Spring naar bijdragen

Nieuwe pc aanschaffen, graag hulp nodig.


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik wil een nieuwe pc kopen. Hier heb ik weinig verstand van, dus graag hulp hierbij. Onderstaande tekst vond ik al in een topic. Als er verder vragen zijn hoor ik die graag.

Wat is uw budget?

- 1000 euro

Welk doel heeft u met uw pc?

- school/werk (Moet er goed op kunnen werken, o.a. met word etc.)

-films (misschien wel de belangrijkste ;) Ik kijk veel films op mijn computer. Deze wil ik graag in hoge kwaliteit zien)

-gamen (de nieuwste games, zoals MW3 moeten er op afgespeeld kunnen worden)

Heeft u verder specifieke eisen?

- Ruimte (aangezien ik er games en films op zet. Al denk ik niet dat dit een probleem is op nieuwe pc's, lijkt me dat hier al genoeg ruimte op zit)

-Ik weet niet of dit mogelijk is i.v.m. de prijs. Maar mijn oude pc kon alleen dvd's afspelen en branden. Dit wil ik nu graag ook weer hebben, alleen is het ook mogelijk dat hij ook blue ray disc kan lezen?

-Zoals ik net al aangaf, dvd's branden.

Wilt u uw pc laten assembleren of zelf in elkaar zetten?

- Assembleren. Kan zelf namelijk geen pc in elkaar zetten. Wel graag even informatie hoe het precies zit met garantie en als er een onderdeel kapot gaat.

Andere randapparatuur nodig.

- Monitor (Hier heb ik geen verstand van hoe het precies zit met resolutie etc. Ik wil graag wel een beetje groot beeldscherm, zodat ik de films er in hoge kwaliteit op af kan spelen). Hoe weet ik hoe groot welke resolutie is?

- Toetsenbord

- Boxen

- In een topic zag ik ook kaartlezer staan. Wat is dit precies?

Welke randapparatuur is er verder nog? Ik heb namelijk alleen een muis.

Overige vragen

- Wat zijn goede sites om een pc op te bestellen?

- Is het beter om een pc te bestellen via internet of naar winkels te gaan?

m-ATX en ATX

Wat is dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Dat laatste is niet belangrijk, heeft met de grootte van de pc te maken. Blu-ray kan, is dat belangrijk voor je? Een kaartlezer is voor SD en CF-kaartjes, het opslagmedium van digitale camera's. Sites komen we nog op als we voor je gaan samenstellen, hoe dan ook ben je goedkoper uit dan bij heel veel fysieke winkels. Als ik het zo zie wil je dus een pc inclusief monitor, boxen en toetsenbord, want je hebt alleen een muis? Da's apart, hoe komt dat zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Blu-ray is niet echt belangrijk. Zou alleen wel leuk zijn. Hoeveel kost dat ongeveer extra? Het belangrijkste is gewoon dat die games en films in goede kwaliteit kan afspelen.

Een kaartlezer zou wel erg handig zijn. Zit die alleen niet standaard in de computer kast verwerkt?

Ik heb ongeveer 2 a 3 jaar een erg goede game muis gekocht. Die werkt nog steeds goed en is fijn. Vandaar dat ik die muis gewoon op een nieuwe pc gebruik. Ik heb ook wel een toetsenbord, maar die is al vrij oud. Als ik een nieuwe pc aanschaf, wil ik daar dan ook een nieuw goed toetsenbord bij die gewoon bij de pc past. Verder klopt het allemaal wat je zegt. Heb je nog meer informatie nodig?

Nog even een klein vraagje ;) Waarom is mijn topic eigenlijk verplaatst?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Systemen en assemblage... Da's het board waar we dit soort topics behandelen, is handig om even centraal te houden. Zo kunnen anderen recente topics bijhouden en daarmee hun eigen ideeën wat meer uitdiepen en vaak zoek ik, en misschien ook andere helpers, wat info op in andere topics om in een nieuwe vraag te gebruiken. Verder is het op één plaats onderbrengen van dezelfde informatie wel erg handig voor een forum, anders wordt 't nogal onoverzichtelijk. Jij hebt niet zoveel fout gedaan hoor, komt wel vaker voor dat 'ie in hardware staat en verplaatsen is voor ons vrij simpel.

Maar goed. Wat betreft de info, het enige wat ik nog zou willen weten is of je speciale wensen hebt zoals bijvoorbeeld stilte of een kleine pc en verder of je met draadloos internet werkt of gedraad zit. Een kaartlezer zullen we gewoon handmatig moeten toevoegen. Het klopt dat die vrijwel altijd in een fabriekspc worden gebouwd, we zijn nu echter bezig met zelfbouw. Hetzelfde geldt voor blu-ray, je bent ongeveer 40 euro meer kwijt t.o.v. DVD+/-R(W).

Trouwens, het belangrijkste voor de uiteindelijke samenstelling is het feit dat je erop wilt gamen. Dat kost het meeste kracht en dus ook het meeste geld. MW3 heeft behoorlijk wat hardware nodig. Dat is veel minder het geval voor HD-films bekijken, terwijl dat je belangrijkste eis is. Een goede monitor is daarvoor wel wenselijk en je wilde veel opslagruimte. Dan ga je wel inleveren op het gebied van gamen aangezien je budget niet alles toestaat, plus dat je met zo'n speciale monitor wat "lagging" kunt merken bij snelle shooters. Is dat het je waard, of wil je toch meer focussen op gamen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ruimte is geen probleem. Zet hem op een tafel, computerkast er dan onder. Beeldscherm, muis toetsenbord erop. Ik heb zowel draad als draadloos internet. Handig als het dus beide kan. Ik denk dat ik de pc op draad aansluit, aangezien de router er naast staat. Wat bedoel je precies met stilte? Het maakt niet uit als die wat lawaai maakt, zolang het maar niet storend is. De kaartlezer er dan gewoon graag in net als blu-ray, aangezien dit maar 40 euro meer kost. Ik neem aan dat hij dan ook DVD+/-R(W) kan afspelen toch?

Een goede monitor vind ik zeker belangrijk. Veel opslagruimte mag dan weggelaten worden. Het hoeft geen top game pc te worden, maar ik zou wel erg graag de huidige games die nu uitkomen erop willen spelen. Ik neem aan als ik die games erop kan spelen de films er dus ook goed op afgespeeld kunnen worden. Lukt dit?

Nog even een vraag over de monitor, hoe zit dit precies met resolutie en inches etc? Hier heb ik geen verstand van en ik hoef geen joekel van een beeldscherm. Het zou wel fijn zijn als die gewoon redelijk groot is. Wat is een beetje normale afmetingen voor een monitor?

Liefst de prijs net onder de 1000 houden. Mocht het er ligt overheen komen door een bepaald onderdeel is dit geen probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Normale grootte varieert tegenwoordig van 22 tot 24 inch. Dat is een stuk groter dan een jaar of 5, 6 geleden. Ik houd 't bij een 23" scherm voor je, met een resolutie van 1920x1080. De meeste mensen noemen dat 1080p, of full HD. 't Gaat dan om de Dell U2312HM, een scherm met een goed paneel: IPS. Dat houdt in dat de kleuren en zwartweergave een stuk beter zijn dan op andere pc-schermen die een klasse lager vallen en ook bij films zul je daar heel veel van terug zien. Ik werk sinds kort op een U2711, een 27" scherm met een vergelijkbaar paneel, en dat bevestigde wat ik al dacht: de kwaliteit van het scherm is voor mij veel belangrijker dan wat extra performance van de pc. Ik heb meer mensen erover gehoord, als ik een pc lever krijg ik vaak de opmerking dat het scherm zo prettig werkt. Dan hebben we het over die U2312HM, op het moment één van de meest populaire keuzes. Het kan nog luxer, als je zou willen, met een U2410. Die is duurder, maar heeft ook een beter paneel. Nadeel voor jou: 16:10, niet 16:9. Krijg je zwarte banden boven en onder je film. De volgende stap is een U2711, maar dan zit je al op de helft van je budget.

En ja, nu we toch bezig zijn met films... Goed geluid lijkt me ook wel van belang. Wat dat betreft kun je het zo gek maken als je zelf wilt, setjes varieren van 60 tot 500 euro. Hoe duurder, hoe beter geluid ze over het algemeen geven. En hoe beter het geluid is, des te meer je moet gaan denken aan een aparte geluidskaart in de pc. Ik leg het nu dus maar vast voor, voordat we straks in de problemen gaan komen met het budget. Hoe audiofiel ben je? :P Voorkeur voor 2.0, 2.1, 5.1?

Blu-ray lezers kunnen inderdaad ook DVD's lezen en branden, no worries. Met stilte bedoelde ik letterlijk stilte. Geruisloosheid. Sommige kasten willen nog wel eens herrie maken, denk aan de plaatstalen behuizingen van vroeger, met een kleine, irritante ventilator erin die resoneerde. Zo erg is het nu niet meer, maar als je 's nachts je pc aan wilt laten staan om te downloaden, kan het handig zijn om te investeren in wat onderdelen om de pc stiller te maken. Nu moet ik je alvast zeggen dat als je overal ja op gaat zeggen, we die 1000 euro alvast kunnen vergeten. Dan ga je regelrecht door naar 1500 of meer. Het is compromissen sluiten tussen prestaties, stilte of een goede monitor en boxenset. Voor een boxenset kun je eventueel gaan sparen om later een goede te kopen, dat we er nu bijvoorbeeld een setje van 20 tot 40 euro bij zetten.

Het is inderdaad zo dat je prima films kunt afspelen als je hardware met huidige games geen probleem heeft. Je hebt geen supersterke videokaart daarvoor nodig, zelfs de ingebouwde GPU van de Intel i5 2500k zou dat kunnen. Even simpel gezegd: zelfs als je geen videokaart aanschaft, zul je je films behoorlijk goed kunnen afspelen. Dat is heel misschien iets om in het achterhoofd te houden... als je nu vol wilt gaan voor de films, kun je eventueel later nog een videokaart kopen. Tot die tijd zul je dan zeker niet optimaal kunnen gamen.

En dan hebben we nog steeds geen samenstelling. ;) Laat even je gedachen erover heen gaan in welke onderdelen je wilt investeren. Voor wat het waard is, kun je wellicht beter je geld uitgeven aan een goede monitor en boxenset, die blijven veel langer "houdbaar" dan je pc. De onderdelen daarvan kun je in een jaar of 3, 4 afschrijven. Tegen die tijd zul je zeker niet meer de games van die tijd optimaal kunnen draaien, wat voor hardware je nu ook koopt. Ik hoor dus graag welke kant je op wilt gaan, meer richting games of meer richting films.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Al super bedankt, voor alle hulp. Zo te zien komen we erg dichtbij ;)

Hebben jullie dit samen of apart van elkaar besproken/samengesteld?

Ik zal nu eerst even reageren op Tom, daarnonder op Farid.

Een 23 inch beeldscherm vind ik goed. De resolutie vind ik ook mooi. Dan kan ik mooi films kijken in 1080/full HD.

Hoeveel kost een Dell U2312HM beeldscherm?

Dan het audio. Ik had hier nog geen rekening mee gehouden, maar ik luister meestal films met mijn headset (excuses dat ik dit nu pas vertel). Deze heeft erg goed geluid, gebruik hem ook meteen voor games. Is ook een game headset. Betekent dit dat de geluidkaart/boxen dan minder goed hoeven zijn? Of bepaalt hoe goed het geluid van je pc is, hoe goed het uit je headset komt? Als dit klopt, dan hoeven de boxen/geluidskaart minder goed te zijn. Hier kan ik dus op besparen dan. Hoe zit het met de 2.0, 2.1 en 5.1? Wat houdt dit precies in kwa kwaliteit en prijs?

De blu-ray lezer wil ik er dan graag in. Stilte mag je weg laten. Hij hoeft niet helemaal geruisloos te zijn. Ik neem aan dat nieuwe pc's toch al redelijk stil zijn. Over de compromissen in alinea 3, staat een goede monitor dus veruit op 1, gevolgd door boxen en daarna pas stilte.

Ik vind games wel erg belangrijk, dus een goede videokaart vind ik wel erg belangrijk. Daardoor vind ik de ingebouwde GPU van de Intel i5 2500k niet goed genoeg. Graag een betere. Zou je mij wat opties kunnen geven hoe het precies zit met prijzen en kwaliteit daarvan.

Heb je nu al een idee welke kant we op kunnen gaan en de prijs rond de 1000 kunnen houden?

Nu ga ik over op Farid's stuk:

Bedankt dat je al een pc hebt samengesteld. Ik heb echter inhouderlijk er niet veel verstand van.

Zou je o.a. dit even duidelijker kunnen uitleggen? Omdat de TS geen plannen heeft om te gaan OC'en en het is 20 euro goedkoper.

Ik weet namelijk niet wat TS en OC'en is.

Kan je er alleen toch nog voor zorgen dat je er ook met draadloos internet op kan? Vind dat toch wel fijn, mochten we hem is verplaatsen. Lukt dit?

Hiermee zit ik dus op de 800 euro. Dan komt de Dell U2312HM beeldsherm daarbij. Wat raadt je aan voor boxen?

Ik ben nog niet bekend met de Duken.nl kortingscode. Waarschijnlijk kan ik dus 10 euro korting krijgen ;)

Nogmaals allebei erg bedankt voor de informatie. Zelf zou ik hier nooit uitkomen.

Graag hoor ik jullie reactie's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Offtopic: Wat een geweldige support weer!!!!

bewerkt door Duken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ja, het ging zeker snel. Wilde vanmiddag nog even gauw een samenstellinkje posten, heb wat puntjes verbeterd t.o.v. die van Farid. Lekker makkelijk, kon direct vanuit zijn samenstelling werken. :) Nja, dat lukte dus niet. Morgen niet veel aanwezig, misschien 's avonds. Anders komt 't donderdag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Oke prima. Kijk maar wanneer het lukt. Zou mooi zijn als het voor zaterdag rond komt, mijn ouders gaan dan op vakantie. Kan ik hem daarvoor nog bestellen. Als het daarna pas kan is het ook geen probleem, bestel ik hem paar weken later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B425856%5D=1&product%5B423778%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B309620%5D=1&product%5B50410%5D=1&product%5B496940%5D=1&product%5B528633%5D=1&product%5B404841%5D=1&product%5B469848%5D=1&product%5B483003%5D=1&product%5B409338%5D=1

Blijft duur, maar is een goed gebalanceerd systeem. Verschilt zoals gezegd niet heel veel met die van Farid, behalve de harde schijf: 2TB ipv 500GB. Zoals het er nu staat, ben ik het alleen niet echt eens met het toetsenbord. Die zou je uit de assemblage kunnen schoppen en iets anders zoeken via tweakers.net. Er moeten dus nog boxen bij en een scherm, maar daar zijn we wel uit denk ik. Qua boxen zou ik een Creative T20 setje à een euro of 60 nemen (2.0), of anders een Logitech Z323 van 35 euro (2.1). Die zou ik niet per se via Azerty bestellen, even kijken waar die het goedkoopst zijn. Later kun je dan een beter setje halen, als je dat zou willen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Oke top, dan zijn we er al bijna. Alles is toch in elkaar gezet als het thuis wordt bezorgd?

Alleen waarom ben je het niet eens met het toetsenbord? En welke raad je me dan wel aan? Deze die er nu bij staat kost 10 euro. Ik kijk op die site en zie er ook een paar van 20 euro. Ik weet dus alleen niet welke fijn is en goed bij de pc past.

Bij de boxen denk ik dat ik voor de Logitech Z323. Die is namelijk wel wat goedkoper. Alleen wat is het verschil tussen 2.0, (achter de T20) en de 2.1 (van de Z323)?

Over het beeldscherm zijn we het inderdaad eens ;) Ik wil graag de Dell U2312HM.

Klopt het dat het de onderstaande is?

http://tweakers.net/...12hm-zwart.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Klopt helemaal! :) Het verschil tussen 2.0 en 2.1 is uiteraard de aanwezigheid van een subwoofer. ;) Dat is waar .1 voor staat. Niet dat het altijd een voordeel is om die te hebben, de basweergave van de T20 zou wel 'ns beter kunnen zijn dan die van de Z323. Heb die T20 laatst 'ns gehoord en hij is duidelijk beter dan andere goedkope setjes. Als jij serieus films wilt gaan kijken, is een duurder 2.0, 2.1 of 5.1-setje wel handiger, maar da's dus iets waar je voor kunt sparen. Denk aan 250 euro of meer. Sommige sets hebben een geluidskaart aan boord, voor andere dure sets ben je zo'n beetje verplicht om een geluidskaart te kopen. Zonder zo'n aparte kaart stijgt het niveau van de geluidweergave niet verder dan een bepaald punt wat je ook met een goedkoper setje kunt bereiken. Dat komt door de beperkingen van de geluidskaart die standaard op het moederbord zit: als je een "slecht" signaal doorkrijgt, kan een boxenset daar ook geen verbetering meer in brengen. Mocht je op het punt staan een nieuwe boxenset te gaan kopen, dan kun je dat uiteraard altijd hier weer melden en dan helpen we je verder. :)

Het toetsenbord is erg standaard en die hoge, standaard plastic borden typen voor geen ene meter. Net als met de monitor raad ik aan om daar relatief meer geld in te steken, aangezien dat iets is waar je altijd mee werkt als de pc aan staat. Dat is niet het geval bij de maximale prestaties van bijvoorbeeld je videokaart. Die heb je niet altijd nodig. Goede game-toetsenborden kosten 70 tot 120 euro. Dat is ook weer niet nodig, je kunt prima werken met iets goedkopers. Draadloos is bij gamen geen optie, tenzij de techniek goed is. Dat is bij goedkope toetsenborden niet aan de orde en dus raad ik voor gamen met klem een gedraad toetsenbord aan. Je hebt extreem veel keus, het onderstaande lijstje geeft dat heel goed weer.

http://tweakers.net/...lYG2W7aGCPqX0AQ

De eerste drie zijn eigenlijk prima opties. De Illuminated lever ik heel veel, dat is een toetsenbord waar iedereen lyrisch over is. Zelf vind ik 'm niet heel bijzonder, maar ik kan 'm moeilijk niet noemen als ik nog nooit iemand anders tegen ben gekomen die op dat ding gewerkt heeft en het niks vond. Als je een all-round toetsenbord zoekt, is dat de beste keuze. Ook voor tekstverwerking het meest geschikt. Die daaronder, de G105, is een typisch gametoetsenbord van Logitech. Daar ligt wat meer de nadruk op de meest gebruikte gametoetsen en je hebt zes zelf instelbare knoppen voor combo's en dergelijke. Uiteraard is die voor het gamen dus de meest geschikte optie, all-round doet 'ie het uiteraard ook prima. Gebaseerd op alle meningen denk ik echter wel dat de toetsen van de Illuminated lekkerder typen. De Microsoft Wave, oftewel de Natural Ergo 4000, die je als derde in het rijtje ziet staan, is ook één van de meest gewaardeerde toetsenborden die ik ken. Dat ding pretendeert anti-KANS - het vroegere RSI - te zijn en Klachten van Arm, Nek en Schouder geen kans te geven. Sja, je moet er maar in geloven. Als je het eenmaal gewend bent, schijnt 't zeer lekker te werken en je hebt wat extraatjes in het middeneiland en daarboven die all-round functioneel schijnen te zijn. Denk aan geluid harder en zachter en zo. Dat heeft in elk geval de Illuminated ook, maar wat minder opvallend. Lees anders de reviews eens door voor je 'm bestelt, kun je ook plaatjes kijken. Nog wel leuk: verderop in het rijtje staat de G105 "special edition", speciaal voor MW3. Deze dus: http://tweakers.net/...y.html#tab:info Klik maar 's op het plaatje en kijk hoe die eruit ziet. Misschien ook wel leuk voor je. En mocht je het allemaal niks vinden, de Razer Arctosa is ook een prima toetsenbord.

Ik zag trouwens nog een foutje in mijn vorige samenstelling. Is nu verbeterd.http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B425856%5D=1&product%5B423778%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B309620%5D=1&product%5B50410%5D=1&product%5B496940%5D=1&product%5B528633%5D=1&product%5B404841%5D=1&product%5B483003%5D=1&product%5B409338%5D=1&product%5B221139%5D=1

Uiteraard inclusief assemblage, dus de pc wordt inderdaad compleet thuis afgeleverd. Het enige wat je zelf moet doen, is een Windows-dvd opsnorren en installeren. Hier is een downloadforum, één en één is twee. ;) De actiecode die je nog moet weten, luidt als volgt:

Actie Duken, 10 euro korting.

Die tekst kun je invullen als je gaat bestellen. Dat gaat via het kopje "opmerkingen", dat invoerveld zul je zien in het eerste scherm van het bestelproces. Dat is direct als je klikt op "stap 3, bestelling afronden"! Mis die dus niet en begin anders gewoon overnieuw! Kom je er niet uit, laat het weten.

bewerkt door Tom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Oke heel erg bedankt!

Dan ga de samenstelling bestellen, excl. het toetsenbord. Aangezien ook andere familie leden het toetsenbord gebruiken is een all round toetsenbord het beste. Dan ga ik voor de Illuminated.

Voor de boxen neem ik nu genoegen met de Logitech Z323. Misschien dat ik later een betere set haal.

Mijn laatste vraag (die ik eigenlijk al zeker weet, maar even voor de zekerheid) Dit is toch het goede beeldscherm?

http://tweakers.net/pricewatch/289409/dell-ultrasharp-u2312hm-zwart.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Helemaal! En jeetje, wat is die goedkoop geworden, zeg... Je haalt een topscherm binnen voor minder dan 50 euro meer dan het meest basale, niet al te hoge kwaliteit Acer-monitor. Nice. :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Top!!!

Nogmaals heel erg bedankt voor de hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Vanwege persoonlijke omstandigheden kwam het er even niet van om de pc te bestellen. Daardoor gaan we hem deze week alsnog bestellen.

Aangezien het een vrij grote aankoop is, wil ik graag nog even zeker weten dat het klopt wat ik van plan ben te gaan bestellen, omdat het toch 2 maanden geleden is dat we het hierover hebben gehad.

Computer: http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B425856%5D=1&product%5B423778%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B309620%5D=1&product%5B50410%5D=1&product%5B496940%5D=1&product%5B528633%5D=1&product%5B404841%5D=1&product%5B483003%5D=1&product%5B409338%5D=1&product%5B221139%5D=1

Hier zit (als het goed is geen boxen en beeldscherm bij). Daarnaast moet ik het toetsenbord uit deze samenstelling verwijderen.

Dan moet ik de volgende 3 onderdelen er los bij kopen:

Toetsenbord: http://tweakers.net/pricewatch/222678/logitech-illuminated-keyboard-(qwerty).html

Beeldscherm: http://tweakers.net/pricewatch/289409/dell-ultrasharp-u2312hm-zwart.html

Boxen: http://tweakers.net/pricewatch/243528/logitech-z323.html

Ben benieuwd of het zo allemaal klopt en dan kan ik het deze week gaan bestellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

http://azerty.nl/win...oduct[485373]=1

En eigenlijk hoort daar nog wel een koelertje bij, maar is dat nog betaalbaar?

bewerkt door Tom
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Nee eigenlijk niet. Met het toetsenbord, boxen en beeldscherm die ik er ook nog bij moet halen kom ik inmiddels al bijna op de 1200 euro uit. Is zon koeler erg belangrijk? en hoeveel kost dat? Als het ervoor zorgt dat de pc veel minder snel stuk gaat, moet ik die er misschien wel bij hebben.

Bovendien viel me op dat bij de laatste link, de prijs op 900 euro ligt. Dit is ruim 100 meer dan bij de oude samengestelde link. Waar ligt dat opeens aan? Was de oude link niet goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Duurdere Videokaart, Processor en HDD, hierdoor is de prijs omhoog gegaan.

Een processorkoeler (dus niet de stock) is niet noodzakelijk als je niet gaat overklokken. De stock koeler(die bij de processor wordt meegeleverd) voldoet prima! Een andere processorkoeler zal zo'n 25-30 euro kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Niet noodzakelijk, wel handiger. Die processor is trouwens een reële keuze, 7 euro meer voor een tikkie meer snelheid. De harde schijf in de eerdere samenstelling is blijkbaar automatisch veranderd naar een ander model en daarvoor heb ik een betere moeten kiezen. De videokaart heb ik inderdaad een klasse hoger gezocht, aangezien die behoorlijk meer prestatie meebrengt voor een paar tientjes meer. Dat kan prima worden terugveranderd, no problemo. Een koelertje raad ik wel aan voor de rust. De stockkoeler kan behoorlijk herrie maken als je veel van de CPU gaat vragen. Het is geen absolute noodzaak.

Ik ben wel even kwijt in hoeverre dit een game pc moet worden. Op basis daarvan kies ik opnieuw een videokaart voor je uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Oke, dan weet ik waar dat aan ligt.

Wat bedoel je precies met je laatste zin? Zit de videokaart die je opnieuw moest kiezen, in je laatste samenstelling?

Als dat zo is lijkt me de samenstelling nu goed. Een andere processkoeler hoeft er van mij niet bij. Dan neem ik genoegen met de standaard. Het is namelijk niet dat de pc extreem lang gaat draaien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Was de samenstelling nu goed? Dan ga ik hem komende week namelijk bestellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    "Belangrijke Tip" Het is belangrijk om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands Nintendo Switch-games. Er is een nieuw apparaat op de markt dat het kopiëren van Switch-games eenvoudiger maakt, en Nintendo kan je Switch mogelijk blokkeren als straf. ROM's en emulators zijn al geruime tijd een zorg voor Nintendo, en het bedrijf heeft actie ondernomen tegen piraterij.  Voorheen waren ROM's echter geen exacte replica's omdat ze geen digitaal echtheidscertificaat hadden. Met de komst van de MiG Switch Card en de mogelijkheid om met een Switch Dumper ROM's op een microSD-kaart te zetten, is het nu mogelijk om exacte kopieën van games te maken, inclusief het Nintendo-certificaat. Nintendo kan via internetverbindingen de unieke codes van games identificeren en als ze zien dat meerdere spelers hetzelfde unieke nummer gebruiken, kunnen ze actie ondernemen, zoals het blokkeren van de betreffende Switch. Het is belangrijk op te merken dat als je per ongeluk een gekloonde Nintendo Switch-game koopt of uitleent aan iemand die de game kopieert, je mogelijk het slachtoffer kunt worden van het blokkeren van je Switch door Nintendo. Hoewel dit een risico is dat vooral van toepassing is op mensen die kopiëren of illegale kopieën gebruiken, is het raadzaam om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands games, zelfs bij betrouwbare winkels.

    Drifter

    Geplaatst

    Je zou even kunnen kijken wat er gebeurt als je de Windows codec download die je kan vinden onder deze link.

    Mafketel

    Geplaatst

    Mss een andere versie van de anime/film te zoeken?  Vermoed dat de manier van encoding hier het probleem is.  Ik weet niet wat de volledige bestandsnaam is van de anine/film..   
  • Recente prestatie

    • mldekker heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...