Spring naar bijdragen

1200 Watt Voeding Voor Pc


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  533
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  629
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hoi,

Ik heb een vraagje over 1200 watt voeding voor pc. Als ik zo een ding in mijn pc heb, wordt er werkelijk gebruikt gemaakt van 1200 watt per minuut( dus enorme energiekosten!) of is dat niet echt werkelijk 1200 watt, maar slechts tot 1200 watt? Ik bedoel dat zo een voeding dan enorme energie vreet als ik ga gamen en niet als ik ga surfen toch? immers gamen vreet meer energie (d.m.v grafische kaart) dan gewoon surfen, neem ik aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 533
  • 3

  • Bijdragen:  473
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Waarom zou je überhaupt een voeding van 1200 watt kopen, 500/600 watt is meer dan genoeg voor een goed game computer (tenzij je crossfire gebruikt)

Ja klopt, als je gamet dan gebruik het meer watt(graphics van een game bijv.) dan als je gewoon surft op het web ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 473

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

1200W = overclockte high-end CPU + 3-way SLI met GTX 580's, of iets wat dat benadert. Deze vraag, samen met je vorige, overtuigt mij dat jij niet zelfstandig aan je hardware moet gaan rommelen. Je komt (basis!)kennis tekort.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ten eerste - ben je van plan om zo'n voeding aan te schaffen? Of is het gewoon een algemene vraag? Zo ja, post eerst je specificaties van je pc aangezien 1200 watt voor een monster-pc is.

Ten tweede - 1200 watt is geschikt voor high-end computers met 3+ videokaarten, 4 GHz OC cpu etc. Daarnaast zal het aangegeven 1200 watt nooit worden geleverd, het zal altijd minder zijn. Je hebt 4 verschillende 'certifications'

- Bronze

- Silver

- Gold

- Platinum

Zie hier een overzicht van een platinum voeding (1000 watt) - http://www.guru3d.com/article/seasonic-1000w-platinum-power-supply-review/2

Hier zie je dat ze hem testen - http://www.guru3d.com/article/seasonic-1000w-platinum-power-supply-review/5

Zelfs met hun setup kunnen ze net 600 watt volmaken (OC cpu, GTX 590). Daarnaast zijn dit soort voeding extra duur, vaak € 200+ niet iets wat je zomaar doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Gewoon SLI nemen en dan een minibar op je PC aansluiten, moet lukken :)

Ontopic: 1200 Watt is gewoon veel te veel, Quinten en Tom hebben dit goed onderbouwt dus lees hun post zorgvuldig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  473
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

1200W = overclockte high-end CPU + 3-way SLI met GTX 580's, of iets wat dat benadert. Deze vraag, samen met je vorige, overtuigt mij dat jij niet zelfstandig aan je hardware moet gaan rommelen. Je komt (basis!)kennis tekort.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Weer wat bij geleerd =)

Weet vaak wel hoe de meeste dingen in elkaar zitten alleen het probleem is als ik erop reageer vergeet ik soms een stuk bij te schrijven waardoor het incompleet is dus daar zal ik volgende weer op moeten letten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 473

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik had het niet tegen jou. :P Jij geeft een kloppend antwoord. Het is ook zo dat de power varieert met de prestatie. Dat kun je bewijzen door een meter tussen je stopcontact en de pc te plaatsen.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  533
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  629
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

bedankt voor de reacties jongens.Hey Tom, ik ben inderdaad een pc noob, maar ik moet ergens beginnen met opbouwen/ upgraden van een pc ;) . kant en klare pc kopen is niet alleen duur maar ook zonde aangezien zo een pc inferieure componenten bevat. Ik weet nu dat een 1200 watt voeding een overkill is, maar dacht dat het wel zo een goed idee was vanwege de futureproof componenten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 533
  • 3

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

De power-slurpende componenten zoals de CPU en de GPU zullen in de toekomst alleen maar zuiniger worden, met uitzondering van de extreme high-end oplossingen. Dat heeft te maken met het procédé waarop de chips worden gebakken: hoe kleiner het procédé, des te minder stroom verbruikt zal worden bij bijvoorbeeld hetzelfde aantal steamprocessors.

Mijn reactie was trouwens niet bedoeld als uitbrander, maar als waarschuwing. Het voordeel aan dit forum is dat je je budget en wensen aan ons voor kunt leggen, dan krijg je een op maat gemaakte samenstelling. Natuurlijk is het handig als je zelf heel wat kennis hebt, zodat je zelf de afweging kunt maken om een aangeraden component te vervangen door een ander, maar als je de pc binnen een week nadat wij de samenstelling hebt gemaakt zou bestellen is dat niet nodig. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  533
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  629
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Til niet te zwaar aan mijn opmerkingen :D Ik ben gewoon noob wat pc betreft. Dat is gewoon zo. Maar dankzij deze forum, krijg ik ten minste golden tips van jullie. :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 533
  • 3

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  7 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...