Jump to content
Duken

Nieuws Serveradressen van Providers / Pay Servers / Gratis Nieuwsservers

Recommended Posts

Ik heb een vraagje,

eerst gebruikte ik newsleecher maar hij download niet meer dus nu heb ik grabit gedownload maar daar heb ik hetzelfde probleem...

Ligt het misschien aan de serveradres.??

Want wat moet je precies invullen als je ziggo hebt want ik gebruikte eerst altijd newnews.home.nl maar sinds een paar weken download het niet meer..

Kan iemand mij helpen?

ik heb internet van planet/ kpn

die hebben er toch wel een ? hoe kom ik er achter welke dit is en welke gegevens ik moet invullen enzo ? En is deze een beetje goed of kan ik beter een betaalde andere nemen ?

Wie legt mij het verschil uit enzo ?

ik heb internet van planet/ kpn

die hebben er toch wel een ? hoe kom ik er achter welke dit is en welke gegevens ik moet invullen enzo ? En is deze een beetje goed of kan ik beter een betaalde andere nemen ?

Wie legt mij het verschil uit enzo ?

Kpn heeft inderdaad een gratis server dat is: News.kpnplanet.nl

bij inlogcodes enzo hoef je niks in te vullen..

Maar een lage retentie heeft dit. 10 dagen volgens mij.

is een bestand binnen die dagen geupload gaat alles goed, zit je bijv. bij een bestand die 13 dagen daarvoor is geupload. dan haal de hem niet 100% binnen ;)

Een betaalde, heb je al voor 7,50 per maand. heb je 500 dagen retentie, Dus je hoeft eigenlijk geen rekening te houden met een nzb of ie vroeg of laat is geupload..

Dat is het voordeel.  ;) heb zelf eweka. betaalde is dat. je moet maar eens een kijkje op hun site nemen :)

Hallo,

Kpn en planet hebben niet dezelfde newsserver. Ik heb planet en de newsserver van kpn werkt niet. Na veel zoeken heb ik hem gevonden. Het is nova.planet.nl

Ik ken trouwens een gratis SSL nieuwsserver met erg hoge retentie (570+) die mischien in het overzicht kan.

adres: 198.186.190.224

poort: 563

gebruik zo min mogelijk connecties voor minder belasting van de server.

Meestal is 5 connecties wel voldoende :)

Ik maak er trouwens geen gebruik van want Astraweb is toch een tikkie sneller :P

Guest angel_creek

Ik ken trouwens een gratis SSL nieuwsserver met erg hoge retentie (570+) die mischien in het overzicht kan.

Ik maak er trouwens geen gebruik van want Astraweb is toch een tikkie sneller :P

Je kan toch ook onder SSL downloaden door de poort op 119 te zetten en SSL uit? Dan download je sneller.

Naah werk niet met die server, net geprobeert.

Was trouwens best moeilijk te connecten, maar eenmaal geconnect gaatie best snel :)

Thnx hij werkt is alleen niet zo snel (300kbps) maar wat verwacht je het is gratis

Ff een vraagje: Heeft telfort ook een nieuwsgroep zoja welke??

Ff een vraagje: Heeft telfort ook een nieuwsgroep zoja welke??

Ik heb zelf Telfort. En nee Telfort heeft geen nieuwsgroepen helaas :(.

Hallo, Ik wil graag ook met nieuwsgroepen downloaden, maar ik weet niet hoe.

Ik heb ziggo, maar daar taat bij dat je een account en wachtwword nodig hebt, hoe kom ik daaraan?

Thx.

Ik heb ziggo, maar daar taat bij dat je een account en wachtwword nodig hebt, hoe kom ik daaraan?

Thx.

Opvragen.

Guest angel_creek

Server werkt niet?

Werkte paar maanden trug wel, geen idee of die werkt. Gratis servers gaan meestal wel snel weer offline.

Hallo allemaal!

Ik wil gaan beginnen met downloaden via nieuwsgroepen, maar weet het surferadres niet. Ik ben een student op kamers en krijg internet van de woningcorporatie. Volgens hun site gaat dat via SURFnet. Kennen jullie dat? En weet iemand daar het surfer adres van?

Alvast bedankt!

Probeer deze is: newstest.surfnet.nl

Volgens sommigen offline, en sommige zeggen werkt, probeer dus ma ff

Thx.

account is je Hoofd Email adres (voorbeeld: Omni-Tigre54@ziggo.nl , altijd je hele emailadres invullen dus ook als je @home hebt)

en wachtwoord is het wachtwoord van je Hoofd email adres

Probeer deze is: newstest.surfnet.nl

Volgens sommigen offline, en sommige zeggen werkt, probeer dus ma ff

Thanks! Ik ga het even proberen.

Guest angel_creek

easyusenet.nl gratis 5 dagen proefaccount :)

Ik heb daar een 120mbit abbo van 1 jaar :) Werkt lekker!

Guest wimpy

heeft iemand nog een werkende gratis server? ik heb namelijk een serie die ik alleen bij nieuwsgroepen kan vinden, maar ik heb geen nieuwsgroepenserver.

heeft iemand nog een werkende gratis server? ik heb namelijk een serie die ik alleen bij nieuwsgroepen kan vinden, maar ik heb geen nieuwsgroepenserver.

check het full members topic ;)

daar staat er wel 1 van Latinbabe

Doet het niet meer. Ze is 'weggegaan' van DukeN.nl en heeft daarom het account voor ons gesloten  ;)

Guest wimpy

Doet het niet meer. Ze is 'weggegaan' van DukeN.nl en heeft daarom het account voor ons gesloten  ;)

dat is inderdaad wat jammer :( maar ja, wat doe je eraan... maar heeft er al iemand een gratis server? ik wil die serie echt zien :|

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Meh Meh
      Welkom bij de handleiding van NZBget. Met dit programma is het mogelijk om te downloaden uit nieuwsgroepen.
      In dit artikel geven we een introductie, gebruiksaanwijzing en de configuratie voor het optimaal gebruik maken van NZBget. 

Wat komt er aan bod deze handleiding?
      Downloaden met NZBget en zoeken met nzbserver Pluspunten, NZBget is snel, zeer uitgebreid en geschikt voor vrijwel alle besturingssystemen. Installatie in woord en beeld Configuratie en tips van programma-naam na de installatie voor optimaal gebruik Wat is NZBGet
      NZBGet is een nieuwsreader om te downloaden vanaf Usenet. Het programma werkt vanuit je webbrowser. Je kunt met NZBGet namelijk eenvoudig downloaden van Usenet met behulp van NZB-bestanden. Er zijn redelijk veel newsreaders. Grabit, Newsleecher en SABnzbd zijn het meest bekend. Maar niet veel mensen kennen NZBGet.
      Plus- en minpunten van programma-naam
      Pluspunten
      Het programma laadt erg snel Heeft vele extra opties Is geschikt voor bijna alle besturingssystemen Minpunten
      Voor beginners bevat NZBget misschien iets teveel opties NZBGet voor ieder platform
      NZBGet is geschreven in C++ waardoor het programma razendsnel is. Een groot voordeel van NZBGet is dat het geschikt is voor vrijwel alle besturingssystemen. Het programma werkt uitstekend op zowel Windows, Mac, Linux, Android en zelfs BSD. Een ander voordeel is dat NZBget open source is. Dat betekend niet alleen dat het helemaal gratis is maar ook dat je het programma mag aanpassen.
      Hoe werkt NZBget?
      Het programma heeft veel weg van Grabit en SABnzbd. Om het te kunnen gebruiken moet je eerst het installatiebestand downloaden. Dat kan je doen door naar de download pagina te gaan op nzbget.net of om deze bij ons te downloaden. Kies het juiste installatiebestand, als je Windows gebruikt dan heb je het installatiebestand voor WIndows nodig. Na het downloaden van het installatiebestand kan de installatie van NZBget beginnen.
      Je ziet het installatievenster met de tekst "Welcome to the NZBget Setup Wizard". Onderaan dit venster zie je "Next". Klik op Next om de installatie te starten. De installatie loopt vanzelf door, je hoeft niets te doen tot de installatie is afgerond.

Onderaan het venster zie je de tekst "Associate With NZB Files". Vink deze optie aan, dan worden nzb bestanden automatisch in NZBget geladen, wat wel makkelijk is. Nu is de installatie afgerond. Je kan "Run NZBget" aan laten staan, dan start het programma vanzelf wanneer je op een nzb bestand klikt. Klik onderaan het venster op "Finish".

Het programma draait in een browservenster. Er zijn talloze opties maar eigenlijk is het als eerste van belang dat je je nieuwsserver gegevens invoert. Informatie over nieuwsservers vind je hier. Onder "Setttings" zie je talloze opties aan de linkerkant

Er zijn veel dingen die je kan instellen maar het belangrijkste is "NEWS-SERVERS". Klink hierop en er zal weer een nieuw venster openen waar je eindelijk je nieuwsserver gegevens kan invoeren en enkele andere nieuwsserver instellingen kan aanpassen.

Halverwege de pagina zie je nu "Server1.Host" staan. Voer hier het nieuwsserver adres in dat je van je provider hebt gehad. Daarna moet je naar "Server1.Username" gaan, voer hier de gebruikersnaam in die je hebt ontvangen van je provider. Voer het wachtwoord in bij "Server1.Password".  Helemaal aan de onderkant van de pagina staat "Test Connection". Het is handig om te kijken of de verbinding werkt, dus klik hier op. Zie je "Connection Successful"? Dan is NZBget op de juiste manier ingesteld. Klik nu op ""Save Changes".

Zoeken naar een NZB spot
      Nu NZBget is ingesteld kunnen we gaan zoeken naar iets om te downloaden. Laten we in dit voorbeeld gebruik maken van nzbserver om een download te vinden.
      Overige sites met NZB files vind je ook in ons overzicht.

Ga naar nzbserver.com en zoek naar een download. Download het nzb bestand van de spot die je wilt downloaden. Als het nzb bestand niet automatisch wordt geopend kan je er 2 keer op klikken. NZBget zal nu beginnen met downloaden. Na het downloaden vind je het gedownloade bestand in de folder van NZBget downloads.

Heb je vragen? Stel ze gerust we helpen je graag.
    • By Meh Meh
      Welkom bij de handleiding van NZBget. Met dit programma is het mogelijk om te downloaden uit nieuwsgroepen.
      In dit artikel geven we een introductie, gebruiksaanwijzing en de configuratie voor het optimaal gebruik maken van NZBget. 

Wat komt er aan bod deze handleiding?
      Downloaden met NZBget en zoeken met nzbserver Pluspunten, NZBget is snel, zeer uitgebreid en geschikt voor vrijwel alle besturingssystemen. Installatie in woord en beeld Configuratie en tips van programma-naam na de installatie voor optimaal gebruik Wat is NZBGet
      NZBGet is een nieuwsreader om te downloaden vanaf Usenet. Het programma werkt vanuit je webbrowser. Je kunt met NZBGet namelijk eenvoudig downloaden van Usenet met behulp van NZB-bestanden. Er zijn redelijk veel newsreaders. Grabit, Newsleecher en SABnzbd zijn het meest bekend. Maar niet veel mensen kennen NZBGet.
      Plus- en minpunten van programma-naam
      Pluspunten
      Het programma laadt erg snel Heeft vele extra opties Is geschikt voor bijna alle besturingssystemen Minpunten
      Voor beginners bevat NZBget misschien iets teveel opties NZBGet voor ieder platform
      NZBGet is geschreven in C++ waardoor het programma razendsnel is. Een groot voordeel van NZBGet is dat het geschikt is voor vrijwel alle besturingssystemen. Het programma werkt uitstekend op zowel Windows, Mac, Linux, Android en zelfs BSD. Een ander voordeel is dat NZBget open source is. Dat betekend niet alleen dat het helemaal gratis is maar ook dat je het programma mag aanpassen.
      Hoe werkt NZBget?
      Het programma heeft veel weg van Grabit en SABnzbd. Om het te kunnen gebruiken moet je eerst het installatiebestand downloaden. Dat kan je doen door naar de download pagina te gaan op nzbget.net of om deze bij ons te downloaden. Kies het juiste installatiebestand, als je Windows gebruikt dan heb je het installatiebestand voor WIndows nodig. Na het downloaden van het installatiebestand kan de installatie van NZBget beginnen.
      Je ziet het installatievenster met de tekst "Welcome to the NZBget Setup Wizard". Onderaan dit venster zie je "Next". Klik op Next om de installatie te starten. De installatie loopt vanzelf door, je hoeft niets te doen tot de installatie is afgerond.

Onderaan het venster zie je de tekst "Associate With NZB Files". Vink deze optie aan, dan worden nzb bestanden automatisch in NZBget geladen, wat wel makkelijk is. Nu is de installatie afgerond. Je kan "Run NZBget" aan laten staan, dan start het programma vanzelf wanneer je op een nzb bestand klikt. Klik onderaan het venster op "Finish".

Het programma draait in een browservenster. Er zijn talloze opties maar eigenlijk is het als eerste van belang dat je je nieuwsserver gegevens invoert. Informatie over nieuwsservers vind je hier. Onder "Setttings" zie je talloze opties aan de linkerkant

Er zijn veel dingen die je kan instellen maar het belangrijkste is "NEWS-SERVERS". Klink hierop en er zal weer een nieuw venster openen waar je eindelijk je nieuwsserver gegevens kan invoeren en enkele andere nieuwsserver instellingen kan aanpassen.

Halverwege de pagina zie je nu "Server1.Host" staan. Voer hier het nieuwsserver adres in dat je van je provider hebt gehad. Daarna moet je naar "Server1.Username" gaan, voer hier de gebruikersnaam in die je hebt ontvangen van je provider. Voer het wachtwoord in bij "Server1.Password".  Helemaal aan de onderkant van de pagina staat "Test Connection". Het is handig om te kijken of de verbinding werkt, dus klik hier op. Zie je "Connection Successful"? Dan is NZBget op de juiste manier ingesteld. Klik nu op ""Save Changes".

Zoeken naar een NZB spot
      Nu NZBget is ingesteld kunnen we gaan zoeken naar iets om te downloaden. Laten we in dit voorbeeld gebruik maken van nzbserver om een download te vinden.
      Overige sites met NZB files vind je ook in ons overzicht.

Ga naar nzbserver.com en zoek naar een download. Download het nzb bestand van de spot die je wilt downloaden. Als het nzb bestand niet automatisch wordt geopend kan je er 2 keer op klikken. NZBget zal nu beginnen met downloaden. Na het downloaden vind je het gedownloade bestand in de folder van NZBget downloads.

Heb je vragen? Stel ze gerust we helpen je graag.

Toon volledig handleiding
    • By Duken
      Een leuke bloemen dienst voor thuis (je vrouw / vriendin) Ik ben er ook lid van geworden, verassing voor vrouw lief . 
      Nu blijkt dat je een gratis vaas ter waarde van 15 euro krijgt bij je eerste bestelling bij BLOOMON. 
      Gebruik daarvoor de link http://www.bloomon.nl/r6q39p. Deze link is geldig voor 2019 voor de gratis Bloomon vaas! 
      http://www.bloomon.nl/r6q39p 
      En ontvang je een gratis vaas en cadeau.

• By Eeeeeek1972
      Graag in deze bijdragen sites plaatsen die werken en waar bekende posters hun content bekend maken, zoals QoQ etc.
      momenteel gebruik ik
      elitenzb.info
      newzbin.org
      iceworld.online

PB /DM mag als het wat gevoelig ligt 🙂

• Create New...