Spring naar bijdragen

cmd.exe foutmelding bij afsluiten


bambi1515

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  533
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  629
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hoi,

Ik heb een cmd.exe fout bij het afsluiten van de pc. Pc werkt wel prima maar het is wel vervelend dat ik bij het afsluiten van de pc, hetzelfde bericht krijg elke keer.

http://s8.postimg.org/gqafnc5lh/windowsfout.png

Daarnaast heb ik CBS.Log geprobeerd te openen, maar krijg geen toegang. Enig idee wat ik moet doen om het probleem op te lossen? Dit probleem ontstond nadat ik een paar gevaarlijke virus heb verwijderd. Denk dat op een of andere manier de verwijderde virus iets intern heb beschadigd.

bewerkt door Duken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 533
  • 3

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Mogelijk wordt op de volgende link een oplossing aangeboden: http://www.windowserrorfixer.com/nl-nl/vast-dll-fouten-gratis-downloaden/cmd.exe.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Nou ik denk dat de oplossing van Trizomu niet juist is. Dit is een tool waarmee je een oplossing krijgt waarvoor je waarschijnlijk mag betalen :)

Deze fout krijg je dus echt bij het afsluiten? Dus na het drukken op afsluiten start er een CMD.exe op met de inhoud in je screenshot?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Sinds vandaag krijg ik ook bij het afsluiten van Windows 8.1 een foutmelding van CMD, infeitte een idem vermelding en gedraging van de pc als bambi1515, na het lezen van het volgende artikel http://www.zdnet.be/...rosoft-updates/ zou dit kunnen komen uit de laatste update van Windows. Uit de volgende passage van die tekst zou kunnen blijken dat de cmd.exe melding hier uit zou kunnen voorkomen:

Mislukkingen

Zo stuurde Microsoft enkele dagen geleden een serie updates uit die onder andere de Active X-ondersteuning van Excel om zeep hielpen en het User Account Control van Windows 7 op hol lieten slaan. Bovendien zorgden de updates ervoor dat sommige gebruikers geen toekomstige patches meer konden ontvangen, wat gezien de situatie smalend als een voordeel kan worden afgedaan.

Te meer omdat ik ook eveneens daarvoor dit probleem niet of nooit heb gehad. Dus zou ik kunnen besluiten dat mijn mogelijke oplossing niet toepasbaar zou kunnen zijn op deze problemen, en dat dit voorkomend probleem niet van toepassing zou kunnen zijn op een eventueel virus of malware probleem.

Ik ga straks even proberen van een nieuwe cmd.exe te downloaden en te installeren en zal daarna een update weergeven.

PS: Er is geen mogelijkheid van een screenshot te maken, daar de tiijd te kort is dat de melding in beeld is en de pc daarna gewoon afsluit zoals die altijd gedaan heeft.

Update 18:42h: geen gepast oplossing gevonden, wel laten zoeken win de Windows map op cmd.exe, raar maar waar heb er verschillende gevonden. Nog steeds dit probleem bij afsluiten met de foutmelding van cmd dat hij een bepaalde toepassing niet juist kan afsluiten. Maar mijn Windows 8.1 sluit wel sneller. Met Ccleaner het register nagekeken en opgekuist, het probleem bliijft, er zijn geen virussen of malware gevonden met Kaspersky / Malwarebyte / Malwarebyte Anti Exploite en TDSSkiller van Kaspersky. Wat ik wel gedaan heb is het volgende:

Knipsel.JPG Wat u onderaan kan zien is: Problemen met Windows Update oplossen, dit aanklikken en uitvoeren als administrator. Het resultaat kan u zien in de foto inbegrepen in de foto (het kleintje dus).

Ik heb op verschillende site's gekeken, ook van MS, maar geen effectieve oplossing gevonden en gaan prutsen in het register of verwijderen van cmd.exe is niet aan te raden voor een gewone gebruiker. Dat doe ik dus ook niet. Dus het spijt me echt dat ik geen verdere oplossing kan bieden, hoewel er geen verdere schademeldingen zijn en het blijkbaar geen probleem opgeeft dat ik deze melding krijg. Ook als is het niet de identieke cmd melding maar een 0x00000142

bewerkt door Trizomu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Biij mij is plots het probleem met de cmd.exe melding verdwenen en opgelost, zonder er maar iets te hoeven voordoen. Dus zou het probleem dus toch bij MS (Win 8.1 of de laatste update) gelegen hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • 2 weken later...
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedankt voor het melden Trizomu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Wie zijn er online?  2 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...