Spring naar bijdragen

Mis de speciale aanbieding niet. 85% korting op Private Internet Access VPN, nu slechts €1,75 per maand en ontvang 4 maanden gratis.

Ervaar ultiem gebruiksgemak en een snelle VPN-verbinding. Geniet van de beste kwaliteit voor de scherpste prijs. Met Private Internet Access kun je moeiteloos torrents, Usenet en Netflix gebruiken! En geld-terug-garantie van 30 dagen, dus je kunt het risicovrij proberen.

Wil je weten hoe je aan de slag kunt gaan? Bekijk dan onze handige handleiding voor een probleemloze installatie en gebruik. :goed:

• Usenet uploader schikt met BREIN voor 10.000 euro

Delen

Een man uit Overijssel was jarenlang onder verscheidene aliassen actief als grootschalig uploader op Usenet. De 49-jarige man was lid van diverse ‘release-teams’ die ongeautoriseerd materiaal als eerste uploaden en ‘spotten’, dat wil zeggen ernaar verwijzen op indexering-sites. Hij verdiende daar zelf geen geld mee maar veroorzaakte wel grote schade doordat consumenten die een werk illegal downloaden dat in het algemeen daarna niet nog eens tegen betaling legaal aanschaffen. Dat is eens te meer zo bij het downloaden van commerciële usenet providers waarvoor consumenten een toegangsabonnement afnemen.

BREIN sprak de man aan nadat informatie uit eerdere acties zijn identiteit en naam-, adres- en woonplaatsgegevens (NAW) opleverde. Naar aanleiding van de juridische stappen van BREIN heeft de man ervoor gekozen te schikken door betaling van 10.000 euro en verschaffing van informatie omtrent andere betrokkenen. Voor de toekomst is een boetebeding afgesproken van 2.500 euro per dag(deel) dat inbreuk plaatsvindt, met een maximum van 50.000 euro.

Indexering-sites, beheerders en uploaders

BREIN voerde vorig jaar 38 onderzoeken uit met betrekking tot het illegale usenet. Dat leidde tot de aanpak van acht site-beheerders, tien grote uploaders en vier ‘NZB-communities’ die gebruikers naar illegale content op usenet verwijzen. Daarnaast zijn zes van zulke communities oftewel indexering-sites eigener beweging gestopt en gooien veel uploaders de handdoek in de ring omdat het ze te heet onder de voeten wordt. Dergelijke indexering-sites verwijzen naar illegale content zoals films, series, muziek, boeken en games die op de servers van commerciële usenet-providers beschikbaar wordt gehouden. Die providers verdienen daar geld aan door de verkoop van abonnementen voor toegang.

Commerciële usenet-providers

BREIN heeft een procedure aanhangig voor de Hoge Raad (HR) met betrekking tot de zorgplichten van een commerciële usenet-provider. BREIN is van mening dat de provider in kwestie aansprakelijk is voor inbreuk nu die geen effectieve maatregelen nam om inbreuk tegen te gaan. In deze zaak wordt dit jaar uitspraak verwacht. Uiteraard zal de verplichting voor commerciële usenet-providers tot het nemen van effective maatregelen om inbreuk tegen te gaan hun exploitatie ondermijnen, het gaat abonnees immers om de toegang tot de ongeautoriseerde populaire content. De provider tegen wie BREIN deze actie voert, heeft haar exploitatie al jaren geleden stil gezet nadat zij in eerste aanleg aansprakelijk werd gehouden voor inbreuk en een effectieve NTD moest instellen. Die moet op zijn minst de pas kunnen houden met de illegale uploads. Naast NTD zijn meer maatregelen mogelijk maar die zijn verlaten in de ontwikkeling van het usenet tot distributiemodel voor ongeautoriseerde content.

extreme
    • Verdrietig 4
    • Verward 2
    • Bedankt 2
     Delen

Terugkoppeling

Aanbevolen reactie

Brein moet weer pronken met zijn  trofee en is er op uit om vooral angst te zaaien. Wederom een poster die eieren voor zijn geld kiest door te bekennen en te schikken. In Nederland is nog steeds 'degene die eist, die bewijst.' Het hebben van NAW alleen zegt niets. Met een IPadres en de daaraan gekoppelde NAW zou je over een overtuigend bewijs kunnen spreken.

bewerkt door Fluitketel
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

2 uur geleden zei nietleuk:

Dat gaat om DownUnder, die hier met behulp van @Duken zn account heeft laten verwijderen. DownUnder gaat anderen betrokken erbij lappen voor een zachter strafje.

Ik denk niet dat het hier gaat om downunder, aangezien hij niet in een release team zat toch? Maar kan mij ook vergissen natuurlijk, maar goed. Het is spijtig dat deze kerel gepakt is.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Sneu voor de spotter, aan de andere kant komt hij er nog goed vanaf, denk ik. Of het echt helpt om het downloaden te stoppen, betwijfel ik. Je pakt er één en er komen twee nieuwe bij. Het wordt hooguit wat moeilijker om content te vinden maar tot nu toe lukt het nog prima!

😋

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

ik snap wel waarom hij gepakt is eigen schuld dikke bult.

er wordt al zo vaak gewaarschuwd dat je niet moet uploaden op useset. zo moeilijk is het niet usenet providers hebben informatie over jou, onder andere je naam, email, ip en betalingsgegevens. brein mag deze gegevens opvragen en zo pakken ze je. boeie of jij vpn gebruikt haha

er is een reden waarom torrent communities als film-plaleis of extremetorrents al jaren bestaan... zij weten wat ze doen

o en @Duken, is er een speciale reden waarom deze website wordt geblokkeerd als je die via tor wilt bezoeken? 🤔

bewerkt door zandkorrel
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

@zandkorrel 'er is een reden waarom torrent communities als film-plaleis of extremetorrents al jaren bestaan... zij weten wat ze doen' zo moeilijk is het niet. Kan zelfs ook bij VPN/usenet providers, je moet het alleen goed doen. Zoals jij het nu zegt komt het op mij over dat usenet niet veilig is. Ik denk dat het een stuk veiliger is dan dat jij denkt, maar daar mist denk ik een stukje knowhow.

• Bedankt 1
    • Eens 1
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

• Administrators
    13 uur geleden zei zandkorrel:

website wordt geblokkeerd als je die via tor wilt bezoeken? 🤔

Goedemorgen, ik heb de site niet via tor beschikbaar gemaakt. Maar via die browser kan je duken niet laden? Misschien door de bescherming van cloudflare welke wij actief hebben. Ik ga kijken.

Update: hij werkt bij mij via tor browser op mijn telefoon. Er zit alleen 1 bescherming tussen van cloudflare dat je moet aanvinken dat je human bent. 

👍

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

@zandkorrel Helaas werkt het net iets anders. Zoals al word gezegd een knowhow. Een usenet provider heeft weer een backbone, voorbeeld eweka gebruikt Omricon Backbone. Tevens heeft dit ook weer te maken met NTD en DMCA.  Mensen worden op een paar manieren gepakt, geen vpn aan bij het posten, brein kan de headers inzien van de nzb. Dit laatste kan iedereen.

Daarnaast moet je je goed anoniem houden.   Kan wel even door gaan maar dit zijn de twee belangrijkste punten.

Een heel mooi voorbeeld is Snaterke, brein komt met nieuws Snaterke houd mond stijf dicht en heel de usenet wereld stort in.  Niet alles wat brein publiceert is waarheid, hiervan is ook weer een voorbeeld alleen is dit torrents, dikkedonder.nl

bewerkt door extreme
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

12 hours ago, Diederik said:

Ik las net ergens dat iemand weer is gestopt met ..... en die zegt dat Brein je kan traceren ook al heb je VPN

KJopt. Dat was een hele discussie twee dagen geleden (2 mei) op Spotnet in het film topic nav een "ik-stop" bericht van twee posters. In de discussie stonden best wel een paar zinnige opmerkingen.
    Maar het verhaal is toch wel onwaarschijnlijk of er wordt door de betreffende persoon een uiterst inferieur VPN product gebruikt.

En soms wordt de opsporing wel heel gemakkelijk gemaakt omdat zomaar NAW gegevens door de persoon zelf ooit zijn vrijgegeven.

bewerkt door Jaccus
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

36 minuten geleden zei Diederik:

Ik heb geen VPN maar heb ook geen idee welke goed is ten opzichte van de prijs. Ik lees wel goede recensies van NordVPN maar weten of het goed is geen idee.

ik ben al jaren zeer tevreden over CyberGhost VPN

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

2 uur geleden zei Diederik:

Ik heb geen VPN maar heb ook geen idee welke goed is ten opzichte van de prijs. Ik lees wel goede recensies van NordVPN maar weten of het goed is geen idee.

Ik gebruik Mullvad  , je hebt zelfs geen emailadres nodig , en voor als je echt anoniem wil zijn, kan je hier ook ouderwets betalen met geld  versturen via een briefomslag. 

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Je ziet maar weer dat angst een slechte raadgever is. 2 Posters hebben een schikking getroffen. Op welke wijze ze benaderd zijn laten ze niet weten. Of ze gebeld zijn,  een aangetekende brief is bezorgd of mail ontvangen weten we niet. Hoop broodje aap verhalen worden de wereld in geslingerd. Mijn VPN - payserverprovider deugen opeens niet meer. Onzin.

Ik kijk liever naar de posters die buiten schot zijn gebleven. Als voorbeeld PingPong die onlangs met pensioen is gegaan. Meer dan 8 jaar flink gespot waarbij de bovengenoemde posters in het niet vallen. Voor Tim een vis die die graag had willen vangen. Niet gelukt omdat PingPong beter de boel had dichtgetimmerd en zijn kop niet boven het maaiveld uitstak. Blijkbaar kan het wel mits je voorzichtig en alert blijft.

• Bedankt 1
    • Eens 1
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Ik gebruik al jaren  CyberGhost VPN.

Ben hier zeer tevreden mee.

Ook hebben ze regelmatig hele mooie aanbiedingen .

bewerkt door wildbunch
    nog iets toegevoegd
    • Heeft gewonnen! 1
    • Bedankt 1
    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

@Fluitketel De jacht op usenet posters is groter dan het ooit was. Daarnaast kan het nooit veilig genoeg. Jaren terug kon je gewoon posten zonder dat brein iets kon. Nu krijgen ze steeds meer trucjes waardoor het mis kan gaan. Zelf zeg ik altijd veiligheid boven alles, en wie weet had PingPong het wel dicht gespijkerd met een vpn.

Betreft een goede vpn, volgens mij heeft duken daar ook wel een tip over. De tip die ik heb bij 5 euro vpn, gebruik geen Nederlandse vpn maar een vpn die verder weg zit.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Op 4-5-2022 om 22:53 zei Chabrang:

Ik gebruik Mullvad  , je hebt zelfs geen emailadres nodig , en voor als je echt anoniem wil zijn, kan je hier ook ouderwets betalen met geld  versturen via een briefomslag. 

Volledig anoniem blijven gaat waarschijnlijk toch niet lukken omdat alle VPN maatschappijen op consument niveau moeten meewerken daar waar nodig is maar waar het mij om gaat is het het geld echt waard. Ik heb nooit gebruik gemaakt van VPN op een één of ander manier werkt SSL ook niet dode connecties de hele tijd. No nooit wat gehoord of gezien en zie allerlei mensen zich vast klampen aan VPN terwijl dit exact net zoiets is als inboedel verzekering waar wij ons hele leven voor betalen maar er is een minimale kans dat er ooit iets gaat gebeuren.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

VPN-provider werkt alleen mee met overheidsinstanties. Die leven boven de wet. Een stichting, een rechtspersoon die net zoveel rechten heeft als de bakker bij mij om de hoek, valt buiten de boot. Als het anders zou zijn dan zal de algemene voorwaarden moeten worden aangepast of men kan beter stoppen met zo'n dienst aan te bieden. Zinloos.

Link naar opmerking
    Deel via andere websites

Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
    Voeg een reactie toe...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Laatste nieuws

• Willekeurig topic

• Nu op het forum

• Onderwerp: Hoe stel ik een torrentprogramma in zonder technische kennis? Gebruiker1 Hey allemaal! Ik ben nieuw hier en heb een vraagje. Ik wil graag films en series downloaden met een torrentprogramma, maar ik heb echt geen idee hoe ik dat moet instellen. Ik ben niet zo technisch, dus kan iemand me helpen met een eenvoudige uitleg? Dank je wel! Expert90 Hey Gebruiker1! Goeie vraag! Geen zorgen, het is echt niet zo moeilijk als het lijkt. Ik leg het je stap voor stap uit. Kies een torrentprogramma: Een van de populairste is qBittorrent. Het is gratis, makkelijk te gebruiken en heeft geen advertenties. Je kunt het gewoon downloaden van hun officiële website. Installeer het programma: Na het downloaden, open je het bestand om de installatie te beginnen. Je hoeft alleen maar op "Volgende" te klikken en akkoord te gaan met de voorwaarden. Houd het simpel en kies de standaardinstellingen. Zoek naar torrents: Nu je het programma hebt, moet je torrents vinden. Websites zoals ThePirateBay of 1337x zijn goed voor films en series. Zoek gewoon wat je wilt, en kijk naar de ‘leechers’ en ‘seeders’ (hoe meer, hoe beter!). Download de torrent: Zorg ervoor dat je voor een torrent kiest met veel seeders, dat betekent dat het sneller gaat. Klik op de downloadknop of de magnet link en kies ervoor om het te openen met qBittorrent. Start je download: Nadat je de torrent hebt geopend, zie je hem in qBittorrent verschijnen. Het downloaden begint automatisch. Je kunt de voortgang volgen. Zorg voor je veiligheid: Gebruik altijd een VPN als je torrents downloadt, zodat je anoniem blijft. Dit helpt je om je privacy te beschermen. Hopelijk heb je hier iets aan! Laat het me weten als je nog vragen hebt. Succes! Gebruiker2 Dank je Expert90, superduidelijk! Ga gelijk dat programma downloaden. Gebruiker3 Even een vraagje tussendoor, waarom een VPN gebruiken? Is dat echt nodig? Expert90 Hey Gebruiker3, Ja, een VPN is echt belangrijk. Het voorkomt dat je internetprovider kan zien wat je downloadt. Hierdoor blijf je veilig en anoniem. Bovendien kan het je helpen om sneller te downloaden! Zeker doen dus! Gebruiker4 Ik gebruik al tijden uTorrent, maar qBittorrent klinkt goed. Zijn er echt grote verschillen tussen die twee? Expert90 Ja, er zijn wat verschillen! qBittorrent is minder zwaar en heeft geen advertenties, terwijl uTorrent dat wel heeft. Plus, qBittorrent heeft een ingebouwde zoekfunctie voor torrents. Het is dus vaak gebruiksvriendelijker! Gebruiker5 Wellicht een tip voor de beginner: Check altijd de reacties op een torrent. Soms staan er waarschuwingen of dat het bestand niet goed is. Heb dat zelf meegemaakt, haha. Gebruiker6 Goed punt Gebruiker5! Ik kijk ook altijd even de commentaren door. Beter veilig dan sorry! Gebruiker7 Ik had laatst een probleem met de snelheid. Iemand ervaring met instellingen optimaliseren in qBittorrent? Expert90 Yo Gebruiker7! Zeker! Kijk bij instellingen -> Verbinding en zet je poort open. En zorg ervoor dat je UPnP inschakelt, dat helpt met de verbinding. Ook is het handig om torrents te downloaden met veel seeders, dat versnelt het vaak! Gebruiker8 Thanks allemaal! Dit onderwerp heeft me echt geholpen. Ga nu aan de slag met mijn eerste download ! Gebruiker9 Haha, succes Gebruiker8! Laat ons weten hoe het ging. Laten we hopen dat je geen stinktorrent krijgt! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Alles over Films, Series, TV en E-books Onderwerp: Wat zijn de leukste kinderfilms die je met je kleintjes kunt kijken? SmurfFan88 Hey allemaal! Ik heb een zoontje van 5 en ik ben op zoek naar leuke kinderfilms die wij samen kunnen kijken. Iemand tips? Ik wil echt iets wat hij ook echt leuk vindt, niet alleen maar een saaie film voor volwassenen. Thanks! FilmExpert123 Hey SmurfFan88! Geweldig dat je samen met je zoontje films wilt kijken! Hier zijn een paar klassiekers en moderne favorieten die vaak goed in de smaak vallen bij kleintjes: De Leeuwenkoning – Deze film is een echte klassieker! Het verhaal van Simba is spannend, emotioneel en de muziek is fantastisch. Kinderen zijn vaak dol op de kleurrijke dieren en de avonturen die ze beleven. Toy Story – De eerste film over de speelgoedwereld is perfect voor jonge kinderen. Ze zullen zich kunnen identificeren met de speelgoedfiguren en het idee dat hun speelgoed een eigen leven leidt is super leuk! Frozen – Dit is misschien wat moderner, maar wie houdt er niet van Elsa en Anna? De muziek is echt aanstekelijk en de boodschap over liefde en vriendschap is mooi. En ja, je kunt samen lekker meezingen! Mijn Eenvoudige Gids tot een Dinosaurus – Deze animatiefilm is leuk voor kinderen die van dinosaurussen houden! Het vertelt het verhaal van een dino die leert dat vrienden belangrijker zijn dan alles. Zootropolis – Deze film heeft niet alleen geweldige animatie, maar ook een boodschap over diversiteit en vriendschap. De verschillende dieren in de stad zijn super grappig en de actie neemt je mee! Probeer er een paar uit en kijk welke je zoontje leuk vindt! Laat het me weten als je nog meer advies nodig hebt. Veel kijkplezier! BoekBen Leuke tips FilmExpert123! Ik ben zelf ook een grote fan van De Leeuwenkoning! En wat dacht je van een film als Moana? Dat is ook echt een hit bij mijn kids. Ze vinden het leuk dat Moana op avontuur gaat. KinoLover Heey, als je van grappige films houdt, dan moet je Despicable Me echt kijken. Die minions zijn zo leuk en meegaand! Mijn neefjes kunnen er geen genoeg van krijgen. MamaZonderTijd Ik vond Paddington ook heel schattig! Het is leuk en ook een beetje spannend, perfect voor de kleintjes. En het laat ook mooie waarden zien, zoals het helpen van anderen. VliegendePanda Tof dat jullie allemaal zulke leuke films aanhalen! Ik vind het altijd leuk om een thema-avond te organiseren, bijvoorbeeld met een film over dieren en daarna iets te doen dat daarmee te maken heeft, zoals knutselen of een spel spelen. Kletsgieter88 Haha @VliegendePanda, dat klinkt echt leuk! Wij deden dat laatst met een dino-film en hebben dino-figuren geknutseld. De kinderen vonden het geweldig! EbookLezer Ik heb ook gehoord dat Kung Fu Panda super leuk is. Het is niet alleen erg grappig, maar ook inspirerend voor kids! Het verhaal over het volgen van je dromen past perfect. SmurfFan88 Thanks voor alle geweldige tips, iedereen! Ik ga ze zeker uitproberen. En wie weet, misschien organiseren we wel een filmavond met knutselen erbij! FilmExpert123 Klinkt als een plan, SmurfFan88! Have fun en laat ons weten wat jullie ervan vonden! Lees het volledige bericht hier
    • Forumdiscussie: Repareren, uitpakken, branden en overige problemen DennisRar Hé allemaal! Ik heb een simpele vraag. Hoe kan ik automatisch bestanden uitpakken zonder daar al te veel technische kennis voor te hebben? Ik vind het vaak lastig om al die zip- of rar-bestanden handmatig uit te pakken. Iemand een idee? ExpertJeroen Hey DennisRar! Geen zorgen, het is eigenlijk best makkelijk. Er zijn een aantal programma’s waarmee je bestanden automatisch kunt uitpakken, en ik zal je er een paar voorstellen. WinRAR: Dit is één van de populairste tools en heeft een optie om bestanden automatisch uit te pakken. Je moet het gewoon installeren, en dan kun je instellingen aanpassen zodat het de bestanden uitpakt zodra je ze downloadt. Zoek gewoon naar ‘automatisch uitpakken’ in de instellingen. 7-Zip: Dit is een gratis alternatief. Na de installatie kun je ook hier instellingen aanpassen. Je kunt ervoor kiezen dat 7-Zip altijd een zip of rar bestand uitpakt als je erop dubbelklikt. Superhandig! Automatiseren met script: Nu, als je je een beetje meer wilt verdiepen, kun je met een klein scriptje (in bijvoorbeeld Python) een hele map met bestanden automatisch laten uitpakken. Maar dat is wel wat ingewikkelder. Als je meer uitleg wilt over een van deze opties, laat het me weten! Ik hoop dat dit helpt! Lydia123 Wow, dit is echt handig! Bedankt, ExpertJeroen! Ik had geen idee dat je dat zo kon instellen. Ik ga 7-Zip proberen, dat lijkt me wel iets voor mij. TommyGamer Ik gebruik altijd WinRAR, maar ik wist niet dat je het kon automatiseren. Ga ik vanavond meteen eens kijken. Thanks! AnjaDL Ik heb ook een vraagje! Moet je voor 7-Zip of WinRAR betalen? Want gratis is altijd beter haha. ExpertJeroen Haha, goede vraag, AnjaDL! 7-Zip is helemaal gratis, dus daar hoef je niet voor te betalen. WinRAR komt met een trial, maar na de proefperiode blijft het meestal werken, alleen krijg je elke keer een melding dat je moet betalen. Persoonlijk vind ik 7-Zip ook makkelijker en gebruiksvriendelijker. DennisRar Thanks allemaal voor de tips! Kan iemand me vertellen wat het verschil tussen die twee is? Waarom zou ik voor de een of de ander kiezen? TommyGamer DennisRar, ik denk dat het verschilt per persoon. WinRAR heeft meer opties maar is iets moeilijker te begrijpen. 7-Zip is super eenvoudig en doet wat hij moet doen zonder gedoe. Ik vind dat je gewoon moet uitproberen wat jij fijn vindt. Lydia123 Ik ben stiekem al fan van 7-Zip, maar ik vond WinRAR ook wel mooi. Het ligt denk ik aan de functies die je nodig hebt. AnjaDL Klopt. Ik ga voorlopig voor 7-Zip. Geen gedoe en gratis! ExpertJeroen Wow, tof dat jullie allemaal tips aan elkaar geven! Als iemand meer vragen heeft over instellingen of dergelijke, laat maar weten. Gewoon samen leren, heel leuk! DennisRar Zeker! Bedankt voor de antwoorden! Ga het vanavond allemaal even uitproberen. Jullie zijn de beste! Lees het volledige bericht hier
  • Recente actieve topics

• Nieuwe aanmaken...