Spring naar bijdragen

R.I.P FTD Condoleanceregister van DukeN


Maartenn

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.420
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat zijn we allemaal geschrokken, en wat zijn we allemaal boos op Brein.

Brein neemt op 1 maart ons geliefde programma af, FTD.

We zijn heel blij dat FTD bestond, dit was zowat het basisprogramma voor ieder nieuwsgroep gebruiker.

Met diepe treurnis delen wij u mede dat FTD haar deuren moet sluiten over 1 uur en 3 kwartier.

Kom hier allemaal samen om na te praten, en je naam achter te laten voor dit belangrijke programma.

R.I.P FTD, we will never forget you!

Ondanks een intensieve en langdurige strijd tegen stichting BREIN heeft de rechtbank in

Haarlem gevonnist dat de spotactiviteiten van FTD onrechtmatig zijn. Het directe gevolg

daarvan is dat FTD genoodzaakt is om haar diensten per direct te staken en, op

straffe van een dwangsom, gestaakt te houden.

Wij willen iedereen bedanken die FTD een warm hart toegedragen heeft en

ondanks de uitkomst van de rechtzaak kijken wij met trots en tevredenheid

terug op een krachtige community van ruim negen jaar oud; waar respect,

behulpzaamheid en vriendschap immer de boventoon voerde.

Wat ons nog rest is een dankwoord aan alle gebruikers;

in het bijzonder de volgende mensen:

Alguno, Alko, Anida, Atjoy, Baskrie, Bronson, Brunt, Cyberghost, Dalmulder, DannySan, Django, Dutchy, Engelfriet,

Fabian, Faith, Fluut, Fridge, Ghost, Haasje, Harper, Inferion, Kauwgomballen, Kipaaa, Kwakkie, Marina,

Meester_nl, Mel, Mr Stagger Lee, Multivitamine, Ozzybulldog, Rickvm, Renata, Romeo, RoWi, Saboteur,

Sjoan, Softcracker, Spear of Fear, Stevige Staartmans, Syd, Twietie, Webspider, Van den Elsen †, Venerot, Ventje, Yu,

en alle lieve vrienden en vriendinnen van FTD..

Jullie maakten FTD tot wat het was.

Bedankt voor alles en tot ziens!

Bron: FTD.nu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 1,4k
  • Reacties 26
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

#@$%#&& Fok brein, het doet mij pijn. Waarom ftd? Brein zei gewoon weg ermee. Het gebeurde, en het raakte ons als downloaders diep. En brein ik zeg je één ding, jullie zakken wel erg diep. Hopelijk verzuipen jullie in de modderpoel

die jullie zelf gecreëerd hebben.

Dank u.

R.I.P ftd

Ps. Mn tekst/gedicht slaat nergens op, maar ik vetzon het ter plekke. Dus best nog wel aardig, toch? :)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  1.420
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ben aan het lachen nu xd

Zak in de modderpoel
xD

Dus het komt volgens mij niet helemaal over zo als het hoort, het moet treurig zijn Fred! haha:P

Maar prima verwoord :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 1,4k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ben aan het lachen nu xd

Zak in de modderpoel
xD

Dus het komt volgens mij niet helemaal over zo als het hoort, het moet treurig zijn Fred! haha:P

Maar prima verwoord :)

Treurig zijn? Toch bedankt iig :)

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  1.420
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Was als grap bedoelt, want normaal in een condoleanceregister zitten geen grappige dingen.

Maar goed, Nog een uurtje mannen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 1,4k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja lol, maar als dit serieus is ben ik een ezel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Hierbij neem ik afscheid van mijn beste vriend/kameraad, ik zal het nooit vergeten die tijden met hem.

Uit het oog is niet uit het hart

RIP

Leuk topic haha

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

:'( :'(

Hoe zal het zijn zonder FTD...

R.I.P. FTD!

Hoe kom je er eigenlijk op om zon topic te maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

Brein, GO TO THE MOTHERF*CKING HELL! Ga ergens anders een heleboel levens moeilijk maken, Downloaden blijft toch wel bestaan! wat doe je moeilijk..

FTD, Ik zal je missen! :zielig:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 6k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Check ftd site t is nu echt over. Na 12 uur gelijk allemaal berichten.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

http://www.ftd.nu/

Al die berichten, denk wel 10 per seconde ofzo..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 6k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Inderdaad heb zelf ook gepost maar kan m na 10 seconden al niet meer vinden. Ik vind t echt klote downloaden kan elders maar de community en de gezelligheid vind je nergens.

+70 paginas in een kwartier tijd. Doet dat bij brein nou ook geen pijn om al die berichten te lezen?

Ik update ftd elk kwartier zo wat. T eerste wat ik deed als mn pc was op gestart was ftd openen. Fok brein.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

70 paginas? nu al 98 ;)

wat gebreurd er als je nu ftd opstart? (programma dan he)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 6k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

101 ;) geen idee, ik kijk morgen pas. Pc staat uit ;)

Vind t wel grappig dat brein zijn/haar site ook plat is. :P

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

die zal er de komende tijd wel uit blijven  ;)

104 nu.. ik ga slapen nu.. we zien het morgen wel, Maar ik vindt t wel echt jammer, Soort leeg gevoel wel..  >:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 6k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Marc ik ben het helemaal met je eens , is het raar dat ik wel zou willen janken? Spotnet kan waarschijnlijk nooit tippen aan ftd. Ik kende de spotters, waar gaan superjoshi, bombvis ed heen?

Ik ga ook slapen want het leven gaat verder en ik heb dus morgen gewoon weer vroeg school. Iedereen gecondoleerd en ik wens jullie veel sterkte toe in deze tijd. Ftd zorgde ervoor dat het downloaden gezellig was, dat heeft brein kapot gemaakt. En waarom? Stoppen alle downloaders nu? Die artiesten zijn allang binnen en rijden in dikke auto's rond. Epic fail.

Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

ik wilde het niet zeggen maar nu jij het zegt. ja dat gevoel heb ik ook :'( vooral als je zelf ook poster bent geweest (klein maar toch) al die bedankjes, de berichtjes, Alles.

Ik zal morgen of van de week spotnet maar proberen maar ftd was het beste!

<3

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 6k

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

nu 250 pagina's op http://www.ftd.nu/ damn haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

288 nu..

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 6k

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Stichting Brein slachtoffer DDoS-aanval

AMSTERDAM - De website van Stichting Brein is sinds maandagnacht 0.00 uur offline als het gevolg van een DDoS-aanval.

Dat laat Tim Kuik, directeur van Stichting Brein, aan NU.nl weten. Kuik vermoedt dat de aanval te maken heeft met het afsluiten van internetplatform FTD.

Medio februari oordeelde de rechtbank in Haarlem na een aanklacht van Brein dat FTD geen illegale bestanden openbaar maakt, maar de site toch onrechtmatig handelt door structureel een internetforum te exploiteren dat het illegaal uploaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal faciliteert en stimuleert.

FTD besloot niet in beroep te gaan en legde zich neer bij het oordeel dat de website vanaf 1 maart offline moet.

Aanval

Maandagnacht om 0.00 uur was het zover. "Meteen daarna zagen we in piek in het verkeer op onze website", aldus Kuik. Bij een DDos-aanval stuurt een grote groep computers zo veel verbindingsverzoeken naar de server van een site dat die overbelast raakt.

Volgens Brein was FTD de grootste Nederlandse internetgemeenschap waar bijna een half miljoen gebruikers verwijzingen naar illegale bestanden konden vinden.

The Pirate Bay

Medio 2009 was Stichting Brein ook het slachtoffer van een DDoS-aanval. Brein gaf toen aan sympathisanten van downloadsite The Pirate Bay als schuldigen te zien. Brein spande vlak voor de aanval een rechtszaak aan tegen de downloadsite.

http://www.nu.nl/internet/2457677/stichting-brein-slachtoffer-ddos-aanval.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

YAY AANVALLUH :)

Ftd werkt nog, alleen kan je niet meer updaten. Mn watchlist + Database is er dus nog. Best chill  :)


Post samenvoeging: maart 01, 2011, 16:08:57

Oh wacht. Je kan niks openen. Never mind :s


Post samenvoeging: maart 01, 2011, 16:12:32

Oh toch wel, je moet op cancel klikken :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  1.091
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  02-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Rip Ftd  :'(

we zullen je missen.

BREIN daar intege  >:( Lang leve de DDOS aanval!  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7
  • 1,1k
  • 2

  • Bijdragen:  2.728
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Damn wat zal ik FTD missen zeg...

Laten we BREIN maar eens goed aanpakken, ben blij dat de website van hun plat ligt.

Ze bereiken helemaal niks met dit soort bullshit! Ze moeten iets beters aanpakken en daarbij het leven zuur maken, zoals echte criminelen... Met downloaden ben je niet eens een crimineel, en zo willen zij het wel noemen.

Vaarwel FTD :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 2,7k

  • Bijdragen:  4.943
  • Waardering:   21
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  24-01-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

FTD, we kenden elkaar net 2 jaar! Sorry dat ik er niet altijd kon zijn :'( Ik ga je erg missen :(

De dag dat Brein brandt, branden wij verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 21
  • 4,9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Gast Avenue 17

    Gast Avenue 17

    Geplaatst

    The charming answer

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.
  • Recente prestatie

    • Victoroql heeft zojuist een badge verdient
      Eén maand actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...