Spring naar bijdragen

[Algemeen] Advies nieuwe PC onderdelen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik wil misschien weer een nieuwe videokaart kopen, maar nu viel mij deze op:

http://www.sparkle.com.tw/product_detail.asp?id=94&sub_id=273

De NVIDIA GeForce 9400 GT, echt een veel betere kaart dan ik nu heb (XFX NVIDIA GeForce 6200), maar ik kan hem alleen in Amerika vinden, geen één winkel in Nederland heeft deze kaart. Nu gaat het om $ 104,99  (ongeveer € 84), is dit wel te vertrouwen?

Specs van deze kaart:

Core Clock Speed 550 MHz

RAMDAC Clock Speed 400 MHz

Video Memory Installed 1 GB

Technology DDR2 SDRAM 128-bit

Memory Clock Speed 1.4 GHz

API Supported DirectX 10 , OpenGL 2.1

Stukken beter dan mijn GeForce 6200 kaart. Maar nu heeft deze winkel de videokaart, maar kan je dit vertrouwen?

In de Nederlandse winkels kan ik alleen maar de NVIDIA GeForce 9400 GT met PCI-E slot vinden en niet met een PCI slot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k
  • Reacties 714
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

84 euro is wel heel veel voor die kaart. Een HD4830 kost 10 euro meer, maar dan heb je wel GDDR3 geheugen en veel hogere clocks. Ik snap niet dat die 9400GT is uitgebracht met 1GB geheugen, want de textures voor een zeer hoge resolutie kan ie sowieso toch niet ophoesten, dus heeft het niet het gebruikelijke voordeel van een 1GB kaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

84 euro is wel heel veel voor die kaart. Een HD4830 kost 10 euro meer, maar dan heb je wel GDDR3 geheugen en veel hogere clocks. Ik snap niet dat die 9400GT is uitgebracht met 1GB geheugen, want de textures voor een zeer hoge resolutie kan ie sowieso toch niet ophoesten, dus heeft het niet het gebruikelijke voordeel van een 1GB kaart.

Ja maar een HD4830 is PCI-E ;) deze kaart is PCI. Er is ook een 512 mb variant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dit is ook een PCI-e kaart, alleen staat dat niet goed vermeld op de site die je linkt. Een PCI kaart met zulke specs is niet te vinden, daarvoor is de bandbreedte van PCI te laag en deze kaart te nieuw. Sowieso is het niet meer zo heel verstandig om te investeren in een PCI kaart. Heb je zo'n oude pc dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hehe ja, ik was al een tijdje geleden aan het kijken voor een goede game PC, maar ik heb later besloten dat ik liever het geld uitgeef aan een scooter. Maar dat terzijde. Laat het dan maar zitten als die kaart niet PCI is, dan heb ik er niks aan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik wil voor me pc wat updates doen zeker de Processor en videokaart.

Alleen heb ik hier niet zoveel verstand van.

Me pc:

Moederbord Asus P5K-E

CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E6750, 2666 MHz (8 x 333)

Systeemgeheugen 3328 MB (DDR2-800 DDR2 SDRAM) <<4gb zit erin>>

Video kaart NVIDIA GeForce 8600 GTS (256 MB)

Voeding   Max 500Watt

En er zit een onboard geluidskaart in, is het aan te raden om een geluidskaart te kopen of moet ik gewoon die onboard houden? (7.1)

Wat is de bedoeling? me pc even upgraden tot een pc dat GTA IV op high kan spelen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  35

Ik wil voor me pc een extra HDD (500GB) kopen het liefst 1tje die je gewoon in Purmerend kan hallen. heb een SATA aansluiting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik wil voor me pc wat updates doen zeker de Processor en videokaart.

Alleen heb ik hier niet zoveel verstand van.

Me pc:

Moederbord          Asus P5K-E

CPU Type DualCore Intel Core 2 Duo E6750, 2666 MHz (8 x 333)

Systeemgeheugen 3328 MB  (DDR2-800 DDR2 SDRAM)   <<4gb zit erin>>

Video kaart NVIDIA GeForce 8600 GTS  (256 MB)

Voeding               Max 500Watt

En er zit een onboard geluidskaart in, is het aan te raden om een geluidskaart te kopen of moet ik gewoon die onboard houden? (7.1)

Wat is de bedoeling? me pc even upgraden tot een pc dat GTA IV op high kan spelen....

Je kan hier al zien wat voor systemen het moeilijk hebben op High: http://www.gtaforum.nl/index.php?showtopic=87878. Hier zie je videokaarten zoals een HD4870 x2 (crossfire), GTX 260.

Als het goed is heb je dit moederbord (er zijn namelijk verschillende P5k borden).

Maar eerst, wat is je budget?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

nee ik heb dit moederbord

(ASUS P5K-E)

Mijn budget voor alles is ongeveer €150... Het liefst minder  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Het enige wat je nodig hebt is een videokaart. Als ik de voeding zo zie, kan een HD4850 nog prima, als de voeding ten minste van een A-merk is. De rest is prima: E6750, 4GB mem, P35 bord... Kan er nog perfect mee door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het enige wat je nodig hebt is een videokaart. Als ik de voeding zo zie, kan een HD4850 nog prima, als de voeding ten minste van een A-merk is. De rest is prima: E6750, 4GB mem, P35 bord... Kan er nog perfect mee door.

me voeding is van antec...

(hoop dat je het kan lezen. Ik weet slechte foto, mobiel heeft maar 1.3 MP camera)

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Prima voeding. De HD4850 zal geen enkel probleem zijn. Verder zou ik je CPU echter niet tot het randje overclocken als je eenmaal een zwaardere videokaart hebt, want dan zou de voeding wel eens niet genoeg kunnen zijn. Een redelijke overclock is nog wel te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Sapphire is normaal gesproken wat goedkoper, kijk maar. Club 3D is ook prima hoor, maar echt gewoon duurder. De link die ik je net gaf, is ook een prima link om te bestellen, want het is de beste winkel die ik kon vinden die erg goedkoop is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dankje Tom! Maar waarom hebben verschillende merken precies dezelfde videokaart alleen dan duurder? Of is er iets extra's?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nee, sommige merken kunnen de GPU's goedkoper krijgen omdat ze betere deals hebben met ATI of de kaart net iets goedkoper kunnen produceren door bijvoorbeeld niet een gold-plated connector te gebruiken, dus het net even anders en goedkoper te doen dan de rest. De koeler van de Sapphire is echter één van de beste, dus wat dat betreft maak je gewoon een goede keuze met Sapphire.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  980
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

ik ben van plan om dat configje van je te kopen tom maareuh

daar zit een 520 watt voedingetje bij...

kom ik daar mee toe als ik de crossfire later nog wil benutten?

Real Power M520 (520 Watt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 980

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Nope, dat gaat niet gemakkelijk met twee HD4850's. Had ik al niet gezegd dat je dan een M620 zou moeten nemen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  980
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

    *  Sapphire HD4850 Dual-Slot,

    * Intel® Coreâ„¢ 2 Duo E8400,

    * Cooler Master RealPower M620,

    * Cooler Master Mystique 631,

    * Sony NEC Optiarc AD-7200S,

    * GigaByte EP45-DS3,

    * Samsung SpinPoint F1,

    * OCZ 4 GB DDR2-1000 Kit,

Voor €738

Heb wel jouw F1 van 640 gig vervangen door 750 gig wat 20 euries scheelde

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 980

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

750GB heeft drie platters van 250GB, de 640GB twee platters van 320GB. Hoe hoger de datadichtheid (GB per platter), hoe sneller de schijf. Zeker als de 750GB 20 euro duurder is dan de 640GB, is het de meerprijs zeker niet waard. Die twee schijven zijn ongeveer even veel waard, als je het in prijs/GB/prestatie mag zien. Een andere goede schijf is de 1TB, die heeft drie platters van 333GB (ok, één van 334 dan :P). Die is ook niet zo duur, slechts 85 euro.

Even over de videokaart: die is dual-slot en daar kun je er niet twee van op dit mobo hebben zitten. Kijk even naar iets anders dan die dual-slot. Ik weet dat deze het goedkoopst is, maar het is wel vervelend als je straks CFX wilt gaan draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Valt nog aardig wat aan te verbeteren, als ik het zo zie. De SATA kabels kunnen sowieso weg, die worden bij het moederbord geleverd. Daarnaast is een Corsair voeding prima, maar deze is wel heel duur voor wat je nodig hebt. Een 500W voeding is daarnaast voor een 4830 CFX opstelling zat. Je budget is 1000 euro? Dan kan het ook een 4850 CFX opstelling worden, of misschien wel een MSI GTX280 Super OC. Als ik nog mag weten wat je ermee gaat doen (gamen, converteren?), dan kan ik wat verder commentaar geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

ow wacht even, ik had ook 2x 4850 gedaan, blijkbaar iets verkeerd gegaan met die "kopiëren naar klembord"-optie... ik ga m voornamelijk gebruiken voor gamen, office, films kijken(we krijgen binnenkort een HD-TV, lekker gamen in HD :) ) en het gebruikelijke... maar converteren hoeft niet, misschien af en toe wat muziek... maar is die 280 super oc beter dan 4850CfX? de prijs met 4850CfX is €1.040,49. budget zit daar ongeveer in de buurt, max 1200 euro ofzo

[verwijderd door de beheerder]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Voor 1200 euro zou je ook naar Core i7 kunnen, maar of je dat wilt is een tweede. Ik raad het in ieder geval wel aan. De GTX280 die ik in mijn hoofd heb, komt trouwens zeker significant boven de prestaties van de 4850 CFX uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  980
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-09-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  31

750GB heeft drie platters van 250GB, de 640GB twee platters van 320GB. Hoe hoger de datadichtheid (GB per platter), hoe sneller de schijf. Zeker als de 750GB 20 euro duurder is dan de 640GB, is het de meerprijs zeker niet waard. Die twee schijven zijn ongeveer even veel waard, als je het in prijs/GB/prestatie mag zien. Een andere goede schijf is de 1TB, die heeft drie platters van 333GB (ok, één van 334 dan :P). Die is ook niet zo duur, slechts 85 euro.

Even over de videokaart: die is dual-slot en daar kun je er niet twee van op dit mobo hebben zitten. Kijk even naar iets anders dan die dual-slot. Ik weet dat deze het goedkoopst is, maar het is wel vervelend als je straks CFX wilt gaan draaien.

stx, dan bedoel ik niet dat ik 2 dualslots ga draaien, ik kies nu gwn een dualslot en later doe ik die dan weg en steek ik 2 andere...

en ik ga nog s kijken voor dat hd'tje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 980

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  8 leden zijn actief

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.

    knabbel

    Geplaatst

    Ook voor betaling met paysfecrd
  • Recente prestatie

    • erico67 heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...