Spring naar bijdragen

Blauwe scherm


downloadsoftware

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Er is zonet iets ergs gebeurd met m'n pc, ik zat gewoon op m'n pc te werken, en opeens ging m'n pc uit.

Er kwam een blauw scherm met een stopcode tevoorschijn, er stond je computer is uit voorzorg uitgegaan om verdere schade te voorkomen. Ik vind dit wel heel erg aangezien ik m'n pc in februari nieuw heb aangeschaft.

De vraag is kan dit liggen aan m'n antivirus? Ik had namelijk tot vandaag norton 360 op m'n pc staan, maar vandaag in de ochtend had ik hem eraf gehaald omdat m'n licentie bijna was verlopen en ik had toen eset smart security geinstalleerd met zo'n 30 dagen licentie.

Wie o wie kan mij helpen en/of adviseren wat nu te doen en/of te handelen??? :( :( :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 6
  • Reacties 3
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  87
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  33

Dat blauwe scherm staat bekend als een BSOD (blue screen of death). Het komt voor in het geval windows een fout opmerkt die zo catastrofaal is dat deze fout niet opgelost kan worden terwijl windows draait. Alle operaties worden stopgezet waardoor je ook onopgeslagen gegevens kwijtraakt.

Er zijn helaas heel veel aanleidingen te bedenken voor een BSOD. Een bsod kan ontstaan door een slechte driver, een verkeerd afgehandelde interrupt, hardwarestoringen, een instabiel proces wat illegale operaties probeert uit te voeren, etcetcetc. Dat het één keer gebeurt hoeft echter niet te zeggen dat het binnenkort weer gebeurt of dat je pc beschadigd is in welke zin dan ook. Iedereen maakt weleens een foutje, laten we het zo zeggen.

Wat je kunt doen is gewoon standaard windows diskscan uitvoeren (CHKDSK /f) en zien of dit fouten in files aangeeft. Voor de rest, gewoon een tijdje aankijken en je ziet vanzelf of het blauwe scherm nog vaker terugkomt. Als het terugkomt de errorcodes opschrijven die hij aangeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 87

  • Bijdragen:  6
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Helaas is dit voorval al eens een keer eerder voorgekomen in geloof ergens in april. Ook heb ik de stopcode genoteerd van de BSOD dat is Stop: 0x00000024(0x001904AA, 0x980A2A04, 0x980A2700, 0x81C476DC)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 6
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Er is heel wat te vinden op google erover:

http://www.google.com/search?q=0x00000024(0x001904AA&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a

Ik kan een paar oplossingen erover vinden. En dat is dat het waarschijnlijk een probleem is met het filesystem. Probeer eens het onderstaande. Dan word je harddisk nagelopen. Misschien is dit de oplossing:

This is caused by a corrupted file system or hard disk problems. When you do get into Windows, open My Computer, right click your hard drive and click on Properties. Click on the Tools tab, then click on the button to check for disk errors. Check both boxes, start the scan, accept the prompt that you'll need to reboot and then reboot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  1 lid is actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...