Spring naar bijdragen

Links naar diverse forums


Gast Discovery-G

Aanbevolen reactie

Gast Discovery-G

Beste,
ik heb even een vraagje.
Ik zie bij links naar diverse forums een aantal forums erbij staan waarvan ik zeker weet
dat hier GEEN goedkeuring voor gegeven is.
 

https://www.duken.nl/forums/links/category/14-ftp-warez-boards-direct-download-sharesites-en-overige/

Lid Stars-King heeft o.a de volgende forums geplaatst:

c2s.pw
discoverthisplace.com
mydreamstars.com
back2happiness.eu
beckuhgen4all.com ( geplaatst door Duken )

Ik (Beheerder van Discover This Place) heb hier absoluut geen toestemming voor gegeven en zou het ook op prijs stellen als de gegevens van mijn forum verwijderd worden.

back2happiness.eu is gesloten voor registratie.
c2s.pw is alleen toegankelijk via een uitnodiging.
beckuhgen4all.com is gesloten voor registratie.

Beckuhgen4all zit hier zeker niet op te wachten, dit omdat BREIN voorheen al BedrockPlace op de hielen zat.

Mijn persoonlijke mening is dat iemand die Beheerder van een forum is evt zijn/haar eigen forum hier kan plaatsen.
Maar vind het niet op zijn plaats wanneer iemand zomaar linken van forums plaatst die eigenlijk liever als forum op de achtergrond blijven.

Voorheen had ik het forum Discovery 4 You maar doordat iemand het leuk vond om het forum aan te geven heb ik Discovery 4 You
van de hand gedaan en ben een nieuw forum begonnen.
Het is een klein forum met ongeveer 200 trouwe leden en ik zit eerlijk gezegd niet te springen op een zondvloed van andere leden.

Hoop dat hier begrip voor is en gehoor aan gegeven wordt.

Alvast bedankt.
Discovery-G

bewerkt door Discovery-G
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Even in het kort, hier hebben we zeker begrip voor en daar wordt ook gehoor aan gegeven. 

Morgen verwijder ik je link, maar normaal krijgen we een email bericht of privé bericht als de link niet gewenst is.

Maar toestemming vragen per link is natuurlijk niet mogelijk, de meeste forums zijn zelfs ook Google zichtbaar :)

Ik wil wel nog even meegeven dat het makkelijkste is om geen URL te gebruiken als je "geheim" wilt blijven. Volgens mij kan je ook met IP adres van je host naar buiten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
Gast Discovery-G
3 minuten geleden zei Duken:

Morgen verwijder ik je link, maar normaal krijgen we een email bericht of privé bericht als de link niet gewenst is.

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid maar het lijkt me verstandiger dat de regel is dat je Beheerder moet zijn om je link hier te plaatsen.

4 minuten geleden zei Duken:

Maar toestemming vragen per link is natuurlijk niet mogelijk, de meeste forums zijn zelfs ook Google zichtbaar :)

Het klopt dat de meeste forums wel te vinden zijn via Google.
Maar een aantal forums zijn gesloten voor registratie om BREIN buiten de deur te houden, wat heeft het dan voor zin dat die
forums hier op het forum vermeld worden? Je kan je daar toch niet registreren.

7 minuten geleden zei Duken:

Ik wil wel nog even meegeven dat het makkelijkste is om geen URL te gebruiken als je "geheim" wilt blijven. Volgens mij kan je ook met IP adres van je host naar buiten. 

Helaas werkt de host waar mijn forum staat niet via een ip-adres.
Daar moet een Domeinnaam aan gekoppeld zijn.

Maar ik hoop dit er begrip voor is dat je niet zomaar klakkeloos linken naar ( illegale) forums kan plaatsen.
Mits het van de Beheerder zelf is of evt met goedkeuring van een Beheerder.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  64
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-11-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb hier heel veel begrip voor ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er klakkeloos met namen wordt gestrooid. Iedereen weet dat je de mensen die dit op hebben gezet enorm in de problemen kunnen komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 64
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

7 uur geleden zei sweet11:

Ik heb hier heel veel begrip voor ik begrijp eerlijk gezegd niet dat er klakkeloos met namen wordt gestrooid. Iedereen weet dat je de mensen die dit op hebben gezet enorm in de problemen kunnen komen. 

Nogmaals, hier is alle begrip voor. De sites kunnen op verzoek worden verwijderd. Ik hoop dat je ook begrijpt dat toestemmingen vragen per link natuurlijk niet mogelijk is. Los dat de sites aan de buiten kant ook geen contact knoppen hebben.

Het in problemen komen van een link vanuit hier of vanuit elke plek dan ook lijkt mij niet, je forum wordt links of rechtsom altijd gevonden door een Auteursrecht stichting. Zeker met een openbare URL. Dan moet je helaas op een andere manier je community online brengen. (Darkweb oid).

Volgens mij was iedereen ooit een beginnende piraat in de download wereld. Deze hebben geen brief thuis gehad met een aantal links van de Postnl maar kunnen gelukkig via Google oid hun weg vinden. 

Hoe wist jij bijvoorbeeld van de site af @sweet11 ,en daarvoor? etc Een community bestaat niet zomaar.

Ik lees in jou berichten ook een link naar https://proxybay.gdn of schrijf je een bericht als

Voor velen is de SPARKS groep geen onbekende als het om pre releases gaat. Ook gebruikten zij  : DRONES, ROVERS, GECKOS  en SPRINTER. Helaas voor de liefhebbers van pre ( scene ) releases maar ze zijn opgepakt. mag dat dan ook niet? Of moeten we eerst de een sparks groep contacten en https://proxybay.gdn voordat we dit toelaten? Tenslotte staan daar ook namen in. Des al niet te min, begrijp ik helemaal de discussie en halen we links en namen zeker weg als het gevraagd wordt. 

Wat ik merk is dat ze in de start graag gezien willen worden en daarna weer verborgen, tenslotte zijn er dan voldoende leden en leeft de community. Maar dat gebeurt niet zomaar... Het mes snijd dus aan tweekanten :) Dus ook daarin geen probleem, op verzoek verwijderen we de sites, met alle begrip. 

En nu koffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
11 uur geleden zei Discovery-G:

Ik (Beheerder van Discover This Place) heb hier absoluut geen toestemming voor gegeven en zou het ook op prijs stellen als de gegevens van mijn forum verwijderd worden.

back2happiness.eu is gesloten voor registratie.
c2s.pw is alleen toegankelijk via een uitnodiging.
beckuhgen4all.com is gesloten voor registratie.

Beckuhgen4all zit hier zeker niet op te wachten, dit omdat BREIN voorheen al BedrockPlace op de hielen zat.

Beste @Discovery-G, ik ben naar aanleiding van dit comment toch heel benieuwd wat jouw reden is geweest om lid te worden op Duken.nl op 21 Oktober j.l. en waarom je niet direct op diezelfde datum bezwaar hebt gemaakt voor de aanwezige link naar jouw forum. Bovendien spreek jij je nu ook uit over een forum van een heel andere eigenaar, wat ik een beetje ongepast vindt.

 

47 minuten geleden zei Duken:

Wat ik merk is dat ze in de start graag gezien willen worden en daarna weer verborgen, tenslotte zijn er dan voldoende leden en leeft de community. Maar dat gebeurt niet zomaar...

Dit is niet meer dan de klinkende waarheid, want Duken.nl wordt al jaren bijna misbruikt door Beheerders en/of Eigenaars van Community's om maar zoveel en zo snel mogelijk bekendheid te krijgen in dit wereldje. Ik heb zelf wel al een aantal keren in topics aangegeven dat het beleid m.b.t. het plaatsen van directe links door leden eens consequent gehandhaafd moet worden, want er is al verschillende malen meegedeeld dat linkjes naar het actieforum alleen nog onder bepaalde omstandigheden is toegestaan, maar die worden nog steeds te pas en te onpas aangedragen. Bovendien ben ik persoonlijk van mening dat elk link naar een community die voor registratie gesloten is uit de lijstjes verwijdert moet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

7 minuten geleden zei Guardian:

linkjes naar het actieforum alleen nog onder bepaalde omstandigheden is toegestaan, maar die worden nog steeds te pas en te onpas aangedragen

Er worden er veel uitgesloten en niet toegestaan. Toevallig is er laatst een bijgekomen in goed overleg. De bekende, uitzondering op de regel. Maar er worden er bijzonder veel geblokkeerd van actieforum. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  64
  • Waardering:   20
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  06-11-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik schreef :

 

oor velen is de SPARKS groep geen onbekende als het om pre releases gaat. Ook gebruikten zij  : DRONES, ROVERS, GECKOS  en SPRINTER. Helaas voor de liefhebbers van pre ( scene ) releases maar ze zijn opgepakt. mag dat dan ook niet? Of moeten we eerst de een sparks groep contacten en https://proxybay.gdn voordat we dit toelaten? Tenslotte staan daar ook namen in. Des al niet te min, begrijp ik helemaal de discussie en halen we links en namen zeker weg als het gevraagd wordt. 

 

Volgens jou doe ik het dus ook? Nee, natuurlijk niet deze groep is opgepakt dus dan kan je gerust alle namen noemen. Jullie hebben volgens mij geen idee hoe dit wereldje in elkaar zit. De namen die ik noemde zijn release groepen en die zijn heel moeilijk op te sporen. Dat is gelukt met deze scene release groep maar de vervangers staan al warm te draaien. Dus daar gaat het helemaal niet om! Ik heb wel vaker gezegd dat ik het vreemd vond dat hier zomaar met namen van private communies werd gestrooid. 

De kwetsbare groep zijn veelal de namen van PRIVATE trackers en PRIVATE NZB FORUMS ( indexers kan je ze beter noemen ). Deze jongens hosten ergens en hebben ( soms ! ) hele nauwe contacten met de eigenaren vd hostingsbedrijven. DAAR gaat het om.

 

Communities als deze hebben geen enkele banden met bovengenoemde PRIVATE trackers/indexers. De mensen HIER hangen veelal rond om te worden getipt om ergens lid van te worden. Ik vind dat kwalijk en het interesseert mij helemaal niets als mensen pislink op mij worden als ik dit hardop roep.

De mensen die het wereldje wel kennen weten heel goed dat oude/nieuwe PRIVATE trackers en indexers rekruten in gesloten groepen. Vervolgens mogen hard core leden anderen voordragen om lid te worden. Nogmaals het heet niet voor niets PRIVATE. De reden lijkt mij duidelijk, de risico's zijn immens en heel vaak gebeurt het dat er een randinfantiel is die wordt geweerd of verwijderd van een PRIVATE groep dat die persoon OVERAL loopt te janken en strooit met namen. 

Mensen realiseren zich niet welke risico's het met zich meebrengt. Het is geen Pietje Bell spelen op een zolderkamertje met een bol com NASje die als server dient. De opgelegde straffen zijn immens en de levens van die personen zijn compleet verwoest. Er worden op dit moment heksenjachten gehouden op kleine communities want die zijn helaas nog niet zo ver dat ze de beveiliging volledig op orde hebben. En laten we eerlijk zijn heren. Nog niet zolang geleden mocht dit allemaal nog. Totdat er plots werd besloten FOEI mag niet meer en je bent meteen strafbaar. Dat heet democratie tegenwoordig maar het is niets anders dan te luisteren naar de grote jongens die aan de koordjes trekken en het "volk" volgt en zwijgt.

Ga dan niet de slimme jongen door de vraag te stellen....maar waarom doen ze het dan? Als je dit soort vragen stelt zet dan klakkeloos je kruisje bij alles wat je voor je snufferd krijg en zwijg. 

Ik chargeer zullen enkelen roepen maar dan weten ze niets van dit fenomeen af. Het heette vroeger piraten en denk daar maar is over na.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 20
  • 64
Gast Discovery-G
11 uur geleden zei Guardian:

Beste @Discovery-G, ik ben naar aanleiding van dit comment toch heel benieuwd wat jouw reden is geweest om lid te worden op Duken.nl op 21 Oktober j.l. en waarom je niet direct op diezelfde datum bezwaar hebt gemaakt voor de aanwezige link naar jouw forum. 

Beste @Guardian, hier kan ik wel antwoord op geven.
Ik ben hier gekomen via een kennis omdat ik ( ondanks dat ik al een jaartje of 25 meedraai ) nog altijd op zoek ben naar verbeteringen van programma's.
Even een voorbeeld:
Op mijn forum wordt niets via Usenet of Torrents geplaatst maar bij hostingsites als 1fichier, Mega etc.
Al jaren was ik bezig met het converteren van films naar een kleiner bestand van ongeveer 2,5 Gb per film.
Wat ik merkte is dat wanneer je een film binnen haal van meer dan 8 Gb en ik die ging omzetten met o.a Wondershare UniConverter of een ander programma dat
de kwaliteit eigenlijk niet was wat ik de leden wou bieden.
Via een forum kreeg ik de tip om Movavi te gebruiken..en dat ging gelijk een stuk beter.
Ook op dit forum hoop ik tips en trucs te vinden waardoor ik de kwaliteit van mijn forum kan verbeteren.

De reden dat ik niet eerder heb gereageerd is simpelweg omdat ik die links naar diverse fora's niet gezien had, ik had nog niet het hele forum hier bekeken.
Ik was/ben ook niet op zoek naar forums die linken van andere forums plaatsen zonder dat hier de eigenaar van dat forum op de hoogte is.
Ik kwam op dit forum om een heel andere reden dus.

11 uur geleden zei Guardian:

Bovendien spreek jij je nu ook uit over een forum van een heel andere eigenaar, wat ik een beetje ongepast vindt.

Ik spreek me absoluut niet uit over de overige forums.
Ik geef alleen bezwaar omdat in dit geval mijn forum hier vermeld staat zonder dat ik hier vanaf wist.
Maar mijn mening is dat wanneer een forum de registratie sluit waardoor je niet op dit forum kunt komen, dan zitten ze niet te wachten op een link die
gedeeld wordt op een ander forum. Anders zou registratie wel simpelweg open staan voor nieuwe leden.
In dit geval ken ik persoonlijk een aantal staff-leden van 2-tal forums ( c2s.pw en beckuhgen4all.com ) waarvan ik 100% zeker weet dat zij absoluut niet
willen dat hun link op een ander forum gedeeld worden.
En ik blijf van mening dat het zinloos is om linken te plaatsen van forums waar je toch niet op kan komen.
Is net zoiets als een mooie Ferrari kopen terwijl je geen rijbewijs hebt en er dus toch niet mee kan rijden.

13 uur geleden zei Duken:

Wat ik merk is dat ze in de start graag gezien willen worden en daarna weer verborgen, tenslotte zijn er dan voldoende leden en leeft de community. Maar dat gebeurt niet zomaar... 

In dit geval ( Discover This Place ) wil ik niet gezien worden.
De leden die ik heb zitten al jaren bij mij op het forum.
Als ik wel "gezien" zou willen worden had ik als Beheerder van het forum wel een verzoek gedaan om mijn forum te delen.

Ik hoop dat mijn comment voldoende onderbouwd is.
Verder ga ik hier ook niet meer op in..simpelweg omdat ik mezelf hier niet geregistreerd heb om discussies te voeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
10 uur geleden zei Discovery-G:

Ik spreek me absoluut niet uit over de overige forums.
Ik geef alleen bezwaar omdat in dit geval mijn forum hier vermeld staat zonder dat ik hier vanaf wist.

Hallo @Discovery-G, Je bent uiteraard niet verplicht om enige discussie te voeren,  maar je spreekt jezelf nu echt tegen, want  in jouw eerdere bericht  staat toch heel duidelijk; 

Op 4-11-2020 om 20:14 zei Discovery-G:

Beckuhgen4all zit hier zeker niet op te wachten, dit omdat BREIN voorheen al BedrockPlace op de hielen zat.

Verder hoop ik dat je voldoende informatie kan vinden op Duken.nl om jouw persoonlijke kennis mee te vergroten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 3 jaar later...

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  38
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-12-23
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

On 11/5/2020 at 12:14 AM, Guest Discovery-G said:

Beste,
ik heb even een vraagje.
Ik zie bij links naar diverse forums een aantal forums erbij staan waarvan ik zeker weet
dat hier GEEN goedkeuring voor gegeven is.
 

https://www.duken.nl/forums/links/category/14-ftp-warez-boards-direct-filmora crackeado-download-sharesites-en-overige/

Lid Stars-King heeft o.a de volgende forums geplaatst:

c2s.pw
discoverthisplace.com
mydreamstars.com
back2happiness.eu
beckuhgen4all.com ( geplaatst door Duken )

Ik (Beheerder van Discover This Place) heb hier absoluut geen toestemming voor gegeven en zou het ook op prijs stellen als de gegevens van mijn forum verwijderd worden.

back2happiness.eu is gesloten voor registratie.
c2s.pw is alleen toegankelijk via een uitnodiging.
beckuhgen4all.com is gesloten voor registratie.

Beckuhgen4all zit hier zeker niet op te wachten, dit omdat BREIN voorheen al BedrockPlace op de hielen zat.

Mijn persoonlijke mening is dat iemand die Beheerder van een forum is evt zijn/haar eigen forum hier kan plaatsen.
Maar vind het niet op zijn plaats wanneer iemand zomaar linken van forums plaatst die eigenlijk liever als forum op de achtergrond blijven.

Voorheen had ik het forum Discovery 4 You maar doordat iemand het leuk vond om het forum aan te geven heb ik Discovery 4 You
van de hand gedaan en ben een nieuw forum begonnen.
Het is een klein forum met ongeveer 200 trouwe leden en ik zit eerlijk gezegd niet te springen op een zondvloed van andere leden.

Hoop dat hier begrip voor is en gehoor aan gegeven wordt.

Alvast bedankt.
Discovery-G

Bedankt voor je bericht. We begrijpen je bezorgdheid en zullen onmiddellijk actie ondernemen om de genoemde forums te verwijderen. 

  • Meow 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 1

  • Bijdragen:  105
  • Waardering:   53
  • Prestatiepunten:  1.905
  • Dagen gewonnen:  11
  • Lid sinds:  29-10-22
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Android

En dat na 3 jaar.... 

Beter laat dan nooit zeggen ze.... 

Maar zou denken dat het nu nog weinig zin heeft om het te verwijderen. 

BREIN heeft er lang genoeg naar kunnen kijken... 🤪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 53
  • 105
  • 11

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...