Spring naar bijdragen

Windows 10 - Oplossing voor Error 0x80070643 for KB3122947 bij update


Trizomu

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Speciaal voor mensen die dit probleem tegen komen, al zijn het er niet veel, dit probleem vormt zich enkel wanneer u de map Windows.old verwijderd met bijvoorbeeld Ccleaner (niet nadat reeds de map met de upgrade bestanden door het systeem zelf verwijderd is na 30 dagen nadat men is overgestapt van W7 / W8 of W8.1 , op zich vormt dat geen probleem) of handmatig na de eerste grote update van W10. Verwijder dus die map niet ook al kan u daarmee meer dan 19GB mee vrijmaken, heb ik net tot mijn eigen verbazing meegemaakt, want dit maakt het soms niet mogelijk om sommige toekomstige updates te installeren en dan dient men dit handmatig te herstellen. Wat niet aan te raden is voor gebruikers die niet echt vertrouwd zijn met dit OS omdat men dan moet gaan werken met de Elevated command Prompt die men kan gebruiken met administator rechten.

Reason:

It gets failed when you have removed Windows.old folder after upgrading to build 10586,because there is no path from which the update can extract the retained settings.

De oplossing die geboden wordt is beschikbaar voor zowel x86 als x64 systemen, hier moet wel aandacht gevestigd worden dat de oplossing voor 32 bits systemen niet gebruikt worden op 64 bits systemen en omgekeerd. De oplossing is te vinden op de volgende pagina van Microsoft, deze is wel in het Engels, maar voor mensen die het Engels niet machtig zijn kan ik eventueel later wel een vertaling geven indien men dit zou wensen. Waarom nu niet? Doodeenvoudig omdat ik de oplossing wil geven zonder enige mogelijke vertaalfout.

Hier is de link naar de oplossing: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-update/permanent-solution-for-error-0x80070643-for/8f70cf01-900a-43b6-b7ef-e554d1ceb647?tm=1449329013997 deze heb ik ook gebruikt (64 bits omdat mijn systeem een x64 systeem is) en werkt vlekkeloos.

Mvg. Trizomu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

aaaaa bedankt! Gisteren mijn thuispc geupdate van Windows 7 naar Windows 10. Ik had geen zin in een schone installatie en eigenlijk had ik het idee dat de upgrade wel eens mis zou lopen met software of iets dergelijks. Maar tot mijn verbazing is de upgrade vlekkeloos gelopen. Echt heel fijn.

Bedankt voor je tip dus, ik weet het nu ook als er zo een probleem naar voren komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Bij een upgrade zal normaal het probleem zich niet voordoen, maar ik zou de map WINDOWS.OLD nog niet meteen verwijderen omdat deze automatisch word opgeschoond door Windows 10 zelf wat betreft de upgrade bestanden. Die worden automatisch verwijderd na één maand, maar ook niet verschieten dat je al snel een grote update voorgeschoteld krijgt of het zou moeten zijn dat die meteen gebeurd is bij het upgraden. Deze oplossing help enkel wanneer die map verwijderd is na de eerste grote update, dus niet upgrade, met de plaatsing van de tekst wil ik mensen een waarschuwing geven de map niet te verwijderen, ook al win je (zoals ik schreef) +- 19GB. Windows 10 heeft die bestanden nodig bij sommige updates en wat het niet meer nodig heeft verwijderd het OS zelf.

bewerkt door Trizomu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...