Spring naar bijdragen

aankoop advies macbook pro


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  43
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik zit eraan te denken om een macbook te kopen.

Na even rond te kijken ga ik denk ik de Macbook pro 13" kopen die van 1500 euro. (geen retina)

Nu de macbook air lijkt me meer een netbook achtige laptop?

Met "minder goede" hardware als de pro?

Dus een macbook pro lijkt me de beste optie?

Ik ga de computer vooral gebruiken voor te internetten, schoolwerk op te doen,... het zal de eerste keer zijn dat ik met een apple product ga werken.

Ik vind ze wel heel erg duur en 1500 euro is mijn absolute maximum prijs!

En ik neem liever de duurdere versie omdat als ik er dan eentje koop, die paar honderd euro extra niet veel uitmaken. Maar ik vraag me af of dit eigenlijk wel nodig is en of die 8gb ram zoveel beter is als de 4g en hetzelfde voor de i5 processor en i7?

Eventueel advies mag ook nog komen... bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 43

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Bij de MacBook pro kun je het geheugen nog makkelijk zelf uitbreiden en is dan snel goedkoper. Qua processor kracht scheelt het wel een stuk. Of je het nodig heb is maar de vraag. De i5 zal standaard prima moeten voldoen. Voor het standaard huis tuin en keuken werk doet de Air het ook prima. Let er wel op dat je bij dat model er niks uit te breiden is. Als je hem eenmaal koopt is het klaar en valt er niks meer te wijzigen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

De grote vraag is: wat zoek je precies? Moet hij elke dag kunnen reizen van de ene plaats naar de andere? Dan zou ik voor de Air gaan, want die zijn klein en zeer licht. Wil je wat meer grafische power (als je ook maar iets van gaming wilt doen buiten de Sims geldt dit voor jou) dan ben je beter af met de Pro met 'dedicated' GPU (retina only). Ik weet niet welke schoolopleiding jij volgt, maar als je iets doet met videobewerking is dit ook vrij belangrijk. .

MB Air pros/cons:

+ Zeer portabel

+ Komt standaard met SSD

+ Uitermate goed voor school/werk als je niet begint met zwaardere grafische taken

- Weinig opslagcapaciteit (64/128GB)

- Intel HD GPU

- RAM-uitbreidingen via de Apple-site zijn pure oplichterij

MB Pro pros/cons:

+ Beter met games, maar ook programma's als Adobe AE of C4D, maw 3D (geldt enkel voor de MB Pro met Retina displays, helaas)

+ Superieure overall hardware

- Niet zo portabel, meer bedoeld om stationair te gebruiken

- Zeer duur voor de hardware; Windows-notebooks hebben voor €750 wat de MBP heeft voor €1250

- Traditionele harde schijf

- Dedicated GPU enkel voor de Retina's

- RAM uitbreidingen via de Apple-site zijn pure oplichterij

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  43
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nu ik denk dat ik voor de macbook pro ga gaan, maar niet voor die retina schermen. Deze zijn veeeeeel te duur naar mijn zin.

Nu als ik een mbp koop, gaat het sowieso de 13" met 8gb geheugen zijn. (Die van 1500 euro).

Ik ben wel een beetje fan van apple, heb er nog niet veel van gehad maar hun producten zijn wel mooi en dat doet hem ook veel bij mij.

Ook het besturingssysteem heb ik nog nooit mee gewerkt. Mijn opleiding is wiskunde wetenschappen.

Nu is het de moeite of wat dneken jullie?

Groeten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 43

  • Bijdragen:  603
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Weet je al of je nog bepaalde programma's moet hebben voor je studie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 603

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Tsja... Voor zo'n prijs heb je dus ook een Zenbook of een notebook met tophardware die op Windows draait. Het is maar net wat je voorkeur heeft, maar als je op zoek bent naar prestaties kan het zijn dat een MacBook niet het beste apparaat voor je is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Macbook en presteren is wat mij betreft gelijk aan elkaar. Dat andere systemen betere hardware hebben wilt nog niet zeggen dat het systeem in het geheel beter is, vind ik. Een end-2-end system als een Macbook werkt feilloos omdat hard- en software zeer nipt op elkaar aansluiten. Voor gamen moet je niet bij een Macbook zijn, voor de rest vind ik het (na een grote Windows periode tot m'n 16e) een oprechte verademing

Once you go mac... You'll never go back.

Weet je al of je nog bepaalde programma's moet hebben voor je studie?

Denk niet dat je dat hier moet vragen, haha. Even informeren bij je studie dus.

bewerkt door Robin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Tsja. Ik dacht al dat je zoiets zou zeggen. ;) Ik heb vaak genoeg op 'n Mac gewerkt en word er op het gebied van prestatie niet warm of koud van. Het is gewoon een computer, niet meer en niet minder. Het "perfect" aansluiten van de hardware op de software is een veelgehoord argument en houdt objectief gezien geen stand. De hoofdreden waarom Apple voornamelijk met de door hen geselecteerde hardware werkt, is een enorme demping van de inkoopsprijs. Hardwarematig passen ze voor zover ik weet niets aan de onderdelen aan, hoogstens houden ze met het ontwikkelen van de software rekening met wat zwakke kanten of bekende problemen van bepaalde componenten. Vaak ligt de software er echter al, dus zullen de veroorzaakte stabiliteitsverschillen met Windows miniem zijn. Als er al een verschil is, zal dat meer veroorzaakt worden doordat Mac-versies op een bepaald gebied beter zijn geschreven dan Windows-versies. Andersom komt dat ook voor.

Ik kan me voorstellen dat je een voorkeur voor één van beide systemen hebt en als dat zo is kun je je zonder verantwoording daarbij houden. Linux werkt bijvoorbeeld ook prima en heeft veel voordelen t.o.v. zowel Windows als Mac, als je tenminste genoeg verstand van dat platform hebt. Het is het uitzoeken van een persoonlijke voorkeur, waarbij je uiteindelijk ook moet kijken naar gebruiksdoelen. Het is zo dat Mac iets lichter is dan Windows en daarom aan minder krachtige hardware genoeg heeft, maar je kunt niet met HD-graphics gaan videobewerken of AutoCADden. Ook niet op Mac.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik kan niet wachten totdat we allemaal overgaan op de Chromebooks. Dat zie ik als toekomst. Het is een beetje offtopic maar ik moet het even kwijt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Als gamer ben ik daar vrij hevig tegen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Dan vind ik de tussen oplossing van iCloud beter, eerlijk gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  1.905
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  347
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Nee dat lijkt me niet echt een ideaal vooruitzicht.

Wat wel een goed idee is dat basis en middelbare scholen laptops gaan gebruiken voor het school werk.

Scheelt veel boeken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 1,9k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...