Spring naar bijdragen

Computer opnieuw installeren met XP voor oude software


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo allemaal,

Ik  heb een ondertitelingsprogramma "sub sync"  en een Dazzle voor VHS videobanden om te zetten naar DVD.  echter zijn beide alleen nog maar te gebruiken op Windows XP.  Nu heeft de oude XP zoveel kuren dat er niet meer mee te werken is.     Omdat ik nog een installatie cd  van XP professional heb zou ik, of de huidige opnieuw kunnen installeren, of een bijvoorbeeld  goedkope desktop met windows 7 er op kunnen kopen en daar windows XP opzetten zodat ik weer verder kan met mijn hobby.   Het feit is echter dat ik niet weet of dat nog mogelijk is nu xp al lang niet meer ondersteund wordt en het tweede feit is dat ik niet weet hoe ik een PC opnieuw moet installeren.  Ik heb het vroeger eens geprobeerd maar blijkbaar had ik ook drivers moeten installeren. 

Mijn vragen zijn dus;   1* Is het nog mogelijk om XP op een PC te installeren als ik nog een installatie cd heb?   En 2*  hoe moet ik dat dan doen zodat er ook de drivers bij zitten die ik nodig heb?

Een nieuw programma voor te ondertilelen aanschaffen is geen optie omdat ik al jaren met dit progje werk en ook een Dazzle aanschaffen die op Windiows 10 draait ook niet want ik kan mijn Aow uitkeringkje wel beter gebruiken ook al zegt Mark Rutte dat oudere mensen rijk zijn.

Vind het trouwens raar dat, waar je ook zoekt op internet, er nergens in jip en janneke taal wordt uitgelegd hoe je een PC opnieuw installeert.

Goetjes en alvast hartelijk dan voor jullie spontane uitleg en hulp

Sjako.

                                                                      

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

Hallo Sjako,

Opnieuw XP installeren kan natuurlijk altijd als je Harde Schijf niet beschadigd is. Alleen op de CD staan waarschijnlijk niet de Servicepack's die je ook nodig hebt om programma's te kunnen draaien en uiteraard heb je Drivers nodig die je dan met een Driver software programma zal moeten installeren. De Servicepack's zijn waarschijnlijk nog wel van 1 of andere site te downloaden, maar het zal best een behoorlijk klusje worden om alles compleet te krijgen. Ik begrijp alleen niet waarom je dit wil blijven doen onder Windows XP, want jouw Dazzle draait denk ik ook wel onder een andere Windows versie, als ik de specificaties lees en Sub Sync vanzelfsprekend ook. 

bewerkt door Guardian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Mijn dazzle draait alleen maar op XP professional, Windows XP home en windows 2000 pro met het nieuwste servicepack. en ook het progje "subsync" werkt niet op bijvoorbeeld windows 7 maar alleen nog op XP.  Een oudje dus. Daar u de specificaties van gelezen hebt draaien vanaf Vista.

Ik heb met de installatie cd geprobeerd mijn PC te herstellen maar dat ondersteunt Windows niet meer. De enige keuze was dus opnieuw installeren.  Daar durfde ik dus niet aan te beginnen omdat ik niet wist of dat wel mogelijk was.

Dankzij u weet ik nu dat het wel kan.  Wat de installatie CD betreft die ik bij de PC kreeg ( tweedehands gekocht) is dit volgens mij geen originele want er staat een HEMA merk op. er staat op de hoes "Windows XP prof. servicepack 3" 

Maar welke drivers heb ik dan nodig enkel en alleen voor de PC? dus zonder printer, scanner  etc. maar ik moet natuurlijk wel geluid hebben. Is er ook een mogelijkheid om nu de drivers alvast op een usb te zetten?  en zo ja, hoe moet ik ze dan na de instalatie er weer inzetten?

Sjako

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123
56 minuten geleden zei sjako:

Dankzij u weet ik nu dat het wel kan.  Wat de installatie CD betreft die ik bij de PC kreeg ( tweedehands gekocht) is dit volgens mij geen originele want er staat een HEMA merk op. er staat op de hoes "Windows XP prof. servicepack 3" 

Maar welke drivers heb ik dan nodig enkel en alleen voor de PC? dus zonder printer, scanner  etc. maar ik moet natuurlijk wel geluid hebben. Is er ook een mogelijkheid om nu de drivers alvast op een usb te zetten?  en zo ja, hoe moet ik ze dan na de instalatie er weer inzetten?

Je hebt in ieder geval de complete installatie Windows XP op die CD-rom staan, dus je hoeft niet apart te zoeken naar de Servicepack's. Je kan alle benodigde Drivers downloaden onder deze link. Ik vindt het alleen vreemd wat je zegt over SubSync, want dat progje moet draaien op alle Windows OS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Deze is van medio 2007 en de kleur is rood. De latere zijn zwart of wit en die draaien inderdaad vanaf Vista.  Maar bedankt voor de link waar ik hopelijk mee aan de slag kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123
  • Administrators

  • Bijdragen:  29
  • Waardering:   25
  • Prestatiepunten:  577
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  31-07-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Kijk eens naar VMPlayer / Workstation Pro. Die draait bij mij zelfs nog een oude windows 98 😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 25
  • 29
  • 4
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  12
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  145
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  28-12-19
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als je eens probeert jou met model naam en type nummer  te googelen "drivers xp".

En heb je op de oude pc misschien ooit systeem herstel gebruikt, dan zou je naar een eerdere configuratie terug kunnen gaan.

Ik gebruik de getweakte XP op oude pc's en handigste is als je voor netwerkkaart, videokaart en geluidskaart in ieder geval drivers hebt en opletten of je 32 of 64 bit systeem hebt. 

Eventueel op andere pc drivers downloaden en op stick of cd zetten.

Zo krijg ik mijn oude zooi altijd weer werkend.

bewerkt door Reindje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 12
  • 1

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...