Spring naar bijdragen

Windows 7 start niet meer op.


Deeeemy

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Hallo allemaal,

Sinds eens paar dagen terug krijg ik mijn computer niet meer aan de praat.

Het is allemaal begonnen op vakantie, toen ik ineens een melding van mijn telefoon kreeg. Het zei dat de sd-kaart was verwijderd. Ik start mijn telefoon opnieuw op, en ja hoor precies dezelfde melding weer.

Ik loop naar de caravan, naar mijn laptop en stop de sd-kaart in de computer. Hij las hem niet, moest alleen hard nadenken. Ik ga eens wat op internet kijken, maar werd nog niet veel wijzer. Toen heb ik de laptop dicht geklapt omdat we moesten eten. Doe ik hem daarna weer open, is hij uit, wat hij normaal niet doet. Ik start hem weer op, doet mijn geluid het niet, staat de resolutie op 800x600, is hij extreem sloom en ik kwam niet meer in nvidia eigenschappen omdat hij zei dat dat was verwijderd, haalde ik het sd-kaartje uit mijn laptop, deed opeens het geluid weer. Ik sluit hem af, ik denk dan doet hij het weer, maar tevergeefs. Hij blijft ongeveer een kwartier op 'Windows starten...' hangen, vervolgens kreeg ik de volgende melding (kijk plaatje) en kom ik niet meer op het inlogscherm, ik krijg alleen maar een zwart beeld met mijn muis er op. Ook in veilige modus doet hij dit.

Ik heb het gevoel dat het door sie sd-kaart komt die ik er in heb gestopt, sindsdien doet hij dit. Mijn telefoon leest overigens ook geen sd-kaarten meer.

Kunnen jullie mij verder helpen?

Verstuurd vanaf mijn mobiel!

post-47431-1367777009,1_thumb.jpg

bewerkt door Duken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 28
  • 979

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ik denk dat jouw SD kaart geinfecteerd met een virus/malware. Heb je een android telefoon? Het zou kunnen dat je een geïnfecteerde app hebt gedownload.

Ik zou voorlopig de sd kaart even nergens instoppen en je computer even een non-boot virus scan laten doen. Dit kan door middel van offline windows defender.

Deze kun je hier downloaden: http://go.ask-leo.com/msss

Installeer deze op een media soort naar jouw keuze:

nevutybu.jpg

Let wel op dat niet alle computers van een USB drive kunnen opstarten.

Boot daarna je computer vanaf je gekozen media apparaat. En laat een quick scan lopen.

tuvaty6u.jpg

Daarna kun je nog een volledige scan laten lopen voor de overige diepere infecties.

Ik hoop dat dit helpt :)

Btw, er zijn ook nog andere standalone programma's die je zou willen proberen.

AVG Rescue CD

Avira Rescue System

Bitdefender Rescue CD

F-Secure Rescue CD

Kaspersky Rescue Disk

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Lijkt inderdaad op malware, Ik denk dat de actie van Wous je goed kan helpen. Wellicht dat je in veiligemodus ook je PC kan herstellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Hoe laat ik mijn computer opstarten vanaf een USB drive?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 28
  • 979

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Een beetje 'googleing' zou je daar bij kunnen helpen. Maar ik ben in een goede bui!

Wanneer je computer opstart krijg je een splash screen, als je silent start in je bios aan hebt staan zie je geen informatie staan over welke toets je moet indrukken. Dus daar gaan we maar van uit.

Het is per computer verschillend welke toets het is. Het spammen van de F2 toets is meestal de shortcut naar de bios configuratie. (Wanneer dit niet werkt probeer je esc, F10, F12 of misschien een andere functie toets).

Eenmaal in je bios ga je opzoek naar de boot order, hier kun je "Removable devices" bovenaan zetten, dit is meestal de USB aansluiting. Als je nu reboot zou hij via de USB moeten booten.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Heb je gelijk in, had ik inderdaad moeten doen. Maar alsnog bedankt! Ik ga het even proberen.

Edit ; ik krijg deze error mssstool32.exe, ook heb ik de standaard thema's van windows 7 niet meer op mijn laptop staan en kan ik niet naar updates zoeken.egejureh.jpg

Verstuurd vanaf mijn mobiel!

bewerkt door Duken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 28
  • 979
  • 4 weken later...

  • Bijdragen:  979
  • Waardering:   28
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-07-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Laptop uiteindelijk maar naar een vriend van m'n vadet gebracht. Harde schijf blijkt gecrasht te zijn. Dat word dus een nieuwe kopen.

Verstuurd vanaf mijn mobiel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 28
  • 979

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...