Spring naar bijdragen

Internationale opleiding


mummy

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Dit heeft vrij weinig met Duken te maken, maar ik wou het hier toch even vragen mochten er mensen zijn die hier verstand van hebben en mij er dus mee kunnen helpen.

Mij lijkt het mooi om een opleiding in het buitenland te gaan volgen. Bijvoorbeeld Londen of New York lijkt me heel vet. Hiervoor moet ik echter wel een mooie opleiding vinden die hier bij past en voorlopig lukt dat nog niet echt. En daarnaast weet ik van sommige opleidingen niet of het wel een echte internationale opleiding is.

Nu dus mijn vraag, zijn er hier mensen die verstand/ervaring hebben met een internationale opleiding in het buitenland en hebben zij goede sites of advies om mij te helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265
  • Reacties 10
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.124
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Als de opleiding in het buitenland je niet bevalt is het een beetje zonde van het geld vind je ook niet? (Als je alleen gaat, dan zou ik het je afraden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Geweldig idee natuurlijk, wil het zelf ook ontzettend graag maar voor de meesten, voor mij ook, is het kostenplaatje toch wel het grootste probleem.

In de Verenigde Staten moet je rekenen op ongeveer $ 30.000,- aan schoolkosten per jaar, daar komt dan nog onderdak en eten bij.

Misschien kun je in Nederland een opleiding zoeken waarbij je bijvoorbeeld een semester naar het buitenland kan ipv stage lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Het is inderdaad wel duur, maar Londen is volgens mij nog wel een stuk goedkoper om naar toe te gaan dan bijvoorbeeld de Verenigde Staten. Ik ben nog even aan het doorzoeken, maar een opleiding in Nederland waarbij ik in het 3de of 4de jaar op stage naar buitenland kan lijkt me ook mooi.

Als er nog mensen zijn met handige info/tips, dan hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Misschien kun je in Nederland een opleiding zoeken waarbij je bijvoorbeeld een semester naar het buitenland kan ipv stage lopen.

Dat kan bij bijvoorbeeld de Hogeschool in Den Haag. Dat is ook een internationale school en daar praten ze de hele dag Engels. Daar ga je ook een jaar naar een willekeurig land in de wereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  310
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ja, in Engeland zijn de studiekosten eigenlijk enorm hoog, maar dankzij de EU is het zo geregeld dat je het Nederlandse tarief betaalt, ook zei een vriend van mij dat je buiten de EU geen studiefinanciering krijgt, dan zou Londen dus een stuk goedkoper zijn dan de VS. Als je naar een exclusieve universiteit zou kunnen, denk aan Harvard, Yale, STanford etc. dan valt er natuurlijk wat te regelen, maar dat is voor de meeste mensen niet weggelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Harvard... dan moet je eerst 'ns allemaal 10'nen halen. Letterlijk... :P Ik ken iemand die dat ging doen en als die met een 9,0 tot 9,9 thuiskwam was het huis al te klein. Achterlijk gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  949
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

ik ga volgend jaar "IT Practioner" doen op het Deltion College in zwolle.

Dit is een internationale variant van "Aplicatie ontwikkelaar" bij deze opleiding krijg je ook extra veel engels en krijg je extra units in het engels.

Het is ook de bedoeling dat je 2de/3de/4de jaar stage loopt in het buitenland.

Er zijn genoeg scholen die internationale opleidingen aanbieden, mischien is het handig als je vertelt welke richting je op wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 949

  • Bijdragen:  425
  • Waardering:   44
  • Prestatiepunten:  310
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Harvard... dan moet je eerst 'ns allemaal 10'nen halen. Letterlijk... :P Ik ken iemand die dat ging doen en als die met een 9,0 tot 9,9 thuiskwam was het huis al te klein. Achterlijk gewoon.

Inderdaad, het is ook niet eens dat je het niveau niet aankan maar gewoon dat er zo veel aanmeldingen zijn dat ze de beste eruit filteren. Alleen maar 10en lijkt me ietwat overdreven, het gaat er ook juist om dat je kan bewijzen dat je naast schoolprestaties meer kan en vaak ook handig wat je voor ze kan betekenen. Maar er zijn gewoon zoveel goede andere mensen die zich daar aanmelden dat de kans heel klein is dat je erin komt. De "makkelijkste" manier zou nog zijn met hele hoge sportprestaties, dan hoef je al een stuk minder te bewijzen, maar wordt maar eens een van de beste van NL/EU/de wereld in een sport.

Vandaar denk ik ook dat de andere suggesties beter zullen zijn, maar ik wilde het alleen even laten weten dat het bestond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 44
  • 425

  • Bijdragen:  3.237
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-07-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Of veel geld hebben en jezelf naar binnen kopen maar dan moet je echt aan hoge bedragen gaan denken, en het is al niet goedkoop....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 3,2k

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Bedankt voor alle reacties, maar ik denk dat ik al weet wat ik ga doen.

Donderdag ga ik naar een open dag van de opleiding sportmarketing op de HVA en waarschijnlijk zal ik die opleiding gaan volgen. Dan kan ik door middel van stages alsnog periodes naar het buitenland.

Nogmaals bedankt,

Groeten Justin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  4 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...