Spring naar bijdragen

onvoldoende schijfruimte op lege 1 TB externe schijf.


sjako

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi. Geweldig probleem. Ik had een externe HD van 590 GB en daar kwamen mijn downloads op.

Enkele dagen geleden met een nieuwe torent van 4 GB gaf utorent aan " fout.onvoldoende schijfruimte beschikbaar" en een rood kruis voor mijn download. Ik eerst gecontroleerd of hij wel mijn ext.HD bedoelde,en ja.dat was zo. Alles geprobeerd. Een hoop er af gegooid,maar het downloaden lukte nog niet door zogenaamd schijfruimtegebrek. Dit terwijl en nog 400 GB vrij was.

Ik dacht na lang proberen : HD defect.

Heb vandag een nieuwe gekocht van 1 TB 1000 GB en downloadde vol goede moed de torent weer.

Tot mijn grote verbazing gaf utorent weer aan " fout.onvoldoende schijfruimte beschikbaar" en dit,terwijl er nog helemaal niks op stond en de volle 1000 GB beschikbaar waren. Ik ben er inmiddels wel achter dat ik deze nieuwe niet had hoeven kopen,maar hoe kan dat nou?

En het gekke is,dat ik er vanaf mijn oude schijf vanalles naar toe kan copiëren zonder probleem,maar alleen als ik iets download vertikt hij het wegens zogenaamd schjfruimtegebrek.

Het is al bijna een jaar  goed gegaan,maar waarom nu ineens dit probleem?

O.En als ik utorent in stel dat de downloads niet naar die ext.HD moeten maar naar de vaste,gaat het wel,maar daar heb ik wel heel weinig ruimte.Vandaar ook de reden dat ik destijds ben overgestapt op een externe.

Wie kan me helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123
  • Reacties 13
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  275
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Je externe hardeschijf zal waarschijnlijk fat32 zijn. Fat32 kan geen bestanden grotere dan 4 gb plaatsen. Je zal je externe hardeschijf moeten formateren naar ntfs die kan wel bestanden die groter dan 4 gb zijn ineens aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 275

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Inderdaad. Als ik op eigenschappen klik geeft hij aan FAT 32. Zowel de oude als de nieuwe. Maar hoe kan dat dan zomaar. Ik heb er laatst nog een bestand van 61 GB mee gedownload.

En hoe kan ik dan formateren naar ntfs? gaat onder het formateren niet alles wat er op staat verloren dan? Ja sorry,maar ik heb er echt weinig verstand van.

sjako.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

  • Bijdragen:  2.725
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  22-09-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Uhhm, nee. Is bij mij niet gebeurd, toen ik mijn externe HDD converteerde van FAT32 naar NTFS. Er staat hier geloof ik op DukeN een handleiding hoe te doen. Ik zal hem ff voor je opzoeken.

EDIT: Heb het gevonden, je doet start uitvoeren, cmd, enter. Dan krijg je een soort MS DOS scherm daar typ je: "convert stationsletter: /fs:ntfs" en dan enter. Daarna moet je gewoon de instructies op je beeldscherm volgen. De stationsletter moet je vervangen door de letter die je HDD heeft toegewezen gekregen. Als je me een screenshot laat zien, kan je ik je precies vertellen, welke letter dit is.

Zorg wel voor de zekerheid, dat je je belangrijke bestanden ff naar een andere schijf of dvd back-upt voor de zekerheid dat je ze niet verliest. Daarna kan je ze gewoon weer terugzetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 2,7k

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja sorry.Ik schaam me dood,maar ik weet niet wat een screenshot is en ook niet hoe ik dat moet versturen. Ik heb nu wel bij die nieuwe alles leeg. Ik zal er iets onbelangrijks op zetten en dan het proberen met de uitleg die je gaf. Ik neem aan dat je met de letter aangeven de naam van de HD bedoeld,en dat is bij mij bij de oude F en bij de nieuwe G.

Ga het met die nieuwe proberen met iets onbelangrijks er op en als het lukt,dan bespaar ik me met de oude veel moeite. Zijn allemaal wel erg belangrijke films,waar ik jaren naar gezocht heb en waar nog subs bij moeten. In ieder geval heeeeel erg bedankt ( jullie allemaal) en ik hoop dat je me nog verder helpt als ik er met het formateren niet uit kom.

Sjako.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

  • Bijdragen:  119
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Als je windows vista hebt moet je cmd.exe uitvoeren als administrator

anders word krijgt hij geen toegang

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 119

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb XP. Ik heb in het dos boxje ingetypt;  convert stationsletter:/fs:ntfs

toen op enter. nu geeft hij aan " ongeldige stationsspecificatie".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123
Gast angel_creek

Heb XP. Ik heb in het dos boxje ingetypt;  convert stationsletter:/fs:ntfs

toen op enter. nu geeft hij aan " ongeldige stationsspecificatie".

Als je precies dit hebt getyped is het fout: convert stationsletter:/fs:ntfs

Als de letter van de schijf bijv F is dan typ je in: convert F:/fs:ntfs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

gelukt. Nu staat er in het boxje;  het type bestandsnaam is FAT 32. Voer de huidige volumenaam in voor station G. Er is een onjuiste volumenaam voor dit station ingevoerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

  • Bijdragen:  119
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

gelukt. Nu staat er in het boxje;  het type bestandsnaam is FAT 32. Voer de huidige volumenaam in voor station G. Er is een onjuiste volumenaam voor dit station ingevoerd.

dat had ik eerst ook

Je moet exact de oude volume naam invoeren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 119

  • Bijdragen:  275
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Als je externe harde schijf leeg is of er staan onbelangrijke bestanden op die je niet nodig hebt dan kan je ook dit doen: Start>rechtermuisknop op Deze computer>Beheren>druk op het plus teken naast opslag (al gebeurt zie volgende stap)>Klik op Schijfbeheer

Hier klik je met je rechtermuisknop op je externe harde schijf>klik nu op Formatteren...>Laat alles staan maar kies bij Bestandssysteem ntfs

Laat nu de pc zijn werk doen

En nu als alles goed is gegaan is je externe harde schijf nu ntfs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 275
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  228
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Weet niet of het inmiddels gelukt is, maar wat ook erg handig is is het programma Norton Partition Magic. Ideaal om harde schijfen te formateren. Zo heb ik het ook gedaan met mijn externe HD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 228

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Je externe hardeschijf zal waarschijnlijk fat32 zijn. Fat32 kan geen bestanden grotere dan 4 gb plaatsen. Je zal je externe hardeschijf moeten formateren naar ntfs die kan wel bestanden die groter dan 4 gb zijn ineens aan.

waarom formateren ??? je kan het gewoon omzetten naar ntfs

http://www.duken.nl/component/option,com_smf/Itemid,81/topic,21296.0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...