Spring naar bijdragen

Firewall foutbericht: 0x80070422


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik download met utorrent 1.8.5. Nooit problemen gehad, maar de laatste tijd kan ik bijna geen verbinding maken met de  seeders. Ik dacht dat het een probleem was dat door de windows firewall is veroorzaakt. Bij het checken ervan kreeg ik de melding:

Foutbericht '0x80070422'

 

Wat is er eigenlijk aan de hand? Veroorzaakt het foutbericht de lage downloadsnelheid van de Utorrent? Ik gebruik trouwens AVG antivirus.

windows firewall error.png

bewerkt door bambi1515
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3

  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

[2017-11-28 02:07:04]  Error opening Windows firewall: 0x80070005 Toegang geweigerd.

Bovenstaande is het bericht dat ik ik kreeg bij het opstarten van de Utorrent 1.8.5 volgens het logboekje. Mijn portforward is open en groen. Maar ik kan de laatste tijd maar geen verbinding krijgen met de overige leechers en seeders. Als het mij lukt om films te downloaden d.m.v verbinding met de seeders dan gaat het ook wel verrekt snel met de downloadsnelheid. Maar zoals ik al eerder schreef, dan moet ik wel verbinding krijgen met de seeders.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ai, het is een bekend probleem wat vaak speelt als je malware op je computer hebt.

Oplossen kan bijvoorbeeld via:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2617842/-0x80070422-error-message-when-you-try-to-enable-windows-firewall

Of

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2530126/-0x8007042c-error-message-when-you-try-to-start-windows-firewall

Ik ben benieuwd of het lukt.

 

Als u uw computer op virussen en malware onlangs niet hebt gescand, wordt aangeraden dit te doen. De veiligheidsscanner van Microsoft kunt u schadelijke software verwijderen van uw computer. Ga hiervoor als volgt te werk:

  1. Ga naar de volgende Microsoft-website:
  2. Klik op nu downloaden. Volg de instructies op het scherm te downloaden en installeren van de veiligheidsscanner van Microsoft. Wanneer u wordt gevraagd, moet u het bestand opslaan op het bureaublad.
  3. Na de installatie verplaatsen naar het bureaublad en dubbelklik op het pictogram Microsoft Safety Scanner . Dit wordt mogelijk weergegeven als msert.
  4. Schakel het selectievakje alle voorwaarden van de gebruiksrechtovereenkomst accepteren in en klik vervolgens twee keer op volgende .

    Zie de afbeelding
    Check the Accept all terms of the preceding license agreement box, and then click Next two times.

     
  5. Snel scannenop en klik vervolgens op volgende.


    Zie de afbeelding
    Click Quick Scan, and then click Next.

     
  6. De Veiligheidsscanner van Microsoft scant uw computer en zal alle malware verwijderen.
  7. Klik op Starten typ in het vak Zoeken in programma's en bestanden (Windows 7) of in het vak Zoekopdracht starten (Windows Vista) Windows Firewall .
  8. Klik op Windows Firewall.
  9. Klik in het navigatievenster (linkervenster) van het Configuratiescherm, Windows Firewall in- of uitschakelen.


    Zie de afbeelding
    In the navigation pane (left pane) of Control Panel, click Turn Windows Firewall on or off.

     
  10. Klik op Windows Firewall inschakelen voor elke netwerklocatie en klik op OK.


    Zie de afbeelding
    Click Turn on Windows Firewall for each network location, and then click OK.

     

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik voeg dit topic even voor je samen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Helaas heeft dit niet geholpen.

resultaten microsoft safety scanner.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Heb je de andere mogelijkheden uit https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2617842/-0x80070422-error-message-when-you-try-to-enable-windows-firewall ook geprobeerd? Anders ga ik even verder zoeken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hey Duken,

Die heb ik al geprobeerd, maar niets heeft gewerkt. Na de hele dag googelen en youtube videos te hebben gekeken, heb ik eindelijk de oplossing gevonden. Na het downloaden van die windows repair, werd opeens de malware geïdentificeerd door AVG. Voorheeen merkte AVG, Hitman Pro en Malwarebyte de malware die mijn firewall verpestte niet. Na de windows repair scan, werd de schadelijke malware met getal 4... ontdekt door AVG. Ik ben nu blij dat download nu gemiddeld 15-20 mb per sec doorloopt en Ik heb nu toegang tot mijn firewall interface.

 

bewerkt door bambi1515
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat fijn dat je je oplossing nog even deelt en het downloaden weer lukt!

Veel plezier ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...