Spring naar bijdragen

FTD moet stoppen met usenet-verwijzingen - Wijzigen van onze huisregels


Duken

Aanbevolen reactie

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

FTD heeft een rechtszaak tegen Brein verloren. Volgens de rechter stimuleert de community auteursrechtinbreuk, onder meer door het systeem van kudos. Verwijzingen naar auteursrechtelijk beschermd materiaal moeten verwijderd.

http://www.duken.nl/nieuws/ftd-moet-stoppen-met-usenet-verwijzingen.html


In het kort, ik kom er vanavond verder op terug.

Ok wij gaan onze huisregels aanpassen. De links, benademingen of verwijzigingen zijn niet meer toegestaan. Hoe en wat precies horen jullie in de loop van de dag.

De centrale topics gaan dus ook op de schop aangezien er geen links etc in mogen staan. Dit om verdere problemen voor te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Reacties 71
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Dat is niet zo mooi, hoe moeten we nu dan mensen laten weten waar ze iets kunnen downloaden???

Send from my spica using tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Fok, kut brein. Centrale topics mogen wel blijven, maar dan inderdaad.zonder de links. Tja, dan moeten we de links maar via MSN doen. Pm mag ook niet zeker? Balen.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Daar zal ik vanavond even in duiken.... het benoemen van bestandsnamen is verboden.

van nu.nl:

Volgens de rechtbank maakt FTD zelf geen illegale bestanden openbaar, maar handelt de site toch onrechtmatig door een forum te bieden voor het illegaal uploaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal die binnen bepaalde nieuwsgroepen op Usenet te vinden zijn.

---

webwereld.nl:

Usenetplatform FTD verliest een rechtszaak van Brein. Binnen een maand moeten alle spots die verwijzen naar bestanden van bij Brein aangelsoten partijen zijn verwijderd.

@ Freddy

Via PM is het ook niet toegestaan. En wat jullie via de MSN doen kunnen wij natuurlijk niet zien. (overigens de PM's ook niet)

Maar er zal wat op de schop moeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

PM is toch iets heel anders? Dat is één op één gebruikerscontact, de rest van de wereld kan het niet lezen. Ik mag toch aannemen dat er geen totaal censuur komt op downloaden, dus tenzij dat wel het geval is mag je er op welke manier dan ook over praten. Links (incl. deeplinks) horen daarbij, maar dat mag dus weer niet in het openbaar. Toch vraag ik me af hoe ze ermee omgaan als je op de Dam downloadlinks gaat staan schreeuwen...

Komt er straks zo'n regel, als je begrijpt wat ik bedoel:

Persoonlijke berichten aan iemand anders versturen met daarin links of aanwijzingen naar downloads is verboden, jongens. ;) Dat kunnen wij niet tolereren. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nog snel heel FTD downloaden en genieten haha, nee erg vervelend maar ik geloof in dit:

- Je haalt er één en er komen 10 voor terug.

Echt, als FTD weggaat komt er wel iets nieuws. Misschien niet precies hetzelfde, maar toch een manier om meer over de uploads te weten komen en hoe het bestand heet.

Natuurlijk ook vervelend voor onze site, ook al vindt ik dat we geen vlieg kwaad doen. Alsof door onze site een filmstudio miljoenen verlies heeft gemaakt..

Ik weet nog dat het hoppa, kopiëren en plakken die link en klaar, was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Pm's kunnen toch niet worden gecontroleerd door brein dus dat zou mogelijk moeten blijven.

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Geen idee Tom. Maar een reply als "Ik stuur je de link per PM" kunnen we niet toestaan. We hebben geen controle over de PM's.

Maar ik wil de problemen met Brein gewoon voor zijn. Het forum moet gezellig blijven en kunnen blijven bestaan.  :)

edit:

Overigens werkt spotnet! zonder een database als FTD. Deze database staat al op usenet.

Ook vind dat wij binnen de regels blijven. Maar wil wel in de lijnen blijven. Begrijpen jullie vast wel ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

^&%*&^ $@!@^&(*( BREIN!  :biggun: :duken:  :heelboos:

Ik hoop zo dat er een alternative FTD ofzo komt. Dit is wel zwaar rot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Citaat van: wous op Vandaag om 15:25:21<blockquote>Pm's kunnen toch niet worden gecontroleerd door brein dus dat zou mogelijk moeten blijven.

Sent from my iPod touch using Tapatalk

</blockquote>

Als het ze het ons heel moeilijk willen maken, registeren ze zich gewoon en doen ze zich voor alsof ze een gewone gebruiker zijn en wat hulp zoeken. Dan stuurt leuk een lid van dit forum hem een PM, met "illegale" hulp, dan wordt het ook heel lastig..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Nou dat niet. Gewone leden die daarop een antwoord geven valt buiten onze scope.

Maar goed, huisregels aanscherpen en hier op letten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Maar worden dus de boards zoals: Game zoeken en software zoeken en films zoeken nu weggehaald. Die zijn nu in principe nu 'nutteloos' toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

hmm dit is wel erg vervelend.. Zonde van ftd en vervelend dat wij de links/verwijzing niet meer kunnen plaatsen :(.

Maar ik vind wel dat dit gezellige forum moet blijven bestaan!

[a] zomby denk het niet want je mag wel tips geven voor leuke games. zolang je maar niet downloadlinks/verwijzingen doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Maar worden dus de boards zoals: Game zoeken en software zoeken en films zoeken nu weggehaald. Die zijn nu in principe nu 'nutteloos' toch?

Nou... ik ben bang van wel. Deze zullen wellicht op slot moeten / verdwijnen. Het is bijna niet anders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Maar worden dus de boards zoals: Game zoeken en software zoeken en films zoeken nu weggehaald. Die zijn nu in principe nu 'nutteloos' toch?

Nou... ik ben bang van wel. Deze zullen wellicht op slot moeten / verdwijnen. Het is bijna niet anders.

Das jammer. En worden dan alle centrale films en game topic ook gesloten of worden aangepast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Nee dat niet, die zijn gewoon toegestaan. Net als elk ander forum. Maar nu met een link naar een FTD ID / naam torrent is verboden. (Dat is de verwijzing)

Bij het zoeken naar games / software doe je dat eigenlijk ook. Aangezien je anders de gebruikers nooit kan helpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Oke, ik kan nu trouwens niet meer op het FTD forum komen. Ik denk dat elke FTD-er nu afvraagt wat er nu met FTD gaat gebeuren. Want FTD hoeft zelf niet weg, alleen de spots die illegale dingen aanbieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Update, 15:06: Brein-directeur Tim Kuik zegt in een reactie blij te zijn met het vonnis. "FTD maakt stelselmatig gebruik van illegaal aanbod", zegt Kuik. Dat de rechter oordeelt dat FTD zelf geen auteursrechtinbreuk pleegt, vindt hij 'niet verrassend', gezien eerdere vonnissen. Volgens de Brein-voorman is het zakenmodel van FTD onrechtmatig, en kunnen vergelijkbare initiatieven eveneens rechtszaken verwachten. Kuik stelt dat FTD absoluut niet te vergelijken is met een zoekmachine als Google, een argument dat door FTD-aanhangers wordt gebruikt om de community te verdedigen. "Google is een algemene zoekmachine, FTD niet", aldus Kuik.

---

Van de site van Brein:

De rechter oordeelde dat het forum niet zelfstandig inbreuk maakt omdat er 'geen sprake is van een link naar de bestanden op Usenet noch van een (andere) directe lijn naar de bestanden op Usenet.'  Wat FTD doet is het enkele verwijzen naar bestanden, aldus de rechter. 'De gebruikers zorgen ervoor dat met copy/paste of de door hen geïnstalleerde NZB-knop het bestand wordt overgebracht.' Ook oordeelde de rechter dat het faciliteren van downloaden van illegaal aangeboden bestanden niet onrechtmatig is omdat de Nederlandse wetgever het downloaden uit illegale bron toestaat. Daarentegen komt de rechter toch tot het oordeel dat FTD bijdraagt aan de vindbaarheid van illegale bestanden en daarmee schade veroorzaakt. De rechter oordeelt 'dat FTD structureel en stelselmatig een internetforum exploiteert dat het illegaal uploaden faciliteert en stimuleert en waarmee zij zelf inkomsten verwerft doch dat voor de bij BREIN aangesloten rechthebbenden schade oplevert. Daarmee handelt FTD onrechtmatig.'

http://www.anti-piracy.nl/nieuws/bericht.asp?nieuwsberichtid=258

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik las dit op het FTD Forum:

Is het niet mogelijk alleen de verwijzing in welke nieuwsgroep iets staat te verwijderen? Dan wordt er niet meer verwezen naar materiaal aangezien er niet aangegeven wordt waar het staat.

Is dat geen optie voor FTD? Dan zeg alleen de bestandsnaam maar dan niet waar het is te downloaden (maar 99,9% weet wel waar). Alleen het nadeel hier van is dat het moeilijker word om wel de goede download te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Het vinden wordt zowieso moeilijker, maar met een bestandsnaam alleen kun je al heel veel vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik hoop het Zombymario... maar ik acht de kant klein. Ik denk dat FTD nu zelfs kan gaan opdoeken... de hele FTD4 met de website lijkt dan ook geen leven te hebben..... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Het vinden wordt zowieso moeilijker, maar met een bestandsnaam alleen kun je al heel veel vinden

Dat is waar. Zou het ook wat uitmaken als FTD van server ging verhuizen naar China ofzo (misschien wel een heel gekke uitspraak?). Want dan staan de spots en verwijzingen niet op Nederlandse bodem dus zou het moeilijker zijn voor BREIN om het dan toch weer weg te halen?

Ik hoop het Zombymario... maar ik acht de kant klein. Ik denk dat FTD nu zelfs kan gaan opdoeken... de hele FTD4 met de website lijkt dan ook geen leven te hebben..... :(

Dan word het Spotnet wat ik ga gebruiken. Nu maar hopen dat daar ook goede spots worden geplaatst.  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Wat een gezeik zeg, heb net een Eweka abonnementje genomen...

Heb echter nog wel een (heel) goed alternatief, weet alleen niet of ik die naam hier mag vermelden?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat mag nog wel Bart. Zover gaat t ook niet ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

www.ftaclub.net

Je moet wel registreren maar er staan verschrikkelijk veel posts en spots op. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat niemand het kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    "Belangrijke Tip" Het is belangrijk om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands Nintendo Switch-games. Er is een nieuw apparaat op de markt dat het kopiëren van Switch-games eenvoudiger maakt, en Nintendo kan je Switch mogelijk blokkeren als straf. ROM's en emulators zijn al geruime tijd een zorg voor Nintendo, en het bedrijf heeft actie ondernomen tegen piraterij.  Voorheen waren ROM's echter geen exacte replica's omdat ze geen digitaal echtheidscertificaat hadden. Met de komst van de MiG Switch Card en de mogelijkheid om met een Switch Dumper ROM's op een microSD-kaart te zetten, is het nu mogelijk om exacte kopieën van games te maken, inclusief het Nintendo-certificaat. Nintendo kan via internetverbindingen de unieke codes van games identificeren en als ze zien dat meerdere spelers hetzelfde unieke nummer gebruiken, kunnen ze actie ondernemen, zoals het blokkeren van de betreffende Switch. Het is belangrijk op te merken dat als je per ongeluk een gekloonde Nintendo Switch-game koopt of uitleent aan iemand die de game kopieert, je mogelijk het slachtoffer kunt worden van het blokkeren van je Switch door Nintendo. Hoewel dit een risico is dat vooral van toepassing is op mensen die kopiëren of illegale kopieën gebruiken, is het raadzaam om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands games, zelfs bij betrouwbare winkels.

    Drifter

    Geplaatst

    Je zou even kunnen kijken wat er gebeurt als je de Windows codec download die je kan vinden onder deze link.

    Mafketel

    Geplaatst

    Mss een andere versie van de anime/film te zoeken?  Vermoed dat de manier van encoding hier het probleem is.  Ik weet niet wat de volledige bestandsnaam is van de anine/film..   
  • Recente prestatie

    • mldekker heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...