Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:



WiFi valt uit - Standaard gateway niet beschikbaar


 Delen

Ga naar de oplossing Opgelost door klavertje4,

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-12-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo heren,

sinds kort heb ik problemen met mijn draadloze WiFi, valt om de haverklap uit! Windows probleem oplossing uitgevoerd dat is het voor een minuut of 5, 10 weer in orde!

bekabeld geen probleem! Van alles geprobeerd, niets helpt! Probleem doet zich op mijn pc, IPhone en iPad niet!

hebben jullie een oplossing voor me?

hartelijk dank,

klavertje4

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo, hopelijk kan ik helpen. 

 

  • 2,4 GHz of 5 GHz?
  • Heb je ingelogd op je router en gekeken of er iets vreemds te zien is?
  • Wat is de afstand tussen je apparaten en de router/modem?
  • Wat gebeurd er als je met je iPad of iPhone direct voor de WiFi zender gaat staan?
  • Staan er veel muren andere apparaten zoals een magnetron of die ook verbonden zijn met het internet tussen je router/modem en apparaat?
  • Heb je de driver van je WiFi ontvanger of adapter geïnstalleerd?
  • Heb je dit probleem voorgelegd bij je provider?
  • Heb je je wachtwoord, van je router aangepast? Wie weet zit er iemand mee te liften... 
     
Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-12-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedenavond,

ik heb 2,4 GH

De router is op de begane grond, voorheen nooit geen problemen gehad!

ipad en iPhone hebben wel WiFi alleen mijn vaste pc op de 1e verdieping niet

er staan niet veel muren

de driver is wel geïnstalleerd wachtwoord is wel aangepast!

voorheen doet de WiFi uitstekend! Krijg toch iedere keer melding’ standaard gateway is niet beschikbaar’

groetjes klavertje 4

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Staan op het net veel vragen over dit probleem. Onderstaand een antwoord dat voor een oplossing heeft gezorgd, dus misschien het proberen waard.

Het advies is om bij de energie instellingen van de netwerkadapter te kijken.

  1. Druk Windows Logo Key + X tegelijkertijd in en kies Apparaatbeheer.
  2. Vouw de categorie Netwerkadapters open en dubbelklik links op de betreffende netwerkadapter.
  3. Klik op het tabblad Energiebeheer (indien beschikbaar).
  4. Verwijder het vinkje dat staat voor De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen.
  5. Klik op OK.

Verschil?

Zo nee, pas de energieoptie aan in het actieve energieschema als volgt:

  1. Druk Windows Logo Key + R tegelijkertijd in.
  2. Typ Control en druk op Enter.
  3. Sorteer op Pictogrammen en klik op Energiebeheer.
  4. Van het actieve energieschema klik op De schema-instellingen wijzigen.
  5. Klik eventueel op Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn.
  6. Klik op Geavanceerde energie-instellingen wijzigen.
  7. Vouw Instellingen voor de adapter voor draadloos netwerk uit en dan Modus voor energiebesparing vouw je ook uit.
  8. Zet de instelling op Maximale prestaties.
  9. Klik op OK en dan op Wijzigen opslaan.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik las je klacht niet goed. Ik dacht dat je het ook had met je iPad en iPhone. Misschien helpt Drifters advies.

Mocht zijn advies niet helpen;
Hier wordt hetzelfde probleem beschreven en iemand heeft er een oplossing voor gevonden.
Je zou ook een modem kunnen lenen als je geen 2e hebt, en kunnen kijken of het probleem zich dan ook voort doet.
Dan weet je of het wel of niet aan je modem wilt. Ik acht router instellingen ook als de oorzaak van je probleem.
Log in op je router en kijk naar de instellingen, misschien helpt een fabrieksreset.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-12-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedenmorgen allemaal,

gisterenavond de hele avond bezig geweest om allerlei tips, suggesties uit te proberen helaas het mocht niet baten!

iedereen bedankt voor het meedenken!

bedankt en een hartelijk groet,

klavertje 4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt niet genoemd op welke Windows versie je draait, maar dit soort problemen schijnen zich de laatste tijd hoofdzakelijk af te spelen in Windows 10, maar het is onder verschillende Windows versies al jaren een steeds terugkerend probleem, maar allemaal gerelateerd aan Wi-Fi. Wat je ook in veel reacties leest is dat het modem en statisch IP-adres gerelateerd is.

Hopelijk vindt je de oplossing nog want het lijkt me super irritant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  61

Enkele mogelijke oplossingen:

1: wel iets van enkele jaren geleden onder W7 en met Ziggo   https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_7-networking/de-standaardgateway-is-niet-beschikbaar-valt/4d0f4050-609d-4a61-8822-bc6fdd2836c8

2: ook iets ouder maar deze keer met KPN, 2 pagina's dus even scrollen over beide  https://forum.kpn.com/internet-9/standaardgateway-niet-beschikbaar-383254

3: ook iets ouder en deze keer onder W8/8.1 https://www.pc-helpforum.be/topic/52659-standaardgateway-niet-beschikbaar/

4: Is eigenlijk voor Vista (wat u waarschijnlijk niet gebruikt) en W7 maar misschien ook werkzaam voor andere versies van Windows https://www.computeridee.nl/workshop/10-tips-voor-oplossen-netwerkproblemen/

Het zijn wat oudere oplossingen, maar misschien nuttig voor jou.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

8 uur geleden zei klavertje4:

Goedenmorgen allemaal,

gisterenavond de hele avond bezig geweest om allerlei tips, suggesties uit te proberen helaas het mocht niet baten!

iedereen bedankt voor het meedenken!

bedankt en een hartelijk groet,

klavertje 4

Op Tweakers zijn zeker mensen die je kunnen helpen. Maar dat moet je je vraag duidelijker formuleren, anders verwijderen ze je vraag voordat er iemand op kan reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-12-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ga ik doen, bedankt voor de tip en het meedenken!

hartelijk groet,

klavertje4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Duken veranderde de titel in WiFi valt uit - Standaard gateway niet beschikbaar
  • Administrators

  • Bijdragen:  26.234
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.959
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Waarschijnlijk zit je op 2.4 ghz en zijn er teveel WiFi signalen in de buurt waardoor de router "slim" naar een rustig WiFi punt gaat. Kan je eens controlleren met Wifi analyser op je telefoon hoeveel 2.4 ghz verbindingen er in de buurt zijn.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farproc.wifi.analyzer&hl=nl

Als dit er veel zijn moet je in de router het signaal op een vaste WiFi channel zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Oplossing

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-12-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedenmiddag allemaal,

bedankt voor het meedenken! de oplossing gevonden op het forum telfort .nl:

zoek het merk van de netwerkkaart, vervolgens ga je apparaatbeheer en dubbel klik hierop!

Ga dan naar de tab stuurprogramma en kies dan stuurprogramma bijwerken!

Als er een nieuw en beter stuurprogramma voor deze netwerkkaart dan zal het worden gedownload en geinstalleer!

sorry voor mijn late reactie, gisterenavond en vanmorgen getest en ik heb kunnen internetten zonder uitval!

bedank nogmaals voor de vele suggesties en tips

hartelijk groet

gelukkige klavertje4 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei klavertje4:

bedank nogmaals voor de vele suggesties en tips

Fantastisch dat je iets hebt gevonden en nu maar hopen dat het een blijvende oplossing is zodat je de PC ook normaal kan gebruiken zoals het hoort. 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites


  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-12-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

het is nu 14.35 en het internet verbinding is nog er steeds, zonder uitval!

de computer is van af 8.00 uur smorgens aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

  • Bijdragen:  26.234
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.959
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

Fijn dat je inderdaad de oplossing deelt. Daar hebben we allemaal wat aan :proost:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 jaar later...

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-05-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 19-11-2018 om 14:44 zei klavertje4:

Hallo heren,

sinds kort heb ik problemen met mijn draadloze WiFi, valt om de haverklap uit! Windows probleem oplossing uitgevoerd dat is het voor een minuut of 5, 10 weer in orde!

bekabeld geen probleem! Van alles geprobeerd, niets helpt! Probleem doet zich op mijn pc, IPhone en iPad niet!

hebben jullie een oplossing voor me?

hartelijk dank,

klavertje4

Via apparaatbeheer naar netwerkadapters naar wireless Lan ,stuurprogramma bijwerken,op mijn computer zoeken,ik wil kiezen uit een lijst, bij mij stonden er twee windows en realtek mijn intenet kaart is van realtek,die geselecteerd nu stabiel wifi internet :) hoop dat het ook werkt voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Delen


  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    • Forumdiscussie: Waarom hapert mijn beeld tijdens het kijken naar filmpjes? Gebruiker: FilmFan123 Onderwerp: Waarom hapert mijn beeld tijdens het kijken naar filmpjes? Hey allemaal, Ik heb een probleem waar ik maar niet uitkom. Als ik filmpjes kijk op mijn TV, dan hapert het beeld regelmatig. Soms is het zo erg dat ik bijna niet meer kan kijken. Het maakt niet uit of het een film is van een streamingdienst of gewoon vanaf mijn laptop. Weet iemand wat daar aan de hand kan zijn? Alvast bedankt! Expert: TechGuru88 Antwoord: Hey FilmFan123, Wat vervelend dat je dat probleem hebt! Er zijn verschillende dingen die dit kunnen veroorzaken, dus ik geef je een paar mogelijke oplossingen. Internetverbinding: Als je bijvoorbeeld een film streamt, kan een trage of onbetrouwbare internetverbinding de oorzaak zijn. Probeer eens een speedtest te doen. Als je internet traag is, kan een bedrade verbinding met je router een betere optie zijn dan WiFi. Resolutie: Kijk je de video in een hoge resolutie? Soms kan de TV moeite hebben met 4K of zelfs HD als de verbinding niet optimaal is. Probeer het eens in een lagere resolutie en kijk of dat helpt. App of Software: Het kan ook aan de app liggen die je gebruikt. Probeer de app bij te werken of zelfs je TV helemaal opnieuw op te starten. Soms helpt dat al. Aansluitingen: Controleer ook je HDMI-kabels. Een beschadigde kabel kan de oorzaak zijn van slechte beeldkwaliteit. Als je er een andere hebt, probeer die dan eens! Hardware: Tot slot, als je een oudere TV hebt, kan de hardware niet snel genoeg zijn om de filmpjes soepel weer te geven. Dan is het misschien tijd voor een upgrade. Hopelijk helpen deze tips! Laat je weten of het werkt of als je meer hulp nodig hebt. Reacties: TechLover99: Thanks voor de tips, TechGuru88! Ik ga eerst maar eens mijn kabels checken. Verdeeld: Ik heb ook al eens zulke problemen gehad, maar in mijn geval was het gewoon de internetverbinding. Na het resetten van de router was alles weer in orde. FilmFan123: Thanks, allemaal! Ik ga even testen wat jullie zeggen en laat het weten. Kijker2010: Ik heb een schone TV van een paar jaar oud, maar ik heb steeds haperingen. Vreemd dat het niet aan de TV zelf ligt? TechGuru88: @Kijker2010, dat kan echt kloppen. Het kan ook aan de software liggen of dat je een update mist. Blijft ook goed om dat in de gaten te houden! DaniW: Ik had hetzelfde met een streamingdienst, het helpen resetten van de app! Toen ging ie weer soepel. Geluksknikker: Ik vind het raar dat je niet altijd haperingen hebt, soms kan het gewoon random zijn! Gewoon van de een op de andere dag. FilmFan123: @Geluksknikker, ja dat heb ik ook! Soms loopt alles perfect en dan ineens gaat het mis. Vreemd! TechLover99: Dat kan aan de drukte op het netwerk liggen, werd me eens verteld. Veel mensen tegelijkertijd op internet kan ook verstoringen geven! Verdeeld: Zeker, dat kan ook heel veel verschil maken. Probeer anders eens op een ander tijdstip of met minder apparaten aan te sluiten. Succes! Lees het volledige bericht hier
    • Onderwerp: Waarom gaan zoveel branden verkeerd en wat kunnen we ervan leren? DennisRar: Hey allemaal, ik zat laatst te bedenken waarom zoveel branden verkeerd gaan. Er zijn steeds weer nieuwsitems over ongelukken en dat soort dingen. Wat kunnen we daar eigenlijk van leren? Heeft iemand tips om het beter te doen? ExpertJohanna: Hee DennisRar! Goede vraag! Brandveiligheid is super belangrijk en er zijn inderdaad veel dingen die mis kunnen gaan. Laat me je een paar dingen uitleggen. Ten eerste, vaak ligt het probleem bij menselijk gedrag. Mensen zijn soms onoplettend. Bijvoorbeeld, als je iets op het fornuis laat staan terwijl je even wegloopt, kan dat snel misgaan. Het is dus belangrijk om altijd bij je kookgerei te blijven. Daarnaast is ook de omgeving van invloed. Veel branden ontstaan door dingen die te dicht op elkaar staan, zoals een zwembad met een verwarming erbij. Zorg ervoor dat er altijd voldoende ruimte is en dat materiaal dat kan branden veilig is opgeborgen. Verder zijn er veel oudere woningen die niet goed zijn geïsoleerd of geen goede rookmelders hebben. Het is altijd slim om je huis up-to-date te houden qua veiligheid. Rookmelders zijn echte levensreddertjes! Een ander punt is dat niet iedereen goed weet wat te doen als er inderdaad brand ontstaat. Oefen een vluchtplan met je gezin, zodat je weet waar je naartoe moet en hoe snel je buiten bent. Je wilt niet in paniek raken. Dus ja, leren van eerdere branden hangt af van bewustwording, voorbereiding, en goede spullen! Hopelijk helpt dit je een beetje om het beter te begrijpen. Jelle89: Hee, goeie uitleg! Ik vind het ook belangrijk om regelmatig je rookmelders te testen. Je weet maar nooit… AnjaDL: Ja, dat vind ik ook. En waar ik me vaak zorgen over maak is dat als er een brand is, je niet altijd weet wat je moet doen. Een vriend van me is ooit in de lift gebleven terwijl er brand was, dat was mega gevaarlijk! KarinV: @AnjaDL, oh dat is echt heftig! Het grootste probleem is vaak dat mensen in paniek raken. Daarom is oefenen zo belangrijk. DennisRar: Thanks voor de tips! Rookmelders checken is wel een makkelijke stap die ik kan doen. Maar stel je voor dat je vastzit, dan weet je gewoon niet wat je moet doen… Zachary: Hee, ik heb ook gehoord dat je nooit water op een oliebrand moet gooien! Haha, had dat zelf ook niet geweten. Is dat ook een ding wat veel mensen fout doen? ExpertJohanna: Klopt, Zachary! Water op een oliebrand kan juist een explosie veroorzaken. Het verspreidt het vuur alleen maar. Daarom is een deksel of brandblusser altijd slim om in de keuken te hebben! KarinV: Zo leer ik weer iets nieuws! Die brandblussers zijn niet zo duur, ik ga er eentje halen! AnjaDL: En als je een blusser hebt, moet je ook weten hoe die werkt! Wel goed gebruiken hè? ChantalP: Dus als ik het goed begrijp: opletten bij koken, rookmelders checken, en een vluchtplan maken? Kan niet aan die tips doen! DennisRar: Precies, ChantalP! Gewoon voor jezelf zorgen en goed voorbereid zijn. Bedankt iedereen voor de input! Lees het volledige bericht hier
    • Thema: Hoe kan ik bestanden veilig downloaden via HTTP zonder problemen te krijgen? RetroDL: Hey mensen! Ik heb een vraagje. Ik wil wat bestanden downloaden via HTTP, maar ik maak me altijd zorgen over virussen en zo. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit veilig doe? Iemand tips? ExpertUser24: Hey RetroDL! Goede vraag. Het is echt belangrijk om veilig te downloaden. Hier zijn een paar tips die je kunnen helpen: Gebruik Antivirus Software: Zorg ervoor dat je altijd een goede antivirusprogrammatuur hebt draaien. Dit kan je helpen om kwaadaardige bestanden te detecteren voordat je ze opent. Download van Betrouwbare Bronnen: Probeer alleen van officiële of goedbekende websites te downloaden. Als je een bestand van een obscure site download, loop je meer risico. Controleer URL’s: Kijk altijd goed naar de URL. Als het iets raars heeft of er niet officieel uitziet, klik dan niet. Bijvoorbeeld, als je iets downloadt van een site als "domein123.com" die in de marginale hoek zit, wees voorzichtig! Virusscanners voor Bestanden: Er zijn tools zoals VirusTotal waar je bestanden kan uploaden voordat je ze opent. Dit scannen ze met verschillende antivirusprogramma’s. Blijf op de Hoogte: Lees reviews of vragen op forums over wat andere mensen van die bepaalde bestanden vinden. Iedereen deelt vaak hun ervaringen, en dat kan heel waardevol zijn. Als je deze stappen volgt, zou je een stuk veiliger moeten kunnen downloaden. Succes! DannyMIRC: Cool, thanks voor de tips! Ik ga ook maar eens kijken naar die VirusTotal, lijkt me handig. Jasper91: Een ander ding om op te letten is je browserinstellingen! Sommige browsers hebben ingebouwde beveiligingen. Zorg ervoor dat je updates altijd doorvoert. Soms helpen die ook bij het veilig downloaden. VintageNerd: Goeie tips overal! maar ik vraag me af; hoe weet je of een site veilig is? Ik ben zelf altijd zo huiverig voor de bekende "download hier voor gratis" sites… ExpertUser24: Dat is een goede vraag, VintageNerd! Kijk naar de recensies van anderen, check of ze contactinformatie hebben en of de site goed in elkaar zit. Vaak hebben veilige sites ook een ‘slotje’ in de URL balk (dat is HTTPS), dat is een goed teken. UserXYZ: Die HTTPS is belangrijk! Maar soms kan ik geen downloadknop vinden als ik een site bezoek. Hoe moet ik dat dan doen? RetroDL: Haha, dat herken ik! Soms moet je gewoon een beetje rondklikken. Kijk vooral goed naar de knoppen en negeer popup-advertenties, dat is vaak verwarrend. Emma_coder: En als je echt niet zeker bent, kan je altijd een VPN gebruiken. Dat maakt je IP tijdelijk anoniem en helpt ook meestal bij privacy, maar het is natuurlijk niet een hele garantie tegen malware. DannyMIRC: Ja, de VPN klinkt goed! Maar hebben die app’s invloed op snelheid? Ik heb dat ook gelezen… ExpertUser24: Ja, een VPN kan je snelheid vertragen, maar dat hangt van de provider en de serverlocatie af. Het is een balans tussen snelheid en veiligheid. Probeer zeker wat uit en kijk wat het beste voor je werkt! Jasper91: Super tips allemaal! Ik ga er zeker wat mee doen. Bedankt en happy downloading, iedereen! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

    • olofski heeft zojuist een badge verdient
      5 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...