Jump to content
Duken

Nieuws Serveradressen van Providers / Pay Servers / Gratis Nieuwsservers

Recommended Posts

Ik ben net aan het kijken naar eweka. Maar ik kan geen specs vinden. Allen maar 1 standaard abbo. Onbeperkte bandbreede / snelheid?

Ik ben net aan het kijken naar eweka. Maar ik kan geen specs vinden. Allen maar 1 standaard abbo. Onbeperkte bandbreede / snelheid?

Staat er toch echt ;) :

- Onbeperkt downloaden

- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen

- Supersnelle download snelheid tot 40 Mbit/s

- Supersnelle eigen 100 Gigabit/s backbone

- Meer dan 400 TB redundante storage online

- Optimale compleetheid van meer dan 99,5%

- Ongecensureerde toegang

- Respect voor uw privacy

- Tot 388 dagen retentie voor binaries groepen

- Maximaal 8 connecties toegestaan per gebruiker

- Toegang tot online control panel

- Geen opzegtermijn

- Telefonische helpdesk tegen lokaal tarief, email en chat support

- Kostenloos SSL beschikbaar

voor 7,50 per maand

De nieuwsgroepen

- Retentie: 10 - 388 dagen. Bestanden ouder dan 10 dagen kunnen worden gedownload via een NZB bestand, Newsleecher Supersearch of GrabIt Search)

- Downloadsnelheid: tot 40 Mbit/sec

- Aantal verbindingen: 8

- Compleetheid: 99,5%

- Upload: respect voor uw privacy.

- Account sharing: toegestaan

- Geen datalimiet, dus onbeperkt downloaden

- Toegang tot alle beschikbare nieuwsgroepen.

En de FAQ van hun forum bevat ook veel info

http://www.eweka.nl/phpbb/viewtopic.php?f=25&t=4017&sid=6d12ab8ae4504f4bd4e694b7f7594a53

Aaaa max 40Mb dus. Ik kon het al niet vinden, :s

eej , ik zie dat mijn provider een server heeft ,

maar als me provider dat heeft , en ik gebruik die,

zijn daar dan kosten aan verbonden zeg maar,

bijvoorbeeld dat er opeens 5 euro bijkomt op de rekening ofzo,

of zijn die ook geheel gratis ?

ik hoop van jullie te horen

Welke provider heb je precies?

Als je bijvoorbeeld Ziggo hebt als provider, die bied een gratis nieuwsserver aan. Daar zitten dan ook weer nadelen aan zoals lage retentie etc.

Maar meestal wordt je wel gewaarschuwd als je iets moet betalen.

Ik heb kpn , dus ik weet niet hoe het zit ,

bedankt voor de snelle reactie ,

ik heb verder ook geen waarschuwing gezien ofzo ,

maar misschien weten jullie er wat meer

Ik heb kpn , dus ik weet niet hoe het zit ,

bedankt voor de snelle reactie ,

ik heb verder ook geen waarschuwing gezien ofzo ,

maar misschien weten jullie er wat meer

Ja die is gratis, zie ook: KPN Direct ADSL (en Planet)    - news.kpnplanet.nl  (start post)

Maar volgens mij zit er wel een download limiet aan, als ik zo Google komt er het er op neer dat het rond 20 GB ligt. Dat is niet heel veel.

Maar goed waar het om ging, is dat het gratis is en je er niet hoeft voor te betalen ;)

hallo vrienden  ;),

ik download ook met nieuwsgroepen alleen ik heb een probleem. wij zijn laatst van provider veranderd van planet naar upc. Nu weten jullie denk ik al dat upc geen nieuwsgroepen ondersteund. wat raden jullie mij aan uit ervaring . kan ik het best een pay-server nemen zoja welke of is er iets anders wat ik kan doen

alvast bedankt,

QLIMAX :duivel:

ok bedaknt dan ga ik is kijken voor die payservers ;)

Post samenvoeging: november 15, 2009, 17:14:03 pm

daag mensen,

heb vandaag een beetje gekeken en vergeleken en nu zie ik dat je bij XSnews kan kiezen tussen abbo of block acc. wat stellen die block acc voor kan iemand mij dat misschien uitleggen

Bij blockacount vraag je een aantal gb aan. Zoveel mag je dan downloaden en dan stopt het.  Bij een abbo download je onbekerkt en is een contract, snelheid hangt af van abbo.

Ik heb nu kabel enz. van upc. Kan je ook van een gratis server downloaden? (ik weet dat via een payserver zekr gaat. Heb al met eweka gedownload maar zoveel download ik nu ook weer niet) :peace:

Ja, via gratis server kan ook. Maar dezelfde nadelen dat bestanden ouder dan 10 dagen niet goed binnenkomen.

hallo, ik heb adsl maar valt dat ook onder de gratis server van kpn want daar staat ook adsl bij en wat houdt een retentie in?

Retentie is de oudheid van een bestand. Als jij een lage retentie hebt van bv. 10 dagen haal je bestanden die langer geleden dan 10 gepost zijn haal je die niet compleet binnen.

Geen idee of adsl daar onder valt maar je kunt gewoon proberen en als het niet werkt dan weet je het.

Ja dat adsl valt er ook onder ;) bij mij wel, ik gebruik op me ene pc: een payserver van eweka en de andere: news.kpnplanet.nl  :)

Misschien een domme vraag. Mijn abonnement van Ziggo geeft aan max. 50 Mb downloaden met nieuwsgroepen (alles in 1 plus), geldt dit dan alleen voor de nieuwsserver van Ziggo of geldt dat ook als ik een abonnement op een server als bijv. eweka neem?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Meh Meh
      Welkom bij de handleiding van NZBget. Met dit programma is het mogelijk om te downloaden uit nieuwsgroepen.
      In dit artikel geven we een introductie, gebruiksaanwijzing en de configuratie voor het optimaal gebruik maken van NZBget. 

Wat komt er aan bod deze handleiding?
      Downloaden met NZBget en zoeken met nzbserver Pluspunten, NZBget is snel, zeer uitgebreid en geschikt voor vrijwel alle besturingssystemen. Installatie in woord en beeld Configuratie en tips van programma-naam na de installatie voor optimaal gebruik Wat is NZBGet
      NZBGet is een nieuwsreader om te downloaden vanaf Usenet. Het programma werkt vanuit je webbrowser. Je kunt met NZBGet namelijk eenvoudig downloaden van Usenet met behulp van NZB-bestanden. Er zijn redelijk veel newsreaders. Grabit, Newsleecher en SABnzbd zijn het meest bekend. Maar niet veel mensen kennen NZBGet.
      Plus- en minpunten van programma-naam
      Pluspunten
      Het programma laadt erg snel Heeft vele extra opties Is geschikt voor bijna alle besturingssystemen Minpunten
      Voor beginners bevat NZBget misschien iets teveel opties NZBGet voor ieder platform
      NZBGet is geschreven in C++ waardoor het programma razendsnel is. Een groot voordeel van NZBGet is dat het geschikt is voor vrijwel alle besturingssystemen. Het programma werkt uitstekend op zowel Windows, Mac, Linux, Android en zelfs BSD. Een ander voordeel is dat NZBget open source is. Dat betekend niet alleen dat het helemaal gratis is maar ook dat je het programma mag aanpassen.
      Hoe werkt NZBget?
      Het programma heeft veel weg van Grabit en SABnzbd. Om het te kunnen gebruiken moet je eerst het installatiebestand downloaden. Dat kan je doen door naar de download pagina te gaan op nzbget.net of om deze bij ons te downloaden. Kies het juiste installatiebestand, als je Windows gebruikt dan heb je het installatiebestand voor WIndows nodig. Na het downloaden van het installatiebestand kan de installatie van NZBget beginnen.
      Je ziet het installatievenster met de tekst "Welcome to the NZBget Setup Wizard". Onderaan dit venster zie je "Next". Klik op Next om de installatie te starten. De installatie loopt vanzelf door, je hoeft niets te doen tot de installatie is afgerond.

Onderaan het venster zie je de tekst "Associate With NZB Files". Vink deze optie aan, dan worden nzb bestanden automatisch in NZBget geladen, wat wel makkelijk is. Nu is de installatie afgerond. Je kan "Run NZBget" aan laten staan, dan start het programma vanzelf wanneer je op een nzb bestand klikt. Klik onderaan het venster op "Finish".

Het programma draait in een browservenster. Er zijn talloze opties maar eigenlijk is het als eerste van belang dat je je nieuwsserver gegevens invoert. Informatie over nieuwsservers vind je hier. Onder "Setttings" zie je talloze opties aan de linkerkant

Er zijn veel dingen die je kan instellen maar het belangrijkste is "NEWS-SERVERS". Klink hierop en er zal weer een nieuw venster openen waar je eindelijk je nieuwsserver gegevens kan invoeren en enkele andere nieuwsserver instellingen kan aanpassen.

Halverwege de pagina zie je nu "Server1.Host" staan. Voer hier het nieuwsserver adres in dat je van je provider hebt gehad. Daarna moet je naar "Server1.Username" gaan, voer hier de gebruikersnaam in die je hebt ontvangen van je provider. Voer het wachtwoord in bij "Server1.Password".  Helemaal aan de onderkant van de pagina staat "Test Connection". Het is handig om te kijken of de verbinding werkt, dus klik hier op. Zie je "Connection Successful"? Dan is NZBget op de juiste manier ingesteld. Klik nu op ""Save Changes".

Zoeken naar een NZB spot
      Nu NZBget is ingesteld kunnen we gaan zoeken naar iets om te downloaden. Laten we in dit voorbeeld gebruik maken van nzbserver om een download te vinden.
      Overige sites met NZB files vind je ook in ons overzicht.

Ga naar nzbserver.com en zoek naar een download. Download het nzb bestand van de spot die je wilt downloaden. Als het nzb bestand niet automatisch wordt geopend kan je er 2 keer op klikken. NZBget zal nu beginnen met downloaden. Na het downloaden vind je het gedownloade bestand in de folder van NZBget downloads.

Heb je vragen? Stel ze gerust we helpen je graag.
    • By Meh Meh
      Welkom bij de handleiding van NZBget. Met dit programma is het mogelijk om te downloaden uit nieuwsgroepen.
      In dit artikel geven we een introductie, gebruiksaanwijzing en de configuratie voor het optimaal gebruik maken van NZBget. 

Wat komt er aan bod deze handleiding?
      Downloaden met NZBget en zoeken met nzbserver Pluspunten, NZBget is snel, zeer uitgebreid en geschikt voor vrijwel alle besturingssystemen. Installatie in woord en beeld Configuratie en tips van programma-naam na de installatie voor optimaal gebruik Wat is NZBGet
      NZBGet is een nieuwsreader om te downloaden vanaf Usenet. Het programma werkt vanuit je webbrowser. Je kunt met NZBGet namelijk eenvoudig downloaden van Usenet met behulp van NZB-bestanden. Er zijn redelijk veel newsreaders. Grabit, Newsleecher en SABnzbd zijn het meest bekend. Maar niet veel mensen kennen NZBGet.
      Plus- en minpunten van programma-naam
      Pluspunten
      Het programma laadt erg snel Heeft vele extra opties Is geschikt voor bijna alle besturingssystemen Minpunten
      Voor beginners bevat NZBget misschien iets teveel opties NZBGet voor ieder platform
      NZBGet is geschreven in C++ waardoor het programma razendsnel is. Een groot voordeel van NZBGet is dat het geschikt is voor vrijwel alle besturingssystemen. Het programma werkt uitstekend op zowel Windows, Mac, Linux, Android en zelfs BSD. Een ander voordeel is dat NZBget open source is. Dat betekend niet alleen dat het helemaal gratis is maar ook dat je het programma mag aanpassen.
      Hoe werkt NZBget?
      Het programma heeft veel weg van Grabit en SABnzbd. Om het te kunnen gebruiken moet je eerst het installatiebestand downloaden. Dat kan je doen door naar de download pagina te gaan op nzbget.net of om deze bij ons te downloaden. Kies het juiste installatiebestand, als je Windows gebruikt dan heb je het installatiebestand voor WIndows nodig. Na het downloaden van het installatiebestand kan de installatie van NZBget beginnen.
      Je ziet het installatievenster met de tekst "Welcome to the NZBget Setup Wizard". Onderaan dit venster zie je "Next". Klik op Next om de installatie te starten. De installatie loopt vanzelf door, je hoeft niets te doen tot de installatie is afgerond.

Onderaan het venster zie je de tekst "Associate With NZB Files". Vink deze optie aan, dan worden nzb bestanden automatisch in NZBget geladen, wat wel makkelijk is. Nu is de installatie afgerond. Je kan "Run NZBget" aan laten staan, dan start het programma vanzelf wanneer je op een nzb bestand klikt. Klik onderaan het venster op "Finish".

Het programma draait in een browservenster. Er zijn talloze opties maar eigenlijk is het als eerste van belang dat je je nieuwsserver gegevens invoert. Informatie over nieuwsservers vind je hier. Onder "Setttings" zie je talloze opties aan de linkerkant

Er zijn veel dingen die je kan instellen maar het belangrijkste is "NEWS-SERVERS". Klink hierop en er zal weer een nieuw venster openen waar je eindelijk je nieuwsserver gegevens kan invoeren en enkele andere nieuwsserver instellingen kan aanpassen.

Halverwege de pagina zie je nu "Server1.Host" staan. Voer hier het nieuwsserver adres in dat je van je provider hebt gehad. Daarna moet je naar "Server1.Username" gaan, voer hier de gebruikersnaam in die je hebt ontvangen van je provider. Voer het wachtwoord in bij "Server1.Password".  Helemaal aan de onderkant van de pagina staat "Test Connection". Het is handig om te kijken of de verbinding werkt, dus klik hier op. Zie je "Connection Successful"? Dan is NZBget op de juiste manier ingesteld. Klik nu op ""Save Changes".

Zoeken naar een NZB spot
      Nu NZBget is ingesteld kunnen we gaan zoeken naar iets om te downloaden. Laten we in dit voorbeeld gebruik maken van nzbserver om een download te vinden.
      Overige sites met NZB files vind je ook in ons overzicht.

Ga naar nzbserver.com en zoek naar een download. Download het nzb bestand van de spot die je wilt downloaden. Als het nzb bestand niet automatisch wordt geopend kan je er 2 keer op klikken. NZBget zal nu beginnen met downloaden. Na het downloaden vind je het gedownloade bestand in de folder van NZBget downloads.

Heb je vragen? Stel ze gerust we helpen je graag.

Toon volledig handleiding
    • By Duken
      Een leuke bloemen dienst voor thuis (je vrouw / vriendin) Ik ben er ook lid van geworden, verassing voor vrouw lief . 
      Nu blijkt dat je een gratis vaas ter waarde van 15 euro krijgt bij je eerste bestelling bij BLOOMON. 
      Gebruik daarvoor de link http://www.bloomon.nl/r6q39p. Deze link is geldig voor 2019 voor de gratis Bloomon vaas! 
      http://www.bloomon.nl/r6q39p 
      En ontvang je een gratis vaas en cadeau.

• By Eeeeeek1972
      Graag in deze bijdragen sites plaatsen die werken en waar bekende posters hun content bekend maken, zoals QoQ etc.
      momenteel gebruik ik
      elitenzb.info
      newzbin.org
      iceworld.online

PB /DM mag als het wat gevoelig ligt 🙂

• Hebben wij jou kunnen helpen? Help ons ook met een donatie naar wens. Met jouw donatie kunnen we verbeteringen doorvoeren op de website voor de bezoekers en leden. Bedankt! :roos:

Donatie via Tikkie

donatie.png

• Create New...