Spring naar bijdragen

[Review] Spotify


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

tempfile.jpg

Spotify is een Zweeds bedrijf dat in 2006 is opgericht en dat muziek als stream aanbiedt. Gebruikers kunnen uit een database van miljoenen nummers bepalen welke muziek ze willen beluisteren. Om opbrengsten te genereren wordt de uitzending door reclame onderbroken, maar tegen betaling is dit afkoopbaar. De dienst wordt gezien als alternatief voor iTunes.

Voor €5 per maar kun je op je computer van Spotify gebruik maken, betaal je nog een €5 extra (dus €10) dan kun je ook nog op je telefoon Spotify gebruiken.

Wat je krijgt bij aankoop van Premium of Unlimited, kun je hier zien.

Je kunt nu 30 dagen gratis proberen. Natuurlijk heb ik dat even gedaan :)

En ik ga nu mijn review schrijven over Spotify.


Waarom Spotify?

Wel het was 30 dagen gratis proberen dus ik ben even gaan kijken wat het nou precies is en hoe het werkt.

Ik wou ook Deezer nemen, maar dat probeer ik na Spotify. Dus daar komt waarschijnlijk ook een review over :)

Werking

Het is heel simpel. Eigenlijk heb je gewoon een mega bibliotheek aan muziek. De look van het programma op de computer ziet er een beetje uit als iTunes.

Boven in zoek je gewoon een liedje, en je dubbelklikt op de titel en hoppa hij speelt af. De kwaliteit is perfect.

naamloosvd.png

Alle liedjes?

Helaas niet :( Ik ben een nogal grote hardrock/hardstyle fan. (Is echt heel handers die 2 :P) En ben eerst mijn hardrock muziek gaan opzoeken.

Helaas stond er helemaal NIKS van Pink Floyd of Metallica op. Vind ik best jammer :(

Houd je van Nederlandse muziek, van muziek die nu in is, van andere soorten muziek? Dan heb je grote kans dat het erop staat.

Heb even de iTunes top 30 opgezocht en de eerste 8 liedjes ingetikt. Ze waren er allemaal :)

Nadelen:

Dat je het niet op 2 plaatsen tegelijk kan afspelen. Dus bijvoorbeeld: ik op mijn pc en mijn moeder op haar iPhone. Vind ik nogal een nadeel......

Nog een nadeel is dat je niet kunt bladeren in genres, je moet zoeken op titel of artiest.

Is het €5/€10 waard?

Als je veel muziek luistert altijd internet hebt en je geen zin hebt om steeds een liedje te downloaden, dan zou ik het zeker doen.

Ik vind het zijn geld waard. Alleen vind het jammer dat je als je het op je telefoon wil dat je €5 meer moet betalen...

Spotify, ervaring na een aantal dagen:

Heb Spotify nu een paar dagen, en ik heb het zelf niet veel gebruikt. Waarom niet? Omdat ik eigenlijk zelf nog muziek heb die ik nog moet luisteren. En de muziek die ik wil luisteren staan ook gewoon op mijn PC/iPod. Dus voegt voor mij niks extra's toe. Wel is het handig om eventjes een liedje op te zoeken.


Ik hoop dat jullie nu wat meer weten van Spotify, en als iemand heeft overwogen om het te nemen, dat dit de stap zet om het meteen te kopen.

Als jullie meer willen weten, vraag het gerust. Als jullie tips hebben, zeg het gerust!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zelf maak geen gebruik van de betaalde dienst, maar het is mogelijk, als je de spotify app op je smartphone hebt, om muziek te pre-loaden op je telefoon en ze dan af te spelen.

Dus wanneer je bijvoorbeeld een afspeellijst hebt en je gaat de muziek offline(op de smartphone) pre-loaden/synchroniseren kan je de muziek alsnog op je telefoon luisteren zonder te betalen.

Verstuurd vanaf mijn Samsung Galaxy SII met 2.3.6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Leuke review! Mis alleen een paar screenshots maar verder leest hij fijn weg.

Als je hem aanvult met screenshots dan plaats ik hem ook in het officiële duken nieuws! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  48
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-03-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Spotify is inderdaad hartstikke handig, ik gebruik het zelf dagelijks ( zodra ik achter de computer zit, vaak dus haha ). En natuurlijk de betaalde dienst, ik gun het ze wel die paar euro!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 48

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik ga pas weer betalen als ze die achtelijke facebook koppeling eraf slopen. Wil me spotify account niet gebonden hebben aan Facebook. Aangezien ik kennelijk gebant ben van Spotify, moet ik een nieuw email adres hebben, nieuw paypal account, nieuw facebook account en neppe persoonlijke informatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

@Farid

Dat is ook handig!

@Duken

Komt voor elkaar, was namelijk laat dus had geen zin om screens te plaatsen :bloos:

@Blitzz

Ik gebruik het nog niet, maar heb het dan ook pas sinds gisteravond 8 uur :P

@Releases

Is idd een groot nadeel van die Facebook ding... Bij Deezer kon je een account aanmaken zonder Facebook dacht ik, misschien is dat iets voor jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Deezer ziet er inderdaad ook goed uit. Vanavond even naar kijken.

Wel een beetje de zelfde nummers aanwezig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Yup ook bijna alles aanwezig. Het aanbod is volgens mij ietsjes minder dan bij Spotify. Anders zoek je hier gewoon evenetjes: http://www.deezer.com/nl/

Helaas staan bij Deezer ook geen Metallica en AC/DC en Pink Floyd wat bij Spotify ook een groot nadeel voor mij is :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  602
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Ben zelf gestopt met he gebruiker van spotify premium, zovaak luister ik ook weer niet nieuwe muziek, en dan pak ik de free wel. Gebruik voor de rest google music waar ik me collectie (8k tracks) op gegooid heb. Ksn het ook gewoon op me telefoon streamen, offline beschikbaar maken etc. Nu nog een aux ingang in me auto, helemaal ideaal ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 602

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Ik zal morgen even de startpost updaten met pics.

En met nog een nadeel: je kunt niet bladeren in de genres...

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Startpost geupdated met één foto, en een nadeel erbij gezet. En dit kopje toegevoegd: Spotify, ervaring na een aantal dagen:

Denk je nog wat te missen in de post? Vraag het maar, dan zet ik het erbij ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10

  • Bijdragen:  268
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Even geprobeerd maar ik vind het net niet lekker genoeg werken om er voor te gaan betalen.. Google music werkt voor mij wel super :P. Voor mensen die het ook willen: http://philipvanoekel.blogspot.com/2011/11/google-music-beta-ook-in-belgie-en.html.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 268

  • Bijdragen:  5.261
  • Waardering:   503
  • Prestatiepunten:  466
  • Dagen gewonnen:  10
  • Lid sinds:  24-10-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Haha :P

Bij Google music moet je zelf nog de muziek downloaden :P

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 503
  • 5,3k
  • 10
  • 4 weken later...

  • Bijdragen:  43
  • Waardering:   13
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-03-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Moet zeggen dat ik spotify in zekere zin een goed programma vind. Ik heb het hier alleen over de betaalde versie. De gratis versie vind ik onbruikbaar. De beperking dat je een nummer maximaal 15 keer mag luisteren breekt mij snel op.

De betaalde versie is naar mijn mening goed. Ze hebben een groot scala aan muziek (inderdaad niet alles) en het werkt snel. Wanneer je geen (soort van) hard copy wilt van de muziek wilt is spotify een optie en voor hen die dit te duur vinden: Er bestaat altijd nog radio ;).

Met vriendelijke groet,

Dominique Rexwinkel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 13
  • 43

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  6 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...