Spring naar bijdragen

  • HBO Max komt eraan

     Delen


    Zo zal het aanbod van HBO Max eruit komen te zien

    HBO Max komt eraan! De nieuwe streamingdienst van het Amerikaanse HBO komt in de loop van 2022 naar Nederland. Welke films en series mogen we van deze nieuwe dienst verwachten? Wij geven je het antwoord.

    HBO-Max.f1615370646.jpg

    HBO Max is de nieuwe streamingsdienst van de Amerikaanse kabel-televisie-netwerk provider HBO, Home Box Office, onderdeel van het mediaconglomeraat WarnerMedia. HBO kennen we in Nederland vooral van de grote series als Game of Thrones en The Sopranos. HBO maakt al jaren grote films en series van hoge kwaliteit die regelmatig Emmys en Golden Globes in de wacht slepen.

    Deze waren tot voor kort vrijwel alleen bij Ziggo te zien als onderdeel van hun Movies en Series (X)L. Sinds vorig jaar biedt HBO deze films en series samen met content van Warner Bros, CNN en new Line Cinema aan via een eigen streamingdienst aan, genaamd HBO Max. HBO Max is sinds mei 2020 in Amerika te zien. Langzamerhand breidt HBO Max uit naar andere landen, waaronder Europa. In de loop van 2022 is Nederland aan de beurt.

    Band-of-Brothers.f1641225898.jpg

    HBO series op HBO Max

    HBO staat bekend om zijn vele goede series die regelmatig in de prijzen vallen. Het vlaggeschip van HBO was lange tijd Game of Thrones, de fantasy serie gebaseerd op de boeken van George R. R. Martin. Dat is zeker niet de enige serie waarmee HBO furore maakt. The Sopranos, Band of Brothers, The Pacific, Westworld, Six Feet Under, Curb your Enthousiasm, True Blood en Watchmen zijn allemaal bekende namen.

    Naast deze inmiddels wat oudere series brengt HBO ook veel nieuwe series die de potentie hebben zich bij dit rijtje 'grote' namen te voegen. Los Espookys, Succession, The Corner, I May Destroy You en Insecure zijn zomaar wat namen van nieuwe shows die uitstekende kritieken krijgen. Al deze HBO series verschijnen uiteraard op HBO Max.

    Dune_st_10_jpg_sd-low_Copyright-c-2020-Warner-Bros-Entertainment-Inc-All-Rights-Reserved-Photo-Credit-Courtesy-of-Warner-Bros-Pictures-and-Legendary-Pictures.f1633629723.jpg

    HBO Originals en content van derden

    Naast de vele HBO series gaat gaat HBO Max ook eigen content bevatten onder de naam Max Originals. De Originals worden door HBO onderverdeeld in drie categorieen, "Kids & Family", "Millennials & Gen Z", en "Adult". Films en series die hier onder vallen zijn onder anderen een spinoff van de film Dune onder de naam Dune: The Sisterhood, een vervolg op Gossip Girl, Close EnoughLoony Tunes en Tom en Jerry. HBO heeft meer dan 50 series en films gepland staan onder het Originals label en uiteraard verschijnen die allemaal op HBO Max.

    Naast de Originals content heeft HBO ook de rechten aangekocht van series die zij zelf niet gemaakt heeft, waaronder diverse BBC series, waaronder Doctor WhoTop Gear en The Office. Ook populaire series als Friends en het onder kinderen populaire Sesame Street (de Amerikaanse versie van Sesamstraat). De fans van tekenfilms komen ook zeker aan bod, met de al eerder genoemde Looney Tunes, maar ook veel Hannah Barbera producties (onder andere Scooby-Doo), Tex Avery (Droopy,Ren & Stimpy , Spongebob Squarepants), Cartoon Network, Adult Swim en South Park. 

     

    Warner Bros films ook op HBO Max

    Ook voor de filmliefhebbers heeft HBO Max veel te bieden. Er kan immers geput worden uit het enorme archief van Warner Bros. Dat archief bevat (heel) oud materiaal zoals Godzilla uit 1954, en The Philadelphia Story uit 1940, maar ook films als de Harry Potter films, de Batman films, Lord of The RingsPlanet of the Apes, de Saw serie, Police Academy en nog veel meer.

    Wat betreft nieuwe films is HBO, net als Disney nog een beetje aan het zoeken. In 2021 werd een groot aantal films van Warner Bros tegelijk op HBO Max en in de bioscoop uitgebracht. Dat betekent dat grote films als Godzilla vs KongSpace Jam: A new LegacyDune en The Matrix Resurrection direct op de dienst te zien waren. Andere films waren een maand na de bioscoop release al op de dienst beschikbaar. Vanaf 2022 hanteert HBO Max een periode van 45 dagen voordat een film op HBO Max zal verschijnen. Al met al bevat HBO Max een enorme hoeveelheid content en een grote hoeveelheid toekomstige films en series.

    Vooral voor de nieuwe films moeten we echter nog wel een flinke slag om de arm houden. Het aanbod films in Europa kan flink afwijken van dat in Amerika. Zo zijn de meest recente films als The Matrix Resurrection en de nieuwe Dune, alsook diverse recente series nog niet in Spanje verschenen.

    Er is dan ook nog niet bekend welke content er precies zal verschijnen zodra HBO Max in Nederland beschikbaar komt, maar het is heel goed mogelijk dat er voor Nederland andere regels zullen gaan gelden dan voor Amerika. Dit heeft alles te maken met juridische afspraken en (soms langlopende) afgesloten contracten.

    Wil je zeker weten dat je alle content kan kijken waar de Verenigde Staten over kan beschikken, dan kan je altijd een VPN inzetten, zodat je over de Amerikaanse content kan beschikken.

    Schermafbeelding-2021-09-09-om-16.10.44.f1631197683.jpg

    Films en series op HBO Max, voor ieder wat wils

    HBO Max biedt veel diverse content. Of je nu bekende series wil kijken, cartoons of nieuwe films wil zien, HBO Max heeft wel iets te bieden. Deze lijst is zeker niet compleet, HBO Max heeft duizenden uren films en series te bieden, te veel om op te noemen. Natuurlijk is het jammer dat deze content alleen op HBO Max te zien is en niet (meer) bij bestaande streamingdiensten, maar al met al lijkt HBO Max veel te bieden te hebben. We moeten nog even afwachten wanneer HBO Max daadwerkelijk in Nederland te zien zal zijn en of wij alle content uit Amerika ook hier te zien gaan krijgen, maar wij gaan het in ieder geval met veel interesse volgen.



    Gast
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Weer een.  Ik zou het liefste zien dat 2 partijen enorm veel content aanbieden, voor een schappelijk prijs, dan 8 verschillende streaming diensten. Maar, het is fantastisch, want HBO gaat ook zelf films en series produceren, die het kijken waard zijn. 

    Ik wist niet dat er een spin-off aan zat te komen van Dune  (2021). Fantastisch nieuws! :yahoo: Dune is een van de beste films die ik in tijden heb gezien. Alleen dat is voor mij al een reden om lid te worden van HBO Max. Ik vond The Mandalorian en nu The Book of Bobba Fat zo ontzettend goed, dat ik een jaarabonnement heb afgesloten op DisneyPlus.  Momenteel  ben ik lid van vier streaming diensten, ik haal het geld er wel uit, als ieder platform 6 uur aan vermaak biedt per maand, dan vind ik het niet nodig om te downloaden.

    bewerkt door Meh Meh
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Pfffffff, ik heb er inmiddels zo'n 6, prime, netflix, videoland, disney+, discovery+, curiositystream. Zal gerust nog meer bijkomen hahaha

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    4 uur geleden zei Meh Meh:

    Weer een.  Ik zou het liefste zien dat 2 partijen enorm veel content aanbieden, voor een schappelijk prijs, dan 8 verschillende streaming diensten. Maar, het is fantastisch, want HBO gaat ook zelf films en series produceren, die het kijken waard zijn. 

    Het gaat op deze manier inderdaad weer een versplintering worden wat naar mijn idee het illegaal downloaden ook weer in de hand gaat werken. Niets makkelijker dan al je favoriete series en films vanaf 1 (download) plek weg te harken. B)

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    15 uur geleden zei DownUndeR:

    Pfffffff, ik heb er inmiddels zo'n 6, prime, netflix, videoland, disney+, discovery+, curiositystream. Zal gerust nog meer bijkomen hahaha

    Dit dus... ik ook. Wordt er soms helemaal koekkoek van. Ook het zoeken van content is zo lastig. Gelukkig helpt https://www.justwatch.com/ erg goed om de content te vinden waar je wel lid van bent. +1

     

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ja, het is nogal belachelijk. Soms zit ik tussen switchen tussen 4 streaming diensten om maar iets te vinden dat ik leuk vind. DisneyPlus heeft een hoop Marvel films die ik graag nog eens wil kijken. Discovery+ heeft enkele series, zoals Web of Lies. Gisteren vond ik een redelijke film op Amazon Prime. Maar het is gewoon niet leuk meer om tussen zoveel diensten te moeten switchen, zoekend naar iets leuks. Hadden ze maar 1 app. Als Justwatch.com echt in een oogopslag het aanbod laat zien, en dan ook de app en gewenste film of serie opent, zou dat fantastisch zijn. Ik ga het eens proberen.

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    • Oud-beheerder
    5 uur geleden zei Meh Meh:

    Als Justwatch.com echt in een oogopslag het aanbod laat zien, en dan ook de app en gewenste film of serie opent, zou dat fantastisch zijn. Ik ga het eens proberen.

    Dat is dit echt, beloofd :) Ik kan niet meer zonder en eindelijk zie ik ook niet meer wat ik NIET kan kijken. Heerlijk

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    HBO Max is vanaf 8 maart beschikbaar in Nederland. Wat de streamingdienst gaat kosten, is nog niet bekendgemaakt. Ook is nog niet duidelijk welke films en series er precies te zien zullen zijn. Volgens een promotieafbeelding zijn 'niet alle titels beschikbaar bij lancering'.

    Het Twitter-account HBO Max Nederland noemt alleen de datum. In een reactie schrijft het account dat er later deze maand meer details bekendgemaakt worden. De website hbomax.com verwijst Nederlandse gebruikers nu door naar een Nederlandstalige pagina met de mogelijkheid om in te schrijven voor een nieuwsbrief.

    Bron: Tweakers.net

    Link naar opmerking
    Deel via andere websites



    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


Mededelingen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...