Spring naar bijdragen

Double Layer branden: hoe?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo allemaal,

Normaal brand ik DVD5, maar nu wil ik voor het eerst een DVD9 gaan branden. Via Google heb ik al het e.e.a. opgezocht, maar kan toch nog wat hulp gebruiken.

Op mijn pc heb ik ImgBurn staan waarmee double layers gebrand zouden kunnen worden. Als schijfjes gebruik ik Verbatim DVD+R DL.

Mijn eerste vraag is of ik een iso bestand als dusdanig op een dual layer kan branden of dat ik dit bijvoorbeeld eerst naar ifo, vob en bup dien te converteren? Volgens mij moet het met een iso gewoon lukken, aangezien in de volgende handleiding een iso met ImgBurn op een double layer wordt gebrand http://www.afterdawn.com/guides/archive/burn_dvd_iso_to_dvdr_dl_with_imgburn.cfm maar ik snap alleen het deel over het booktype niet. Bovendien mis ik in deze handleiding de stap waarbij een layer break position wordt aangemaakt. Beetje vreemd vind ik dit. In een andere handleiding (http://forum.imgburn.com/index.php?showtopic=1780) wordt namelijk een iso/vob/bup gebrand en wordt wel een layer break position aangemaakt.

Verder is het advies om op een lage snelheid te branden om de kans op fouten te minimaliseren. Logisch. Het advies voor double layers is om bij een 4x schijfje een snelheid van 2,4 te kiezen. Ik heb 8x schijfjes: kan ik dan ook gewoon voor de 2,4 kiezen?

Alvast bedankt!

Groetjes Marly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

En nog een aanvullende vraag: ik heb onlangs Daemon Tools Lite geïnstalleerd en krijg nu bij het starten van ImgBurn de volgende foutmelding:

Duplex Secure's SPTD driver can have a detrimental effect on drive performance.

Kan een dergelijke melding gevolgen hebben voor de DVD9 die ik wil gaan branden? Die DVD9 staat namelijk ook nog met DM Lite ingeladen overigens...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb ImgBurn er even afgegooid en opnieuw willen installeren. Installatie is op zich niet moeilijk, maar weet niet of ik de box voor enable spti access in remote sessions imgburn wel of niet moet aanvinken? Kan iemand uitleggen wat het is en of dit de oplossing is om eerder genoemde foutmelding van ImgBurn aan te pakken?

Mocht de eerder genoemde foutmelding gevolgen hebben voor het branden van dual layers, tja, dan gooi ik DM Lite er gewoon even af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Je kan inderdaad gebruik maken van ImgBurn om de iso te branden. Of het nou DVD5 of DVD9 formaat. Zolang je branden en de lege DVD het maar toestaat. Wij hebben ook nog een (Verouderde) handleiding http://www.duken.nl/imgburn-handleiding-branden-van-images-op-cd-dvd/.

Je genoemde foutmelding "Duplex Secure's SPTD driver can have a detrimental effect on drive performance." kan je naar alle waarschijnlijkheid verhelpen met de laatste versie van ImgBurn. Downloaden kan hier http://tweakers.net/meuktracker/28058/imgburn-2570.html

Overigens vind ik je berichten en topics altijd erg duidelijk en goed Marlyvk. Daar kunnen veel gasten wat van leren :)

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor de tip van de handleiding. In vogelvlucht heb ik er even in gekeken, maar zie dat de optie enable spti access in remote sessions imgburn bij de installatie niet wordt besproken, waarschijnlijk omdat de handleiding inderdaad wat verouderd is. Verder meende ik wel de laatste versie van ImgBurn op mijn pc te hebben staan.

Ik ga er wel vanuit dat mijn brander double layers brandt, aangezien de pc nog niet zo ontzettend oud is (1,5 jaar). Maar de vraag bijft natuurlijk altijd wel of de brander de schijfjes accepteert. Ik heb ondertussen toch al wel enige ervaringen gehad met merken die niet succesvol gebrand konden worden. Heel frustrerend als je een hele verpakking dvd's weg kunt gooien...

Ik ga me in ieder geval nog wat verdiepen en als iemand nog meer informatie kan verstrekken over de dik gedrukte meldingen en brandsnelheid zou dat meer dan welkom zijn, aangezien mijn zoektocht via Google nog niet veel verhelderends heeft kunnen opleveren.

Nog bedankt voor het complimentje. Ik vind dit forum overigens ook heel prettig, ik leer er veel, word goed en snel geholpen en de sfeer is er altijd gezellig! Dus complimenten terug!

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Weet je welk type / merk branden je precies hebt?

Prijzen van lege DVD DL zijn wel duurder. Klein voorbeeld

25 voor 13 euro DVD SL / DVD5

50 voor 11 euro DVD DL / DVD9

De brand snelheid word inderdaad veel besproken. Mijn ervaring is ook op een langzame snelheid te branden. Sommige DVD spelers lezen de gebrande DVD niet als hij "snel" word gebrand maar wel als hij langzaam word gebrand. Ik weet niet waarom maar als ik een DVD brand zet ik de snelheid ook laag.

Je foutmelding: enable spti access in remote sessions zoek ik nog even uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 2 maanden later...

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ha ha, het heeft lang op zich moeten laten wachten want ik durfde het niet te proberen na slechte ervaringen met double layers in het verleden. :)

Gister dan toch maar de verpakking open gemaakt en eens een gokje gewaagt. Eerst Deamon Tools Lite eraf gehaald en ImgBurn geïnstalleerd, maar genoemde foutmelding bleef verschijnen bij het laden. Dan maar gewoon het schijfje erin gedaan en een eerste poging met CDBurnerXP gedaan.

En nou ben ik dolblij :D Branden is meteen gelukt! Het zal wel afhangen van een goede match van brander, brandprogramma en schijfjes dus wil niet zeggen dat het bij anderen met problemen wel succesvol zal zijn. Toch wil ik even laten weten dat het branden van double layers met Verbatim schijfjes en het gratis software CDBurnerXP gemakkelijk, snel en succesvol ging B)

In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken!

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...