Spring naar bijdragen

Verbinding met nieuwsserver via Spotnet


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-02-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Kan geen verbinding krijgen met news.yabnews.nl en krijg onderstaande fout, wat is hiervoor de oplossing.

Kan geen verbinding maken met de server.Er is geprobeerd toegang te verkrijgen tot een socket op een volgens de toegangsmachtigingen niet toegestane manier 94.232.116.67:119.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 5
  • Reacties 7
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  45
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-02-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

servers.xml staat in:

Vista + Windows 7 = C:\ProgramData\Spotnet\

XP= C:\Documents and Settings\All Users\Local Application Data\Spotnet\

servers.xml voor YabNews:

Optie 1:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news.yabnews.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.yabnews.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.yabnews.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>

Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast).

Als deze weinig spots toont optie 2 gebruiken.

Optie 2:

<Spotnet>
<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
<Server Type="Downloads" Server="news.yabnews.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="2" />
<Server Type="Uploads" Server="upload.yabnews.nl" Username="invullen" Password="invullen" Port="563" SSL="1" Connections="1" />
</Spotnet>

Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand aanpast).

Yabnews instellingen: http://www.yabnews.nl/faq#technisch

Het aantal verbindingen verschilt per pakket. 4 mbit = 4, 8 mbit = 6 en 20 mbit = 8.

Hou er ook rekening mee dat het aantal verbindingen dat je in Spotnet gebruikt niet gelijktijdig in GrabIt kunt gebruiken.

Zou mooi zijn als je de titel van dit onderwerp aanpast tot: YabNews en Spotnet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 45

  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-02-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Kan mij iemand dan op een eenvoudige manier vertellen stap voor stap wat ik in moet stellen om spotnet werkende te krijgen, want wat hier onder staat begrijp ik niets van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 5
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

En op deze manier?

In je spotnet programma data folder:

-onder Windows 7 standaard C:\ProgramData\Spotnet)

-onder Windows XP standaard C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet

staat een bestand servers.xml

Standaard staat deze folder (ProgramData) in ieder geval in windows 7 en vista als hidden. Moet je even via explorer options zorgen dat je hidden folders en bestanden gewoon kan bekijken. Vanuit explorer - extras - mapopties en dan tab weergave - verborgen bestanden, mappen en stations weergeven

Open deze met kladblok oid en verander de inhoud door volgende:

<Spotnet>

<Server Type="Headers" Server="news2.neva.ru" Username="" Password="" Port="563" SSL="1" Connections="1" />

<Server Type="Downloads" Server="JOUW EIGEN SERVER" Username="JOUW USER NAME" Password="JOUW PASSWORD" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

<Server Type="Uploads" Server="JOUW EIGEN SERVER" Username="JOUW USER NAME" Password="JOUW PASSWORD" Port="119" SSL="0" Connections="1" />

</Spotnet>

Let op dat je je eigen server gegevens nog moet wijzigen in bovenstaande tekst - inclusief mogelijk aantal connecties.

Dit opslaan en voor het bestand "alleen lezen" aanvinken (voorkomt dat Spotnet het bestand onbedoeld aanpast).

Dit bracht voor mij inladen van reacties terug van minuten naar seconden

http://www.spot-net.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=67

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-02-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Let op dat je je eigen server gegevens nog moet wijzigen in bovenstaande tekst - inclusief mogelijk aantal connecties.

Hoe doe ik dat dan, mijn newsserver is Yabse,het andere heb ik verandert ,maar krijg dezelfde foutmelding.

Wat doe ik fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 5
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-02-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Alles uitgevoerd zoals is uitgelegd,maar blijf de zelfde foutmelding geven ,wat kan ik er nog meer aan doen om het werkend te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 5

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Probeer inplaatst van port 119 poort 80.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-02-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Helpt niet , dus ik mij aanbevolen voor andere oplossingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 5

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  7 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...