Jump to content

• William
    William

Ziggo en KPN moeten illegaal downloaden actief blokkeren

De rechter heeft bepaald dat Ziggo en KPN toegang tot The Pirate Bay niet mogen faciliteren. Dit geldt ook voor toegang via mirrors en proxies. 

De rechter floot bij de huidige uitspraak een oordeel van het Gerechtshof Amsterdam terug. In dit vonnis stond dat Ziggo en KPN – inclusief dochterbedrijf XS4All – directe toegang tot The Pirate Bay moesten blokkeren, maar dat deze blokkade niet geldt voor mirrors en proxies. Als gevolg van deze uitspraak besloten Ziggo en KPN enkele maanden geleden te stoppen met de blokkade van deze mirrors en proxies. Door de huidige uitspraak van de rechter moeten beide internetaanbieders de eerder teruggedraaide blokkades weer herstellen.

BREIN

Auteursrechtenwaakhond Stichting BREIN besloot om Ziggo en KPN in een nieuwe procedure weer voor de rechter te dagen nadat het de blokkade op toegang van The Pirate Bay via mirrors en proxies had opgeheven. The Pirate Bay stond vroeger vooral bekend als broeinest van het toegang verlenen tot internetlinks waar auteursrechtelijk beschermd content zoals films, series, muziek, software en boeken illegaal gedownload kon worden.

VPN

Met een VPN verbinding behoud je natuurlijk wel gewoon toegang tot de website van the piratebay.

User Feedback

Recommended Comments

Je blijft lachen om dit soort berichten. Wat zullen ze weer trots zijn daar bij Brein. 

Over een paar weken komt er weer een bericht dat ze een daling zien van een X aantal % naar de website van TPB door deze blokkade bij Ziggo en KPN.

Men zit allemaal achter een VPN. Dweilen met de kraan open noemen we dat, meneer het (uils)kuiken. 

Share this comment

Hier werken de proxy's ook. Ik denk dat ze later de blokkades moeten gaan invoeren. Maar de proxy's zouden straks dicht moeten zijn en de bekende yarr je mag hier niet komen pagina van je provider moeten weergeven. :(

Share this comment

Piraatje

Geplaatst 18 uur geleden

Vergeten jullie de VPN verbinding niet? Hiermee kan je veilig internetten en anoniem downloaden. Een vereiste tegenwoordig, gelukkig hebben we een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

De handleiding van de VPN verbinding staat hier.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
    Add a comment...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By joifoiojogihoijoij59595595
      hallo

leden heb een vraagke ben allang aan het proberen maar kan niets vinden
      wel wat via youtube gezocht maar dat lukte niet
      nu ik zou graag deel website willen blokkeren via mijn laptop en heb windows 10 

• By Duken
      Ziggo en XS4ALL hebben tientallen Pirate Bay-proxy's en mirrors gedeblokkeerd. Hoewel de bedrijven de thepiratebay.org zelf moeten blokkeren, vervangt het laatste gerechtelijk bevel het bevel dat betrekking had op de proxy's van de site. De BREIN typeert de beweging van de providers als "ronduit dom".
      The Pirate Bay is geblokkeerd in tientallen landen over de hele wereld. In de meeste gevallen wordt ISP's veroordeeld om actie te ondernemen na een relatief korte gerechtelijke procedure.
      In de weken na de uitspraak van de rechtbank begonnen de ISP's met het deblokkeren van tientallen Pirate Bay-proxydomeinen. Dat blijkt ook uit de blokkeerpagina (https://www.xs4all.nl/geblokkeerd/) van XS4ALL , die laat zien dat alleen thepiratebay.org ontoegankelijk blijft.

De ISP's hebben volledig het recht om deze domeinen te deblokkeren. De doorlopende machtiging vermeldt immers geen volmachten.
      Dit betekent echter ook dat ze binnenkort weer voor de rechtbank zullen verschijnen. BREIN heeft zelfs al actie ondernomen om Pirate Bay-proxy's en mirrors te blokkeren door een nieuwe procedure te starten.
    • By sweet11
      Ik wil van mijn Ziggo bedraad internet af maar mijn WiFi is op de 1e verdieping dramatisch slecht. Ik heb ze vandaag gebeld en zij kwamen met de volgende oplossing :
      Wifibooster via een internetkabel

Wifi via 2,4 Ghz en 5 Ghz frequentie (dual band concurrent). Wifi-standaard 802.11g/n/ac. Met 4 aansluitpunten om extra apparatuur (zoals computers) via een internetkabel aan te sluiten. 2x2 voor 2,4GHz (2 ingebouwde antennes voor een betere verbinding). 3x3 voor 5GHz (3 ingebouwde antennes voor een betere verbinding). Werkt direct na aansluiting. Geschikt in combinatie met alle Ziggo modem/routers. Automatische software update voor nog betere wifi. Of 
      Wifibooster via stopcontact

Wifi via 2,4 GHz- en 5 GHz-frequentie. Wifi-standaard 802.11g/n/ac. Maakt gebruik van de nieuwste technologie (G.hn2) waardoor de verbinding tussen de 2 powerline-adapters sneller en robuuster is dan oudere modellen. Geïntegreerd stopcontact op beide powerline-adapters. Met 1 aansluitpunt om extra apparatuur via een internetkabel aan te sluiten. 2x2 voor 2,4 GHz (2 wifi-stromen, voor een robuuste verbinding). 2x2 voor 5 GHz (3 wifi-stromen, voor een robuuste verbinding). Werkt direct na aansluiting. Geschikt in combinatie met alle Ziggo modems/routers. https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/

Heeft iemand ervaring met deze producten?
      Booster via internetkabel is geen optie want als ik een kabel naar boven had kunnen trekken dan had ik hem wel in mijn iMac gestopt. Dus dan blijft stopcontact over. Alleen had ik begrepen van een winkel waar ik was geweest dat dit niet zo goed werkt als er geen aarde draad is. Klopt dit?

• Create New...