Jump to content
pollerita

Iso dvd bestanden omzetten naar MKV

Recommended Posts

Ik ben mijn eigen dvd's op een Nas aan het plaatsen.

Nu heb ik de fout gemaakt om die in het geheel te rippen. Dus van dvd naar Iso. Natuurlijk staat mijn schijf (1 TB) bijna vol en moet er een nog een heel deel doen.

Heb al verschillende programma's geprobeerd (trials) maar er is geen enkel bij die kan omzetten naar Mkv? 

Denk dat Mkv het beste is om de ISO kleiner te maken? En als ik een programma vind dan duurt het een 30 minuten om deze om te zetten.

Hebben jullie een alternatief om de ISO kleiner te maken dat toch redelijk vlug gaat en zodat ik ze ook nog kan afspelen met mijn Shield?

Bedankt op voorhand!

ja dat kan heel fijn met een stukje freeware software. Namelijk Handbrake. 

Je kunt deze hier downloaden: https://handbrake.fr/

Is simpel en duidelijk in gebruikt. 

Screenshot of Windows GUI

Veel succes! 

Hoi Renel, ik zal het zo moeten laten. Wat u en de rest van de groep mij aangeraden heeft heb ik geprobeerd! Maar bij alle software is het probleem idem, namelijk dat het enorm lang duurt eer het gecomprimeerd is. Volgens mij is het probleem dat de iso op de nas staat! Heb ook natuurlijk geprobeerd de Iso terug op de ssd van de computer te plaatsen en dan gaat het comprimeren sneller, maar dan moet je nog terug naar de Nas! Hopeloos. Ik zal een een paar harde schijven moeten bijkopen? Toch bedankt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By LIMD
      Hoi 
      bij het downloaden staan veel bestanden tegenwoordig in mkv. Nu heb ik zo'n bestand gedownload, maar mijn blurayspeler herkent dit type niet. Dus ben ik op zoek naar een progje dat mkv omzet naar bluray zodat ik deze kan branden op een schijfje. Indien dit een MKV-film is, heb ik er srt-ondertiteling bij. Hoe krijg ik deze er bij op? En de laatste vraag: wat als je 2 MKV's (samen ongeveer de grootte van een BR-schijfje) op een BR-schijfje wilt zetten? Hoe ga je daar dan mee aan de slag? Google en Youtube maakten me niet echt wijzer. Hopelijk kunnen jullie me hierbij helpen.
      Alvast bedankt!
      Bram
    • By NielsN
      Hoi Allemaal,
      tijdje geleden vond ik hier een tooltje om dvd's te rippen en te branden. Het hete DVDRIP_Duken_NL . Superhandig! Gebruikte het een tijdje niet en merk nu ineens dat ik het kwijt ben geraakt. Heeft een van jullie misschien een link of mogelijkheid mij te helpen aan dit progje? 
      Alvast bedankt!

Grtz
      N
    • By William
      Misschien niet meer zo populair als vroeger maar er zijn nog altijd bezoekers en leden die graag bij een download het bijbehorende hoesje zoeken.
      Soms voor het digitale archief en andere om deze covers uit te printen om netjes bij de hand te houden. De covers kan je ook gebruiken i.c.m. de media software zoals Kodi om een mooi overzicht te behouden.
      De lijst met websites bevat hoesjes voor muziek albums, films, series en natuurlijk games. Zowel in DVD als CD formaat Je zult zelf moeten kijken waar je het fijnst kan zoeken naar de hoesjes. 
      We proberen deze lijst up-to-date te houden. Werken er links niet of heb je zelf aanvullingen dan kan je dit doorgeven via de reacties. De startpost kunnen we dan ook blijven bijwerken.
      Websites voor CD / DVD hoesjes en covers:
      Cover My Tunes CD Covers Cover Target Free Covers
    • By predator
      hallo
      sinds kort loopt mijn ps3 vast.
      moet dan helemaal de ps3 uitzetten met de stekker eruit want op de aan knop gaat niet en bij de controler begint alle 4 de lampjes snel te knipperen.
      Als de ps3 weer aan staat kan ik de dvd afkijken.
      Wat kan de oorzaak zijn?
      mvg predator

• Create New...