Jump to content
cookiesmonster

Windows Server 2016 complete download server en afhandeling

Recommended Posts

Hoi,

Wie heeft er ervaring of heeft een server 2016 draaien met alle gebruikelijke tools erop.
Met gebruikelijke tools bedoel ik sonarr, radarr, couchpotato, spotnet, torrent client, usenet client bv nzbget.
Ik heb nu alles draaien op een synology machine maar wil dit graag naar een windows machine hebben omdat dit voor mij makkelijker te schalen is.

Alvast bedankt voor de reacties.

• Like 1

Ik draai zelf Windows 2012 R2 met alle tooling. Werkt als een trein. 2016 is ook mogelijk, het OS is op basis hetzelfde. Je zult wel wat moeten opzetten, zoals IE Sec. (anders kan je niet browsen ;) Maar je kunt dit prima overzetten naar Windows server 2016. Daar werkt Spotnet en qbittorrent ook op. ^_^

Kan je voor mij aub een opsomming maken van wat je allemaal hebt gebruikt en vanaf waar met welke bron?
Heb het nu draaien op Synology maar wil het graag naar windows hebben.

Ik heb een active directory domein draaien en vraag me ook af of ik er verstandig aan doe of ik het ga opnemen in mijn domein of dat ik een apart VLAN ga bouwen en er een firewall tussen zet met PFSense.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By William
      Na veel testen, voorbereidingen en duimendraaien is Duken.nl geupgrade en verhuist naar een nieuwe server. De website draait vanaf een nieuwe server waar de website is opgebouwd en geconfigureerd. Hierdoor hebben we een aantal flinke stappen kunnen zetten in de snelheid van de site door gebruik van snelle processoren en de vernieuwde versie van PHP.
      Nadat de nieuwe server was opgetuigd hebben we een backup terug kunnen plaatsen van de vorige host. Hierna zijn de database tabellen van de site geconverteerd en hebben we de overstap kunnen maken van PHP 7.0 naar PHP 7.2. Deze nieuwe versie van PHP zorgt ervoor dat de data binnen de website sneller laadt.
      De specs van de nieuwe server in het kort:
      CPU Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2680 v3 @ 2.50GHz (4 core(s) OS Ubuntu 16 LTS RAM 8 GB Harddisk 400 GB SSD We zijn dus helemaal klaar voor de upgrade naar de nieuwe forum software 4.4 aankomende maand. 
      Komen jullie problemen, fouten of andere rare dingen tegen horen we het graag in de reacties. Dan kunnen we deze verhelpen. 😅

• By William
      Na veel testen, voorbereidingen en duimendraaien is Duken.nl geupgrade en verhuist naar een nieuwe server. De website draait vanaf een nieuwe server waar de website is opgebouwd en geconfigureerd. Hierdoor hebben we een aantal flinke stappen kunnen zetten in de snelheid van de site door gebruik van snelle processoren en de vernieuwde versie van PHP.
      Nadat de nieuwe server was opgetuigd hebben we een backup terug kunnen plaatsen van de vorige host. Hierna zijn de database tabellen van de site geconverteerd en hebben we de overstap kunnen maken van PHP 7.0 naar PHP 7.2. Deze nieuwe versie van PHP zorgt ervoor dat de data binnen de website sneller laadt.
      De specs van de nieuwe server in het kort:
      CPU Intel(R) Xeon(R) CPU E5-2680 v3 @ 2.50GHz (4 core(s) OS Ubuntu 16 LTS RAM 8 GB Harddisk 400 GB SSD We zijn dus helemaal klaar voor de upgrade naar de nieuwe forum software 4.4 aankomende maand. 
      Komen jullie problemen, fouten of andere rare dingen tegen horen we het graag in de reacties. Dan kunnen we deze verhelpen. 😅

Toon volledig nieuwsbericht
    • By funkydog
      Hoi leden!
      Tot voor kort was ik lid van enzetbee maar deze is (zoals velen) niet meer online.
      Spijtig toch? Ik kon daar alles vinden en ben nu een beetje zoekende.
      Ik ga er van uit dat er hier moderators mee lezen van 1 van de forums die ten onder zijn gegaan.
      Misschien kan ik helpen? Ik heb 17 server waarvan ik 1 niet gebruik. Deze is 100% DMCA ignored, staat online met Ubuntu 18.04 en kan deze wel configureren als webserver.
      Ik hoef hiervoor geen geld te ontvangen, aangezien deze al betaald is voor 3 jaar, wel zou een mooie positie op het forum welkom zijn.
      Iemand die een project wil starten? Laat maar weten!
      Dit zijn de server specs:

Groetjes!
    • By PeaceFreak
      Hallo Mede-DukeN leden,
      Ik ben erg gehecht aan mijn webmail/mailbox.
      Deze heb ik ooit gekregen van mijn ISP, toen nog Freeler.
      Ik heb een en ander aan mails en gegevens in die mailbox staan.
      Maar die webmail van, nu KPN, Freeler raakt ook vol.
      Vroeger haalde ik dan de mail op via een pop3 verbinding zodat alles lokaal staat en van de mailserver af is.
      Echter ben ik zo vaak van PC veranderd dat mijn mail, soms jaren oud, overal en nergens op div. PC's zweft.
      Wat ik eigenlijk wil is een systeem dat werkt op basis van de volgende denkwijze.
      Email komt binnen op een server, hopelijk mijn Freeler mail. Die stuurt mij op alle aangesloten e/o ingestelde pc's en mobiele apparaten een melding van nieuwe mail. Ik kan de mail lezen, waar ik ook ben. Als dit mogelijk is, hoe dan?
      Ik heb al wel een eigen domeinnaam, dus evt. is een nieuw mailadres zo gemaakt.

Alvast bedankt allemaal voor het doorlezen en de hulp.
      Ik hoor graag van jullie  
      Greetz PeaceF.

• Create New...