Spring naar bijdragen

FTD moet stoppen met usenet-verwijzingen - Wijzigen van onze huisregels


Duken

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

FTAClub kende ik al (toch bedankt voor het melden Bart  :) ). Maar die vind ik zelf 'minder' fijn werken. Ik wil liever ook zo'n indeling als FTD heeft. Een NZB-forum vind ik altijd minder fijn werken omdat forums gewoon niet echt gemaakt zijn om downloads aan te bieden (vind ik).

Dus op naar Spotnet. Deze is toch ook moeilijker tegen te houden omdat die het toch niet op zijn eigen server opslaat maar toch de server gebruikt van usenet ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k
  • Reacties 71
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik ben bang dat ook dit soort sites / forums een berichtje krijgen van Brein. Zal wel als een vuurtje lopen nu.

Spotnet staat op zichzelf. Deze kan niet gestopt worden omdat niemand het pakket beheerd. Database staat op usenext.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Wat Spotnet is heb ik uberhaupt nooit begrepen, denk dat ik het zo lang mogelijk nog met FTD doe en daarna fora.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Wat Spotnet is heb ik uberhaupt nooit begrepen, denk dat ik het zo lang mogelijk nog met FTD doe en daarna fora.

Spotnet is gewoon een soort FTD clone alleen dan met nog een ingebouwde newsreader en het gebruikt spots van o.a. FTD en slaat deze op een usenet-server (wat DukeN al zei).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Heb de handleiding net even doorgenomen, ziet er toch wel handig uit. Misschien straks eens proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

ftn2day.nl is ook handig als er geen alternatief voor ftd komt. En usenet fora zijn ook altijd goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Overigens dit stukje van Techzine:

Ze kunnen proberen de website voort te zetten zonder deze informatie, ze kunnen de handdoek in de ring gooien en stekker eruit trekken of proberen in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.

Maar dat is nog niet bekend.

We gaan de huisregels aanpassen. Dit pak ik nu op  O0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Overigens dit stukje van Techzine:

Ze kunnen proberen de website voort te zetten zonder deze informatie, ze kunnen de handdoek in de ring gooien en stekker eruit trekken of proberen in hoger beroep te gaan tegen de uitspraak.

Maar dat is nog niet bekend.

We gaan de huisregels aanpassen. Dit pak ik nu op  O0

Op een nzbsite las ik dat die directeur gaat kijken hoe hij etc in hogerberoep kan gaan.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hier een stuk van FTD zelf:

Internetplatform moet discussies over downloaden sluiten

Downloaden is legaal, maar een ontmoetingsplatform voor downloaders is dat niet. Dat bepaalde de rechtbank Haarlem vandaag in de bodemprocedure die FTD, de grootste Nederlandstalige community van Usenet-enthousiastelingen, had aangespannen tegen antipiraterijstichting Brein. FTD zou het illegaal uploaden indirect stimuleren. Het platform is teleurgesteld en beraadt zich op hoger beroep.

FTD spande deze bodemprocedure in mei 2009 aan omdat zij oprecht meende binnen de Nederlandse wet te opereren. Downloaden van Usenet is legaal, en FTD doet niets meer dan een platform bieden waar mensen elkaar op interessante downloads kunnen wijzen. Onder druk van Brein had het platform zich destijds al aangepast om te conformeren aan de wet.

FTD is teleurgesteld over het vonnis. "Wij waren oprecht van mening dat wat FTD deed, binnen de Nederlandse wet legaal was", verklaart FTD-directeur Ronald Sievers. "Helaas beslist de rechtbank nu anders. We onderzoeken de mogelijkheden voor hoger beroep."

De rechtbank Haarlem bepaalt echter dat FTD het illegaal uploaden naar Usenet stimuleert. Dat is volgens de rechtbank "maatschappelijk onzorgvuldig". Dat downloaden legaal is, zoals het Gerechtshof Den Haag onlangs bepaalde in een andere rechtszaak van FTD, vond de rechtbank niet doorslaggevend. 

http://www.fighttodefeat.nl/index_nieuws.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik heb de huisregels aangescherpt:

http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=10837.msg10837#msg10837

Ook zijn links / verwijzingen naar illegaal aangeboden content, NZB-bestanden, torrents en dergelijke zijn verboden!

En ook de tekst bij:

Verwijzen / linken naar illegaal aangeboden content is verboden! 

http://www.duken.nl/forums/index.php?topic=31151.0

Natuurlijk weten we dit niet allemaal gelijk en kunnen we dit ook niet gelijk 100% naleven maar ik moet er wel op letten.

Er zal nog een duidelijk bericht van komen. Dit is even "tussendoor".  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Nou... net veel centrale topics doorgelopen om de verwijzingen te verwijderen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Nou... net veel centrale topics doorgelopen om de verwijzingen te verwijderen ;)

Jij krijgt het druk zeg :P

Spreek per moderator af om een sectie te doen, dan krijg jij het ook minder druk :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Nee hoor, we gaan niet alles af. Heb alleen de eerste pagina's gepakt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

spotnet is natuurlijk een mooi alternatief, wil je iets wat meer lijkt op ftd kijk dan eens naar  Dutch Binaries Program.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Er zijn dus verschikkelijk veel alternatieven... Ik wens Brein veel succes om die allemaal te sluiten. Onkruid vergaat nu eenmaal niet, zoals men dat zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.055
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  15-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

gewoon de private nbz sites blijven gebruiken. en net zoals gezegd is. 1tje weg en 10 er voor terug

maar t is wel jammer inderdaad. Vond die centrale film topics wel leuk om te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 2,1k
  • 1

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dat centrale films/games kan ook nog gewoon alleen dan zonder verwijzing naar torrents en nzb's.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Dat centrale films/games kan ook nog gewoon alleen dan zonder verwijzing naar torrents en nzb's.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Jep, dat is ook geen probleem. Maakt het bijhouden ook simpeler ;)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja lol.

Maar ik gebruik ftd altijd. Update m per dag wel 20 keer. Ik kan de goede posters van de slechte onderscheiden. Ik vind t overzichtelijk. Vind alles snel, bijna nooit voor niks gedownload. Gezellig en behulpzame leden op ftd. Fuck.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Nou... net veel centrale topics doorgelopen om de verwijzingen te verwijderen ;)

Jij krijgt het druk zeg :P

Spreek per moderator af om een sectie te doen, dan krijg jij het ook minder druk :P

Dat wordt wel erg veel werk als we alles moeten gaan na lopen  :P Als brein wil dat we dat ook doen mogen ze wel een handje mee helpen om de verwijzingen op te sporen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik vind het nog wel raar. Ik zie het nu zo:

Iemand heeft horloges gestolen en deze zijn dus ff zo gezegt illegaal. Dan is het volgens de rechter verboden dat ik nu bijvoorbeeld geen reclame voor de horloges mag maken, maar het is wel oke als je de illegale horloges verkoopt. Dat klopt dus echt niet. 

Gek, gek, gek........

BTW: welke is nou precies beter? Dutch Binaries Programm of Spotnet? Ik kan niet echt kiezen tussen deze 2.  :P

Dat centrale films/games kan ook nog gewoon alleen dan zonder verwijzing naar torrents en nzb's.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Jep, dat is ook geen probleem. Maakt het bijhouden ook simpeler ;)

En hoe zit het nu met de games/films/programma zoeken boards? Blijven die nu of gaan ze nog weg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Nou... net veel centrale topics doorgelopen om de verwijzingen te verwijderen ;)

Jij krijgt het druk zeg :P

Spreek per moderator af om een sectie te doen, dan krijg jij het ook minder druk :P

Dat wordt wel erg veel werk als we alles moeten gaan na lopen  :P Als brein wil dat we dat ook doen mogen ze wel een handje mee helpen om de verwijzingen op te sporen

Hahaha, brein mag van mij hun ''brein'' laten nakijken. Zulke sites stoppen is onbegonnen werk :P
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-02-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  31

Mee eens!  ;D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik las dit op het FTD-forum, misschien een oplossing?:

Dit zou opgelost kunnen worden door met een extern programma(zoals nzbbuddy, watchdog e.d. dit ook zijn) bijvoorbeeld de watchlist van FTD te scannen en deze vervolgens aan de hand van ftdnummers weer te linken aan de bestandsnaam. Een spotter zou dus via dit externe progje een post aan moeten maken met daarin de bestandsnaam en de vindplaats. Deze upload het vervolgens naar FTD, waar alle info in staat. De bestandsnaam en vindplaats worden alleen niet getoond. FTD voegt echter wel een ftdnummer toe aan de spot zoals dit nu ook gebeurd. Het progje linkt dit nummer aan de bestandsnaam en als men deze spot in de watchlist plaatst, kan het externe progje deze scannen en het ftdnummer linken met de bestandsnaam en vindplaats en de gebruiker vervolgens via de welbekende nzbsites het bestand op kan halen.. Dit zou op de achtergrond kunnen draaien lijkt mij. FTD doet niets "illegaals" meer en alles kan gewoon door blijven gaan. Misschien denk ik te makkelijk, maar zoiets zou toch mogelijk moeten zijn.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik snap hem :P Dat lijkt me niet illegaal...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Gast Avenue 17

    Gast Avenue 17

    Geplaatst

    The charming answer

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.
  • Recente prestatie

    • Victoroql heeft zojuist een badge verdient
      Eén maand actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...