Jump to content
Sign in to follow this  
Deeeemy

Van Windowx XP naar Windows 8 - Email instellen / overzetten

Recommended Posts

Hallo,

Mijn vader heeft gisteren een nieuwe computer gekocht van Medion, met Windows 8.1 omdat zijn oude computer nog Windows XP had, en aangezien ze zijn gestopt deze te ondersteunen en omdat zijn computer al meer dan tien jaar in huis staat besloot hij een nieuwe te kopen. Alles geïnstalleerd en wel, maar er is één probleem.

Ik krijg zijn mail niet aan de praat. Hij wil graag zijn oude opgeslagen ontvangen e-mails en het adressenboek van Outlook Expres weer op de nieuwe computer hebben, en dat is volgens mij ook wel mogelijk. Ik stuit op de volgende problemen.

Het adressenboek en de oude e-mails heb ik uiteindelijk in Windows live mail kunnen krijgen, maar ik kan geen mail verzenden of ontvangen.

In Outlook kan ik wel e-mails ontvangen en verzenden, maar daar heb ik het adressenboek en de oude opgeslagen e-mails niet in staan.

Ik heb dit filmpje gevolgd, maar op het moment dat ik het moet exporteren doet hij het niet. Ik krijg deze twee meldingen, die deze persoon niet krijgt.

eerst dit : http://gyazo.com/041...1236e689514915b

en daarna dit :http://gyazo.com/9c4...29f1ed0c6618c09

Volgens mij is het ook alleen voor de e-mails, en niet voor het adressenboek.

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?

Demy.

http://office.microsoft.com/nl-be/outlook-help/importeren-en-exporteren-HP003073766.aspx

http://office.microsoft.com/nl-be/outlook-help/contactpersonen-exporteren-HA101870639.aspx

http://answers.microsoft.com/nl-nl/office/forum/office_2010-outlook/hoe-kan-ik-mijn-outlook-2010-gegevens-exporteren/cc2e3dc5-7df2-4308-992e-77ee78eeda91

Indien vanuit Windows Live Mail geen mails kunnen verzonden worden is dit een teken dat er iet sfout is met het acount. Dit is te contrtoleren door naar accounts te gaan --> selecteer het gewenste account in de linkerkolom (dit zou nu mmoeten blauw oplichten) --> Klik eigenschappen. Nu zou u de eigenschappen te zien moeten krijgen van het desbettreffende account, afhankellijk van welke maildienst het is kunnen er meerdere mogelijheden zijn. Controleer of alles juist is (zowel in algemeen - servers - beveiliging - geavanceerd (normaal in deze laatste zou niets moeten gewijzigd worden indien in de vorige alles goed is). De instellingen kunnen verschillend zijn van gebruiker tot gebruiker, afhankelijk van de maildienst / provider enz.

Op de eerste drie links kan u misschien een oplossing vinden voor het exporeren/inporteren van csv-bestanden of pst-bestanden die te maken hebben met contactpersonen die in het addressennboek staan van outlook.

• Like 2

Bedankt voor je reactie Trizomu.

Het is gelukt een .pst bestand te maken. Ik heb Microsoft office 2007 op de oude computer geïnstalleerd, die importeert automatisch de gegevens van Outlook Express. Via 2007 heb ik een .pst bestand kunnen maken. Deze heb ik op een USB stick gezet en vervolgens op de nieuwe computer geïmporteerd in Outlook 2013. Maar als ik nu Outlook 2013 opstart, loopt hij vast en krijg ik deze melding. Heb het office pakket al eens opnieuw geïnstalleerd maar ik blijf deze melding houden.

http://gyazo.com/d652c96931dd8798097bf4710c18716d

Demy.

Zoals ik kan lezen, of het begrijp zouden er problemen zijn met het importeren van een pst bestand in Outlook Express naar Outlook 2013 onder W 8 / W 8.1 udate. Het probleem die u vernoemd is iets wat MS me zelf geen antwoord kan op geven, Heb het probleem naar hen zelf doorgespeeld en ze hebben me geen sluitende oplossing kunne geven. Behalve datgene dat ik reeds wist, en waarschijnlijk u ook, dan hantmatig de geadresseerde (adresboek) één voor één handmatig te kopieëren naar Live Mail. Ik hen het nagebootst , en ik moet zeggen ik ben op hetzelfde gekomen.

• Like 2

Heb die melding weg kunnen krijgen, heb een bestand uit de outlook map verwijderd en toen deed hij het weer. Alle oude e-mails staan er nu in, de contactpersonen niet. Ik denk dat we die handmatig moeten invoeren, zoals jij ook al zei.

Toch vind ik het raar dat het allemaal zo ingewikkeld moet gaan, het kan toch allemaal heel makkelijk?

Anyways, Trizomu toch bedankt voor de moeite en de hulp!

Verstuurd van mijn GT-I9505

Ja, maar het is niet de juiste en goed manier. Past & Copy, wil u zeker zijn dan ben je zeker met de handmatige manier. Sorry! Maar het is nu eenmaal één van die hebbe dingetjes van MS.

Good Luck

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By sjako
      Hallo allemaal,
      Ik  heb een ondertitelingsprogramma "sub sync"  en een Dazzle voor VHS videobanden om te zetten naar DVD.  echter zijn beide alleen nog maar te gebruiken op Windows XP.  Nu heeft de oude XP zoveel kuren dat er niet meer mee te werken is.     Omdat ik nog een installatie cd  van XP professional heb zou ik, of de huidige opnieuw kunnen installeren, of een bijvoorbeeld  goedkope desktop met windows 7 er op kunnen kopen en daar windows XP opzetten zodat ik weer verder kan met mijn hobby.   Het feit is echter dat ik niet weet of dat nog mogelijk is nu xp al lang niet meer ondersteund wordt en het tweede feit is dat ik niet weet hoe ik een PC opnieuw moet installeren.  Ik heb het vroeger eens geprobeerd maar blijkbaar had ik ook drivers moeten installeren. 
      Mijn vragen zijn dus;   1* Is het nog mogelijk om XP op een PC te installeren als ik nog een installatie cd heb?   En 2*  hoe moet ik dat dan doen zodat er ook de drivers bij zitten die ik nodig heb?
      Een nieuw programma voor te ondertilelen aanschaffen is geen optie omdat ik al jaren met dit progje werk en ook een Dazzle aanschaffen die op Windiows 10 draait ook niet want ik kan mijn Aow uitkeringkje wel beter gebruiken ook al zegt Mark Rutte dat oudere mensen rijk zijn.
      Vind het trouwens raar dat, waar je ook zoekt op internet, er nergens in jip en janneke taal wordt uitgelegd hoe je een PC opnieuw installeert.
      Goetjes en alvast hartelijk dan voor jullie spontane uitleg en hulp
      Sjako.

• By mummy
      Zojuist log ik in op mijn computer en zijn alle websites uit mijn favorieten opeens verdwenen. Ik heb hier o.a. een paar belangrijke schoolwebsites in staan, dus het is heel belangrijk dat ik die terug kan krijgen.
      Het rare is dat alle mappen nog wel bestaan, zo had ik bijv voetbal en sportmarketing (mijn opleiding), al zit er geen website meer in. Ook de websites die ik niet in mappen had opgeslagen zijn weg. Bovendien keek ik net in C gebruikers in het account van mijn broer en daar staan al zijn favorieten nog wel. Mijn map favorieten is los van die paar mappen leeg.
      Ik gebruik de nieuwste versie van Internet Explorer op windows 8.1.
      Hopelijk kan iemand mij helpen!
    • By acdc
      Hi beste mensen,
      Ik heb mijn windows 8 tablet op mijn netwerk aangesloten maar zie nu dat ik de inhoud
      van mijn mappen films niet kan zien.
      Alleen als er een avi in zit wordt het getoond.
      mp4,mkv toont hij niet.....
      Mis ik een programma of zo ???
      Alvast bedankt voor de reactie
    • By harrie44
      hallo , wie weet welke app ik nodig heb om popcorntime af te spelen onder windows 8.1 ?

• Latest news

• Nu op het forum

• de A is niet juist _ _ _ _ _ _ _ _ _ 9 letters  Fout 1/10  A,
    • De beroemdste torrent-site ter wereld, The Pirate Bay, heeft zijn oude en vaak onleesbare Onion Domein gedumpt voor een iets beter herkenbaar en mogelijk permanenter. De overstap werd gemeld aan TorrentFreak nadat proxy-sites van The Pirate Bay langdurige uitvaltijden op het oude domein opmerkten. The Pirate Bay beheert al meer dan 15 jaar een van zijn oorspronkelijke domeinen - thepiratebay.org -. In diezelfde periode heeft het ook talloze andere domeinen versleten vanwege anti-piraterij acties over de hele wereld. The Pirate Bay is om dezelfde reden ook een van de meest geblokkeerde platforms op de planeet, iets dat heeft geleid tot de oprichting van honderden proxy-sites, opgezet om de toegang tot de index te vergemakkelijken, ongeacht welk officieel domein er in gebruik is. Donderdagavond vertelde de exploitant van een site die links naar enkele van deze proxy's indexeert aan TorrentFreak dat hun eigenaren hadden gemerkt dat de Onion-site van The Pirate Bay al enkele uren buiten gebruik was, wat zeer ongebruikelijk is. Na verder onderzoek werd ontdekt dat de site was overgeschakeld van het extreem rommelige uj3wazyk5u4hnvtk.onion naar piratebayztemzmv.onion. Toegankelijk via de Tor-browser, bijvoorbeeld, geven Onion-domeinen toegang tot het zogenaamde 'dark web', wat een mooie manier is om sites en diensten te omschrijven die niet zichtbaar zijn met behulp van een normale zoekmachine of toegankelijk via reguliere middelen. In het geval van TPB biedt verborgenheid in het Tor-netwerk ook extra beveiliging voor aanvallen en de voor rechtszaken vatbare index. Hoewel er geen officiële aankondiging is van de operators van TPB over de Onion-domeinswitch, is het nieuwe adres nu te zien wanneer je over de 'Tor'-link op de site zweeft. Het is echter niet helemaal duidelijk waarom de exploitanten van de site de wijziging hebben aangebracht. Het nieuwe Onion-domein is zeker gemakkelijker te lezen dan het oude, maar nog steeds niet gemakkelijk te onthouden. Dat gezegd hebbende, het is een verbetering ten opzichte van zijn voorganger en nu is het waarschijnlijk een zeer goed moment om iedereen ermee vertrouwd te maken. Zoals onlangs gemeld is bij TorrentFreak, is de Internet Society bezig met de verkoop van het Public Interest Registry dat momenteel het .org-domein van The Pirate Bay beheert. Als gevolg hiervan zijn er zorgen dat de nieuwe eigenaren het beruchte domein om auteursrechtelijke redenen overboord gooien. Als dat inderdaad gebeurt, zal het Onion-domein zeker van pas komen, net als de honderden reeds bestaande proxy-sites die momenteel rond tientallen blokkades dansen, over de hele wereld. Toon volledig nieuwsbericht
  • ThreadStarter: Movies: Recently Created

Penoza: The Final Chapter

• Misdaad
    • Drama

Ford v Ferrari

• Drama
    • Actie

Frozen II

• Avontuur
    • Animatie

Charlie's Angels

• Actie