Spring naar bijdragen

Nieuwe Laptop(gaming)


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

hallo allemaal,

Aangezien ik (waarschijnlijk) geslaagd ben krijg ik een nieuwe laptop van mam en pap die ik ook voor school moet gaan gebruiken.

Nu wil ik natuurlijk een goeie laptop die goed games kan draaien (denk aan GTA 5 straks)

Het budget ligt rond de €1600 ongeveer.

Nu had ik zelf al wat dingen uitgezocht en zat ik te denken aan deze laptop:

http://tweakers.net/pricewatch/310199/msi-gt70-0nc-027nl.html#tab:info

Ben erg benieuwd wat jullie ervan denken en of er misschien een betere is in dezelfde prijsklasse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik zou persoonlijk voor een model gaan zoals het volgende: http://www.notebookt...e920b820de85c23

Zit leuke eye-candy op net zoals bij een Alienware laptop dat je het keyboard in alle kleuren van de regenboog kan verlichten.

Voor dat geld wat je overhoud kan je er nog een SSD in stoppen en dan ben je helemaal klaar.

Later kan je het geheugen nog erg makkelijk upgraden naar 32GB totaal.

Kort de specificaties op een rijtje.

- 17.3 inch FULL HD LED - Ontspiegeld (mat) / True NON-Glare, (res. 1920x1080)

- NVIDIA® GeForce® GTX675M 2Gb GDDR5, PhysX™ + CUDA™ + Optimus (batterij-besparing via Intel® HD Graphics 3000)

- Intel® HD Graphics 4000 (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als NVIDIA wordt uitgeschakeld.

- Intel® Core™ i7-3610QM 6Mb Cache, 2,30 GHZ (3.3GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads) Ivy Bridge!

- 4Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 1)

- 4Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 2)

- 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie (slot 3)

- 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie (slot 4)

- 500GB HDD 7200 rpm 16Mb cache

- 2e harde schijf optioneel

- 3 x USB 3.0 + 1 x USB 2.0 (USB 3.0 poorten ook te gebruiken voor USB 2.0 apparatuur)

- HDMI 1.4a aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV (1080P / met HDCP)

- 1x Display Port 1.1a

- 1x DVI-I aansluiting (Single Link)

- Externe SATA aansluiting voor snelle schijven

- Keyboard met programmeerbare achtergrondverlichting incl Numeriek keypad (Backlight Keyboard)

- Hoge kwaliteit Onkyo Speakers inclusief Sub-Woofer

- 1 x IEEE1394 FireWire poort

- Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen

- GRATIS BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro

- 3 Jaar NBT Ratio garantie (standaard 2 jaar fabrikant + 1 jaar NBT)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik zou persoonlijk voor een model gaan zoals het volgende: http://www.notebookt...e920b820de85c23

Zit leuke eye-candy op net zoals bij een Alienware laptop dat je het keyboard in alle kleuren van de regenboog kan verlichten.

Voor dat geld wat je overhoud kan je er nog een SSD in stoppen en dan ben je helemaal klaar.

Later kan je het geheugen nog erg makkelijk upgraden naar 32GB totaal.

Kort de specificaties op een rijtje.

- 17.3 inch FULL HD LED - Ontspiegeld (mat) / True NON-Glare, (res. 1920x1080)

- NVIDIA® GeForce® GTX675M 2Gb GDDR5, PhysX™ + CUDA™ + Optimus (batterij-besparing via Intel® HD Graphics 3000)

- Intel® HD Graphics 4000 (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als NVIDIA wordt uitgeschakeld.

- Intel® Core™ i7-3610QM 6Mb Cache, 2,30 GHZ (3.3GHZ Turbo mode / Quad Core - 8 threads) Ivy Bridge!

- 4Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 1)

- 4Gb BTO Selected High Speed DDR3-1600MHz (slot 2)

- 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie (slot 3)

- 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie (slot 4)

- 500GB HDD 7200 rpm 16Mb cache

- 2e harde schijf optioneel

- 3 x USB 3.0 + 1 x USB 2.0 (USB 3.0 poorten ook te gebruiken voor USB 2.0 apparatuur)

- HDMI 1.4a aansluiting voor extern LCD scherm / HD TV (1080P / met HDCP)

- 1x Display Port 1.1a

- 1x DVI-I aansluiting (Single Link)

- Externe SATA aansluiting voor snelle schijven

- Keyboard met programmeerbare achtergrondverlichting incl Numeriek keypad (Backlight Keyboard)

- Hoge kwaliteit Onkyo Speakers inclusief Sub-Woofer

- 1 x IEEE1394 FireWire poort

- Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen

- GRATIS BTO Draagtas + USB muis + muismat + stereo oordopjes twv 39 euro

- 3 Jaar NBT Ratio garantie (standaard 2 jaar fabrikant + 1 jaar NBT)

Ik was die inderdaad ook al tegen gekomen,

maar de specificaties van de 2 laptops schelen niet zo heel erg veel dacht ik.

En de MSI heeft dat trouwens ook met die verschillende lichtjes onder het toetsenbord (als ik het goed gezien heb)

Maar is het qua specificaties dan toch interessanter om voor die X-book te gaan?

Waar zou dat dan in zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Beide hebben inderdaad de kleuren LEDS in het toetsenbord.

MSI vind ik over het algemeen gewoon bagger, erg luidruchtig en vaak van slechtere kwaliteit behuizing en ventilatie. Heb al menig MSI zien sneuvelen op de Technische dienst in de praktijk.

X-book is een fabrikant van BTO laptops - Build to Order, deze laptops worden altijd op maat gemaakt en geassembleerd. Een standaard configuratie is meestal gewoon op voorraad maar kan helemaal aangepast worden naar je wensen. Vaak kan zelfs de videokaart ook nog aangepast worden. Daarom komen deze laptops wel in aanmerking voor een processor of grafische kaart upgrade in de toekomst.

Helaas zijn er nog niet veel reviews beschikbaar maar heb ik wel een review van dit model gevonden op Tweakers. Niks anders dan lof voor dit apparaat.

De review kan je hier vinden : http://tweakers.net/reviews/2586/1/de-geforce-670m-en-675m-in-twee-bto-laptops-inleiding.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik had dir review inderdaad ook al gezien haha.

Ik vond de msi wel mooier qua uiterlijk maar als jij denkt dat ik beter voor de bto kan gaan moet ik dat toch even overwege.

Welke opties zou ik dan moeten kiezen dat jij zei?

En bij die van BTO zit de software nog niet bij(is natuurlijk makkelijk te downloaden maar toch een nadeel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Minder dan je denkt. Een clean install gaat meestal sneller dan al die troep moeten verwijderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Een clean install vanaf USB is in 15 minuten klaar op een SSD dus daar zou ik het niet voor laten. Je betaald alleen maar extra voor een Windows licentie erbij. Zo hoe die te bestellen is zou ik hem nemen en eventueel via Alternate of Azerty een SSD bij bestellen en deze inbouwen.

Geheugen kan je later nog bijkopen voor een prikkie.

Ik denk dat Tom ook wel BTO boven MSI verkiest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  949
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ik had dir review inderdaad ook al gezien haha.

Ik vond de msi wel mooier qua uiterlijk maar als jij denkt dat ik beter voor de bto kan gaan moet ik dat toch even overwege.

Welke opties zou ik dan moeten kiezen dat jij zei?

En bij die van BTO zit de software nog niet bij(is natuurlijk makkelijk te downloaden maar toch een nadeel)

Ik heb zelf al ongeveer een jaar de MSI-GT683-231NL, ik ben er zeer tevreden over.

De behuizing van de GT7** vind ik stukken mooier maar ook mijne ziet er niet verkeerd uit.

Ik heb er 1 probleempje mee gehad namelijk het opladen, de oplader ging los van het moederbord omdat ik er wat ruig mee om ging.

Opgestuurd en binnen 1 week had ik hem weer terug met ene gloednieuw moederbord. Dus de service is snel en goed. (garantie natuurlijk)

[offtopic](stukken beter dan alienware, waar een kameraad van me 3 weken moest wachten voor een kapot lichtje.. en nog zelf moest betalen trouwens die pas 2 week oud was) haha[/offtopic]

De behuizing, geluid, koeling en prestaties zijn nog steeds zeer indrukwekkend te noemen.

Al met al ben ik hardstikke tevreden met MSI, veel beter dan ik had verwacht.

Ik zal je dus ook aanraden een MSI te nemen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 949

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Service is natuurlijk wel weer fijn.

Wel grappig om te zien dat er altijd verschillende meningen zijn over dit soort producten :P

Ik ben nog heel erg aan het twijfelen waar ik voor zal gaan..

Maar ik heb nog tot donderdag dan hoor ik pas of ik geslaagd ben en dus de laptop krijg.

Dus ben benieuwd naar ervaringen van andere hier op t forum ;)

Alienware betaal je al veel te veel puur voor het merk.

Wat ook mooie laptop is is de Razer Blade alleen kost die 2200 of iets in die richting.

Kon je dat stukje niet zelf even vast solderen haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  949
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Service is natuurlijk wel weer fijn.

Wel grappig om te zien dat er altijd verschillende meningen zijn over dit soort producten :P

Ik ben nog heel erg aan het twijfelen waar ik voor zal gaan..

Maar ik heb nog tot donderdag dan hoor ik pas of ik geslaagd ben en dus de laptop krijg.

Dus ben benieuwd naar ervaringen van andere hier op t forum ;)

Alienware betaal je al veel te veel puur voor het merk.

Wat ook mooie laptop is is de Razer Blade alleen kost die 2200 of iets in die richting.

Kon je dat stukje niet zelf even vast solderen haha

Het kon wel maar 5 daagjes kon ik wel zonder laptop, tevens als je zelf soldeerd kan de garantie vervallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 949

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Klopt even niet aan gedacht ;)

Zolang je er garantie op hebt zou ik het inderdaad ook gewoon opgestuurd hebben maar zodra die vervalt tja dan kan je het net zo goed zelf eerst proberen je hebt dan toch al geen garantie meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

De service van BTO is overigens ook uitstekend. Heb daar veel mee te maken gehad. Was laatst een HDD kapot in een machientje... notebook afgedropt, binnen een paar dagen weer terug. Was helaas buiten de garantie, maar ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  735
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

ik kies bto boven MSI;)

alleen als ik MSI voor veel minder kan krijgen ga ik voor MSI:P

plus ik vind de xboox mooie;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 735

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Het word uiteindelijk toch de MSI,

ik kan die voor zo'n 200 euro goedkoper krijgen dan oorspronkelijke prijs waardoor hij goedkoper word dan een BTO met optisch die ik erbij zou willen kiezen dus vandaar dat ik toch voor de MSI wil gaan.

Nu even wachten tot ik donderdag de uitslag krijg van examens en dan gaan we hem bestellen :D

iedereen bedankt voor de adviezen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Gast Avenue 17

    Gast Avenue 17

    Geplaatst

    The charming answer

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.
  • Recente prestatie

    • Victoroql heeft zojuist een badge verdient
      Eén maand actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...