Bij sommige modellen zit er een resetknopje. Dat kan ook helpen als je problemen hebt! NinaSwitch: Dat resetten heb ik ook ooit moeten doen. Gewoon een klein gaatje in de achterkant met een tandenstoker ofzo, en je joypad doet het weer. Echt een lifesaver! KeesDeGamer: Geeft niet, ik ben ook blij dat dit topic bestaat. Blijft altijd een mysterieuze wereld, zo’n gaminggear. Marieke123: Absoluut, en vaak heb je gewoon wat pech met bepaalde merken. Ik ben nu overgestapt naar een ander merk en dat scheelt echt! GamePeter: Bedankt voor alle tips, mensen! Ik ga dit weekend aan de slag. Fingers crossed dat het lukt! Lees het volledige bericht hier
    • Forumonderwerp: Waarom loopt mijn mIRC queue steeds vast en hoe los ik dat op? RetroDL: Heej allemaal, ik heb een probleem met mIRC. Telkens als ik iets download, loopt mijn queue vast en moet ik het opnieuw starten. Iemand idee wat ik hieraan kan doen? Ik ben echt ten einde raad. Thanks alvast! Expert101: Hey RetroDL! Frustrerend, dat snap ik helemaal. Er zijn een paar dingen die je kunt checken om dit probleem op te lossen. Hier zijn wat tips: Serverproblemen: Soms ligt het probleem niet bij jou, maar bij de server waar je mee verbonden bent. Probeer eens een andere server! Ga naar de serverlijst en kies een andere. Instellingen controleren: Zorg ervoor dat je instellingen goed zijn. Onder ‘Options’ (in het menu) kun je bekijken of je "DCC" instellingen kloppen. Daar moet je checken of je goede poorten open hebt staan. Port 6667 is vaak de standaard voor IRC. Firewall of Antivirus: Kijk of je firewall of antivirusprogramma je downloads blokkeert. Zet ze tijdelijk uit om te kijken of dat helpt. Vergeet niet meteen weer aan te zetten! Maximaal aantal downloads: Check in je mIRC-instellingen hoeveel downloads je tegelijk hebt staan. Als dat aantal bijvoorbeeld op 1 staat, kan het zijn dat het vastloopt als er een probleem is. Probeer het eens te verhogen. Herstart mIRC: Het klinkt misschien simpel, maar soms helpt het om gewoon mIRC opnieuw op te starten. Misschien is er iets vastgelopen in de achtergrond. Als je deze stappen volgt, moet je flink wat problemen kunnen oplossen. Laat maar weten of het geholpen heeft! Succes! DannyMIRC: Thanks voor de tips, Expert101! Ik ga dit allemaal eens proberen. Was echt helemaal gefrustreerd haha. Kelsey88: Ha, ik had dit ook! Heb een andere server gekozen en nu loopt het weer soepel. Goed idee van Expert101. GadgetGuy: Ik heb ook wat gehad met die DCC-instellingen. Bij mij was het een poortprobleem. Gewoon ff bij de instellingen kijken kan echt wonderen doen! Tatjana: Sorry, maar ik vroeg me af, wat is die queue eigenlijk? Ik ben niet zo technisch aangelegd, en wil weten waarom het zo belangrijk is. RetroDL: Hey Tatjana, de queue is gewoon een lijst van dingen die je aan het downloaden bent, dus als die vastloopt, komt er niks binnen. Moet je echt even fixen, anders heb je in principe niks aan mIRC. DannyMIRC: Oh, ik begrijp ’t nu beter! Kun je die queue ook handmatig aanpassen of zo? Of alleen via instellingen? Expert101: Ja, dat kan je wel! Tijdens het downloaden kun je ook de queue in de ‘DCC Get’ sectie zien. Daar kun je downloads pauzeren of stoppen als je dat wilt. Handig als je iets snel wilt veranderen! Kelsey88: Ik heb ook een keer gehad dat mijn downloads niet verder gingen omdat ik per ongeluk een download duplicate had, ook dat kan ervoor zorgen dat je queue vastloopt. Kijk daar ook even naar! RetroDL: Thanks Kelsey, dat zal ik ook in de gaten houden! Fijn dat ik hier kan vragen zonder dat ik me dom voel. GadgetGuy: Altijd fijn om in dit forum te zijn, zoveel nuttige info! Laten we het mIRC-vel deden draaien! En zo blijft de discussie leven! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Wat is een downloadlimiet en hoe beïnvloedt het mijn internetgebruik? Opdrachtgever123 Hey allemaal! Ik heb een vraagje. Wat is een downloadlimiet precies en hoe beïnvloedt dat mijn internetgebruik? Bedankt voor de hulp! ExpertKennis Hey Opdrachtgever123! Goede vraag! Een downloadlimiet is basically de maximale hoeveelheid data die je kunt downloaden via je internetverbinding binnen een bepaalde periode, meestal per maand. Stel je voor dat je internetprovider je een limiet van 100 GB per maand geeft. Dat betekent dat je alles wat je downloadt (films, muziek, games, etc.) bij elkaar moet houden en ervoor zorgen dat je niet boven die 100 GB uitkomt. Als je dat wel doet, kan het zijn dat je internetverbinding langzamer wordt, of dat je extra moet betalen. Het kan ook invloed hebben op hoe snel je torrents of films downloadt. Als je al veel data hebt gedownload, kan je verbinding een beetje traag aanvoelen omdat je bijna aan je limiet zit. Denk eraan dat streams en downloads ook veel data verbruiken, dus als je veel kijkt via Popcorn Time of andere apps, gaat die limiet snel omlaag! Eenvoudig gezegd: als je je limiet bereikt, moet je of minder downloaden, of kijken of je provider een hogere limiet kan bieden. Hopelijk helpt dit je een beetje! Laat vooral weten als je nog meer vragen hebt! Gebruiker1 Thanks maat, dat was duidelijk! Wat gebeurt er als je voorbij je limiet bent? Heb je dan geen internet meer ofzo? ExpertKennis Goede vraag, Gebruiker1! Dat hangt af van je provider. Sommige providers verlagen gewoon je snelheid, terwijl anderen je verbinding tijdelijk kunnen uitschakelen of je extra kosten in rekening kunnen brengen. Het is alleszins goed om dat even te checken bij je provider! Gebruiker2 Ik heb ooit een keer een limiet van 500 GB gehad, dat was echt crazy. Maar je hebt gelijk, als je veel streamt gaat dat zó snel! Gebruiker3 Haha ja, ik dacht dat ik met popcorntime kon gaan knallen, maar met dat limiet was ik binnen no-time op! Nu heb ik maar een onbeperkt abonnement genomen. Gebruiker1 Dus met onbeperkt heb je daar geen last van? Dat klinkt chill! Maar is dat niet veel duurder? Gebruiker3 Ja, het is iets duurder, maar ik vind het het waard. Als je veel downloads of streams hebt, is het gewoon relaxter. Ik heb niet zoveel stress over de limieten. Gebruiker4 Ik heb juist weer een vraag! Hoeveel verbruikt een film in HD ongeveer? Want ik wil echt geen schrik krijgen van die limiet. ExpertKennis Hé Gebruiker4! Voor een HD-film kun je denken aan zo’n 3-5 GB per uur. Dus als je een film van twee uur kijkt, zou dat tussen de 6-10 GB kunnen zijn. Houd daar dus rekening mee als je je limiet in de gaten houdt! Gebruiker5 Wow, dat is meer dan ik dacht! Dus als je een paar films per week kijkt, kom je snel aan die limiet, zeker? Gebruiker3 Ja, en vergeet niet dat ook andere dingen zoals games en updates ook hard aan je data knabbelen. Dus het is echt iets om bij stil te staan! Gebruiker2 Ik heb het dus wel gewoon goed in de gaten, vooral met die streamingdiensten die zo populair zijn. Je raakt snel afgeleid en voor je het weet is je limiet op! Opdrachtgever123 Thanks iedereen! Dit heeft echt geholpen. Ga toch maar eens kijken naar mijn abonnement! Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...