Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:



Iemand ervaring met DealQlub.com?


jelmer11
 Delen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  628
  • Waardering:   35
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik zit er over te denken om een Chromecast aan te schaffen. Nou kwam ik deze aanbieding tegen:

Een Chromecast voor 17,50. Hier komt nog wel verzendkosten van 5,90 overheen, maar met een totaal van 23,40 is hij toch ruim een tientje goedkoper dan de goedkoopsten die Tweakers aangeeft in de Pricewatch. Het lijkt dus een mooie deal, maar is het te mooi om waar te zijn? Ik heb gezocht op ervaringen van mensen over de webshop, maar ik kon eigenlijk niks vinden.

De informatie die Dealqlub geeft is (voor zo ver ik weet) alleen dit: http://www.dealqlub.com/wat-dealqlub/

Ook qua garantievoorwaarden kan ik niets vinden. Mijn vraag is dus ook of iemand ervaring heeft met deze site en of het verstandig is om de Chromecast hier te kopen?

Alvast Bedankt!

bewerkt door jelmer11
Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zover ik kan zien is het een Nederlands bedrijf die deze site runt. Garantie wordt besproken in de Algemene voorwaarden: http://www.dealqlub.com/algemene-voorwaarden/

Heb zelf geen ervaring met deze site maar voor die paar tientjes zou je de gok nog wel kunnen wagen. Echter blijft het altijd lastig als het apparaat kapot gaat. Probeer dan maar eens contact te krijgen en bovendien moet je het kapotte artikel weer met de post retourneren. Een hoop gedoe dus. Daarom zou ik persoonlijk toch gaan voor een elektronicazaak bij mij in de buurt waar ik gewoon kan binnen stappen als het apparaat defect is. Geeft mij een stuk geruster gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 maanden later...

Ik kocht onlangs een joggingbroek bij Dealqlub. Op het bevestigingsformulier dat ik kort erop ontving, stond een andere maat vermeld dan ik had besteld.

Ik heb Dealqlub onmiddellijk via e-mail erop attent gemaakt, en zij zouden dit aanpassen. Een paar dagen later ontving ik de joggingbroek, in de verkeerde maat ...

Op 2 e-mailberichten met de vraag mij de goede maat te zenden, heb ik geen antwoord ontvangen !

Slechte verzenddienst. Slechte support. Weinig ernstig bedrijf.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ok, bedankt voor je feedback. Gezien de prijzen die ze daar hanteren kan je inderdaad niet teveel service verwachten. Maar de bestelling correct uitvoeren is toch wel het minste wat je mag verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weken later...

Ik heb al enige tijd geleden een kruimeldief stofzuiger besteld . Daar de leveringstermijn al overschreden is ( 7 tot 14 werkdagen ) heb ik al twee maal een mail gestuurd , maar nog steeds geen antwoord terug ontvangen . Contact leggen is dus niet gemakkelijk . Hopelijk wordt mijn bestelling ( al is het met vertraging misschien ) toch nog geleverd .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weken later...

heb onlangs ook bij hen iets besteld, kreeg 12/04/2016 bevestigingsmail met ordernummer dat de bestellling verzendingsklaar was.

vandaag 19/04 nog steeds niets aangekregen ; de persoon die ik aan de lijn kreeg op   verzekerde me dat ik het pakketje deze week nog zou krijgen.

we wachten dus nog effe af !

Electronica zou ik idd ook niet snel via webshop kopen ivm garantie / defecten etc .. kan wel eens moeilijk verlopen vrees ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

Ik heb al regelmatig bij DealQlub iets besteld. Prijzen zijn veel lager dan in de winkel, dus is wel de moeite. Tot nu toe alles nog netjes geleverd gekregen. 
Een van de leveringen had vertraging opgelopen, dus kreeg ik een week later dan verwacht. Erover gebeld en ze hebben mij er netjes van op de hoogte gesteld. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je bijdrage Gast. Positieve recensies mogen ook best gemeld worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

  • Bijdragen:  26.234
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Inderdaad, over het algemeen plaatsen mensen ook eerder negatieve reacties of fout gelopen bestellingen. Maar dat staat overigens los van dealqlub. Dat is vrijwel overal zo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9 maanden later...

Ik heb ook al vanalles gekocht op dealqlub, messenset, koptelefoon, lamp voor in de keuken. Ben wel tevreden ookal duurt levering soms wat langer, zeker voor die prijzen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 maanden later...

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-11-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Windows 10 Home besteld,

Na 14 dagen krijg je dan een mailtje dat je het product mag downloaden met een openings code.

Persoonlijk vind ik dit echt misleiding van een klant, en heeft deze site geen recht van bestaan

  • Verdrietig 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Verkoopt dealqlub Windows 10 Home? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 maanden later...
Gast Waynestock

Ik heb op 25-04-2018 een bluetooth carkit besteld.

Op 02-05-2018 kreeg ik een mail dat mijn bestelling in behandeling is genomen.

Het is nu 24-05-2018, en ik zit nog steeds te wachten.

Ik heb deze week 2 mailtjes verstuurd, ik heb vanmiddag een keer of 6 gebeld naar de klantenservice.

Op mijn mailtjes krijg ik geen antwoord, de telefoon laat ik tot het eind overgaan, duurt ± 1,30 minuten, maar er wordt niet opgenomen.

NoDealQlub!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ken dealqlub.com zelf niet en kan dus niets positiefs noch negatiefs over ze zeggen.

Bij dit soort websites kan het soms meer dan een maand duren voordat je iets ontvangt.
Als ik iets bij ze zou bestellen, zou ik betalen met Afterpay of Paypal.
Dan is er namelijk een aankoop verzekering, je kan dan je geld terugkrijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast waynestock
Op 24-5-2018 om 21:12 zei Gast Waynestock:

Ik heb op 25-04-2018 een bluetooth carkit besteld.

Op 02-05-2018 kreeg ik een mail dat mijn bestelling in behandeling is genomen.

Het is nu 24-05-2018, en ik zit nog steeds te wachten.

Ik heb deze week 2 mailtjes verstuurd, ik heb vanmiddag een keer of 6 gebeld naar de klantenservice.

Op mijn mailtjes krijg ik geen antwoord, de telefoon laat ik tot het eind overgaan, duurt ± 1,30 minuten, maar er wordt niet opgenomen.

NoDealQlub!!!!!!!!!!!!

Ik heb dit nummer gebeld, -WEG-, daar kreeg ik het nummer van ene Daan -WEG-.

Wat hij precies doet weet ik niet, interesseert me ook niet, hij wist me te vertellen dat ze zwaar onderbezet zijn bij de klantenservice en dat hij niet begreep dat mijn bestelde product nog niet geleverd was, want ze hebben dat gewoon op voorraad.

Hij zou het zo snel mogelijk gaan regelen.

Dus, zit je al (te)lang op je bestelde spullen van DealQlub te wachten, ik zou zeggen , platbellen.

Ben benieuwd...………………………………...

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Vraag het ze eens op social media. Facebook werkt meestal uitstekend. https://www.facebook.com/dealqlub/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast *************
Op 26-5-2018 om 23:27 zei Gast waynestock:

Ik heb dit nummer gebeld, , daar kreeg ik het nummer van ene Daan .

Wat hij precies doet weet ik niet, interesseert me ook niet, hij wist me te vertellen dat ze zwaar onderbezet zijn bij de klantenservice en dat hij niet begreep dat mijn bestelde product nog niet geleverd was, want ze hebben dat gewoon op voorraad.

Hij zou het zo snel mogelijk gaan regelen.

Dus, zit je al (te)lang op je bestelde spullen van DealQlub te wachten, ik zou zeggen , platbellen.

Ben benieuwd...………………………………...

30-05-2018, zit nog steeds te wachten.

Door schade en schande wijs geworden zullen we maar zeggen, hier bestel ik nooit meer iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast **********
2 uur geleden zei Gast *************:

30-05-2018, zit nog steeds te wachten.

Door schade en schande wijs geworden zullen we maar zeggen, hier bestel ik nooit meer iets.

Ik denk. laat ik de klantenservice nog eens mailen...….

Na 2 minuten krijg ik zowaar antwoord van Daan die ik telefonisch gesproken heb.

Met excuses dat het nog steeds niet is opgelost.

Over de telefoon vertelde hij mij dat het product gewoon op voorraad is, en nu wanneer het binnen is ik het gratis toegezonden ga krijgen, want hij gaat mijn geld terug storten.

Mijn volgende stap zal wel een mailtje naar Kassa worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je geld terug en toch krijg je gratis het gewenste product.
Het wachten was misschien niet leuk, maar als ze je je geld terugstorten en je een gratis product toesturen, zou dat wel erg netjes zijn.
Ik kan niets negatiefs vinden over dit bedrijf.  Iemand klaagt over ongewenste email van ze, meer niet.
Wacht het even af, hopelijk doen ze wat ze beloofden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 maanden later...

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  21
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-12-18
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 9 oktober 2018 een bestelling geplaatst en tot op heden nog steeds in behandeling, dus nog niets ontvangen.

Een aangetekend schrijven geplaatst naar de betrokken firma, dezelfde brief word dan verschillende keren aangeboden en niet aanvaard.

Volgens de site word deze brief retour gestuurd naar afzender, vreemd als het afgeleverd is.

Een email word niet beantwoord dus maar telefonisch geprobeerd , geen enkele reactie zowel op email als telefoon die niet word opgenomen.

Dus op zoek gegaan naar het adres en wat blijkt dat er 3 bedrijven op het betrokken adres staan .

Namelijk 

qlubhousetilburg.com

 www.4everyware.nl

dealqlub.com

 

Heb de indruk dat iemand de betrokken bedrijf misbruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb je ze gemaild op dit adres: helpdesk@dealqlub.com @Dillie?
Op de Tivolistraat 6 worden o.a. flexwerkplekken aangeboden, ze hebben er mogelijk  geen eens een echt kantoor.
Of Qlubhousetilburg.com onderdeel is van ze weet ik zo niet, het kan ook een verhuurder zijn van flexwerkplekken.
Probeer ze eens te bellen. 013 458 28 92

Dealqlub.com zit bij Siteground hosting in de VS,  de houdergegevens zijn echter anoniem.

Probeer ze via bol.com te benaderen, ze zijn een partner.

Ga naar https://www.klacht.nl/https://kassa.bnnvara.nl/https://radar.avrotros.nl/ en doe daar je beklag.

Als je via VISA, Paypal of afterpay hebt betaald kan je proberen je geld terug te krijgen.

@Edit; vergeet het maar. Talloze mensen hebben dezelfde klacht. Kansloos. Facebook klachten.
Maar, ze hebben nog wel een KvK inschrijving. En zijn dus nog niet failliet. Het is een BV... persoonlijk hebben ze weinig te verliezen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Moderators

  • Bijdragen:  2.641
  • Waardering:   604
  • Prestatiepunten:  2.550
  • Dagen gewonnen:  38
  • Lid sinds:  22-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  44
  • Was actief op:  Windows

Dit is echt een vreemde webshop. Zoveel klachten en de site ziet er zeker professioneel uit. Ook met referenties naar bol.com een adres, telefoonnummer etc. Ik kan mij voorstellen dat je hier wat besteld zonder eerst onderzoek te doen :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

7 uur geleden zei Draakie:

Dit is echt een vreemde webshop. Zoveel klachten en de site ziet er zeker professioneel uit. Ook met referenties naar bol.com een adres, telefoonnummer etc. Ik kan mij voorstellen dat je hier wat besteld zonder eerst onderzoek te doen :(

Ja, mee eens. Ziet er gewoon betrouwbaar uit. Vraag mij af wat er achter zit. Een aankomend faillissement, zolang mogelijk blijven verkopen om de schuld te beperken. Kan van alles zijn. Het is een BV, de eigenaren lopen lachend weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Delen

  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief


  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    • Topic: Hoe los ik de Xbox foutcode op zonder technische kennis? GamePeter: Hey allemaal, ik heb een probleem met mijn Xbox. Er verschijnt een foutcode en ik heb geen idee wat ik moet doen. Ik ben niet zo technisch aangelegd, dus hopelijk kan iemand het makkelijk uitleggen? Alvast bedankt! ExpertAlex: Hey GamePeter! Geen paniek, het is helemaal niet zo moeilijk om die foutcode aan te pakken. Eerst, laten we even kijken wat je kunt doen. Herstart je Xbox: Dit klinkt simpel, maar soms is dat alles wat nodig is. Koppel de stroomkabel los en wacht even. Sluit het daarna opnieuw aan en kijk of de foutcode weg is. Controleer je verbinding: Zorg ervoor dat je Xbox goed verbonden is met internet. Als je verbinding zwak is, kan dat problemen geven. Probeer je router te resetten door deze ook even stroomloos te maken. Update je software: Soms kun je dingen oplossen door de software bij te werken. Ga naar ‘Instellingen’, dan ‘Systeem’ en klik op ‘Updates’. Zorg ervoor dat je de laatste versie hebt. Controleer op oververhitting: Zet je Xbox op een plek waar hij goed kan ademen. Als hij oververhit raakt, kan dat ook die foutcode veroorzaken. Zorg dat er genoeg ruimte omheen is. Fabrieksinstellingen herstellen: Dit is de laatste optie en alleen als niets anders werkt. Hiermee worden alle gegevens verwijderd, dus maak eerst een backup als je belangrijke dingen hebt. Ga naar ‘Instellingen’ > ‘Systeem’ > ‘Resetten’ en kies voor ‘Fabrieksinstellingen’. Laat me weten of je nog vragen hebt of als iets niet duidelijk is! NinaSwitch: Thanks, Alex! Echt een handige uitleg. Heb een beetje hetzelfde probleem gehad en met herstarten was ik er al vanaf. GamerGuy: Ah cool, dat van die updates wist ik helemaal niet. Ga ik straks even checken. Heb je trouwens nog meer tips voor als je geen toegang hebt tot je account? GamePeter: Dank je, Alex! Ik ga het even proberen. Hopelijk lost dat het probleem op. Als het niet werkt, laat ik het je weten! TechieTim: GamerGuy, je kunt via de website van Xbox inloggen om je accountgegevens te resetten. Maar als je foutcodes blijft krijgen, kan het ook zijn dat je hardware een probleem heeft. In dat geval zou ik contact opnemen met de klantenservice. NinaSwitch: Ja klopt, die klantenservice kan soms echt helpen. Ik had ook een probleem en ze waren supervriendelijk. Heeft iemand hier trouwens ervaring met het terugsturen van een defecte Xbox? GamePeter: Ja, ik las dat je vaak een retourlabel krijgt en gewoon in de doos moet terugsturen. Maar duurt het lang voordat je je Xbox terugkrijgt? ExpertAlex: Dat kan inderdaad wel een paar weken duren. Het hangt er ook vanaf hoe druk ze het hebben. Maar je krijgt meestal wel updates over wat er met je teruggestuurde Xbox gebeurt. GamerGuy: Super bedankt allemaal! Dit helpt echt. Ik voel me een stuk minder gestrest nu! Als ik issues blijf houden, kom ik terug met meer vragen. NinaSwitch: Dat is de spirit, GamerGuy! Samen lossen we het op. Laat ons weten hoe het gaat! GamePeter: Zal ik doen! Thanks weer! Fingers crossed dat het snel opgelost is. Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Waarom zou ik eigenlijk een wachtwoordmanager moeten gebruiken? Gebruiker: Lotte123 Hey allemaal, ik heb een vraagje. Ik heb gehoord over wachtwoordmanagers, maar ik snap niet echt waarom ik die zou moeten gebruiken. Zijn ze echt nodig? Kunnen jullie me helpen? Expert: TechGuru Hey Lotte! Goede vraag. Wachtwoordmanagers zijn eigenlijk super handig! Hier zijn een paar redenen waarom je erover zou moeten nadenken: Veiligheid: Hoe vaak gebruik je hetzelfde wachtwoord voor verschillende accounts? De meeste mensen maken de fout om één of twee wachtwoorden overal te gebruiken. Als één site gehackt wordt, kunnen hackers ook inloggen op je andere accounts. Een wachtwoordmanager genereert complexe en unieke wachtwoorden voor elk van je accounts, dus je hoeft je daar geen zorgen meer over te maken. Gemak: Het is lastig om al die wachtwoorden te onthouden, zeker als je er veel hebt. Met een wachtwoordmanager hoeft je alleen maar één hoofdwachtwoord te onthouden. Dat is veel makkelijker! Je kunt je bijvoorbeeld voorstellen dat het als een sleutel is voor al je digitale deuren. Automatisch invullen: Wachtwoordmanagers kunnen inloggegevens automatisch invullen, wat tijd scheelt. Geen gedoe meer met het handmatig typen van informatie. Veilig opslaan: Ze helpen ook om andere gevoelige gegevens te bewaren, zoals je creditcardinformatie of notities. Alles veilig op één plek. Multi-device: De meeste wachtwoordmanagers synchroniseren met al je apparaten. Dus als je je telefoon of laptop gebruikt, heb je altijd toegang tot je wachtwoorden. Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust! Gebruiker: Bram78 Klinkt goed, maar zijn ze niet duur? Gebruiker: TechGuru Hey Bram, dat dacht ik ook eerst! Maar er zijn heel veel gratis opties. Zeker voor beginners is het slim om eens een gratis wachtwoordmanager te proberen. Wil je meer info over specifieke oplossingen? Gebruiker: SarahMarie Ik gebruik al een tijdje een wachtwoordmanager en kan het echt aanraden. Het scheelt me zoveel stress! Gebruiker: JeroenV Ja, net als Sarah zeg ik ook: altijd doen! Ik had zoveel moeite met al die verschillende wachtwoorden, echt een ramp. Nu is het zo simpel! Gebruiker: Lotte123 Maar zijn ze echt veilig? Wat als die manager zelf gehackt wordt? Gebruiker: TechGuru Dat is een goede vraag, Lotte! Het is belangrijk om een gerenommeerde wachtwoordmanager te kiezen. De meeste gebruiken sterke encryptie om je gegevens te beschermen. En ja, hoewel elk systeem kwetsbaar kan zijn, hebben deze bedrijven vaak goede beveiligingsmaatregelen. Gebruiker: TimmyTino Ik voelde me een beetje als een nerd toen ik er een ging gebruiken, maar nu ben ik er echt blij mee. Ik had nooit gedacht dat het zo belangrijk zou zijn! Gebruiker: Milou_9 Ik ben benieuwd, kan je ook oude wachtwoorden makkelijk overzetten naar een wachtwoordmanager? Gebruiker: TechGuru Ja, Milou! Veel wachtwoordmanagers bieden een functie om bestaande wachtwoorden te importeren. Je hoeft niet alles handmatig in te voeren, dat maakt het nog makkelijker! Gebruiker: Bram78 Cool, klinkt als een plan. Ik ga het een kans geven! Gebruiker: Lotte123 Bedankt allemaal, ik voel me al een stuk wijzer! Ga het zeker een kans geven. Gebruiker: SarahMarie Mooi om te horen, Lotte! Succes ermee. Kom gerust terug als je nog meer vragen hebt! Zo, dit was een echte discussie over het gebruik van wachtwoordmanagers. Hopelijk hebben jullie er iets van opgestoken! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Invloed van Peilingen op Stemgedrag Gebruiker: Jan2010 Hey allemaal! Waarom zijn peilingen zo belangrijk voor verkiezingen? En hoe beïnvloeden ze eigenlijk onze stemkeuze? Expert: Marieke Politiek Hallo Jan! Goede vraag! Peilingen zijn eigenlijk een soort temperatuurmeting van wat mensen denken en willen. Ze laten zien welke partijen populair zijn en hoe ver die in de race staan. Stel je voor: Je ziet dat partij A in de peilingen omhoog gaat, terwijl partij B juist gedaald is. Dan kan het zijn dat mensen eerder op partij A stemmen omdat ze bij de ‘winnaar’ willen horen. Dit noemen we ‘bandwagon effect’. Het is als een muziekfestival waar iedereen danst op de populaire nummers; je wilt ook daarbij zijn! Daarnaast is er strategisch stemmen. Mensen kiezen dan niet per se de partij die ze het leukste vinden, maar eerder de partij die een grotere kans heeft om te winnen. Bijvoorbeeld: Bij de laatste verkiezingen wilde 33% van de stemmers strategisch stemmen. Dit gebeurt vaak als mensen bang zijn dat een andere partij te groot wordt. Hopelijk maakt dat het een beetje duidelijker! Gebruiker: Lisa31 Thanks Marieke! Maar als peilingen zo invloedrijk zijn, waarom zijn er dan in sommige landen regels dat ze vlak voor de verkiezingen niet mogen worden gepublieks? Expert: Marieke Politiek Dat is een goede observatie, Lisa! In landen zoals Frankrijk en Italië mogen peilingen vóór de verkiezingen niet gepubliceerd worden om te voorkomen dat ze het stemgedrag beïnvloeden. Maar er is een catch: zelfs als er zo’n ban is, worden er vaak nog steeds unofficial peilingen gedaan, vaak door politieke partijen zelf. Het is dus heel moeilijk om dit echt te reguleren! Zonder officiële peilingen, krijgen kiezers vaak minder informatie over wat er speelt. Daarom is transparantie zo belangrijk. Dat zegt ook René van Brakel van EenVandaag, die vindt dat betrouwbare informatie beschikbaar moet zijn voor het publiek. Gebruiker: TomDeRebel Dus, als een partij helemaal niet goed in de peilingen staat, kunnen ze in de media minder aandacht krijgen? Dat klinkt oneerlijk… Expert: Marieke Politiek Precies, Tom! Als een partij laag in de peilingen staat, krijgen ze vaak minder aandacht in de media. Dit kan een negatieve spiraal zijn: minder aandacht = minder stemmen. Dit is waarom het zo belangrijk is om ook de zaak van kleinere partijen te belichten, zodat kiezers een breder beeld hebben. En kijk, het gaat ook weer om actualiteit en de trends. Soms besluiten media om een lijsttrekker van een minder populaire partij toch uit te nodigen. Maar het blijft een balans zoeken. Gebruiker: SophieLovesPolitics Wacht, dus soms stemmen mensen niet op degene die ze willen, maar om een andere partij te stoppe? Dat is toch raar? Expert: Marieke Politiek Ja, dat klopt, Sophie! Dat kan raar lijken, maar strategisch stemmen is echt een ding. Het idee daarachter is dat je wilt voorkomen dat een ‘grote’ partij echt te groot wordt. Het is een manier om jezelf en je waarden te beschermen. Maar het maakt het kiezen soms ook verwarrend. Gebruiker: Mike_92 Dat vind ik interessant! Ik wist niet dat dit zo speelde. Maakt het stemmen niet moeilijker? Expert: Marieke Politiek Dat kan het zeker maken, Mike! Sommige mensen voelen zich onder druk om iedereen tevreden te stellen, terwijl ze misschien liever op iemand anders stemmen. Belangrijk is dat je stemt op wat voor jou het meest waardevol is. Er is geen ‘juiste’ manier om te stemmen. Gebruiker: Anna_87 Ik vind het ook lastig, vooral als je niet precies weet wie waar voor staat. Laten we meer info over kleinere partijen krijgen! Gebruiker: Jan2010 Toch best spannend allemaal! Bedankt voor de uitleg, iedereen. Ik ga de peilingen in de gaten houden deze verkiezingen! Gebruiker: TomDeRebel Ja, interessante discussie! Ik ga ook maar eens meer lezen over de partijen. Kijken wie er echt goed voor ons lijkt! Gebruiker: Marieke Politiek Fijn om te horen! Vergeet niet dat peilingen een momentopname zijn. Ze zijn geen voorspelling. Kijk vooral naar de trends en stem op wat je echt belangrijk vindt! Succes allemaal! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

    • nijz heeft zojuist een badge verdient
      Eén week actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...