Spring naar bijdragen
PeaceFreak

Mail veilig opslaan - email verhuizen en importeren naar gmail

Recommended Posts

Hallo Mede-DukeN leden,

Ik ben erg gehecht aan mijn webmail/mailbox.
Deze heb ik ooit gekregen van mijn ISP, toen nog Freeler.
Ik heb een en ander aan mails en gegevens in die mailbox staan.
Maar die webmail van, nu KPN, Freeler raakt ook vol.

Vroeger haalde ik dan de mail op via een pop3 verbinding zodat alles lokaal staat en van de mailserver af is.
Echter ben ik zo vaak van PC veranderd dat mijn mail, soms jaren oud, overal en nergens op div. PC's zweft.

Wat ik eigenlijk wil is een systeem dat werkt op basis van de volgende denkwijze.

1. Email komt binnen op een server, hopelijk mijn Freeler mail.
  2. Die stuurt mij op alle aangesloten e/o ingestelde pc's en mobiele apparaten een melding van nieuwe mail.
  3. Ik kan de mail lezen, waar ik ook ben.

Als dit mogelijk is, hoe dan?
Ik heb al wel een eigen domeinnaam, dus evt. is een nieuw mailadres zo gemaakt.

Alvast bedankt allemaal voor het doorlezen en de hulp.
Ik hoor graag van jullie :) 

Greetz PeaceF.

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo... Freeler dat is even geleden. 

Ik herken je probleem, jaren geleden heb ik het als volgt opgelost. Ik heb een Gmail account aangemaakt en daar kan je pop accounts in toevoegen. Op dat moment kan je dus alle email laten binnenkomen op je Gmail.

Daarna kan je je Gmail account middels IMAP (opvolger POP3) toevoegen in Outlook. Je kunt dan al je oude email in je Outlook of PST bestanden overzetten in je Gmail box via de IMAP connectie.

Is dat een idee? :)

Eventueel kun je ook Google apps op je domein koppelen. Dan heb je als ware Gmail op je eigen domeinnaam. 

• Leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gmail, dat is een top idee! 

Maar als ik in mijn Gmail een nieuw emailadres toevoeg, kan ik dan ook mails versturen via mijn Freeler emailadres vanuit Gmail? Of moet ik om een freeler mail te versturen weer terug gaan naar de pagina van freeler ?? Want dan moet ik twee sites gebruiken om mijn mail te lezen en te versturen...

Snap je??

Thanks alvast!! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja hoor :)

Je kunt in Gmail ook send as adressen toevoegen via Smtp. Gebruik ik zelf ook voor bijvoorbeeld email sturen als duken.nl op mijn persoonlijke Gmail account. 

Alles kan vanuit je Gmail ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

En hoe doe ik dat dan in Gmail.
Ik ben nu ongeveer bij Gmail inbox > tandwieltje > instellingen > En dan welk tabblad?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Duken:

Hier is uitleg van yourhosting:

https://www.yourhosting.nl/support/handleidingen/e-mail-instellen-gmail/

Maar dan natuurlijk je eigen server gegevens instellen. Dan kom je ook op de vraag om je server als uitgaande email te kunnen gebruiken. 

Oké thanks Duken.

Ik ben nu bezig met het toevoegen van mijn pop3 account, via die handleiding.
Echter vind ik niet de knop ‘Je eigen POP3-mailaccount toevoegen’.

Welke knop moet ik dan gebruiken?

Thanks alvast!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kan hier:

Instellingen --> Accounts en import --> mail verzenden als --> nog een emailadres toevoegen. :) Succes!

screenshot-mail.google.com-2017-02-22-20-05-25.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees je vraag verkeerd :) Je zoekt deze, de handleiding van yourhosting is oud.

screenshot-mail.google.com-2017-02-22-20-14-03.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thanks Duken, het is me gelukt.
Alles stroomt nu lekker binnen op GMail.

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Topper! Veel plezier ermee :)

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Draakie
      Na veel testen, voorbereidingen en duimendraaien is Duken.nl geupgrade en verhuist naar een nieuwe server. De website draait vanaf een nieuwe server waar de website is opgebouwd en geconfigureerd. Hierdoor hebben we een aantal flinke stappen kunnen zetten in de snelheid van de site door gebruik van snelle processoren en de vernieuwde versie van PHP.
      Nadat de nieuwe server was opgetuigd hebben we een backup terug kunnen plaatsen van de vorige host. Hierna zijn de database tabellen van de site geconverteerd en hebben we de overstap kunnen maken van PHP 7.0 naar PHP 7.2. Deze nieuwe versie van PHP zorgt ervoor dat de data binnen de website sneller laadt.
      De specs van de nieuwe server in het kort:
      CPU Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2680 v3 @ 2.50GHz (4 core(s) OS Ubuntu 16 LTS RAM 8 GB Harddisk 400 GB SSD We zijn dus helemaal klaar voor de upgrade naar de nieuwe forum software 4.4 aankomende maand. 
      Komen jullie problemen, fouten of andere rare dingen tegen horen we het graag in de reacties. Dan kunnen we deze verhelpen. 😅

Toon volledig nieuwsbericht
    • Door Draakie
      Na veel testen, voorbereidingen en duimendraaien is Duken.nl geupgrade en verhuist naar een nieuwe server. De website draait vanaf een nieuwe server waar de website is opgebouwd en geconfigureerd. Hierdoor hebben we een aantal flinke stappen kunnen zetten in de snelheid van de site door gebruik van snelle processoren en de vernieuwde versie van PHP.
      Nadat de nieuwe server was opgetuigd hebben we een backup terug kunnen plaatsen van de vorige host. Hierna zijn de database tabellen van de site geconverteerd en hebben we de overstap kunnen maken van PHP 7.0 naar PHP 7.2. Deze nieuwe versie van PHP zorgt ervoor dat de data binnen de website sneller laadt.
      De specs van de nieuwe server in het kort:
      CPU Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2680 v3 @ 2.50GHz (4 core(s) OS Ubuntu 16 LTS RAM 8 GB Harddisk 400 GB SSD We zijn dus helemaal klaar voor de upgrade naar de nieuwe forum software 4.4 aankomende maand. 
      Komen jullie problemen, fouten of andere rare dingen tegen horen we het graag in de reacties. Dan kunnen we deze verhelpen. 😅

• Door funkydog
      Hoi leden!
      Tot voor kort was ik lid van enzetbee maar deze is (zoals velen) niet meer online.
      Spijtig toch? Ik kon daar alles vinden en ben nu een beetje zoekende.
      Ik ga er van uit dat er hier moderators mee lezen van 1 van de forums die ten onder zijn gegaan.
      Misschien kan ik helpen? Ik heb 17 server waarvan ik 1 niet gebruik. Deze is 100% DMCA ignored, staat online met Ubuntu 18.04 en kan deze wel configureren als webserver.
      Ik hoef hiervoor geen geld te ontvangen, aangezien deze al betaald is voor 3 jaar, wel zou een mooie positie op het forum welkom zijn.
      Iemand die een project wil starten? Laat maar weten!
      Dit zijn de server specs:

Groetjes!
    • Door cookiesmonster
      Hoi,
      Wie heeft er ervaring of heeft een server 2016 draaien met alle gebruikelijke tools erop.
      Met gebruikelijke tools bedoel ik sonarr, radarr, couchpotato, spotnet, torrent client, usenet client bv nzbget.
      Ik heb nu alles draaien op een synology machine maar wil dit graag naar een windows machine hebben omdat dit voor mij makkelijker te schalen is.

Alvast bedankt voor de reacties.

• Recent nieuwsbericht

• Nu op het forum

• Ik denk dat het wel uit te leggen is @Barbabas, want er is een verschil tussen Legaal en Illegaal Downloaden. Alles wat uitgezonden wordt op TV, of dat nou via een betaalde zender is of via een publieke zender, wordt auteursrecht betaald door de Omroep of bijv. Netflix / HBO / Videoland. Jij mag met de huidige opname mogelijkheden (Mediabox of Horizon) alles kopiëren en later afspelen of kijken als het maar voor thuisgebruik is. De thuiskopie in het Nederlands auteursrecht Op grond van artikel 16b en 16c Auteurswet 1912 mag men enkele exemplaren van een werk maken voor eigen oefening, studie of gebruik. Dit heet een thuiskopie. Een dergelijke kopie mag niet aan derden ter beschikking worden gesteld. Het is niet vereist dat je het origineel zelf gekocht hebt om een thuiskopie van een werk te mogen maken. Het downloaden uit illegale bron valt echter niet (meer) onder deze wetsartikelen. Hoewel onze wet altijd zo werd uitgelegd, heeft in april 2014 het Hof van Justitie bepaald dat een auteurswet geen downloaden uit illegale bron mag toestaan. Nederland heeft dus een downloadverbod. Voor een thuiskopie op een drager, zoals een beschrijfbare CD of een harde schijf, van een muziekwerk is een vergoeding verschuldigd. Deze moet de fabrikant van de (lege) drager betalen.  Sinds er mogelijkheden tot kopiëren op de markt zijn, is er dus wettelijk vastgesteld dat in de prijs van de (Blanco) Cassette bandjes, Videotape's of DVD en CD schijfjes een vastgesteld percentage auteursrecht zit dat afgedragen moet worden door de fabrikant. Onder deze link staat nog even duidelijk omschreven wat de afspraken zijn.
    • ... Mmm... Nooit over nagedacht eigenlijk. Maar je zegt daar wel wat waar ik nooit bij heb stilgestaan. Zo was de film "taken" laatst op TV. Ik kijk die via mijn Ziggo box en hij neemt deze automatisch op. Omdat ik geen reclame meer wilde kijken heb ik hem later aangezet op Netflix. Maar waarom mag ik hem dan niet downloaden?  In mijn geval betaald SBS6 de licentie. Betaal ik Ziggo om de film te kijken via SBS6 en wil ik hem morgen kijken dus neemt de Ziggo box hem op. Maar downloaden is niet toegestaan.... ik kan het helaas niet uitleggen
    • Ik blijf erbij dat er niks mis is met downloaden, het word al jaren gedaan met cassette bandjes muziek met vhs / betamax films en series, tegenwoordig met de ingebouwde opname functie in de decoders. Alleen met downloaden kan je zelf beslissen hoe en waar je het afspeelt, niks geen gemiste inkomsten voor de makers maar puur gebruikers gemak. Iemand mag mij echt eens duidelijk proberen te vertellen wat het verschil is als ik een gedownloade aflevering big bang theory kijk of opneem van tv.