Spring naar bijdragen

CRC error bij installeren games ( o.a. splinter cell)


laue

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  17
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  37

hallo mensen ik heb sinds een tijdje een probleem met games.

fuckdc3.th.jpg

(klik op plaatje voor vergroting)

in dit geval splinter cell 3 kan een "file" niet vinden of hij vind de files CORRUPT :-[

dit zorgt ervoor dat ik het spel niet volledig kan instaleren. en niet kan draaien. de screenshot is een voorbeeld van splintercell maar bij andere spellen krijg ik het zelfde probleem

ik gebruik de nieuwste versie van alcohol 120%

de nieuwste versie van deamon tool werkt ook niet.

ik kan dus wel telkens op negeren klikken maar je hebt er dan nix aan. :(

heeft iemand een idee? :redface:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 17
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.931
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Heb je ze op DVD gebrand of is dit een image?

Als je ze gebrand hebt:

Kleine problemen kunnen bij deze drive al tot de grootste problemen leiden. Zou de laserlens van je brander smerig zijn (ronddwarrelend stof en vet), dan beinvloedt dit de leeskwaliteitn van de brander sterk.

Ondanks de slechte leeskwaliteiten van deze brander, hoeft daar het probleem niet te liggen. Het kan zijn dat deze media niet al te geweldig beschreven is (kan afhangen van de firmwareversie van de 1300a; sommige firmwares leveren op sommige media mindere resultaten). Na verloop van tijd gaat media ook degraderen. In eerste instantie merk je daar niet veel van, maar wanneer de kwalteit van hetgeen dat je brandde al ietwat minder was, dan is na verloop van tijd (en degradatie) de leesbaarheid van een schijfje toch aardig teruggelopen. De leesbaarheid van een schijfje is mede afhankelijk van de staat van het schijfje (onderkant smerig of veel zon/hitte gevangen beinvloedt dit sterk, in negatieve zin).

Mijn advies is om schijfjes die problemen geven eerst eens op andere appraten te proberen. Werkt het daar wel goed, dan zou het verstandig zijn om een DVDROM drive aan te schaffen (LiteOn drives zijn ok, zelf geef ik momenteel de voorkeur aan de Aopen 1648 AAP/Pro vanwege z'n excellente leeskwaliteiten) en eventueel een backup van alle zeurende schijfjes te maken.

Ritek R03 is geen topmedia, maar echt slecht is het ook niet. Indien je er netjes mee omgaat moeten deze media toch lang genoeg meekunnen. Al mijn Ritek R02's lopen nog steeds zonder problemen (ook op een 1300a met Herrie's firmwares gebrand).

Nog even wat anders: je zou er wellicht goed aan doen om een nieuwe brander aan te schaffen. Alhoewel de 1300a voor z'n tijd een puik apparaat was, is deze tegenwoordig toch niet echt meer het "je van het". Om een tweetal redenen:

1. de brander kan maar op 4x branden, terwijl de meeste moderne media geoptimaliseerd is voor snelheden van 8x of hoger; ze kunnen we op lagere snelheden gebrand worden, maar het afwijken van die optimalisatie leidt al snel tot prestatievermindering

2. de brander kan zelf ook niet meer helemaal mee komen met de moderne apparaten (en dan heb ik het niet over snelheid); moderne branders behalen op geschikte media veel betere resultaten dan een oudere brander dat op geschikte media kan

Aangezien branders niet meer zo duur zijn (voor ongeveer 50 euri heb je een goede brander zoals de NEC4540 of de DW1640a van Benq), zou deze investering wellicht z'n geld meer dan waard kunnen zijn. Het is in ieder geval het overwegen waard!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  17
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  37

ik probeer altijd eerst de Image, dus deze splinter cell is ook een image

als ik de image brand met mijn (moderne 16x) brander blijf ik de zelfde fout houden.

het ligt ook niet aan de download want ik heb al zeker 10 spellen gehad die de zelfde soort error geven. ( crc error, corrupte media bla bla )

en DE FTD regel is dat de software moet werken. en verder zijn er van andere mensen nog geen klachten geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 17
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.931
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat klinkt dan als een als een probleem met de software.

Heb je al andere image tools geprobeerd zoals poweriso? Sinds waarneer speelt dit? Misschien kan je de pc herstellen naar het punt dat hij het nog wel correct deed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  17
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  Nooit
  • Leeftijd:  37

hmm, ik heb mijn hele pc opnieuw geinstalleerd inclusief windows en alle drivers. ik probeer poweriso wel eens, ik ken het proggie niet maar zou in princiepe het zelfde moeten doen als alcohol en deamon :-[

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 17

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...