Spring naar bijdragen

shadowwatch

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

De berekening klopt niet helemaal t is namelijk per toren 1 set van 100 en 1 van 350 dat is dus 450 per toren :P

Waarom auto nou die kunnen over algemeen veel meer watt rms aan vooral de subwoofers en daarbij kan ik alles nu heeel makkelijk in de auto leggen als ik dat zou willen(zodra ik een auto heb)

Subs doen het geweldig nog niet op vol vermogen gehad ben nog aan het stoeie met de voedingen

Foto hoe het er nu bij staat(test setup)

imagewtrk.jpg

bewerkt door shadowwatch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  5.959
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Windows

mooi spul hoor :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 6k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

thnx :P

heb gister 1 van de voedingen opnieuw gesoldeerd en nu draaie de subs bijna op vol vermogen.

komt vanavond/morgen een filmpje voor jullie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Vind het nog steeds wonderlijk hoe je ooit die inhoud van de kast hebt weten te berekenen... ( hij lijkt namelijk aan de kleine kant)

Zijn nou beide subs aangestuurd of is er 1 passief ofzo?

bewerkt door AEW
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Beide aangestuurde allebei krijgen ze 400W RMS binnen.

Ben de video nog even aan het bewerken ga hem dadelijk uploaden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wat je toch met al die watts moet trouwens... meer dan alleen goed hard...

Je zou voor de lol eens moeten proberen in verschillende grote van kisten:

Pioneer%20Speaker%20Freq-resp.JPG

Ik heb voor de lol even jou speaker door m'n computertje gegooid... Je moet het niet al te serieus nemen want er was 1 waarde van je speaker die ik nergens kon achterhalen, maar dit moet wel een redelijke presentatie zijn.

De dikke roze lijn is de standaard aanbeveling van je speaker, deze toch: TS-W309S4?

Pioneer geeft aan op de website een inhoud van maximaal 50 liter te gebruiken in een gesloten kast.

De Licht roze en de gele lijn zijn bas reflex boksen die zouden zijn afgestemd dat ze zo diep mogelijk gaan zonder onder de -3db lijn te komen. Hierbij is geel de speaker die het laagste komt en licht roze de speaker die "min of meer wat mooier" zal klinken doordat deze geen 'put' in zijn frequentie respons heeft. (waarschijnlijk vrijwel onhoorbaar...)

De licht blauwe lijn zit hier weer iets naast maar dat is om te laten zien, je kan het ook precies over de gele of licht roze lijn laten lopen. Echter is dit een kist voor 2 drivers. Dat geeft een inhoud van +/- 200 liter, vandaar mij jou boks me een beetje klein lijkt. Maar misschien is dit wel gezichtsbedrog door die uitstekende hobbels ;) Maar ik weet de afmetingen ook niet ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Leuk filmpje nog wat harder en je bent je schroevendraaier kwijt als je even niet oplet :P

trouwens als hij 50l gesloten is voor 1 driver hoe kom jij dan op een inhoud van 200l?

Kijk das nou een beetje wat ik bedoelde, 200 leek mij zo groot maar ik kwam er wel op uit, 50l voor 1 gesloten geeft al 100 liter voor 1 met bas reflex en voor 2 speakers met bas reflex krijg ik dus 200... :blink:

Het is wel een feit dat een bas reflex een grotere inhoud nodig heeft dus dat er Gesloten 50L wordt aanbevolen óf met bas reflex 100L.

Voor 2 speakers dan verdubbelen geeft 200L mét basreflex ...

*2 seconden later*

Maar ik heb al gezien wat je hebt gedaan, ik heb ergens een pioneer pdf'je opgetrommeld en daar staat inderdaad in dat het aanbevolen volume voor een ported box 35-56 lites is en getuned op 37-45 hz. Dus je hebt je wel netjes aan de aanbevelingen gehouden, wat ik ook had gedaan. Maar als ik ze door WinISD gooi krijg ik er niet zo een mooie respons uit als anders.

Geel: aanbevolen waardes van pioneer

Groen: quasi-butterworth idee met een diepe respons

Ported%20VS%20Ported.PNG

bewerkt door AEW
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik denk dat je winISD nog niet helemaal snapt wat alles precies betekent(ik zelf ook niet helemaal hoor :P)

maar jij kijkt nu alleen naar de gain.

Dit houd in op welke frequencies er een gain van dB is dat deze dus boven de 0dB lijn uitkomt wil helemaal niet zeggen dat dat slecht is. dit is juist het hele idee van tune op een bepaalde Hz.

daarbij heb jij niet helemaal de goede parameters als ik het zo zie. je zei al dat je 1 parameter niet kon vinden dat probleem had ik eerst ook maar die kan je zelf uitrekenen doormiddel van de gegevens die je wel hebt.

Je moet maar eens goed kijken er zijn ook nog andere tabladen in winISD zoals Phase plot.

maar die groene lijn die jij uitkreegt zal juist het minst mooie klinken omdat die stijgt dan een kuil krijgt en dan weer stijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

maar die groene lijn die jij uitkreegt zal juist het minst mooie klinken omdat die stijgt dan een kuil krijgt en dan weer stijgt.

Het mooiste klinkt in principe natuurlijk een lijn waar geen bocht in zit maar die volledig vlak is. of in ieder geval dit is waar men naar probeert te streven, een volledig vlakke curve...

Wat ik meer wilde laten zien is dat die curve niet zo laag gaat als kan, al heb ik die groene lijn verder niet veranderd dat was de standaard suggestie...

Het is meer dat ik vind dat die standaar respons wel een erg gekke curve heeft vind ik, die van mij is ook niet mooi hoor maar ietsje lager kan wel zonder een 'put' in je respons te krijgen en dan wordt de versterking ook wat minder...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Het mooiste klinkt in principe natuurlijk een lijn waar geen bocht in zit maar die volledig vlak is. of in ieder geval dit is waar men naar probeert te streven, een volledig vlakke curve...

Dat klopt niet helemaal het het maakt natuurlijk heel veel uit waar de lijn dan komt en de gain die je krijgt is juist waarom de meeste mensen het doen omdat de bass dan duidelijker aanwezig is.

De gele is de standaard lijn toch? dat is nog niet zo heel rare respons, heb ik al vaker gezien vooral bij subwoofers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Sneak preview van waar ik me vandaag op aan het focussen ben

imagexkn.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  279
  • Waardering:   41
  • Prestatiepunten:  262
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-03-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Spannend dat grote ding, en het is niet eens van mij ... :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 41
  • 279

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Gister en vandaag bezig geweest met de ledjes erin zetten is erg mooi geworden naar mijn mening. Foto's volgen

EDIT:

img0103um.jpg

img0104xd.jpg

img0105lp.jpg

img0107kt.jpg

img0108hf.jpg

img0111rx.jpg

Het blauw lijkt op de foto's een beetje licht maar in het echt zijn ze veel feller en donkerder blauw

bewerkt door shadowwatch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  501
  • Waardering:   63
  • Prestatiepunten:  366
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  26-08-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Heel vet boys, hoeveel verstand jullie er van hebben en hoeveel werk jullie er insteken. Respect!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 63
  • 501
  • 2

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

@robin

Thnx :)

Kleine update:

Vandaag de connecties in despeaker gemaakt

imagevnd.jpg

Trouwens hell yeah:

imagevgpt.jpg

Een van de enige betaalde albums die ik heb haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

De eerste toren staat nu helemaal in elkaar en heb de speakers voor de eerste keer bevestigd.

Morgen de grondlaag erop en dan het hele ding zwart verven :)

img0126wq.jpg

img0127ys.jpg

img0133hq.jpg

img0134lg.jpg

img0135gk.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Mooie linkervoet man!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

hahah dankje :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

ennn ik heb weer een filmpje voor jullie :)

Ik heb de speakers nu helemaal ingebouwd dus crossovers en tweeters alles erin en aangesloten.

Nu heb ik hem even in de ruimte neergelegd waar die strakst komt te staan (vanwege minder benodiging van kabels voor testen)

En het klinkt echt geweldig!! super helder geluid.

helaas kan de camera het niet aan dus klinkt het minder mooi op het filmpje :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

De eerste toren is nu bijna helemaal af de verf staat alleen nog te drogen nu :)

img0140yr.jpg

img0141es.jpg

img0165nz.jpg

img0166ti.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Pff, hou ons up-to-date! Ik geniet altijd van je foto's / berichten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  2.626
  • Waardering:   29
  • Prestatiepunten:  261
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  20-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ziet er goed uit!

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 29
  • 2,6k

  • Bijdragen:  5.712
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  21-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wow echt nice man!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 5,7k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

thanks jongens :)

De tweede toren staat al ver in elkaar.

Ik heb iemand gevonden die mij een DXF file stuurt voor het logo van Rockford Fosgate dat ik op het plexiglas wil gaan aanbrengen.

Nu ben ik alleen nog opzoek naar een bedrijf dat de aluminium ringen voor me kan polijsten want hier heb ik de spullen zelf niet voor.

De tweede toren word in het weekend wel geverfd denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Gast Avenue 17

    Gast Avenue 17

    Geplaatst

    The charming answer

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.
  • Recente prestatie

    • Victoroql heeft zojuist een badge verdient
      Eén maand actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...