Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• HBO Max komt eraan

Delen

Zo zal het aanbod van HBO Max eruit komen te zien

HBO Max komt eraan! De nieuwe streamingdienst van het Amerikaanse HBO komt in de loop van 2022 naar Nederland. Welke films en series mogen we van deze nieuwe dienst verwachten? Wij geven je het antwoord.

HBO-Max.f1615370646.jpg

HBO Max is de nieuwe streamingsdienst van de Amerikaanse kabel-televisie-netwerk provider HBO, Home Box Office, onderdeel van het mediaconglomeraat WarnerMedia. HBO kennen we in Nederland vooral van de grote series als Game of Thrones en The Sopranos. HBO maakt al jaren grote films en series van hoge kwaliteit die regelmatig Emmys en Golden Globes in de wacht slepen.

Deze waren tot voor kort vrijwel alleen bij Ziggo te zien als onderdeel van hun Movies en Series (X)L. Sinds vorig jaar biedt HBO deze films en series samen met content van Warner Bros, CNN en new Line Cinema aan via een eigen streamingdienst aan, genaamd HBO Max. HBO Max is sinds mei 2020 in Amerika te zien. Langzamerhand breidt HBO Max uit naar andere landen, waaronder Europa. In de loop van 2022 is Nederland aan de beurt.

Band-of-Brothers.f1641225898.jpg

HBO series op HBO Max

HBO staat bekend om zijn vele goede series die regelmatig in de prijzen vallen. Het vlaggeschip van HBO was lange tijd Game of Thrones, de fantasy serie gebaseerd op de boeken van George R. R. Martin. Dat is zeker niet de enige serie waarmee HBO furore maakt. The Sopranos, Band of Brothers, The Pacific, Westworld, Six Feet Under, Curb your Enthousiasm, True Blood en Watchmen zijn allemaal bekende namen.

Naast deze inmiddels wat oudere series brengt HBO ook veel nieuwe series die de potentie hebben zich bij dit rijtje 'grote' namen te voegen. Los Espookys, Succession, The Corner, I May Destroy You en Insecure zijn zomaar wat namen van nieuwe shows die uitstekende kritieken krijgen. Al deze HBO series verschijnen uiteraard op HBO Max.

Dune_st_10_jpg_sd-low_Copyright-c-2020-Warner-Bros-Entertainment-Inc-All-Rights-Reserved-Photo-Credit-Courtesy-of-Warner-Bros-Pictures-and-Legendary-Pictures.f1633629723.jpg

HBO Originals en content van derden

Naast de vele HBO series gaat gaat HBO Max ook eigen content bevatten onder de naam Max Originals. De Originals worden door HBO onderverdeeld in drie categorieen, "Kids & Family", "Millennials & Gen Z", en "Adult". Films en series die hier onder vallen zijn onder anderen een spinoff van de film Dune onder de naam Dune: The Sisterhood, een vervolg op Gossip Girl, Close EnoughLoony Tunes en Tom en Jerry. HBO heeft meer dan 50 series en films gepland staan onder het Originals label en uiteraard verschijnen die allemaal op HBO Max.

Naast de Originals content heeft HBO ook de rechten aangekocht van series die zij zelf niet gemaakt heeft, waaronder diverse BBC series, waaronder Doctor WhoTop Gear en The Office. Ook populaire series als Friends en het onder kinderen populaire Sesame Street (de Amerikaanse versie van Sesamstraat). De fans van tekenfilms komen ook zeker aan bod, met de al eerder genoemde Looney Tunes, maar ook veel Hannah Barbera producties (onder andere Scooby-Doo), Tex Avery (Droopy,Ren & Stimpy , Spongebob Squarepants), Cartoon Network, Adult Swim en South Park. 

Warner Bros films ook op HBO Max

Ook voor de filmliefhebbers heeft HBO Max veel te bieden. Er kan immers geput worden uit het enorme archief van Warner Bros. Dat archief bevat (heel) oud materiaal zoals Godzilla uit 1954, en The Philadelphia Story uit 1940, maar ook films als de Harry Potter films, de Batman films, Lord of The RingsPlanet of the Apes, de Saw serie, Police Academy en nog veel meer.

Wat betreft nieuwe films is HBO, net als Disney nog een beetje aan het zoeken. In 2021 werd een groot aantal films van Warner Bros tegelijk op HBO Max en in de bioscoop uitgebracht. Dat betekent dat grote films als Godzilla vs KongSpace Jam: A new LegacyDune en The Matrix Resurrection direct op de dienst te zien waren. Andere films waren een maand na de bioscoop release al op de dienst beschikbaar. Vanaf 2022 hanteert HBO Max een periode van 45 dagen voordat een film op HBO Max zal verschijnen. Al met al bevat HBO Max een enorme hoeveelheid content en een grote hoeveelheid toekomstige films en series.

Vooral voor de nieuwe films moeten we echter nog wel een flinke slag om de arm houden. Het aanbod films in Europa kan flink afwijken van dat in Amerika. Zo zijn de meest recente films als The Matrix Resurrection en de nieuwe Dune, alsook diverse recente series nog niet in Spanje verschenen.

Er is dan ook nog niet bekend welke content er precies zal verschijnen zodra HBO Max in Nederland beschikbaar komt, maar het is heel goed mogelijk dat er voor Nederland andere regels zullen gaan gelden dan voor Amerika. Dit heeft alles te maken met juridische afspraken en (soms langlopende) afgesloten contracten.

Wil je zeker weten dat je alle content kan kijken waar de Verenigde Staten over kan beschikken, dan kan je altijd een VPN inzetten, zodat je over de Amerikaanse content kan beschikken.

Schermafbeelding-2021-09-09-om-16.10.44.f1631197683.jpg

Films en series op HBO Max, voor ieder wat wils

HBO Max biedt veel diverse content. Of je nu bekende series wil kijken, cartoons of nieuwe films wil zien, HBO Max heeft wel iets te bieden. Deze lijst is zeker niet compleet, HBO Max heeft duizenden uren films en series te bieden, te veel om op te noemen. Natuurlijk is het jammer dat deze content alleen op HBO Max te zien is en niet (meer) bij bestaande streamingdiensten, maar al met al lijkt HBO Max veel te bieden te hebben. We moeten nog even afwachten wanneer HBO Max daadwerkelijk in Nederland te zien zal zijn en of wij alle content uit Amerika ook hier te zien gaan krijgen, maar wij gaan het in ieder geval met veel interesse volgen.

Gast
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

Weer een.  Ik zou het liefste zien dat 2 partijen enorm veel content aanbieden, voor een schappelijk prijs, dan 8 verschillende streaming diensten. Maar, het is fantastisch, want HBO gaat ook zelf films en series produceren, die het kijken waard zijn. 

Ik wist niet dat er een spin-off aan zat te komen van Dune  (2021). Fantastisch nieuws! :yahoo: Dune is een van de beste films die ik in tijden heb gezien. Alleen dat is voor mij al een reden om lid te worden van HBO Max. Ik vond The Mandalorian en nu The Book of Bobba Fat zo ontzettend goed, dat ik een jaarabonnement heb afgesloten op DisneyPlus.  Momenteel  ben ik lid van vier streaming diensten, ik haal het geld er wel uit, als ieder platform 6 uur aan vermaak biedt per maand, dan vind ik het niet nodig om te downloaden.

bewerkt door Meh Meh
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Pfffffff, ik heb er inmiddels zo'n 6, prime, netflix, videoland, disney+, discovery+, curiositystream. Zal gerust nog meer bijkomen hahaha

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

4 uur geleden zei Meh Meh:

Weer een.  Ik zou het liefste zien dat 2 partijen enorm veel content aanbieden, voor een schappelijk prijs, dan 8 verschillende streaming diensten. Maar, het is fantastisch, want HBO gaat ook zelf films en series produceren, die het kijken waard zijn. 

Het gaat op deze manier inderdaad weer een versplintering worden wat naar mijn idee het illegaal downloaden ook weer in de hand gaat werken. Niets makkelijker dan al je favoriete series en films vanaf 1 (download) plek weg te harken. B)

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

• Administrators
    15 uur geleden zei DownUndeR:

Pfffffff, ik heb er inmiddels zo'n 6, prime, netflix, videoland, disney+, discovery+, curiositystream. Zal gerust nog meer bijkomen hahaha

Dit dus... ik ook. Wordt er soms helemaal koekkoek van. Ook het zoeken van content is zo lastig. Gelukkig helpt https://www.justwatch.com/ erg goed om de content te vinden waar je wel lid van bent. +1

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Ja, het is nogal belachelijk. Soms zit ik tussen switchen tussen 4 streaming diensten om maar iets te vinden dat ik leuk vind. DisneyPlus heeft een hoop Marvel films die ik graag nog eens wil kijken. Discovery+ heeft enkele series, zoals Web of Lies. Gisteren vond ik een redelijke film op Amazon Prime. Maar het is gewoon niet leuk meer om tussen zoveel diensten te moeten switchen, zoekend naar iets leuks. Hadden ze maar 1 app. Als Justwatch.com echt in een oogopslag het aanbod laat zien, en dan ook de app en gewenste film of serie opent, zou dat fantastisch zijn. Ik ga het eens proberen.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

• Administrators
    5 uur geleden zei Meh Meh:

Als Justwatch.com echt in een oogopslag het aanbod laat zien, en dan ook de app en gewenste film of serie opent, zou dat fantastisch zijn. Ik ga het eens proberen.

Dat is dit echt, beloofd :) Ik kan niet meer zonder en eindelijk zie ik ook niet meer wat ik NIET kan kijken. Heerlijk

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

HBO Max is vanaf 8 maart beschikbaar in Nederland. Wat de streamingdienst gaat kosten, is nog niet bekendgemaakt. Ook is nog niet duidelijk welke films en series er precies te zien zullen zijn. Volgens een promotieafbeelding zijn 'niet alle titels beschikbaar bij lancering'.

Het Twitter-account HBO Max Nederland noemt alleen de datum. In een reactie schrijft het account dat er later deze maand meer details bekendgemaakt worden. De website hbomax.com verwijst Nederlandse gebruikers nu door naar een Nederlandstalige pagina met de mogelijkheid om in te schrijven voor een nieuwsbrief.

Bron: Tweakers.net

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Forumdiscussie: Kijkers reageren verdrietig op voice-over Martijn Krabbé in ‘Kopen zonder kijken’ Gebruiker: Henkie1985 Hey allemaal, ik zag laatst dat mensen verdrietig worden van die voice-over van Martijn Krabbé in ‘Kopen zonder kijken’. Waarom is dat eigenlijk? Wat is er zo bijzonder aan zijn stem of de manier waarop hij praat? Iemand? Expert: WoningWijs Hey Henkie1985! Dat is een interessante vraag. De reacties van kijkers op Martijn Krabbé’s voice-over in ‘Kopen zonder kijken’ hebben meerdere lagen. Ten eerste heeft zijn stem gewoon een bepaalde emotionele lading. Krabbé staat bekend om zijn warme en persoonlijke manier van presenteren. Hierdoor voelen kijkers zich meer verbonden met de verhalen van de mensen die hun huis willen kopen. Bijvoorbeeld, als hij vertelt over een gezin dat hun droomhuis probeert te vinden, kan zijn stem én de manier waarop hij het vertelt, heel veel emotie oproepen. Mensen kunnen zich in die situaties inleven, zeker als ze zelf ooit zo’n avontuur hebben beleefd. Dat kan verdrietig maken, vooral als het verhaal ook nog eens een teleurstelling met zich meebrengt, zoals een huis dat ze eigenlijk niet kunnen krijgen. Daarnaast speelt het ook een rol dat veel kijkers zich kunnen identificeren met de onzekerheid van de woningmarkt. Veel mensen voelen zich ook kwetsbaar en teleurgesteld in hun zoektocht naar een huis, en Martijn raakt die snaren met zijn voice-over. Daarom vinden ze het soms ook moeilijk te verteren. Dus het is niet alleen de stem, maar ook de inhoud en de emoties die erbij komen kijken. Dat maakt het zo aangrijpend! Gebruiker: LotteVanHaaren Wow, dat stukje over identificatie vind ik echt waar! Ik herken het wel. Soms voel je je echt mee met die mensen. Gebruiker: Jeroen1980 Helemaal mee eens, Lotte! Ik had hetzelfde gevoel toen ik keek. Het is alsof hij een soort gids is in die wereld van huizenjacht. Gebruiker: MariekeB Hmm, interessant. Ik dacht meer dat het gewoon kwam door de muziek die op de achtergrond speelt. Dat maakt alles vaak zo emotioneel, toch? Gebruiker: WoningWijs Ja, dat klopt ook, MariekeB! De muziek en die beelden versterkten de emotie zelfs nog meer. Het is een combinatie van alles: zijn stem, de verhalen en de sfeer die ze creëren. Gebruiker: Niels89 Maar gebeurt dit ook in andere programma’s? Of is dit echt iets unieks voor ‘Kopen zonder kijken’? Want ik kijk ook wel eens naar andere huizenprogramma’s en dan voel ik die emotie niet altijd zo. Gebruiker: LotteVanHaaren Ik denk dat het zeer zeker uniek is voor dit programma, Niels89. Het heeft gewoon net die persoonlijke touch. Krabbé doet dat echt goed! Gebruiker: SanneD Ik weet niet hoor, ik vind Martijn gewoon een beetje te sentimenteel soms. Je hoeft niet altijd te raken, een beetje humor kan ook wel leuk zijn. Gebruiker: WoningWijs Dat is een geldige opmerking, SanneD. Humor kan de sfeer echt lichter maken! Maar misschien helpt dat ‘sentimentele’ juist om andere kijkers meer te betrekken? Gebruiker: MaxK Ik snap wat je zegt, WoningWijs. Ik ben zelf ook aan het kijken naar huizen en dan voel je dat echt, dat verdriet als je iets mist. Het is gewoon heavy soms! Gebruiker: TimmyT Ja, dat zeker. Vooral door de concurrentie tegenwoordig, dat maakt alles nog zwaarder. Krabbé begrijpt dat en dat maakt het heel herkenbaar. Wat een levendige discussie! Mensen hebben dus echt verschillende meningen en ervaringen als het gaat om de emotionele impact van de voice-over van Martijn Krabbé. Het maakt duidelijk dat emotie en verbinding een grote rol spelen in ons kijkgedrag, vooral als het om zoiets belangrijks als een huis gaat. Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Waarom werkt mijn Touch ID niet meer en wat kan ik doen? iRonnie: Hey iedereen! Ik heb een probleem met mijn iPhone, de Touch ID werkt ineens niet meer. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Hebben jullie misschien tips of oplossingen? Ik heb al geprobeerd om m’n vingerafdruk opnieuw toe te voegen, maar dat helpt niet. Alvast bedankt! ExpertApple: Hey iRonnie, vervelend dat je problemen hebt met je Touch ID! Geen paniek, er zijn een paar dingen die je kunt proberen. Maak de sensor schoon: Soms kan vuil of olie de Touch ID sensor beïnvloeden. Gebruik een zachte, droge doek om de sensor schoon te maken. Zorg dat je vinger ook schoon en droog is. Herstart je iPhone: Dit klinkt simpel, maar een herstart kan vaak kleine problemen oplossen. Houd de aan/uit-knop ingedrukt en schuif om uit te schakelen. Daarna weer aanzetten. Software-updates: Check of je iPhone up-to-date is. Het kan zijn dat er een bug in de software zit die het probleem veroorzaakt. Ga naar Instellingen > algemeen > Software-update om te kijken of er updates zijn. Vingerafdruk opnieuw toevoegen: Je zei dat je dat al gedaan hebt, maar probeer het nog een keer! Soms helpt het om een nieuwe vingerafdruk toe te voegen met iets andere hoeken of druk. Reset instellingen: Als niets werkt, kun je overwegen om je instellingen te resetten zonder je data te wissen. Ga naar Instellingen > Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel alle instellingen. Als het nog steeds niet werkt, kan het zijn dat er een hardwareprobleem is. Dan is het verstandig om naar de Apple Store te gaan. Hopelijk helpt dit je op weg! Succes! TechieTom: Dank voor de tips, ExpertApple! Ik heb zelf ook eens gehad dat mijn Touch ID niet meer werkte, en het kwam omdat ik m’n telefoon per ongeluk in m’n zak had laten zitten met veel zweet erop. Alleen schoonmaken hielp toen. GadgetGirl94: Wat een vervelend probleem, iRonnie. Mijn Touch ID werkt soms ook niet, maar het komt vaak door vingerafdrukken die niet goed geregistreerd zijn. Heb je misschien ook al geprobeerd om je vingers in verschillende hoeken te scannen? OldSchoolBob: Ik geef je gelijk, GadgetGirl! Dat kan echt schelen! In de tijd van de oude iPhones had je dat nooit, toen werkte alles gewoon zonder problemen! iRonnie: Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ga meteen de sensor schoonmaken en kijken of er updates zijn. Hopelijk werkt het weer snel! TechieTom: Laat ons weten wat eruit komt, iRonnie! En als je hardwareproblemen hebt, kan je rabbel naar de Apple Store wel een goed idee zijn. Ze zijn meestal heel behulpzaam. AppleEva: Ik had eerder een soortgelijk probleem met mijn iPad. Wat ik deed, was gewoon mijn vingerafdruk opnieuw toevoegen zonder de oude te verwijderen. Het werkte weer! Misschien een optie voor jou? GadgetGirl94: Ja, dat had ik ook gedaan bij mijn vingerafdrukken. Het lijkt suffig, maar soms hebben die dingen gewoon wat extra liefde nodig. Wie had gedacht dat een stukje technologie zo lastig kon zijn? iRonnie: Oké, ik heb het geprobeerd, maar helaas nog steeds geen succes. Bijna zo irritant als wanneer je net niet kunt inloggen op je app. OldSchoolBob: Tja, dat gebeurt. Soms is het gewoon tijd voor een upgrade! ExpertApple: Ah, ik zie dat je nog steeds problemen hebt. Als je alles geprobeerd hebt en het werkt nog steeds niet, dan zal ik je echt aanraden om langs de Apple Store te gaan. Ze kunnen een diagnose stellen en kijken naar eventuele hardware-problemen! Succes! Lees het volledige bericht hier
    • Topic: Voorstelling van een nieuw lid – Hoi allemaal! Gebruikersnaam: FilmFan123 Hallo allemaal! Ik ben gister een beetje op dit forum rondgekeken en dacht, waarom niet gewoon voorstellen? Ik ben FilmFan123 en ik kom uit het gezellige Utrecht. Ik ben 28 jaar en absoluut een liefhebber van films en series. Mijn droom is om mijn woonkamer om te toveren tot de perfecte thuisbioscoop. Sinds de pandemie geniet ik nog meer van films kijken, maar de sfeer in mijn woonkamer is nog niet helemaal wat ik wil. Ik heb een projector en een scherm, maar ben nog aan het uitzoeken hoe ik het helemaal gezellig kan maken. Ik hou van sci-fi en drama, dus ik wil dat het echt een speciale plek wordt om samen met vrienden te genieten van filmavonden. Ik meldde me aan omdat ik benieuwd ben naar wat jullie tips zijn! Hoe maken jullie je ruimtes gezellig en filmvriendelijk? En welke accessoires zijn echt een must-have? Alvast bedankt voor de reacties! Ik kijk ernaar uit om jullie beter te leren kennen en de tips van jullie te horen! Antwoord van Expert: HomeCinemaGuru Hey FilmFan123! Wat leuk dat je je hebt aangemeld! Het klinkt alsof je al een goede basis hebt met je projector en scherm. Hier zijn een paar tips om je woonkamer om te toveren tot de perfecte thuisbioscoop: Verlichting: Denk aan dimbare lampen of sfeervolle verlichting. Led-strips rond je scherm kunnen ook een mooie toevoeging zijn. Ze geven gewoon een fijne sfeer en verminderen de reflectie op het scherm. Zitcomfort: Zorg voor comfortabele stoelen of banken. Misschien een paar lekkere kussens erin, zodat iedereen lekker kan zitten tijdens de film. Geluid: Een goed geluidssysteem maakt een wereld van verschil. Als je budget het toelaat, kijk dan naar een soundbar of een surround sound systeem. Het maakt de filmervaring echt compleet! Decoratie: Hang film-posters op of zet wat leuke memorabilia neer op een plank. Dit geeft het een persoonlijke touch en laat zien wat voor films jij leuk vindt. Snackhoek: Vergeet niet om een snackhoek te creëren! Popcornmachine of een comfortabele plek voor je chips en drankjes, dat maakt het extra leuk. Ik hoop dat je hier iets mee kunt! Laat het me weten als je vragen hebt. Enjoy your movie nights! Reacties van andere gebruikers: Gebruikersnaam: CozyCorner Welkom FilmFan123! Leuke naam, en ik herken je zorgen helemaal. Had ik maar zo’n projector! Hier in Amsterdam kijk ik gewoon op mijn laptop, haha. Veel plezier en ik kijk uit naar je updates! Gebruikersnaam: TechieTom Hey, dat geluid is inderdaad super belangrijk! Ik heb een soundbar en ik kan je vertellen, het maakt een enorm verschil! Zorg ervoor dat je hem op de juiste hoogte plaatst voor het beste geluid. Gebruikersnaam: MovieNerd99 Dat klinkt echt leuk! Ik ben zelf ook bezig met mijn home cinema. Ik heb laatst een oud tapijt gekocht dat echt de ruimte opwarmt. Vergeet ook de vuurkuil of gedimde lichten niet! Dat brengt zoveel sfeer! Gebruikersnaam: ChillMate Supergamutjes, al die tips! Ik ben zelf een fan van een goede popcornmachine. Er gaat niets boven zelfgemaakte popcorn tijdens een film! Gebruikersnaam: FilmFan123 Dank jullie wel voor de reacties! Fijn om te horen dat jullie het ook leuk vinden. Ik ga eens aan de slag met de verlichting en lekker wat snacks in huis halen. De tips zijn goud waard! Gebruikersnaam: HomeCinephile Zou je ook een thema avond kunnen doen? Bijvoorbeeld elke week een andere film genre? Dan maak je het net iets spannender en heb je een goed excuus voor een decorwissel! Gebruikersnaam: CouchPotato Leuk idee, HomeCinephile! Ik heb laatst een horroravond gedaan en het was zo’n hit! Verlichting op rood, kaarsen aan en iedereen in pyjama. Gebruikersnaam: FilmFan123 Wauw, die thema-avonden klinken echt leuk! Ik ga het zeker proberen. Bedankt voor de tips! Als ik nog meer hulp nodig heb, kom ik weer terug! Gebruikersnaam: MovieLover7 Jaa, ik ben ook helemaal voor thema-avonden! Dat maakt het extra leuk. En een tip voor de sfeer: kaarsen en geurkaarsen kunnen ook echt iets toevoegen. Je wilt dat het past bij de film die je kijkt! Gebruikersnaam: TechieTom Absoluut, MovieLover7! Geurkaarsen kunnen het extra speciaal maken. Zorg dat je de geur bij de film laat passen, dat maakt het nog leuker! Dit is echt de charme van een forum! Iedereen deelt ervaringen en je leert van elkaar. Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...