Spring naar bijdragen

Online Ftd / Spotplanet - Spots Checken/downloaden In Je Webbrowser!


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik weet niet of de mensen dat van het FTD forum leuk vinden. Ze vinden al dat het een beetje is 'gestolen', ik ben bang dat als je ook het forum de look gaat geven van het FTD Forum dat veel FTD forum-leden boos zullen zijn.

Waarom boos worden als FTD niet meer bestaat?

Arjen blijf zo doorgaan en luister niet naar de mensen van het FTD forum die over het design klagen. Wat is er mis als iemand een goed alternatief maakt met de FTD look? Zolang je het maar zelf maakt en niet gewoon kopieert is het prima :D

Ik vind het alleen jammer dat je moet doneren voor de BETA :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  200
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hey, de mensen van het Forum van FTD trek ik mij helaas niets meer van aan nee.

Die gingen het persoonlijk maken tegen mij, vanwege de overdracht.

Heb wel contact gehad met Mr FTD en hij zegt het prima te vinden zolang ik er maar bijzet dat het niets met "het oude" ftd te maken heeft. Als Mr FTD had gezegd dat ik de skin niet mocht gebruiken had ik het niet gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 200

  • Bijdragen:  45
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-02-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

DHRJ Het FTD forum bestaat nog wel.

Arjenlodder De toestemming was gegeven voor de overdracht.

Is deze toestemming ook gegeven toen het SpotPlanet werd?

Verder maakt het mij niet uit welke skin er word gebruikt.

Het gaat immers om de spots en of deze gevonden kunnen worden via filters.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5
  • 45

  • Bijdragen:  200
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb na de overdracht nog contact opgenomen met Mr FTD om nogmaals toestemming te vragen, hier heb ik nooit meer wat op terug gehad. Dusja, dan zou ik zeggen dat het niet aan mij ligt?

En Mr FTD stond ook positief tegenover het concept voor zover ik kon zien. Dus dat zit wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 200

  • Bijdragen:  63
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-02-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  61

Hi Arjen,

Krijg de beta weer niet te pakken hoewel je wel mijn account had toegevoegd (zie enkele topic back) Kan je dus geen feedback geven voor oa de Ipad, jammer.

Maar wachten dus op de 1.2 final.

Over het forum: ik begrijp alle commotie niet, FTD is "dead" nu is er een alternatief waar we gebruik vaan kunnen maken, nadruk op kunnen. Als je het niet wilt omdat je bepaalde gevoelens koestert naar het oude FTD ga dan headeren maar niet andere afzei..... die veel werk, eigen tijd erin steken om iets leuks en gemakkelijks te maken.

Arjen, chappoo voor al je werk. Ga zo door en we hebben straks iets moois.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 63

  • Bijdragen:  84
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Mmm, jammer deze discussie en eigenlijk misplaatst, waarom?

Omdat Arjen de weg bewandelt heeft die hij moest doen. Toen hij hiermee begon heeft hij toestemming gevraagd en gekregen, zonder restricties, ja, dat hij erbij moest zetten dat het niets met het origineel te maken heeft, FTD dus.

Wij, PiratesPlanet groep, werden erop gewezen door een paar leden van PiratesPlanet. RB, toen nog, was zo slim om contact op te nemen na het lezen van wat opstart problemen her en der. Heeft de vraag gesteld: staat jou Arjen iets in de weg om met ons te willen samenwerken? Neen dus. Kijk, we weten allemaal dat FTD en PP geen vriendjes van elkaar zijn. Goliath en klein duimpje vechten al heel lang een oorlog uit die klein duimpje nooit echt kan winnen, niet het geld, niet de hoeveelheid leden, niets.....het enige wat PP gebruikt is (boeren) slimheid, commerciele aanleg vanuit het verleden.

Toen PP dan officieel OnlineFTD overnam, kaapte, zoals we dat toen noemden, begon men opeens toch te mauwen en te mekkeren. Dit was gemeen van Arjen, OnlineFTD overdoen aan Pirates, de grote vijanden van FTD, klein duimpje die effe wat slimmer was?

FTD en andere fora, die er tegen zijn, mogen het zichzelf alleen maar verwijten. Het neemt namelijk bepaalde risicoos met zich mee en daar wilden zij zich niet aan stoten. Kijk, simpel, als je de lasten niet wilt dragen moet je niet gaan zeuren als je de lusten ook niet krijgt.

PP, en met name, toen, Roodbaard, wisten waar ze mee bezig zijn en gaan hun visie en ambities gewoon uitvoeren, en dat stopt niet bij SpotPlanet. Samen met Arjen is er een prachtig team ontstaan en wordt er alles aangedaan om SpotPlanet of als je het zo noemen wilt OnlineFTD een top of the bill project te maken.

Btw: al wezen kijken bij eenzelfde project: www.spotnetweb.info

FTD minded mensen zijn al een soort van "tegenaanval" begonnen....wij vinden het NIET kies om domeinnamen te "jatten" met een andere extensie. Maar er is dus een SpotPlanet.nl en een OnlineFTD.nl die naar elkaar verwijzen en ook weer naar binaries4all waar dan in een hoekje genoemd staat waar het te bekijken is. We snappen het wel, als je op je klote krijgt probeer je op een andere manier terug te slaan.

Niet zo onze stijl.....maar goed. Het is hier schijnbaar de ketel verwijten dat ie zwart ziet. Wij, Arjen dus, heeft tot 2 x toestemming gevraagd, maar deze mensen hebben zonder enige info en zonder het te vragen gewoon effe een paar domeinen genomen met eenzelfde naam. Stel je voor dat wij opeens Duken.nl zouden laten registreren in alle andere extensies die nog vrij zijn, zonder het aan de Dukenbaas te vragen? Maar t maakt niet uit wie weet komt het ons nog wel een keer goed uit..... ;)

We zijn nu ruim een maand bezig en alle cijfers gaan omhoog. We hebben tijd genoeg en hoeven niet binnen korte tijd top op the bill te zijn, Dat komt vanzelf een keertje.

Over dat doneren om de Beta te willen proberen. Dat is gewoon een commerciele truc. Je bent het niet verplicht. Tis heel simpel. VIPS bij PiratesPlanet mogen mee Betatesten, das hun voorrecht ivm hun bijdrages....kadootje. Speciale gasten mogen het ook, vakbladen, etc. etc. En als er een nieuw lid is die 2 tot 5 dagen eerder al gebruik wil maken van de Beta, dan kan dat maar dan inderdaad moet ie er wat voor over hebben. Nieuwsgierigheid moet dan betaald worden. Maar het is niet verplicht. Na een Beta komt altijd weer een Final, gewoon geduld hebben.

Over het forum, het forum is een hulpforum, gewoon voor gebruikers van SpotPlanet-OnlineFTD, een beetje hulp, niets bijzonders. Vervanger voor FTD, niet echt, echte ouwe FTD mensen zullen daar blijven en hier niet (willen) komen. Prima, als ze zich kunnen gedragen, mogen ze hier wel degelijk langs komen, net als iedereen.

De mods van Online FTD zijn ook de mods hier en er is opdracht om StealthMod acties te gaan doen. Met andere woorden, wat niet klopt wordt zonder discussies verwijderd. Er wordt niemand aangesproken op wat ie zegt of doet. Geen disucssies die in haat en nijd uitmonden. De mods hebben een meer adviserende functie. Daar hebben de meeste al ervaring mee namelijk.

Vragen? Geen vragen!

Saluto!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 84

  • Bijdragen:  21
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Aha, een nieuwe bèta versie. Testen die handel.  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 21

  • Bijdragen:  200
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Maar euh, laten we weer inhoudelijk over SpotPlanet praten ;)

Dat is belangrijker voor mij.

Vooralsnog helemaal geen bug meldingen!!! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 200

  • Bijdragen:  84
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Aanpassing, naschrift, duidelijkheid:

Over dat doneren om de Beta te willen proberen. Dat is gewoon een commerciele truc. Je bent het niet verplicht. Tis heel simpel. VIPS bij PiratesPlanet mogen mee Betatesten, das hun voorrecht ivm hun bijdrages....kadootje. Speciale gasten mogen het ook, vakbladen, etc. etc. En als er een nieuw lid is die 2 tot 5 dagen eerder al gebruik wil maken van de Beta, dan kan dat maar dan inderdaad moet ie er wat voor over hebben. Nieuwsgierigheid moet dan betaald worden. Maar het is niet verplicht. Na een Beta komt altijd weer een Final, gewoon geduld hebben.

Uiteraard, iemand die al eerder doneerde om een beta te proberen, hoeft dat niet nog een keer.

Eenmaal in die molen, krijg je bij elke Beta de gelegenheid daar al 2/3 tot hooguit 5 dagen, indien nodig, mee te spelen.

Dat hele doneren is dus gewoon doneren. Je kunt het programma standaard gebruiken...als je je registreert dan heb je meer mogelijkheden, doneren doe je vrijwillig, VRIJWILLIG en dan krijg je ook nog eens als kadootje de mogelijkheid tot Beta testen.

Er wordt gesuggereerd dat binnenkort voor alles betaald moet worden. Waar mensen dat vandaan halen mag Joost weten, dat is niet zo, dat zal nooit zo zijn!

Ok, en nu, wat Arjen zegt, over tot de orde van de dag!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 84

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Er wordt gesuggereerd dat binnenkort voor alles betaald moet worden. Waar mensen dat vandaan halen mag Joost weten, dat is niet zo, dat zal nooit zo zijn!

Je bedoelt zeker dit he: http://forum.ftd.nu/showpost.php?p=2480953&postcount=326

Ik snap ook niet waar ze het vandaan halen. Ik zie de donatie-knop zelf als de 'Steun FTD-knop' die toen in FTD zat  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik had eigenlijk het idee dat het modderen tussen de ftd/ newsgroep community's juist was verbeterd. Juist na de hamer van Brein moeten die clubs samenwerken / samendenken. Gek toch dat ze dan naar een verkeerde wijzen als FTD online :s

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  63
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-02-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  61

Beta werkt goed (1,2) ook op de Ipad. Sorteren gaat niet altijd even goed op de iPad, maar dat komt wel in de toekomst.

Benieuwd wat er nog op stapel staat voor verbeteringen. Ik heb er nog wel 1, (misschein al genoemd) sorteren op Rating.

@ Arjen, bedankt voor je PM.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 63

  • Bijdragen:  200
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hey,

Blij dat hij goed werkt op de iPad. Ik heb maar 1 dag de tijd gehad om dat te maken, langer kon ik die iPad niet lenen... Dusja, heel mooi ziet het er niet uit, maar functioneel is het wel!

Sorteren op rating is al genoemd, en dit heb ik er ook in gemaakt haha. Je kan in Settings sorteren aanzetten, hierna klik je simpelweg op het kopje Rating in het spot-overzicht.

Als het goed is gaat hij dan sorteren op rating, ik hoor wel of het werkt. (Hier wel iig).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 200

  • Bijdragen:  84
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-04-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit

Een van de 7 doodzondes is hebberigheid.....Greedy!

Als je met minder genoegen kunt nemen kan je leven nog eens een stuk aangenamer worden.

Iedereen wil altijd maar sneller en sneller....ook SpotPlanet-OnlineFTD kan dat, tip, simple:

http://forum.spotplanet.org/viewtopic.php?id=21

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 84

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Heb de begin post ff geupdate: nieuwere plaatjes en een filmpje  :)

Ik vraag me ook nog af: hoe staat het eigenlijk met de iPhone/mobiel versie van OFTD?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  200
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hey, top! Mooi gedaan.

Ik hoop dat 1.2 wel in IE7 werkt! Als het goed is zou het moeten.

Over de mobiele browser heb ik na zitten denken, maar ik vind dit vrij nutteloos. En het kost ook vrij veel werk om dat te maken.

Misschien komt het later nog, maar reken er niet op, sorry!

Als eerste ga ik de code opnieuw maken, en de database anders maken (InnoDB i.p.v. InnoDB). Hierdoor zal het een stuk sneller worden! Daar ben ik zeker van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 200

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hey, top! Mooi gedaan.

Ik hoop dat 1.2 wel in IE7 werkt! Als het goed is zou het moeten.

Over de mobiele browser heb ik na zitten denken, maar ik vind dit vrij nutteloos. En het kost ook vrij veel werk om dat te maken.

Misschien komt het later nog, maar reken er niet op, sorry!

Jammer, had er wel een beetje op gehoopt. Maar er kan nog van alles gebeuren  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  200
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hey, kan jij dan een lijstje maken van wat je er exact mee wil kunnen.

Als ik dat weet kan ik er een beter oordeel over geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 200

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Wat handig zou zijn voor een mobiele versie:

- De spots zien

- Mogelijkheid om de plaatjes uit te schakelen (of gewoon helemaal niet laten zien)

- Bestandsnaam laten zien (en als het kan een NZB-knop, zodat je dan via SABNZBD+ kan downloaden :P )

- Berichten niet tonen (of een mogelijkheid maken dat je ze aan/uit kan zetten)

- Max aantal spots tot 500 of lager zetten

- Naam van spotter

- En natuurlijk een zoek-functie

- En als het zou kunnen, dat de interface zoiets word:

spotmobiel2.PNG

Misschien is het wel heel veel werk maar zo heb je wel een goed mobiele versie van OFTD, en de meeste dingen zoals plaatjes uitschakelen, berichten uitschakelen moeten toch niet zo moeilijk zijn om te programmeren? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

ik weet dat je voor joomla T3 framework heb, die zet heel je site om in naar mobiele weergave, wellicht dat er zoiets ook is te vinde/maken voor op OFTD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  200
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat handig zou zijn voor een mobiele versie:

- De spots zien

- Mogelijkheid om de plaatjes uit te schakelen (of gewoon helemaal niet laten zien)

- Bestandsnaam laten zien (en als het kan een NZB-knop, zodat je dan via SABNZBD+ kan downloaden :P )

- Berichten niet tonen (of een mogelijkheid maken dat je ze aan/uit kan zetten)

- Max aantal spots tot 500 of lager zetten

- Naam van spotter

- En natuurlijk een zoek-functie

- En als het zou kunnen, dat de interface zoiets word:

<plaatje>

Misschien is het wel heel veel werk maar zo heb je wel een goed mobiele versie van OFTD, en de meeste dingen zoals plaatjes uitschakelen, berichten uitschakelen moeten toch niet zo moeilijk zijn om te programmeren?

Hey,

In principe is dat wel te maken, maar het wordt dat geen App, zoals op het plaatje.

Het zal echt een website worden. Misschien kan ik het de look-and-feel van een app geven, zal eens kijken.

Die lijst gaat wel lukken, maar ik ga niets optioneel maken. Dus het meeste zal gewoon uit zijn (Plaatjes, berichten)

Ik zal ook de NZB link laten zien.

Maar let wel, ik maak deze versie éénmalig en zal hem waarschijnlijk niet meer groot updaten (Wel bug-fixes natuurlijk). Dus verwacht er niet teveel van ;)

En zoals ik al zei: Eerst de re-write.

Ik ga een innodb database opzetten (sneller) en gebruik maken van de Spoon-Library en zal mijn scripts volledig OOP maken. De hoop / weet is dus dat dit sneller wordt.


Post samenvoeging: mei 16, 2011, 13:46:46

ik weet dat je voor joomla T3 framework heb, die zet heel je site om in naar mobiele weergave, wellicht dat er zoiets ook is te vinde/maken voor op OFTD

Dat zou kunnen, maar wat ik gemaakt heb is natuurlijk maatwerk. Ik zal dus zelf alles moeten blijven maken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 200

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hey,

In principe is dat wel te maken, maar het wordt dat geen App, zoals op het plaatje.

Het zal echt een website worden. Misschien kan ik het de look-and-feel van een app geven, zal eens kijken.

Die lijst gaat wel lukken, maar ik ga niets optioneel maken. Dus het meeste zal gewoon uit zijn (Plaatjes, berichten)

Ik zal ook de NZB link laten zien.

Maar let wel, ik maak deze versie éénmalig en zal hem waarschijnlijk niet meer groot updaten (Wel bug-fixes natuurlijk). Dus verwacht er niet teveel van ;)

Oke, suc6  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik zie dat ze de Online FTD topic op het FTD Forum hebben gesloten: http://forum.ftd.nu/showthread.php?t=475214&page=22

Zeker vanwege de vele trolls?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  200
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Vanwege mijn vraag dat te doen. Werd een beetje gek van dat forum en die lui...

Dus blijf hier aub on topic ;)

Ik hoop dat we vanavond live gaan met SpotPlanet 1.2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 200

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ik hoop dat we vanavond live gaan met SpotPlanet 1.2

Fijn, ik kan niet wachten tot 1.2  ;)

BTW: gefeliciteerd met Full Member  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...