Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

Ook Pirates4all stopt ermee

Gast
 Delen

Aanbevolen reactie

• Bijdragen:  123
  • Waardering:   97
  • Prestatiepunten:  2.397
  • Dagen gewonnen:  1
  • Status:  Offline
  • Actief:  

4 uur geleden zei Duken:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens, er zijn VPN providers zoals PIA welke simpelweg geen logging bijhouden. Dit is bewezen in rechtszaken tegen de VPN provider.

Helaas denk ik wel dat een overheid straks bepaald dat een VPN provider ligging gaat verplichten en als ze dit niet doen de VPN dienst verkocht mag worden oid. En dat daarna de ligging actief wordt, maar daar kunnen nog wat jaren overheen gaan. :(

Het zal altijd een gevoelig ding blijven en rechtszaken die goed verlopen zal vast geen overheidskwestie zijn geweest des al niet te min toch eens kijken wat het inhoudt. Ik heb nooit vpn gebruikt en ook nooit ergens tegenaan gelopen. Ik moet er wel bij zeggen dat torrent sites mij gestolen kan worden immers zijn zij ook de schuldige van het verspreiden van paardjes en dat soort zooi.

3 uur geleden zei Quacky:

Gelukkig zijn er alternatieven die je hier kunt vinden :) 

Ik heb er altijd problemen mee gehad om ze te vinden en zeker als het om goede community's gaat omdat het vaak onbetrouwbaar aanvoelt. Newzbin was een waardige FTD opvolger maar ik ben het er wel mee eens dat 10 jaar gelden veel meer te krijgen was dan nu zelfs met de goede spotters van nu. Het lijkt erop alsof het leegloopt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  100
  • Dagen gewonnen:  0
  • Actief:  

Wat jammer,  in ieder geval bedankt voor jullie inzet.

Wat blijft er nu nog over?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  2
  • Waardering:   5
  • Prestatiepunten:  29
  • Actief:  

Duken
Deze post werd gewaardeerd door Duken!

Dinges kreeg de badge 'Nuttig' en 5 punten.

Er zijn mogelijkheden om behoorlijk anoniem te kunnen posten op Usenet. Een VPN is echter totaal niet afdoende en biedt geen enkele extra bescherming voor uploaders. Waarom niet?

1. Een uploader moet posten via een Usenetprovider bij wie hij een abo heeft. 

2. Doordat hij een abo heeft is hij bekend bij de provider die, in het geval het een Europese provider is, inzage moet geven in gegevens als daarom gevraagd wordt door oa Brein.

Het enige wat een VPN doet is het maskeren van je IP-adres maar dat is volledig overbodig aangezien Brein bij de Usenetprovider kan aankloppen en kan vragen naar je gegevens die al dan niet via een rechtszaak gegeven moeten worden.

Hoe kun je je dan beschermen als uploader? Lastig maar wel te doen:

1. Kies een usenetprovider buiten Europa om mee te posten. Brein heeft zo veel meer moeite om gegevens te krijgen van je want: "Wat kom jij doen? Wie ben jij dan? Brein? Nooit van gehoord."

2. Vul anonieme gegevens in bij het aanmelden. Gebruik valse namen en als mailadres bv een adres van protonmail. Deze maildienst (gezeteld in Zwitserland) vraag niet om privégegevens).

3. Betaal anoniem via een masked creditcard. Dit is een credit card die wel gekoppeld is aan een werkelijke creditcard maar de creditcardnummers zijn volledig random en niet terug te herleiden naar je echte creditcard. Helaas accepteren niet alle providers dit soort kaarten. Bitcoin is tegenwoordig ook niet meer anoniem...

4. Spot met een ander Usenetaccount dan waarmee je post zodat je spot niet direct te linken is aan je post.

5. Wacht met spotten zeker een halve dag tot een dag zodat post en spot gegevens veel moeilijker te linken zijn. Daarnaast kun je dan altijd zeggen dat je iets hebt gespot van een ander.

6. Als je post met Powerpost gebruik dan Stunnel om een SSL-verbinding te maken wat standaard niet mogelijk is binnen Powerpost. Een SSL-verbinding versleutelt de gegevens zodat zelfs een Usenetprovider niet kan zien wat je post. Ze zien enkel de grootte van het bestand.

Zo heb ik het gedaan maar ook ik ben gestopt vanwege de grote risico's. Ze gooien gelijk met hoge bedragen van minimaal €15.000 en dat is wel een beetje erg gortig...

Posten zal vanaf nu steeds vaker anoniem gaan, er zal steeds minder worden aangemeld bij forums. Je krijgt het dus niet meer op een presenteerblaadje... Het zal er nog wel zijn maar je moet er actief voor gaan zoeken in bv. Binsearch.info of NZBindex.com.

• Leuk 1
  • Eens 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  231
  • Waardering:   215
  • Prestatiepunten:  4.097
  • Dagen gewonnen:  14
  • Actief:  

5 uur geleden zei Dinges:

Er zijn mogelijkheden om behoorlijk anoniem te kunnen posten op Usenet. Een VPN is echter totaal niet afdoende en biedt geen enkele extra bescherming voor uploaders. Waarom niet?

1. Een uploader moet posten via een Usenetprovider bij wie hij een abo heeft. 

2. Doordat hij een abo heeft is hij bekend bij de provider die, in het geval het een Europese provider is, inzage moet geven in gegevens als daarom gevraagd wordt door oa Brein.

Het enige wat een VPN doet is het maskeren van je IP-adres maar dat is volledig overbodig aangezien Brein bij de Usenetprovider kan aankloppen en kan vragen naar je gegevens die al dan niet via een rechtszaak gegeven moeten worden.

Hoe kun je je dan beschermen als uploader? Lastig maar wel te doen:

1. Kies een usenetprovider buiten Europa om mee te posten. Brein heeft zo veel meer moeite om gegevens te krijgen van je want: "Wat kom jij doen? Wie ben jij dan? Brein? Nooit van gehoord."

2. Vul anonieme gegevens in bij het aanmelden. Gebruik valse namen en als mailadres bv een adres van protonmail. Deze maildienst (gezeteld in Zwitserland) vraag niet om privégegevens).

3. Betaal anoniem via een masked creditcard. Dit is een credit card die wel gekoppeld is aan een werkelijke creditcard maar de creditcardnummers zijn volledig random en niet terug te herleiden naar je echte creditcard. Helaas accepteren niet alle providers dit soort kaarten. Bitcoin is tegenwoordig ook niet meer anoniem...

4. Spot met een ander Usenetaccount dan waarmee je post zodat je spot niet direct te linken is aan je post.

5. Wacht met spotten zeker een halve dag tot een dag zodat post en spot gegevens veel moeilijker te linken zijn. Daarnaast kun je dan altijd zeggen dat je iets hebt gespot van een ander.

6. Als je post met Powerpost gebruik dan Stunnel om een SSL-verbinding te maken wat standaard niet mogelijk is binnen Powerpost. Een SSL-verbinding versleutelt de gegevens zodat zelfs een Usenetprovider niet kan zien wat je post. Ze zien enkel de grootte van het bestand.

Zo heb ik het gedaan maar ook ik ben gestopt vanwege de grote risico's. Ze gooien gelijk met hoge bedragen van minimaal €15.000 en dat is wel een beetje erg gortig...

Posten zal vanaf nu steeds vaker anoniem gaan, er zal steeds minder worden aangemeld bij forums. Je krijgt het dus niet meer op een presenteerblaadje... Het zal er nog wel zijn maar je moet er actief voor gaan zoeken in bv. Binsearch.info of NZBindex.com.

Dit is bij 99,9% van de posters wel bekend, maar door dit alles is de kans om gepakt te worden nog steeds aanzienlijk natuurlijk.

Maar je kan helaas nooit te voorzichtig zijn natuurlijk. 
Maar alle de ene community is gestopt wegens aanbod, de andere vanuit angst voor brein. En een ander weer omdat bekende namen gepakt of gestopt zijn.

We zijn nu in een tijdperk aangekomen van de kat en muis spelletjes. En we zullen zien wat de toekomst ons gaat brengen.

Als het aanbod legaal groter wordt voor een betaalbare prijs, zal het aantal downloads sowieso minder worden.

En verder zijn er gelukkig ook legale downloads (voorbeeld oudere films en muziek wat wel verspreid mag worden, omdat mensen hier wel de rechten voor hebben)

Maar we zullen gewoon moeten afwachten of er nieuwe community’s opstaan, of dat we het moeten doen met het aanbod wat er nu nog is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  3
  • Prestatiepunten:  53
  • Actief:  

Erg jammer, ik vond het een fijn forum😥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  2
  • Prestatiepunten:  54
  • Actief:  

Daar kwam ik niet veel 

bewerkt door BRNO
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  1
  • Prestatiepunten:  69
  • Actief:  

jammer, jammer...pirates4all was een fijne plek, net als iceworld lang geleden. Voor ebooks blijft Army of strangers een fijne plek om ervaringen uit te wisselen, maar het wachten is op een doorstart van pirates...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  14
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  281
  • Actief:  

Meeste staf zit al bij second place.

90 porcent zit van pirates al bij second stage.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Prestatiepunten:  1
  • Actief:  

Op 21-8-2021 om 09:19 zei Vinny27:

Bedankt voor de input allemaal. Ik ga er eens naar kijken.

hey man een vraagje waar kan ikje nuvinden nu ook newzbin gestopt is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  23
  • Waardering:   7
  • Prestatiepunten:  75
  • Actief:  

zit daar ook THT ?? of doet die helemaal niks meer ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  26
  • Waardering:   22
  • Prestatiepunten:  484
  • Actief:  

24 minuten geleden zei wij:

Je vraagt naar jezelf ? je weet toch zelf wel of je iets doet of niet 😆🤣

Link naar opmerking
Deel via andere websites

53 minuten geleden zei wij:

Zou ik ook wel op prijs stellen als je daar eens mee stopte om met een 2e of 3e account (THT/Ik/Jij/Wij) naar jezelf te vragen. Dat noemen ze ook wel een verkapte vorm van spam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  23
  • Prestatiepunten:  75
  • Actief:  

waar hebben jullie het over  Leverworst & Skeletor 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  43
  • Waardering:   60
  • Prestatiepunten:  652
  • Dagen gewonnen:  2
  • Actief:  

Bedankt piraten voor al die mooie jaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  12
  • Prestatiepunten:  442
  • Actief:  

Op 21-8-2021 om 15:41 zei Gandalf:

Wat jammer!!! Wat blijft er nog over??? Ik heb veel respect voor iedereen die Pirates in de lucht hield. Maar wel jammer dat nu ineens alles tegelijk gaat stoppen. Wie heeft er nog tips voor nieuwsgroepen???

https://second-stage.online/

20 uur geleden zei Skeletor:

Vinny27 heeft na Newzbin een plekje gevonden op Private-releases.life

https://second-stage.online/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  4
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  194
  • Actief:  

Jammer dit is nu al het zoveelste forum  dat gaat...... Bedankt aan iedereen die de sites in de lucht hielden....Door dat het er nu minder worden wordt het voor Brein ook makkelijker uitzoeken wie de volgende is zeg maar ....Misschien juist meer en meer van dit soort fora's maken, versplinteren worden ze drukker mee,  dus blijven de fora's langer overeind...... Er zullen vast wel weer goede site's ontstaan.. Alleen de goede info is steeds moeilijker te krijgen helaas .....Mochten de lezers nog goede tips hebben houdt ik mij aanbevolen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Prestatiepunten:  246
  • Actief:  

Oeps!😱 deze aankondiging had is dus even gemist. Wat enorm jammer. Maar dan maar even via deze weg, Crew heel erg bedankt voor jullie inzet en al het moois wat er te vinden was op het forum. Het gaat jullie allemaal goed en wie weet tot ziens!🤗

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Bijdragen:  8
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  332
  • Actief:  

Op 21-8-2021 om 08:27 zei Vinny27:

Dat is snel gesloten!

Ik wil dan langs deze weg de staf alsnog bedanken voor hun inzet en de genomen moeite om het ons zo mooi mogelijk te maken.

Het beste gewenst allemaal!

Offtopic:

Waar gaan we nu ons spul neerzetten? Alles is met een verplichte VPN registratie wat voor een poster een no go is natuurlijk!

Hartelijk dank voor alles vinny27🙏

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

1 uur geleden zei Skeletor:

Vinny27 is niet gestopt hoor!!!!!!! Zie andere reacties

Helaas wordt zijn post wel elders verspreid zonder zijn toestemming denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Actief:  

2 uur geleden zei Skeletor:

Ik vermoed dat mijn reactie en mijn verwijzing niet helemaal duidelijk was, maar Vinny27 is niet gestopt en nu op dit moment poster op https://private-releases.life

Dat weet ik wel maar zijn post wordt ook via spotnet verspreid onder een andere naam maar wel zijn naam verwerkt in de tekst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Diederik:

Dat weet ik wel maar zijn post wordt ook via spotnet verspreid onder een andere naam maar wel zijn naam verwerkt in de tekst.

Klopt helemaal @Diederik, maar dat zal Henk vast niet al anderhalf jaar doen zonder instemming van Vinny27. Bovendien is het al jaren zo dat er allerhande content doorgespot wordt op andere Community 's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Delen

• Aanbevolen nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Titel: Welke Usenet provider is het beste voor beginners zonder technische kennis? Gebruiker1: Hey allemaal! Ik ben nieuw met downloaden via Usenet en vroeg me af: welke Usenet provider is het beste voor beginners zonder technische kennis? Ik zoek iets dat makkelijk te gebruiken is en niet te ingewikkeld is. Alvast bedankt! Expert: Hej Gebruiker1, super dat je nieuwsgierig bent naar Usenet! Er zijn een paar goede providers die erg gebruiksvriendelijk zijn, vooral voor beginners. Een populaire keuze is Usenet.nl. Ze hebben een simpel interface en een gratis proefperiode, wat fijn is om het uit te proberen zonder dat je meteen moet betalen. Hun support is ook goed, dus als je vragen hebt, kun je daar terecht. Een andere goede optie is Easynews. Zij bieden niet alleen Usenet toegang, maar ook een ingebouwde browser. Dit betekent dat je alles gewoon via hun website kunt bekijken en downloaden. Heel makkelijk als je geen gedoe wilt met aparte software. En dan is er ook nog XSUsenet. Ze hebben een eenvoudige aanmeldprocedure en zijn vaak een stuk goedkoper dan de andere providers. Veel mensen zijn hier tevreden over. Belangrijk is om te checken of ze ook een goede retentie hebben (dat betekent hoe lang ze je bestanden bewaren) en of ze genoeg snelheid bieden. Dus kijk goed naar de specificaties! Ik hoop dat dit helpt! Als je verder nog vragen hebt, laat het gerust weten! Gebruiker2: Thanks voor je antwoord, Expert! Ik ga die providers zeker checken. Is er toevallig een aanrader qua software ook? Iets dat makkelijk voor beginners is? Expert: Zeker! Voor software zou ik NZBGet aanraden. Het is vrij simpel in gebruik en je kunt het aanpassen naarmate je meer ervaring opdoet. Een andere goeie optie is SABnzbd, die is ook populair en heel gebruiksvriendelijk. Beide hebben een duidelijke interface zodat je snel leert hoe alles werkt. Veel succes! Gebruiker3: Ik ben ook benieuwd naar die software! Moet je iets bijzonders installeren om ermee te werken? Of is het gewoon downloaden en klaar? Expert: Nee, het is meestal best simpel. Je downloadt gewoon de software, installeert het en volgt een paar stappen om je Usenet account in te voeren. De meeste software heeft een stap-voor-stap gids bij de installatie. Dus je hoeft niet te stressen over technische dingen, echt! Gebruiker4: Wat ik nog wil toevoegen: sommige providers hebben ook apps voor telefoon. Is dat handig, of downloaden jullie alles gewoon op de pc? Gebruiker5: Ja, dat is echt handig! Ik gebruik meestal mijn laptop, maar soms download ik ook via mijn telefoon of tablet als ik onderweg ben. Dan is zo’n app wel chill. Gebruiker6: Helemaal mee eens, maar ik heb ooit een app gebruikt die echt bagger was. Heb je echt een goede ervaring met apps, Gebruiker5? Gebruiker5: Ja, ik gebruik al een tijdje de app van Usenet.nl en die werkt prima. Maar je moet natuurlijk wel zorgen voor een goede verbinding. Anders duurt het downloaden eeuwig! Gebruiker7: Haha, dat heb ik ook meegemaakt! Zeker met grote bestanden. Het is wel belangrijk om goede WiFi te hebben. Anders ben je zo gefrustreerd. Gebruiker8: Kan iemand een voorbeeld geven van een grote NZB-bestand? Ik ben nog niet zo bekend met die dingen en heb geen idee waar ik moet beginnen. Expert: Zeker! Een voorbeeld kan een film of een serie zijn. Je vindt NZB-bestanden meestal op NZB-index websites zoals NZBIndex of NZBGeek. Daar kun je zoeken op titels die je interesse hebben. Zodra je een NZB hebt, kun je die in je software importeren en beginnen met downloaden! Gebruiker1: Thanks allemaal, ik ga me even inlezen en uitproberen. Super blij met al jullie antwoorden! Als ik meer vragen heb, hoor je me wel weer. Lees het volledige bericht hier
    • Forumtopic: Nieuwe leden – Voorstellen van SunnyDaze SunnyDaze Hallo allemaal! Ik ben SunnyDaze, 28 jaar en ik kom uit het zonnige Brabant! Ik heb me net aangemeld op dit forum, omdat ik meer wil leren over technologie en vooral over VPN’s. Ik werk tegenwoordig als marketingmedewerker, maar in mijn vrije tijd hou ik van gamen, films kijken en gewoon lekker ontspannen met vrienden. Ik vraag me dus af, waarom zou ik eigenlijk een VPN moeten gebruiken? Ik hoor er veel over, maar ik ben nog niet echt overtuigd van de voordelen. Als iemand daar meer over kan vertellen, zou dat super zijn! Ik kijk uit naar alle tips en ervaringen! Groetjes! Antwoord van TechGuru TechGuru Hey SunnyDaze! Welkom op het forum! Goed dat je je aanmeldt en vragen stelt! Een VPN (Virtual Private Network) kan echt super handig zijn. Hier zijn een paar redenen waarom je er over na zou moeten denken: Veiligheid: Met een VPN wordt je internetverkeer versleuteld. Dit betekent dat hackers, vooral als je publiek Wi-Fi gebruikt, niet zomaar jouw gegevens kunnen inzien. Denk aan je bankgegevens of persoonlijke informatie. Veiligheid voorop, toch? Privacy: Je weet nooit wie er meekijkt op je internetverbinding. Een VPN helpt je om anoniem te blijven online. Vooral als je in een land bent waar internetcensuur is, kan een VPN je toegang geven tot geblokkeerde sites. Toegang tot content: Soms wil je een film of serie kijken die alleen in een ander land beschikbaar is. Met een VPN kun je je locatie ‘veranderen’ en zo toegang krijgen tot die content. Super handig als je in de mood bent voor Netflix-bingewatchen! Veilig browsen: Bij het gebruik van een VPN voorkom je dat adverteerders jou volgen. Zo blijft je browsinggeschiedenis privé. Dus als je graag veilig en anoniem online wilt zijn, is een VPN zeker de moeite waard. Heb je nog meer specifieke vragen? Laat het me weten! Reacties van andere gebruikers GamerGuy89 Hey SunnyDaze! Welkom! Ik gebruik ook een VPN voor mijn gaming. Het helpt soms om lag te verminderen als je met mensen van over de hele wereld speelt. Zeker een aanrader! Histy162 Heey! Ik ben ook nieuw hier. Ik denk dat een VPN goed is, vooral omdat ik vaak de trein neem en daar Wi-Fi gebruik. Veiligheid first, toch? LotteLovesTech Hoi allemaal, Ik sluit me aan bij wat TechGuru zegt. Ik heb een tijdje geleden een VPN aangeschaft en ik voelde me echt beter over mijn online veiligheid. Wat ik ook leuk vind, is dat ik nu kan doen alsof ik ergens anders ben voor series en films. SunnyDaze Bedankt voor de tips, allemaal! GamerGuy89, heb jij ook een specifieke VPN die je aanraadt voor gamen? LotteLovesTech, merk je een groot verschil qua snelheid met de VPN? TechGuru Goeie vragen, SunnyDaze! Voor gamen kun je VPN’s zoals NordVPN of ExpressVPN overwegen, die hebben lage latency. Wat betreft snelheid, het hangt af van de VPN-provider. Als je een goede kiest, merk je meestal geen verschil. Alleen met heel goedkope VPN’s kan het traag zijn. NeonNerd Hallo allemaal! Ik ben ook nieuw hier. Ik vind de uitleg over de VPN echt toppie. Ik denk dat ik ook maar eens een VPN ga uitproberen. Had ik nodig op mijn laptop en telefoon! SunnyDaze Leuk om jullie allemaal te leren kennen! TechGuru, dank je voor je advies! Ik ga eens kijken naar die opties. Nog meer tips over veilig internetten? LotteLovesTech Bij mij werkt het goed, SunnyDaze! Vergeet ook niet je software regelmatig bij te werken, dat is ook super belangrijk voor je veiligheid. GamerGuy89 Precies! En als je echt aan de slag wilt met gamen, probeer dan een testperiode van een VPN. Dan kun je zien of het echt iets voor jou is! SunnyDaze Top, dank jullie allemaal! Ik ga aan de slag met mijn research en laat weten wat ik besluit. Tot later! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Hoe kan ik anoniem surfen op het internet zonder gedoe? Gebruiker: JohnDoe123 Hey allemaal! Ik ben benieuwd hoe ik anoniem kan surfen op het internet zonder al te veel gedoe. Bestaat er een makkelijkere manier om dat te doen, of moet je met allemaal ingewikkelde dingen zoals VPN’s en tor-browser aan de slag? Iemand tips? Expert: TechGuru87 Hey JohnDoe123! Goede vraag, en het is belangrijk om jezelf te beschermen online. Er zijn inderdaad een paar manieren om anoniem te surfen, en ik zal ze in simpele stappen uitleggen. VPN (Virtual Private Network): Dit is een van de beste manieren om je internetverbinding te beveiligen. Het versleutelt je data en verbergt je IP-adres. Het is heel simpel: je installeert een app, kiest een server (meestal in een ander land), en voilà, je surft anoniem! Voorbeelden van goede VPN’s zijn NordVPN en Surfshark. Tor-browser: Dit is een speciale browser die je anonimiteit verhoogt door je internetverkeer via verschillende servers (nodes) te leiden. Het is een beetje trager dan normale browsers, maar het is heel veilig. Perfect als je echt niemand wilt laten zien wat je doet. Gebruik van HTTPS: Probeer altijd websites te bezoeken met "https://" in de URL. Dit betekent dat de verbinding beveiligd is, wat je privacy vergroot. Geen persoonlijke info delen: Dit lijkt misschien voor de hand liggend, maar deel geen persoonlijke gegevens op websites of forums. Dit helpt om je identiteit te beschermen. Inciognito-modus: Deze modus in je browser helpt om je geschiedenis te verbergen, maar let op: het maakt je niet volledig anoniem. Het is meer voor kortdurende bescherming. Dat gezegd hebbende, zelfs met deze tools is het goed om te onthouden dat niets 100% veilig is. Het is altijd belangrijk om bewust te zijn van wat je online doet! Gebruiker: AnjaK Wow, thanks TechGuru87! Dit klinkt echt handig. Ik ga zeker een VPN proberen. Ik vond het altijd zo overweldigend, maar nu klinkt het veel eenvoudiger! Gebruiker: TechieTom Die Tor-browser is cool, maar inderdaad ook traag. Maar ik vind het wel chill dat je zo anoniem kan zijn. Heb je ook geen gedoe met advertenties die je volgen, dus dat is wel een plus! Gebruiker: Sam_InNoise Maar is het echt nodig om een VPN te betalen? Ik heb gehoord dat er ook gratis versies zijn. Zijn die wel veilig? Expert: TechGuru87 Goede vraag, Sam! Er zijn gratis VPN’s, maar vaak zijn ze minder veilig en kunnen ze je gegevens verkopen. Als je echt goede bescherming wilt, is een betaalde VPN een betere optie. Het is gewoon een kwestie van waar je je prioriteiten legt! Gebruiker: SassySarah Ik gebruik al een tijd een betaalde VPN en het werkt prima! Geen meldingen van schendingen of zo. En ik kan series kijken die in andere landen zijn geblokkeerd Gebruiker: OldSchoolRider Haha SassySarah, dat is inderdaad een bonus! Maar wat ik me afvraag… wat als ik gewoon een andere computer gebruik in een bibliotheek? Is dat ook anoniem of zie je nog steeds je IP-adres? Expert: TechGuru87 Ja, als je een openbare computer gebruikt, dan is je IP inderdaad dat van de bibliotheek. Maar, let op: ze kunnen nog steeds dingen loggen! Privacy is niet gegarandeerd in zo’n omgeving. En zorg ervoor dat je niet ingelogd blijft op je accounts. Gebruiker: CuriousCat Duidelijk verhaal allemaal! Ik ben bang dat ik iets verkeerd doe. Is er een simpele test om te zien of ik echt anoniem ben? Expert: TechGuru87 Zeker! Je kunt naar websites gaan zoals "whatismyip.com" om te checken welk IP-adres ze zien. Als je een VPN of Tor gebruikt, zou het een ander adres moeten zijn dan je echte adres. Dat is de makkelijkste manier om het te controleren! Gebruiker: JohnDoe123 Super bedankt iedereen! Jullie hebben me echt geholpen. Ik ga met VPN en Tor aan de slag en kijk wat het voor me doet. Tot de volgende keer! Gebruiker: AnjaK Laat ons weten hoe het gaat, JohnDoe123! Lees het volledige bericht hier
  • Recente prestatie

• wildbunch ging een rang omhoog
      Community fan
  • Recente actieve topics

• Populaire bijdragers

Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

• Willekeurige films

• Willekeurige link

• Nieuwe aanmaken...