Spring naar bijdragen
Oita

TGA extensie converteren naar DDS extensies

Recommended Posts

Hallo iedereeen,

Weet iemand een prg om TGA extensies om te zetten naar DDS extensies. Beide zijn extensies voor stilstaand beeld. De gebruikelijke prgs heb ik al geprobeerd zoals; Format Factory, Freemake, en Handbrake. Overigens zijn dat prgs die overwegend video bestanden omzetten. TGA en DDS zijn enkel voor stilstaand beeld. Hopelijk weet iemand iets. Maar in ieder geval bedankt alvast voor het lezen van mijn bericht.

Fijne avond nog verder.

gr. Oita

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kijk eens naar de volgende link converteren misschien dat dit iets is voor u. 

edit 25/11/2018: Een freeware progje dat misschien iets is, je weet nooit:

tga2dds1.jpg

U kan het hier vinden

bewerkt door Trizomu
Link naar een progje
  • Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank u Trizomu voor het antwoord.

Ik heb inderdaad al een paar online prgs geprobeerd die helaas niet werkte. Maar diegene dat online prg wat u in de reactie geeft ken ik niet dus die zal ik zeker gaan proberen. Ik laat het hier weten of het gelukt is !

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-11-2018 om 22:59 zei Oita:

De gebruikelijke prgs heb ik al geprobeerd zoals; Format Factory, Freemake, en Handbrake.

Misschien heb je Deze Free Software ook al geprobeerd, maar ik zie de naam niet in jouw lijstje staan.

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Drifter dat prg. heb ik inderdaad niet geprobeerd, dank je wel voor de link. Ga ik zeker proberen.

Jullie horen van me welke (of misschien wel beide) prgs werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zoals gezegd zou ik mijn ervaring nog laten weten na de beide prgs te hebben uitgeprobeerd.

Trizomo; de "converteren" link leverde een online prg op n.l. convertio. Deze werkte wel om DDS naar TGA te converteren maar helaas omgekeerd niet. Het gaf geen optie/mogelijkheid aan om van TGA naar DDS te converteren.

Trizomo en Drifter;  jullie gaven beide het te downloaden prg "Easy2convert.com" als een mogelijkheid op. En deze werkte perfect !!!!

Hartelijk bedankt voor deze hulp ! 🤩 🤗 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door klavertje4
      Geachte lezers,
      Hier ben ik weer met een vraag:
      bestaat er een gratis programma waar je AVI files om kan zetten in MOV files? 
      Ik weet dat er enkele zijn oa EaseFab Video Converter en Wondershare Video Converter Ultimate!
      dit zijn  ook zogenaamd gratis programmas, je kunt er enkele files omzetten en daarna moet je dokken!
      ik werk met Davinci Resolve helaas kun je geen AVI files inporteren!
      hartelijk dank voor uw hulp!!
      mvg groet
      klavertje4
    • Door sjako
      Sorry, maar bij mijn nieuwe bezigheden van VHS naar digitaal zit ik alweer met een nieuw probleem.
      De "Dazzle" die tussen de SuperVHS videorecorde en de PC zit, maakt van een film VTS bestanden.
      Omdat het een oude Duitse sentiment film uit mijn jeugd is ( Freddy und das Lied der Südsee ) moet ik er een avi van maken om hem, na het vertalen, te kunnen ondertitelen en syncen.
      Ik heb er dus met DVD Fab een avi van gemaakt, maar toen liepen beeld en geluid wel 5 seconden uit de pas op het eind.
      toen heb ik het geprobeert met VOBsub, en toen ik alle 18 avidelen ( Bij vobsub moet je vob voor vob appart omzetten ) tot een geheel had gemaakt met virtual dub, liep het geluid en beeld ook niet goed. Een stuk beter dan met Fab, maar toch niet prettig om de bek heen en weer te zien gaan voordat er geluid komt.
      Het is allemaal niet zo erg, maar straks ga ik een aantal eigen video's van vroeger met de kinderen digitaliseren en daar moet ontzettend veel in geknipt, geplakt en ondertiteld worden. En wil ik een goed resultaat zien.
      Dus als iemand me kan tippen hoe ik kan voorkomen dat geluid en beeld een eigen tempo gaan vormen, heeeeeel graag.
      Zo zie je maar weer. Lange tijd niks van zich laten horen en nu ineens volop problemen.
      In ieder geval alvast bedankt.
      Sjako.
    • Door Siebrand
      Ik heb een film gedownload als iso bestand. Nu is het zo dat mijn Samsung tv die niet wil afspelen. Volgens mij spelt die tv alleen avi bestanden af.
      Waarmee kan ik een iso bestand omzetten naar een avi bestand zodatdze af te spele is op een Samsung Smart tv
      Wie kan me helpen?
    • Door nolikomaaseik
      Ik heb een film gedownload en deze op mijn USB stick gezet . De film is van het bestandstype iso . Ik wil die nu in Free Make Video Converter omzetten naar een avi bestand maar als ik het programma open , Bestand , voeg video toe en ik ga dan naar mijn USB stick waar deze film opstaat krijg ik de melding : geen zoekresultaten .