Jump to content

Recommended Posts

Hoe kan ik het snelheid verschil meten tussen deze partijen, heb nu 400/40 max,  maar we krijgen binnen kort glasvezel en ik denk dat dat sneller is maar weet eigenlijk niet goed hoe ik dit vergelijken moet.

Wij willen wel interactief tv houden maar vastrecht bellen eraf.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit van Ziggo  naar glasvezel moet omrekenen?

Alvast bedankt

Op https://www.speedtest.net/ kan je je huidige snelheid testen.

Maar het hangt er ook vanaf of je bekabeld werkt of via WiFi. Welke diensten wil je met elkaar vergelijken? (Abonnements vormen)

Hoi William,

Ja ik ben bekabeld de speedtest is van ziggo 412 dus dat is wel goed maar als ik dit moet omrekenen naar glasvezel komt dat neer op........ dat zou ik graag willen weten hoe ik dit verschil moet kunnen omrekenen?

de rest komt maar ik wil niet inleveren qua down snelheid wel in kosten

In het kort: Wat is het verschil tussen MB en Mbit?

Of je nu verschillende internetabonnementen met elkaar vergelijkt of vaak films en muziek downloadt, de volgende afkortingen kom je steeds tegen: MB en Mbit. De twee afkortingen lijken veel op elkaar, maar zijn niet hetzelfde.

Wat is MB?

Een megabyte is groter dan een megabit. Om precies te zijn acht keer zo groot. Eén megabyte bestaat dus uit acht Mbit, oftewel acht miljoen bits. De afkorting voor megabyte is MB. Logischerwijs is er veel verwarring tussen megabyte en megabit. Als je een bestand hebt van 20 MB, denk je met een 20 Mbit verbinding al snel dat het 1 seconde duurt om het te verzenden. Maar hier moet je dus de factor acht toepassen. 20 MB is 160 Mbit, dus duurt het 160 Mbit gedeeld door 20 Mbit is 8 seconden.

Omrekenen kan ook hier: http://www.omrekenen.nl/kb-naar-mb/

Hallo smurf038,

De maximale snelheid die je bij een Glasvezel aansluiting hebt is bij de meeste aanbieders 500 Mbps behalve bij T-Mobile die in sommige gebieden 750 Mbps levert. Als je nu Ziggo Max 400/40 hebt is dat langzamer dan de gemiddeld hoogste Glasvezel snelheid van 500 Mbps en bij Glasvezel zijn je Download en Upload snelheid gelijk (dus 500/500). Je zal voor jezelf even een sommetje moeten maken wat je kwijt bent voor het snelste Glasvezel abonnement incl. een TV pakket en als dat duurder is dan je huidige Ziggo Pakket zou ik niet veranderen, want je hebt dan alleen het voordeel dat je Upload snelheid aanzienlijk hoger is, maar je download snelheid is dan 100 Mbps hoger dan bij Ziggo waar je volgens mij niet echt heel veel meer voordeel van hebt, of je moet bij Ziggo regelmatig op je snelheid afgeknepen worden, wat nog wel eens gebeurt op piekuren. Je kan ook even kijken op de vergelijksite onder deze link.

• Like 2

oke ziggo is gemiddeld €80 p/m incl bel &interactief tv maar gaat nu omdat we glasvezel aansluiting krijgen naar 500 daar wordt ziggo straks op aan gesloten op de nieuwe situatie binnen met de modem van ziggo op glasvezel aansluiting van kpn

1 uur geleden zei smurf038:

oke ziggo is gemiddeld €80 p/m incl bel &interactief tv maar gaat nu omdat we glasvezel aansluiting krijgen naar 500 daar wordt ziggo straks op aan gesloten op de nieuwe situatie binnen met de modem van ziggo op glasvezel aansluiting van kpn

Ik snap nu even niet meer wat je nu precies wil weten, want Ik begrijp niet waarom je een KPN Glasvezel abonnement neemt waar je een bepaald bedrag aansluitkosten voor moet betalen en daarna een vast bedrag per maand en daar bovenop een TV abonnement waarbij dan je Internet net even iets sneller is dan wat je nu hebt van Ziggo via de Kabel. Ik kan me vergissen, maar volgens mij kan jij je Ziggo Abonnement goedkoper maken door alleen Internet Max + Interactieve TV te nemen zonder Bellen als je toch geen Bellen meer wil nemen via Glasvezel, dan ben je volgens mij € 66,50 kwijt per maand.

Wat ik wil weten is dat via de koperdraad 400 nu straks 500 mbps krijg en we krijgen van kpn tot in huiskamer straks glasvezel aansluiting daarop kan ik dus kiezen blijf ik bij ziggo of ga ik voor een glasvezel leverancier maar ik wil wel sneller.

Dus was mijn vraag: hoe moet ik dit verschil kunnen zien tussen koperdraad en glasvezel aansluiting. ik heb van ziggo al in one pakket

1 uur geleden zei smurf038:

Dus was mijn vraag: hoe moet ik dit verschil kunnen zien tussen koperdraad en glasvezel aansluiting. ik heb van ziggo al in one pakket

Dat antwoord heb ik je dus al gegeven in mijn voorgaande reactieje Glasvezel Internet is iets sneller met Downloaden (100 Mbps) en je Upload snelheid gaat met 460 Mbps omhoog. Jouw rekensommetje is dus je waarschijnlijke eenmalige startbedrag (€ 35,00) voor je Glasvezel aansluiting bij KPN + je vaste Internet maandbedrag (€ 54,50)en daarnaast je Abonnement van een willekeurige Interactieve TV aanbieder.

Je geeft aan dat je wel een snellere verbinding wil hebben, maar als je in het Download wereldje zit (Torrents) zal het downloaden van een Filmbestand van ongeveer 6 GB (Web-DL) waarschijnlijk een seconde of 12 sneller gedownload zijn met Glasvezel dan met je Ziggo Max kabel. Als je download uit Nieuwsgroepen (NZB) zal je ook nog gebruik moeten maken van een Usenet payserver die dezelfde snelheid heeft als je Glasvezel (500 Mbps) omdat je daar anders geen voordeel hebt, want als je een Usenet abonnement hebt met een maximum snelheid van 200 Mbps, gebruik je 300 Mbps niet van je Glasvezel snelheid.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• Guest Ziggoloos
      By Guest Ziggoloos
      Beste, sinds dit jaar heb ik geen Ziggo meer maar ik wil wel heel graag formule 1 kijken. Het vreemde is dat er geen legaal alternatief is dan weer lid worden van Ziggo?! Belachelijk! Ik wil Max zien racen in het nieuwe formule 1 2017 seizoen.
      Zondag gaan ze weer van start dus ik moet gaan kijken vanachter mijn computer of tablet. 
      Kan iemand mij vertellen hoe ik via streams de wedstrijden kan bekijken? Heb ik daar additionele software bij nodig of kan het ook via websites? Het zou vervelend zijn als ik het zondag nog nog zou moeten uitzoeken.
      Met andere woorden, help mij aan een gratis formule 1 stream zodat ik max Verstappen kan zien knallen op Melbourne. 
      Update-  Vanaf Pagina 5 staan de links en updates voor het formule 1 2019 seizoen.
    • By movado
      Kleine vraag, omdat ik me het gewoon afvraag.
      Ik heb een test gedaan bij speedtest.net

Volgens die test heb ik bovenstaande snelheden, volgens de provider (Ziggo, alles in 1 plus in mijn geval) heb ik snelheden van down 10 Mbit/s, up 1,5 Mbit/s.
      In de praktijk haal ik bij downloaden met Bittorrent snelheden van maximaal 1,1MB/sec down en 170kb/s up (maar die zet ik op maximaal 150 kb/sec, omdat anders mijn gewone internet traag gaat.)
      Ik doe dit alles draadloos, dus ik kan me voorstellen dat daar nog wat afwijking door kan ontstaan (overigens met 300N router).
      Wie kan me vertellen wat die snelheden nou zouden moeten betekenen... M.a.w. krijg ik in de praktijk de snelheden die me in theorie beloofd worden (overigens heb ik de snelheidsverhoging nog niet gehad, dus ik weet niet wat daar de invloed van zal zijn). En... ben ik redelijk tevreden over de downloadsnelheid, maar het uploaden zou van mij wat sneller mogen gaan, zodat ik mijn computer eerder kan opschonen...
    • By Trizomu
      De man die Ziggo-modems kopieerde en doorverkocht krijgt vijftien maanden celstraf. De 37-jarige Remko van D. hoeft die niet meer uit te zitten, maar moet nog wel een taakstraf uitvoeren.
      Van D. werd veroordeeld tot vijftien maanden cel, waarvan twaalf maanden voorwaardelijk. Nadat de man vorig jaar werd gearresteerd, zat hij al drie maanden in voorarrest, waardoor hij niet meer terug hoeft naar de gevangenis.
      Hij moet nog wel een taakstraf van 180 uur uitvoeren. Aanvankelijk eiste het Openbaar Ministerie (OM) drie jaar cel tegen de man. De straf viel lager uit, omdat de rechters niet alle aanklachten bewezen vinden.
      De man zegt dat hij in geldnood zat na een ruzie met zijn broer en ouders. Klanten betaalden hem 100 tot 150 euro en kregen vervolgens een gekloond modem, waarmee ze gratis internet en televisie in huis haalden.
      Ze hadden daar geen Ziggo-abonnement voor nodig. Door toedoen van Van D. dacht Ziggo dat de kopieën echte modems van betalende klanten waren. Enkele honderden mensen kochten zo'n apparaat.
      Van D. werd vrijgesproken van het maken van schadelijke software en lidmaatschap van een criminele organisatie. Wel werd hij schuldig bevonden aan computervredebreuk, witwassen en het aanbieden van illegale telecomdiensten.
      Handlangers krijgen eveneens straffen
      Ook twee handlangers van Van D. stonden terecht. Ziggo-monteur Abdelhamid F. (42) plaatste de modems bij mensen thuis, leverde de gegevens van betalende klanten aan en zette als het nodig was schakelaars om in Ziggo-kastjes op straat. Hij kreeg 180 uur taakstraf en twee maanden voorwaardelijke gevangenisstraf.
      De 31-jarige Armando L., die de modems voor Van D. uit het bedrijfsmagazijn van Ziggo haalde, werd veroordeeld tot twee maanden voorwaardelijk en 150 uur taakstraf.
      Alle verdachten hebben hun rol toegegeven. Tijdens het proces zeiden ze dat ze proberen hun leven weer op orde te krijgen. Zo probeert Van D. een vaste baan in de ICT te krijgen. Hij solliciteerde bij onder meer Ziggo, maar daar werd hij niet aangenomen.

Toon volledig nieuwsbericht

• Latest news

• Nu op het forum

• Ik heb het, 30 ballen voor 6 maanden. Doe er niets mee maar je hebt echt alle kanalen.  Enige nadeel, om de 5 minuten is er enkele seconden storing. 
    • Een aanbieder die via Marktplaats voor geïnstalleerde mediaspelers met IPTV verkocht, heeft geschikt met BREIN. Naast winstafdracht heeft hij een onthoudingsverklaring met boetebeding ondertekent. Toekomstige inbreuken kosten hem 500 euro per stuk. Ook heeft de man informatie verschaft over de herkomst van de spelers. Er wordt verder onderzoek gedaan om die bron af te sluiten. Wat is verdacht? Alle aanbod van IPTV abonnementen voor een paar tientjes of met mediaspeler voor een paar honderd euro waarvoor geadverteerd wordt met toegang tot duizenden kanalen uit verschillende landen en gratis kijken naar sport, live TV, VOD, TV series etc. Zowel de verkoop van mediaspelers met links die van illegale bronnen gebruik maakt als de verkoop van IPTV abonnementen die illegaal toegang geven tot (betaal)kanalen maakt inbreuk. Dit is in verschillende gerechtelijke uitspraken bepaald. BREIN spoort inbreukmakende verkopers en hun bronnen op om hen te stoppen en samen met benadeelde rechthebbenden aansprakelijk te houden. Daarbij wordt winstafdracht of schadevergoeding gevorderd. Bovendien is opzettelijk beroeps- of bedrijfsmatig inbreuk maken strafbaar als misdrijf. Ook het gebruik thuis van deze inbreukmakende apparaten en/of abonnementen om te streamen uit illegale bron maakt inbreuk. Wat is IPTV eigenlijk? IPTV staat voor Internet Protocol Television. Dit betekend dat het televisiesignaal via je internetverbinding binnenkomt. Normaal gesproken komt dit binnen via de kabel of via de satelliet. Met IPTV wordt dus het televisiesignaal niet op de traditionele manier verzonden via bijvoorbeeld de Coaxkabels, maar via het IP-protocol. Via IPTV kan je niet alleen televisie kijken, maar je kan bijvoorbeeld ook opnemen, of een programma terug kijken op een later tijdstip naar eigen keuze. De reden dat illegale IPTV zo goedkoop wordt aangeboden komt omdat er voor geen enkele zender die er aangeboden wordt betaald wordt. Je kunt het dus zien als een vorm van gestolen goederen. Eigenlijk ben je als gebruiker van illegale IPTV voor de wet dus een heler. Toon volledig nieuwsbericht
    • net de processor specs zitten kijken, ik denk dat @Meh Meh gelijk heeft, al weet ik niet wat je gekocht hebt. afhankelijk van het moederboard kan je de hardeschijfruimte uit kunnen breiden voor je opslag met een extra harde schijf(sata ssd voor snelheid of anders een mechanische of een exterene). verder zou windows 10 gewoon moeten kunnen draaien. zoek op google ff voor de gratis upgrade van windows 7 naar windows 10, in januari was dat nog mogelijk. scheelt toch weeer wat geld.
  • ThreadStarter: Movies: Recently Created

Baantjer het Begin

• Misdaad

Game of Thrones

• Sci-Fi & Fantasy
    • Drama

Captain Marvel

• Actie
    • Avontuur

Replicas

• Thriller
    • Sciencefiction