Spring naar bijdragen

Pc wil niet meer opstarten


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  788
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

hallo,

Ik heb heb volgend probleem.

Ik kreeg deze morgen een melding van AVG dat system32.dll een trojan bevatte.

Ik heb dus een heal gedrukt, maar het had niet echt het gewenst effect.

De pc viel uit na een blauw scherm van een miliseconde en starte opnieuw op.

Ik probeer eerst nog opnieuw op te starten, maar wanneer normaal gezien het aanmeldscherm moet komen, krijg ik weer een heel snel blauw scherm en valt hij weer uit.

Met behulp van mijn fototoetstel heb ik het opgenomen en toch nog kunnen lezen wat er op het blauw scherm staat of toch gedeeltelijk, er staat:

STOP: 'een code' (kan onderdeel niet vinden)

Deze toepassing kan niet worden gestart omdat 'een naam' (kan ik niet lezen) niet kan worden gevonden.

Het opnieuw installeren van deze toepassing kan het probleem oplossen.

In veilige modus graak ik wel nog op men pc, maar gewoon graak ik er niet meer op. :(

Ik heb al vanalles geprobeerd, herstelpunt,...

Maar het lukt mij niet

Weten jullie niet wat er scheelt

Alvast bedankt

Maxke006

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 788
  • Reacties 11
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  980
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

ff met hijackthis kijken anders?

en je logje ergens posten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 980

  • Bijdragen:  788
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2

Scan saved at 18:46:40, on 9/11/2008

Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)

MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16735)

Boot mode: Safe mode with network support

Running processes:

C:\WINDOWS\System32\smss.exe

C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe

C:\WINDOWS\system32\services.exe

C:\WINDOWS\system32\lsass.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe

C:\WINDOWS\system32\svchost.exe

C:\WINDOWS\Explorer.EXE

C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe

C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.be/

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen

O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll

O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll

O4 - HKLM\..\Run: [RTHDCPL] RTHDCPL.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X IDE Setup] C:\WINDOWS\RaidTool\xInsIDE.exe

O4 - HKLM\..\Run: [36X Raid Configurer] C:\WINDOWS\system32\xRaidSetup.exe boot

O4 - HKLM\..\Run: [iSUSPM Startup] C:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\isuspm.exe -startup

O4 - HKLM\..\Run: [iSUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start

O4 - HKLM\..\Run: [ASUSGamerOSD] C:\Program Files\ASUS\GamerOSD\GamerOSD.exe

O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NeroCheck.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP

O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide

O4 - HKLM\..\Run: [Creative WebCam Tray] C:\Program Files\Creative\Shared Files\CAMTRAY.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [PWRISOVM.EXE] C:\Program Files\PowerISO\PWRISOVM.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [LanguageShortcut] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\Language\Language.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [MSConfig] C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe /auto

O4 - HKCU\..\Run: [ASUS SmartDoctor] C:\Program Files\ASUS\SmartDoctor\SmartDoctor.exe  /start

O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe

O4 - HKCU\..\Run: [bgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [RocketDock] "C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\RocketDock\RocketDock.exe"

O4 - HKCU\..\Run: [spybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [AVG7_Run] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgw.exe /RUNONCE (User 'Lokale service')

O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')

O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')

O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')

O4 - Startup: RocketDock.lnk = C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\RocketDock\RocketDock.exe

O4 - Startup: TransBar.lnk = C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\TransBar\TransBar.exe

O4 - Startup: UberIcon.lnk = C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\UberIcon\UberIcon Manager.exe

O4 - Startup: Y'z Shadow.lnk = C:\WINDOWS\BricoPacks\Vista Inspirat 2\YzShadow\YzShadow.exe

O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe

O4 - Global Startup: ScanPanel.lnk = C:\ScanPanel\ScnPanel.exe

O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Program Files\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll

O9 - Extra button: Send to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end to OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll

O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Program Files\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll

O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL

O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll

O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (CDownloadCtrl Object) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_2.3.7.109.cab

O16 - DPF: {5D6F45B3-9043-443D-A792-115447494D24} (UnoCtrl Class) - http://messenger.zone.msn.com/NL-BE/a-UNO1/GAME_UNO1.cab

O16 - DPF: {C3F79A2B-B9B4-4A66-B012-3EE46475B072} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsPAClient.cab56907.cab

O16 - DPF: {F5A7706B-B9C0-4C89-A715-7A0C6B05DD48} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab56986.cab

O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{43327E3B-CD12-4D34-9A6A-7C4B4D8A31BE}: NameServer = 192.168.0.1,195.238.2.21

O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\COMMON~1\Skype\SKYPE4~1.DLL

O23 - Service: ATK Keyboard Service (ATKKeyboardService) - ASUSTeK COMPUTER INC. - C:\WINDOWS\ATKKBService.exe

O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Program Files\Common Files\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe

O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 788

  • Bijdragen:  60
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  04-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Laat dat logje maar even voor wat het is ... er is immers een probleem met de laatste update van AVG die in de bestanden virussen herkent die er niet zijn.

Voor de actuele stand van dit probleem (en een mogelijke oplossing) kan je hier gaan kijken : http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?p=392328#post392328

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 60

  • Bijdragen:  788
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ga ik even proberen, alvast bedankt! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 788

  • Bijdragen:  788
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Het heeft niet gewerkt, erger nog ik graak zelfs niet meer in veilige modus

Ik vrees dat ik een repair ga moeten doen

Ik heb alleen een vraagje, moet je dan alles op de cd opnieuw installeren?

ik heb windows xp home SP2

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 788

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Yep, ik heb hetzelfde probleem hier met de pc van mijn vader. Dit komt door AVG. Die haalt user32.dll uit je system32 weg, tenminste, hij markeert hem als virus. Voorlopig even niet scannen dus!

Als je die nucia handleiding volgt, zou je met de CD met SP2 nog wel een eind moeten kunnen komen. Anders wordt het opnieuw installeren, maar ik zou daar nog even mee wachten tot er meer ontwikkelingen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  788
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik weet het niet, ik heb geen zin op 5 dagen te wachten.

En sorry ik heb mijn vraag verkeerd geformuleerd

Als ik een repair doe met de mijn windows xp cd, moet ik dan alle programma's die ik op c had staan opnieuw installeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 788

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Met een repair niet, maar dit is niet te repareren. Als je user32.dll hebt teruggeplaatst, krijg je weer een BSOD met winsrv.dll. Als je die dan weer terugplaatst, krijg je de melding vervolgens weer. En weer. En weer, etcetera. Even dit topic in de gaten houden: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1321388/last

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  788
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Spijtig dat ik je bericht niet heb gelezen voordat ik eraan begon.

Maar ik heb nu nog een probleem (ik denk niet dat ik nog AVG als virusscanner ga gebruiken :-[)

Ik zit in de xp repair maar als er staat nog 34 minuten resterend, valt hij weer uit en begint helemaal opnieuw, weet iemand hoe dit op te lossen is anders moet ik een back up doen.

grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 788

  • Bijdragen:  788
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

De aanhouder wint ;D

Na heel lang wachten en opnieuw opstarten enzo enzo, is het toch allemaal in orde gekomen.

Mijn windows werkt terug volledig in orde.

Ik ga opletten met wat AVG zegt volgende keer!

Ik laat dit topic open voor mensen, die hier eventueel ook nog problemen mee hebben.

grtz en bedankt voor alle hulp :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 788

  • Bijdragen:  2.568
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  32

Sterker nog haal avg eraf want dit mag natuurlijk niet nog een keer gebeuren.

Als gratis anti-virus komt avast het best uit de bus, dus hoger dan AVG  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,6k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...