Spring naar bijdragen

Mediaplayer kopen


Nougabol

Aanbevolen reactie

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Op 26-7-2021 om 13:11 zei Bartje C:

Blijkbaar heb je bij KODI nu ook een licentie nodig voor Mpeg2- en Vob-files te kunnen afspelen.

Meen je niet... dat is nieuw. Ik dacht dat dit niet meer nodig was. Misschien heb je hier iets aan? https://crispconcept.com/pages/how-to-add-an-mpeg-2-license-key-to-xbmc-media-center

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
Gast SwitchFreak

@Bartje C

ik zelf gebruik hier in huis de Xiaomi Mi Box S EU (dit is een android systeem, net zoals je smart tv eigenlijk)
En hier heb ik gewoon VLC opdraaien, en andere apps die ik niet op mijn smart TV kon installaren.
Verder heb ik binnen VLC mijn mappen toegevoegd waar ik mijn films, video's en foto's bewaar.

Dit werkt na mijn mening het best, heb tevens ook verschillende versies van de raspberry pi geprobeerd, maar helaas waren daar tijdens het afspelen van een 4k film toch nog wel problemen mee (stotterend beeld, etc)

Dit heb ik getest op de Raspberry Pi 3B+ en de Raspberry Pi4 (8GB), en de besturing systemen die ik daarvoor gebruikte met de test waren (Plex & Kodi)

Hopelijk heb je hier iets aan, en mocht je toch je raspberry Pi willen gebruiken, dan adviseer ik je om hier android op te installeren ipv Raspbian.
Je hebt iets meer keus, en je kan vrij gemakkelijk switchen van besturingsysteem als je natuurlijk 2 SD kaarten gebruikt.

Met vriendelijke groet,

Punisher

PS: Mijn NAS is een Synology DS420+

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.291
  • Waardering:   877
  • Prestatiepunten:  11.244
  • Dagen gewonnen:  43
  • Lid sinds:  24-03-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

14 uur geleden zei Punisher:

@Bartje C

ik zelf gebruik hier in huis de Xiaomi Mi Box S EU (dit is een android systeem, net zoals je smart tv eigenlijk)
En hier heb ik gewoon VLC opdraaien, en andere apps die ik niet op mijn smart TV kon installaren.
Verder heb ik binnen VLC mijn mappen toegevoegd waar ik mijn films, video's en foto's bewaar.

Dit werkt na mijn mening het best, heb tevens ook verschillende versies van de raspberry pi geprobeerd, maar helaas waren daar tijdens het afspelen van een 4k film toch nog wel problemen mee (stotterend beeld, etc)

Dit heb ik getest op de Raspberry Pi 3B+ en de Raspberry Pi4 (8GB), en de besturing systemen die ik daarvoor gebruikte met de test waren (Plex & Kodi)

Hopelijk heb je hier iets aan, en mocht je toch je raspberry Pi willen gebruiken, dan adviseer ik je om hier android op te installeren ipv Raspbian.
Je hebt iets meer keus, en je kan vrij gemakkelijk switchen van besturingsysteem als je natuurlijk 2 SD kaarten gebruikt.

Met vriendelijke groet,

Punisher

PS: Mijn NAS is een Synology DS420+

Ik wist niet dat dat kon? Dus dan zou ik mijn NAS puur als opslag kunnen gebruiken en deze linken naar de VLC? Of niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 877
  • 1,3k
  • 43
Gast SwitchFreak

@Bartje C

ja dat klopt, downloaden met je NAS (als je bijvoorbeeld een synology hebt, en hier kun je dan NZBget of SABnzb opzetten)
En dan de download map delen binnen je netwerk, en dan kun je daar een speciale login voor aanmaken met alleen rechten in die map.

Of je kan gewoon je main login gebruiken, maar dit werkt wel het meest stabiele, en heb tot op heden nog geen enkel probleem gehad met streamen van mijn films of andere content.

PS: Je kan je NAS trouwens het makkelijkst vinden binnen "Lokaal netwerk" en dan vervolgens inloggen met je bestaande/aangemaakte login.

bewerkt door Punisher
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.291
  • Waardering:   877
  • Prestatiepunten:  11.244
  • Dagen gewonnen:  43
  • Lid sinds:  24-03-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Hartelijk dank, Punisher voor deze uitleg! Trouwens die mediaspeler van je, kan men ook

kopen bij Telenet.

bewerkt door Bartje C
Meer uitleg gegeven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 877
  • 1,3k
  • 43

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...