Duken

Newsconnection moet van 'Hannes3', 'QoQ' en 'Bassie10' gegevens overdragen aan Brein

57 berichten in deze discussie

De Nederlandse Usenetprovider Newsconnection moet van de rechter de gegevens van drie verschillende uploaders leveren aan stichting Brein. De drie hebben verschillende films en series geüpload naar het nieuwsgroepennetwerk.

Newsconnection moet van uploaders 'Hannes3', 'QoQ' en 'Bassie10' de ip-adressen, betaalgegevens en overige persoonsgegevens voor zover beschikbaar leveren aan de auteursrechtenwaakhond. De rechter beschouwt alle andere opties om met de uploaders in contact te komen of hun identiteit te achterhalen als uitgeput. Ook na openbare waarschuwingen van Brein zijn de drie doorgegaan met uploaden. Hun posts zijn ook nog te vinden op Usenet. Newsconnection moet ook de proceskosten van Brein betalen, die begroot worden op iets meer dan 1500 euro.

Stichting Brein logo (scherper)Naar alle waarschijnlijkheid gaat stichting Brein een schikking treffen met deze drie uploaders. Dat doet de organisatie vaker wanneer het uploaders heeft weten op te sporen. Zo schikte Brein deze maand nog met acht personen met een totaalbedrag van 60.000 euro en maakte het ook vandaag bekend dat het met de eigenaar van het Basf1-piraterijforum een schikking heeft bereikt van 7500 euro. :schok:

Toon volledig nieuwsbericht

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tja.... En toen....:schok:

Dit zijn de berichten waardoor het menis en echt is geworden. Na 3 keer achter de orenkrabben zullen er echt wel heel veel stoppen met het plaatsen van content op Usenet. 

Brein is duidelijk aan de winnende hand met het verkrijgen van gegevens en het uitdelen van boetes.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat inderdaad de verkeerde kant op. Als het zo doorgaat zal het snel over zijn met het downloaden van het usenet en torrents.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat zal echt wel merkbaar snel gaan. De content op programma's Spotnet zal minder worden. Zeker omdat daar veel Nederlanders zitten die posten en uploaden. Daar was het al merkbaar maar zal alleen maar meer... minder worden. Bekende forums en torrentsites verdwijnen ook al. :o

Zal de tijd terug komen van de Crazybytes en de twilght cd's? 

Twilight_61-back.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om alvast warm te worden

Goh... wat was dat een spannende tijd. Dan kon je via via voor 60 gulden aan de CD komen. En dan die weer branden met je 2x speed brander van 700 gulden. Natuurlijk niks starten op je PC anders had je een buffer overflow hehehe ^_^

images.jpg

download (1).jpg

download.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm dat zijn ook meteen de drie beste spotters, ik hoop toch echt dat ze niet hun echte gegevens daar hebben ingevuld, anders is het nu wel heel makkelijk voor Brein.

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar dit zijn volgens mij geen losse spotters maar hele groepen onderzelfde post id. 

Ik las dat ze een half jaar geleden naar een andere usenet provider in Afrika? Zijn verhuisd. Maar de vraag blijft dan wat voor gegevens liggen er bij de oude Usenet provider? Met 1 betaalrekening komen ze al een heel eind.... :o

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En werken achter een VPN met andere IP adressen, is het dan nog zo makkelijk voor Brein om info te vergaren?
En hoe zit het met een server buiten bereik van juridische zaken?

Bedoel, we willen allemaal wel betalen maar dat er nog steeds data gescheiden blijft in bepaalde werelddelen.

Bijvoorbeeld met Suits, als dit zaterdags uitgezonden wordt in amerika, wil ik het zondag gewoon kunnen kijken. En niet maanden of zelfs jaar later pas kijken in NL.
HBO, Netflix, Spotify, whats next? En maar abonnementen moeten afsluiten, hoop dat er een slimmerd hier tussen zit die gewoon weer blijft posten maar ergens waar hij geen last heeft van Brein.

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach, neem een Usenet provider in Zuid-Afrika en Tim Uilskuiken kan roepen wat ie maar wil.

Vervolgens achter een VPN en Timmy Boy heeft het nakijken...:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja dat is waar Henkjan. Maar de gegevens die lagen bij Extremeusenet kan Brein natuurlijk wel de goede kant op wijzen om de uploaders op te sporen. :ph34r: 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zielig voor de betreffende uploaders.

Lichtpuntje is dat dit misschien eindelijk de professionalisering van de Nederlandse downloadscene in gang zet..

Hannes3 postte bijvoorbeeld nog divx rips...

Ik verwacht dan ook niet dat ze hun usenetprovider in bitcoins betaalden en een VPN gebruikten om content te uploaden :(

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik hoop toch echt vanuit mijn hart dat de mensen zich niet al te angstig maken want er zijn god weet hoe veel uppers op ik weet niet welke hoevelen plekken ,mijn visie blijft vechten en doorgaan die kuik maakt er een sport van ,nou laten er nou mensen zijn die beter zijn dan hem in die sport dan komen we een heel eind!!! ... ik hoop dat de kuiken eens ergens mensen gaat vervelen die ouwe mensen etc via hun gegevens zitten te hacke laat hem dat eens doen miljoenen andere dingen wat de beste man kan doen ,maar normaal doen ho maar!!,..ik heb t gehad met tk ,en zijn visie ,hij zal stof bijtten ook al haalt hij er nog zoveel uit de lucht dan komt er ergens wel een goede nieuwe ,en hij moet eens nadenken in plaats van alleen te denken is ook kunst!! leve een vrije internet!!

2 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel erg jammer voor QoQ en hannes3, de hadden vaak gewoon goede releases en ondertiteling. 

Je kan echt merken dat het na de val van FTD echt met nieuwsgroepen echt hard achteruit is gegaan. 

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar wat ik mij nog af vraag, zijn ze ook daadwerkelijk echt gestopt? Brein is ze op het spoor maar ze zijn volgens mij nog niet opgepakt. 

Gaan ze niet vrolijk door met posten?

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is goed om te weten Jaapie! Dank je :) Dan is de content nog ergens vandaan te vissen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook ik heb de afgelopen jaren veel plezier beleefd aan de activiteiten van genoemde spotters. Mocht het tot een veroordeling komen dan ben ik bereid te doneren.

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas, hannes 3 is officieel gestopt zo lees ik op een NZB fora. Natuurlijk erg begrijpelijk na de acties van Brein. We zullen dus geen nieuwe posts meer zien van Hannes. 

screenshot-place2home.net-2016-12-19-08-46-18.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat ik ook al op andere fora geschreven heb:

Volgens mij gaan ze Q&Q nooit vinden, het is niet een persoon maar groep die achter vpn's zit en via servers in het buitenland uppen waar Brein helemaal geen rechten heeft. Ik snap ook nog niet zo goed hoe dit ontstaan is en dat Hannes3 zich dan ook heeft laten pakken. Is er veel geuppet via Newsconnection? dat is dan niet zo slim, maar dan nog via vpn is het ip niet te achterhalen (tenminste die van mij niet, geen logfiles en 256 bit encryptie). Met torents waar ik mij ook in begeef zie ik ook veel Nederlandse ip adressen. Dit is niet handig mensen, gebruik een vpn en let even op wat je doet. Mocht juridische hulp benodigd zijn en of bitcoins of euro's dan hoor ik het graag. Ook dit weer, doe het via PayPal maar stort daar eerst op zodat het niet te herleiden is.

Ik steun elk goed initiatief maar ik denk dat het wel los loopt met Q&Q, gisteren kwamen de series gewoon weer binnen. Fijne kerstdagen Tim Kuik:diablo:

2 personen vinden dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Gast dba123

Volgens jou gaan ze Q&Q (lees QoQ = Quality over Quantity) nooit vinden, maar ik vind het sinds 24 december toch wel erg stil op het enige forum waar hij/zij nog wel actief was...

1 persoon vindt dit leuk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

RECTIFY (2016) Seizoen 4  geplaatst om 26 december. Misschien kijken jullie op iets anders dan ik doe?=#ffffff

Salem dvd geplaatst op 26-12

Last man on earth geplaatst op 26-12.

Vergeet niet dat er gewoon domweg weinig series zijn op dit moment

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Gast
Je maakt een opmerking als gast. Als je een account hebt, kun je je hier aanmelden.
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Draakie
      Facebook wordt gebruikt als platform om illegaal films te streamen. Op het sociale medium staan pagina’s waar je op bepaalde tijdstippen recente films via een stream bekijkt. Piraterijbestrijder Stichting Brein stelt een onderzoek in naar deze ‘facebookbioscopen.’
      Het gaat om pagina’s als @livebioscoop en @livebios. Bij @livebioscoop wordt ’s ochtends een animatiefilm vertoond. ’s Avonds kun je kijken naar een  thriller, actie-,  of horrrorfilm, bijvoorbeeld Arrival of The Bye Bye Man. De pagina @livebioscoop heeft al duizenden likes en roept bezoekers zelfs op tot ‘een kleine donatie, zodat wij meer films kunnen live streamen en de pagina actief kunnen houden.’ Het doel is een bescheiden 500 euro, de teller staat op 20 euro.
      Sander van Voorst van Tweakers heeft @livebioscoop bekeken en krijgt zeer stellig de indruk dat films zonder auteursrecht worden getoond. ,,Dit ziet er weinig professioneel uit.’’ Hij zag nog niet eerder zulke facebookpagina’s. ,,Illegaal streamen wordt toch voornamelijk gedaan via mediaspelers en browsers.’’
      Misdrijf
      Directeur Tim Kuik van Stichting Brein kondigt een onderzoek aan. ,,Dit lijkt mij geen gebruikelijke manier om films aan te bieden. We gaan natrekken of hier auteursrechten worden geschonden. Inbreuk op auteursrecht is een misdrijf.’’ Het is overigens niet de eerste keer dat Stichting Brein bij Facebook aan de bel trekt. In 2016 zijn  231 sites offline gehaald, waaronder 18 Facebookpagina’s. Hier werden liedjes en e-boeken illegaal aangeboden.  ,,Het streamen van films op Facebook zagen we niet eerder.''
      Het 'streamrippen' heeft ook de volle aandacht van Jaap Bruijnen, directeur Filmdistributeurs Nederland. Maar steeds duiken nieuwe manieren op  om auteursrechten te omzeilen. De oplossing is niet alleen handhaven, denkt Bruijnen. ,,Je moet ook zorgen voor een goed legaal aanbod en de consument informeren wat wel en niet illegaal is.’’ De FDN hoopt een oplossing te bieden met de lancering van Film.nl, een soort Funda voor films.
      Facebook verwijst naar een pagina over auteursrechten. Hier staat dat alleen inhoud mag worden geplaatst die het eigendomsrecht van een andere partij niet schaadt. ,,Om dit zeker te weten kun je het beste alleen plaatsen wat je zelf maakt. Wanneer je iets post van een ander, zorg voor toestemming. Het liefst schriftelijk.’’

• Door Draakie
      Facebook wordt gebruikt als platform om illegaal films te streamen. Op het sociale medium staan pagina’s waar je op bepaalde tijdstippen recente films via een stream bekijkt. Piraterijbestrijder Stichting Brein stelt een onderzoek in naar deze ‘facebookbioscopen.’
      Het gaat om pagina’s als @livebioscoop en @livebios. Bij @livebioscoop wordt ’s ochtends een animatiefilm vertoond. ’s Avonds kun je kijken naar een  thriller, actie-,  of horrrorfilm, bijvoorbeeld Arrival of The Bye Bye Man. De pagina @livebioscoop heeft al duizenden likes en roept bezoekers zelfs op tot ‘een kleine donatie, zodat wij meer films kunnen live streamen en de pagina actief kunnen houden.’ Het doel is een bescheiden 500 euro, de teller staat op 20 euro.
      Sander van Voorst van Tweakers heeft @livebioscoop bekeken en krijgt zeer stellig de indruk dat films zonder auteursrecht worden getoond. ,,Dit ziet er weinig professioneel uit.’’ Hij zag nog niet eerder zulke facebookpagina’s. ,,Illegaal streamen wordt toch voornamelijk gedaan via mediaspelers en browsers.’’
      Misdrijf
      Directeur Tim Kuik van Stichting Brein kondigt een onderzoek aan. ,,Dit lijkt mij geen gebruikelijke manier om films aan te bieden. We gaan natrekken of hier auteursrechten worden geschonden. Inbreuk op auteursrecht is een misdrijf.’’ Het is overigens niet de eerste keer dat Stichting Brein bij Facebook aan de bel trekt. In 2016 zijn  231 sites offline gehaald, waaronder 18 Facebookpagina’s. Hier werden liedjes en e-boeken illegaal aangeboden.  ,,Het streamen van films op Facebook zagen we niet eerder.''
      Het 'streamrippen' heeft ook de volle aandacht van Jaap Bruijnen, directeur Filmdistributeurs Nederland. Maar steeds duiken nieuwe manieren op  om auteursrechten te omzeilen. De oplossing is niet alleen handhaven, denkt Bruijnen. ,,Je moet ook zorgen voor een goed legaal aanbod en de consument informeren wat wel en niet illegaal is.’’ De FDN hoopt een oplossing te bieden met de lancering van Film.nl, een soort Funda voor films.
      Facebook verwijst naar een pagina over auteursrechten. Hier staat dat alleen inhoud mag worden geplaatst die het eigendomsrecht van een andere partij niet schaadt. ,,Om dit zeker te weten kun je het beste alleen plaatsen wat je zelf maakt. Wanneer je iets post van een ander, zorg voor toestemming. Het liefst schriftelijk.’’
    • Door Duken
      BREIN maakte gisteren een nieuw plan bekend om illegale downloaders aan te pakken. De piraterijbestrijder geeft IP-adressen van accounts waarop illegale content is gedownload door aan internetserviceproviders (isp's). 
      "Zij kunnen dan de accounthouder een waarschuwing sturen dat er via dat account inbreuk gemaakt wordt", vertelde BREIN-directeur Tim Kuik in BNR Digitaal. "In de leveringsvoorwaarden staat dat ze je op de hoogte moeten brengen van illegale activiteiten. De Autoriteit Persoonsgegevens heeft aanbevolen om afspraken te maken met de isp's over de verwerking van die persoonsgegevens. Want we willen niet de identiteit hebben van die gebruikers."
      Verschillende internetserviceproviders hebben inmiddels laten weten niet enthousiast te worden van de voorgestelde samenwerking. Ziggo meldt zelfs al niet aan het initiatief te gaan meewerken. Ziggo-woordvoerder Erik van Doeselaar: “Als isp zijn wij een neutrale toegangsverschaffer. Daarbij past geen rol van actieve handhaver van rechten of belangen van derden, waaronder Brein.”
      KPN en Xs4all zeggen op Tweakers.net dat de maatregel 'niet voor de hand liggend' en 'zeer onwaarschijnlijk' is. De woordvoerder van KPN, Stijn Wesselink, stelt dat ‘een isp geen oordeel kan vormen over de rechtmatigheid en proportionaliteit.’  Xs4all laat weten ‘niet staan te springen bij het horen van de plannen.’ Woordvoerder Niels Huijbregts: "Ik wil de deur niet dichtgooien voordat ik de plannen van Tim Kuik zelf gehoord heb, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Isp's zijn geen handhavers."