Spring naar bijdragen

Webconfiguratie linksys router


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  608
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Hallo, ik heb wil de instellingen van mijn router veranderen. Ik heb een Linksys WAP54g

Daarvoor moet ik naar 192.168.0.1 gaan, ik heb ook al andere dingen geprobeerd, maar het lukt me gewoon niet om op de webconfiguratie van mijn router te komen. Ik krijg de foutmelding dat het laden met de server te lang duurt of dat de verbinding is verbroken.

Kan iemand mij helpen? Ik heb de router al gereset, maar dat hielp niet.

Misschien is het wel nog handig om te vermelden dat de router aangesloten is op een modem-router van telenet.

Ik heb dus 2 netwerken in huis. Ik ben verbonden met het juiste netwerk en 192.168.0.1 is de standaardgateway.

UPDATE: Ik heb inmiddels ontdekt dat het standaard IP-adres van mijn router 192.168.1.245 is, helaas werkt dat ook niet.

Hij laad wel langer, dus volgens mij is dat een goed teken.

Het lukt ook niet om mijn router te pingen via opdrachtpromt. 'Time-out bij opdracht' is de foutmelding die ik krijg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 608

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

hi... hard reset the AP...release the reset after 45 seconds and power down the AP after couple of mins. connect the AP directly to the computer...assign a static IP address on the computer for e.g. 192.168.1.10 Subnet Mask 255.255.255.0 Default Gateway 192.168.1.1, go to command prompt and try pinging to 192.168.1.245, check whether you are getting any replies or not, if it doesn't give any reply then i believe AP have gone bad...
via http://homecommunity.cisco.com/t5/Access-Points/Cannot-access-WAP54G-access-point-using-the-default-IP-192-168-1/td-p/113736

Even kort samengevat; reset je AP(access point) door 45 seconden op de reset knop te drukken, daarna hem een aantal minuten van de stroom af te halen.

Daarna sluit je de computer direct aan op de router, dus via een netwerk kabel en stel je een statisch IP adres in op je PC.

IP:192.168.1.10

Subnetmask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.1.1

Probeer daarna met Cmd te pingen naar 192.168.1.254, als dit niet lukt zou ik nog even de support aanroepen van Cisco of een nieuwe aanvragen..

Sent from my iPod touch using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  608
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-06-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Bedankt, ik zal het straks eens probere.

Sent from my GT-S5660 using Tapatalk 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 608

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...