Spring naar bijdragen
Gast Gerrit

Films en series beheren

Recommended Posts

Gast Gerrit

Ik heb flink wat series en films in mappen. Nou zoek ik een goed programma om deze te beheren. Het internet staat er vol mee, maar wat raden jullie aan? Hebben jullie een favoriet beheer je eigen film en series programma?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik zelf de applicatie van http://www.mymovies.dk/. Maar dit omdat deze ook in Windows Mediacenter integreert.
Je kan hem gratis gebruiken: http://www.mymovies.dk/how-to/written-documentation/feature-table.aspx

Maar er zit een hele uitgebreide en automatische manager in zie: http://www.mymovies.dk/how-to/beginnersguidecollectionmanagement.aspx

3_9 copy.png

Misschien vind je dit een handige tool :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aanrader is het gratis EMDB (Eric's Movie DataBase). Is freeware en wordt nog steeds doorontwikkeld dus komen er nog regelmatig updates uit. Anders kom je al vrij snel bij een betaald programma uit. Of een gekraakte versie maar software dat met grote regelmaat contact maakt met de servers van de fabrikant om de omschrijvingen en covers te downloaden, houd je nooit lang geactiveerd. Dan maar een programma wat wellicht iets simpeler in elkaar zit maar wel altijd blijft werken. Want niks is zo vervelend als dat je met een gekraakte versie een database opbouwt die je uiteindelijk niet meer kan bewerken of uitbreiden. Is al het werk voor niks geweest. Heb niet gewerkt met dit programma (daar heb ik het geduld niet voor :) ) maar hoor er goede berichten over.

main.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Gerrit

Die zocht ik. Een duidelijk freeware programma. Die van duken is wat veel van het goede. Maar emdb ziet er makkelijker in gebruik uit en is afgelopen maand nog verbeterd zo lees ik op de site.

Bedankt allebei, ik begin met emdb! :)

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

1e post hier en dacht maak em gelijk nuttig.

Een beetje anders dan dat je zocht maar zeker bruikbaar.

Check plex.tv.

https://www.plex.tv/

legaal en gratis. Hiermee maak je je eigen mediabibliotheek. Hiermee kun je films stream naar je tv, xbox, playstation of telefoon. (je eigen films) Metadata wordt automatisch opgehaald, ondertitelingen kun je automatisch laten ophalen via opensubtitles (wel hopen dat het de goede is)

Verder kun je ook je bibliotheek delen met vrienden en kennissen zodat deze ook kunnen zien wat jij ze wil laten zien. Misschien dat het iets is.

bewerkt door skystormer
  • Leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook een goede bijdrage @skystormer. Ik heb plex ook thuis voor het streamen van downloads naar chromecast devices. Werkt erg fijn en gebruiksvriendelijk.

Jammer is alleen dat hij niet kan omgaan met iso of video_ts folders. En is dat nou net het merendeel wat ik op de schijfjes heb staan.

Maar een divx, avi, mkv etc pakt hij zo op met de juiste metadata. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Eeeeeek1972
      Graag in deze bijdragen sites plaatsen die werken en waar bekende posters hun content bekend maken, zoals QoQ etc.
      momenteel gebruik ik
      elitenzb.info
      newzbin.org
      iceworld.online

PB /DM mag als het wat gevoelig ligt 🙂

• Door Monkie
      Hi,
      Zelf ben ik een enorme filmliefhebber. Daarom leek het me leuk om een 'Filmfragmenten' topic te openen.
      Het werkt simpel: Iemand plaatst een filmfragment en de ander moet raden om welke film het gaat. Zie je na minimaal 24 uur nog geen reactie? Plaats dan een hint, zo wordt het filmfragment mogelijk sneller geraden.
      Heb je het goed? Dan mag je zelf, binnen 24 uur nadat het vorige filmfragment is goedgekeurd, een filmfragment plaatsen.
      (Mocht dit topic niet worden gewaardeerd door de admins/mods, dan kan hier een slotje op)
      Ik bijt het spits af.

• Door Duken
      Een intuïtief stukje software dat het kijken van films een stuk makkelijker maakt. Want het handmatig downloaden van torrents en wachttijden zijn hiermee verleden tijd.
      Popcorn Time is een project van een aantal ontwikkelaars uit Buenos Aires. Het werkt op OS X, Windows en Linux en laat zich doodeenvoudig bedienen. Na het openen van de gratis app krijg je direct de populairste films in te zien, met aan de linkerkant een lijst van subgenres en daarboven een zoekbalk. Als je een film aanklikt wordt rechts een korte beschrijving van filmrecensiesite Rotten Tomatoes getoond. Als je met je muis over de filmposter beweegt kun je -indien beschikbaar- de kwaliteit selecteren, dit is meestal 720p of 1080p.
      Hier kun je ook een van de beschikbare ondertitels kiezen. Klik op ‘kijk nu’, wacht even totdat de bufferbalk vol is, en de film begint. Het is echt bijzonder simpel.

Hoe werkt het?
      Popcorn Time streamt films door ze te downloaden uit de torrentdatabase van YIFY. Wanneer je een film kijkt (en dus tegelijkertijd downloadt), upload je automatisch stukjes film via het p2p-netwerk naar andere gebruikers. Het werkt dus net als met reguliere torrents, alleen hoef je hier niet te wachten totdat de complete film eerst is gedownload. De film wordt opgeslagen in een geheime folder, en automatisch gedeletet wanneer je computer opnieuw opstart, aldus Popcorn Time. Oh, en het is net zo legaal/illegaal als films downloaden via torrents. Dat verschilt dus per land.
      Je kunt Popcorn Time downloaden voor Windows 7 en hoger, Mac OS X 10.7 en hoger en Linux. Het gaat nog wel om bètaversies, maar op Macs en in Windows lijkt het stabiel te werken. Mocht je het proberen: laat ons weten wat je er van vindt en of het je huidige films-kijken-op-de-compter-ervaring beter maakt.

Popcorn time 5 downloaden Windows
      Popcorn time 2.4 downloaden voor Andriod

• Door TamSz
      Hoi allemaal,
      Ik ben echt gek op films en series, en ik mis eigenlijk het praten hier op het forum over de liefde die we voor films hebben, en het laatste nieuws over de nieuwste films van dit moment.
      Het leek me leuk als we in dit topic al het nieuws dat we voorbij zien komen over films plaatsen dat ons aanspreekt. Zoals bijvoorbeeld leuke nieuwe filmtrailers en filmposters, waar we dan weer met zijn alle lekker over kunnen babbelen.
      Ik plaats hier alvast een trailer van een film die mij superleuk lijkt.
      Trailer Spy

Groetjes, Tamara

• Recent nieuwsbericht

• Nu op het forum

• Als je een Android telefoon of iPhone hebt, moet je voor alles een App downloaden in de App store en dat kan je met een Smart TV ook als je wi-fi hebt. Maar zoals ik eerder al heb gezegd, zal je daarvoor zelf de gebruiksaanwijzing van je TV even goed door moeten lezen, want volgens de Gebruiksaanwijzing zitten er op jouw TV al een aantal geïnstalleerde app's, waaronder Netflix, YouTube, Spotify, Amazon Prime Video en Plex en een ingebouwde Mediaplayer die ook 4k af moet kunnen spelen. Je moet alleen op je afstandsbediening even het juiste knopje vinden om die app onderin je balk te selecteren.
    • Apps die je op de tv kunt installeren zijn bijvoorbeeld Plex en Emby. In veel gevallen kun je ze via de app store van de tv op de tv installeren. Zelf heb ik een lange tijd Emby op me Smart TV gebruikt, en dat werkte prima.
    • Dank je wel Drifter, Klopt er zit een mediabox bij met HDMI aansluitingen. zover was ik.😁 Daar heb ik de harde schijf nu op aan gesloten en die speel gewoon af.maar geen 4k Harde schijf is: (Intenso Memory Center Desktop Harddisk 3 TB. USB 3.0 (USB 2.0 compatible) ) Maar daar schrijf je weer iets een videoplayer app, ja waar haal ik die vandaan en hoe krijg je zoiets op je TV. Voor mijn gevoel wordt het steeds ingewikkelder.maar ja daar ben ik dan ook een vrouw voor 😜 Ik heb al aan mijn kennissen gevraagd maar helaas is voor hun ook allemaal nieuw denken wel heel goed na voor ze ook een nieuwe TV aanschaffen. Woon je niet in de buurt van Dordrecht 🤣  Bedankt groetjes Arietta