Spring naar bijdragen

Problemen met 'oudere' spots downloaden icm SABnzbd


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-01-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dag,

Ik ondervindt momenteel problemen met het downloaden van 'oudere' spots.

Ik heb een Sunny Usenet UNL abonnement en download met SABnzbd. NZB's haal ik van nzbserver.com.

Vrijwel alle spots die ouder zijn dan een paar maanden geven problemen als fluctuerende downloadsnelheden (ene moment enkele kb's per seconde vervolgens weer 13mb/s) en ontbrekende blokken. Ik vroeg me af of het probleem zit bij de payserver, dus aan mijn kant.

Of dat het probleem zit bij de nzb's. Bij spots die slechts een paar dagen oud zijn ondervind ik geen problemen.

Hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

bewerkt door Duken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Oude of nieuwe posts zouden geen verschil in download snelheid mogen geven bij verschillende datums spots.

Welke snelheid haal je als je download via http://www.duken.nl/news-server-tester/ ?

Je kan proberen om SSL aan te zetten bij je downloads. Het kan zijn dat je provider je knijpt op snelheid. Kan je ook eens SSL testen?

Thx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Eigenlijk geeft u het reeds zelf aan door de volgende tekst neer te zetten

Bij spots die slechts een paar dagen oud zijn ondervind ik geen problemen.
, Nu download ikzelf niet via deze manier maar deze vraag heb ik reeds verschillende keren gezien, of tegen gekomen, het is iets dat men niet zo snel tegenkomt bij nieuwe en dus eerder bij oudere. Dus ligt het zeker niet bij jou, misschien dat andere collega's of leden van het forum hier betere info kunnen over geven.

Zoals Duken aangeeft kan u de SSl aan zetten --> poort op SSL 443 zetten of op SSL 563 poort zetten in spotnet.

Een gedeelte van de mogelijke oplossing is op de volgende pagina te vinden in verband met SSL http://www.duken.nl/...cle-in-spotnet/

bewerkt door Trizomu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-01-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oude of nieuwe posts zouden geen verschil in download snelheid mogen geven bij verschillende datums spots.

Welke snelheid haal je als je download via http://www.duken.nl/...-server-tester/ ?

Je kan proberen om SSL aan te zetten bij je downloads. Het kan zijn dat je provider je knijpt op snelheid. Kan je ook eens SSL testen?

Thx

Met de tester kom ik op 10668 bps.

Heb net een 'probleem spot' opnieuw geprobeerd via poort 563 met SSL aan, maar dit maakt geen verschil.

Update

Net een andere spot laten aflopen met het volgende resultaat.

post-86473-0-96694100-1452190112_thumb.j

Het was overigens deze spot.

bewerkt door Spk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Sunny Usenet heeft een retentie van 900 dagen, dus dat zou eigenlijk het probleem niet moeten zijn. Maar als je nieuwe spots wel gewoon kan downloaden en oudere spots niet dan zou je toch haast gaan denken dat die 900 dagen retentie niet klopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Het was overigens deze spot.

De betreffende post is verwijderd van de newsservers en niet meer te downloaden, er is dus een DMCA/NTD verzoek geweest. Vergeet niet dat het om een serie gaat. Films en series worden tegenwoordig vrij snel offline gehaald met een DMCA/NTD verzoek. Je programma kan deze bestanden niet vinden bij jou newsserver en geeft daardoor de foutmelding 430: article not found en dat resulteert in een snelheid van enkele KB/s. Een log in een downloadprogramma is altijd fijn om terug te kijken wat er eventueel aan de hand is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...